jestem zielony w temacie ale chciałbym poszerzyć swoją wiedzę. nurtuje mnie dobór felg do samochodu oraz zależności jakie to za sobą pociąga. przykładowo ostatnio było ogłoszenie sprzedaży felg 17" i ktoś w wątku zadał pytanie czy "wchodzą na złote brembo?" ki czort? o co chodzi? w Forku z 2003 r. na słupku przy kierowcy są oznaczenia 205/70R15 i takie też są na oponach w moim egzemplarzu. w ogłoszeniach czasami widuje się Forki na 17" felgach. czy taka wymiana 15" na 17" pociąga za sobą wymianę innych rzeczy? jeśli tak to jakich? czy większe felgi dają możliwość "ulepszenia" systemu hamulcowego? byłbym wdzięczny za przybliżenie wszelkich zależności z jakimi może przyjść się zmierzyć przy zmianie felg i o czym należy wiedzieć decydując się na taką zmianę.
pozdrawiam,
geos
felgi, tarcze, zaciski itp.
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- SubaruGARAGE
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: WRX 04MY
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: felgi, tarcze, zaciski itp.
Moim zdaniem w pierwszej kolejności musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy potrzebujesz takiej modyfikacji/ czy masz na to środki?
Jeżeli odp jest twierdząca to możesz iść dwoma drogami.
Jedną z nich (o wiele tańsza) jest dobór tarcz i klocków hamulcowych lepszej jakości (bieżący rozmiar zacisku hamulcowego/felg) niż fabryka wyposażała samochód (ja osobiście jest zadowolony z produktów firmy EBC).
Drugą drogą jest zmiana tak jak pisałeś zacisków hamulcowych (np od STi) i felg z oponami 17".
Dodatkowo musisz mieć świadomość, że dany samochód miał homologowany dany rozmiar felg i opon, który pod względem homologacyjnym nie może być zmieniany. Firmy ubezpieczeniowe mogą mieć ewentualnego haka przy wypłacie ubezpieczenia
Jeżeli odp jest twierdząca to możesz iść dwoma drogami.
Jedną z nich (o wiele tańsza) jest dobór tarcz i klocków hamulcowych lepszej jakości (bieżący rozmiar zacisku hamulcowego/felg) niż fabryka wyposażała samochód (ja osobiście jest zadowolony z produktów firmy EBC).
Drugą drogą jest zmiana tak jak pisałeś zacisków hamulcowych (np od STi) i felg z oponami 17".
Dodatkowo musisz mieć świadomość, że dany samochód miał homologowany dany rozmiar felg i opon, który pod względem homologacyjnym nie może być zmieniany. Firmy ubezpieczeniowe mogą mieć ewentualnego haka przy wypłacie ubezpieczenia

Re: felgi, tarcze, zaciski itp.
U mnie poprzedni wlasciciel zeostawil dekle od studzienek kanalizacyjnych:)
Przod i tyl 365x33mm XYZ
Przod i tyl 365x33mm XYZ
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: felgi, tarcze, zaciski itp.
Na zaciski z STI, czyli tzw złote Brembo, nie każda felga 17" wchodzi. Większość felg z odpowiednim dla Subaru ET oprze się "szprychami" o zacisk. Te które na ten zacisk wchodzą mają odpowiednio ukształtowane szprychy wewnątrz felgi, aby było odpowiednio dużo miejsca.geos pisze: felg 17" i ktoś w wątku zadał pytanie czy "wchodzą na złote brembo?" ki czort? o co chodzi?
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: felgi, tarcze, zaciski itp.
W praktyce w forku tylko ta pierwsza zmiana opisana przez SubaruGARAGE, ma sens. Bo jeśli wsadzisz tam wielkie zaciski, to na zimę, będziesz musiał jeździć na feldze 17" lub zmieniać tarcze i zaciski przy zmianie kół na zimowe - a to już całkiem sporo zabawy.
Jest ryzyko, musi być wybór.