Witam,
nie znalazłem nic od wczoraj, więc pytam:
czy dobrze widziałem, że w Outbacku 2002 z przodu gumki tłoczków są czymś zabezpieczone (jakiś jakby pierścień)?
Zapiekło mi wczoraj 1 tłoczek i wieczorek miałem z głowy, wyczyściłem tylko tłoczek, bo nie miałem zapasowej gumki i nie chciałem zniszczyć. Na razie pomogło, ale zamówiłem już zestaw.
Jak wyciągnąć to zabezpieczenie, bo o czyszczeniu po rozebraniu już czytałem?
Zabezpieczenie gumek tłoczków hamulcowych
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
Panter
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Jarosław, Podkarpacie
- Auto: OBK III H6 2007. ex. Outback 2,0 +ICOM, '02 manual
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Zabezpieczenie gumek tłoczków hamulcowych
Szukałem dobrego silnika EJ251 lub tani do remontu, bo jeździłem na 2,0. Teraz podwoiłem moc - H6.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Zabezpieczenie gumek tłoczków hamulcowych
Nie wiem jak jest w tym konkretnym przypadku, ale przeważnie jest uszczelniacz i pierścień dystansowy. Wystarczy, że wymienisz sam uszczelniacz, tego pierścienia nie musisz ruszać. Do wydłubania uszczelniacza są specjalne narzędzia. Możesz je kupić w sklepie z uszczelniaczami.
Jeśli do Twojego zacisku zestaw naprawczy jest taki:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... owego.html
To pierścień uszczelniający to jest ten czarny kwadratowy, a tego metalowego nie musisz wymieniać, chyba, że jest uszkodzony.
Jeśli do Twojego zacisku zestaw naprawczy jest taki:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... owego.html
To pierścień uszczelniający to jest ten czarny kwadratowy, a tego metalowego nie musisz wymieniać, chyba, że jest uszkodzony.
Jest ryzyko, musi być wybór.
-
Panter
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Jarosław, Podkarpacie
- Auto: OBK III H6 2007. ex. Outback 2,0 +ICOM, '02 manual
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: Zabezpieczenie gumek tłoczków hamulcowych
To by się chyba zgadzało, dzięki za pomoc, dziś może odbiorę zestaw
(taki mi najbliższy sklep sprowadza http://allegro.pl/show_item.php?item=6084446709)
to w tygodniu będę mógł dłubać. Podumam jeszcze nad dłubakiem i zestawem do wciskania tłoczków, bo temat co jakiś czas wraca.
(taki mi najbliższy sklep sprowadza http://allegro.pl/show_item.php?item=6084446709)
to w tygodniu będę mógł dłubać. Podumam jeszcze nad dłubakiem i zestawem do wciskania tłoczków, bo temat co jakiś czas wraca.
Szukałem dobrego silnika EJ251 lub tani do remontu, bo jeździłem na 2,0. Teraz podwoiłem moc - H6.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Zabezpieczenie gumek tłoczków hamulcowych
Te dłubaczki wyglądają mniej więcej tak:Panter pisze: Podumam jeszcze nad dłubakiem

Najważniejsza jest ta zagięta i prosta. Zagiętą wyciągasz oring a prosta ułatwia jego włożenie. Pozostałe nie mam pojęcia do czego służą, bo nigdy mi się nie przydały.
Potrzebujesz raczej coś do wyciskania. Bo jak go wyczyścisz, zmienisz uszczelnienie i nasmarujesz pastą do tłoczków, to powinien wejść bez problemu - popchany palcem.Panter pisze: i zestawem do wciskania tłoczków
Jak będziesz się już bawił, to staraj się jak najmniej pochlapać wszystko dookoła płynem do hamulców

Z rzeczy, które jeszcze mogą się przydać do polecał bym małego Knipexa:

Nie są tanie, ale tym zrobisz prawie wszystko. Zanim kupisz zestaw wyciskania tłoczków, spróbuj najpierw Knipexem. Najłatwiej byłoby Tobie rozpołowić zacisk i wtedy delikatnie złapać za końcówkę tłoczka wystającą z uszczelniacza przeciwpyłowego. Drobne zarysowania na tej części tłoczka nie mają wpływu na eksploatację.
Jest ryzyko, musi być wybór.
-
Panter
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Jarosław, Podkarpacie
- Auto: OBK III H6 2007. ex. Outback 2,0 +ICOM, '02 manual
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: Zabezpieczenie gumek tłoczków hamulcowych
tak, tak, przeliterzyłem się, jeszcze raz dzięki.ptk22 pisze: raczej coś do wyciskania
Szukałem dobrego silnika EJ251 lub tani do remontu, bo jeździłem na 2,0. Teraz podwoiłem moc - H6.
-
Panter
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Jarosław, Podkarpacie
- Auto: OBK III H6 2007. ex. Outback 2,0 +ICOM, '02 manual
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: Zabezpieczenie gumek tłoczków hamulcowych
Ale się zakapućkałem.....
Od poniedziałku robię lewy zacisk, tak po 2 godzinki dziennie, i wypicowałem już wszystko (nic nie uszkodzone, była tylko rdza), dziś odpuściłem mecz, i myślę poskładam tłoczki. Wszytko na czysty stół, zmywacz, smar przygotowany, a tu stary kwadratowy uszczelniacz ma o 1 cm większą średnicę. I po robocie, muszę zakupić zestaw i na lewą stronę, chyba że macie sposób na skurczenie gumy.
P.S.
Tarcza po zdjęciu koła i jarzma tarczy hamulcowej nic nie trzyma, ma zejść (bo mi się chyba dobrze zapiekła na piaście)?
Od poniedziałku robię lewy zacisk, tak po 2 godzinki dziennie, i wypicowałem już wszystko (nic nie uszkodzone, była tylko rdza), dziś odpuściłem mecz, i myślę poskładam tłoczki. Wszytko na czysty stół, zmywacz, smar przygotowany, a tu stary kwadratowy uszczelniacz ma o 1 cm większą średnicę. I po robocie, muszę zakupić zestaw i na lewą stronę, chyba że macie sposób na skurczenie gumy.
P.S.
Tarcza po zdjęciu koła i jarzma tarczy hamulcowej nic nie trzyma, ma zejść (bo mi się chyba dobrze zapiekła na piaście)?
Szukałem dobrego silnika EJ251 lub tani do remontu, bo jeździłem na 2,0. Teraz podwoiłem moc - H6.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Zabezpieczenie gumek tłoczków hamulcowych
nic jej nie trzyma z tego co pamiętam
Jeździć nie umiem, ale się staram 
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

-
crazy_ivan
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: PL
- Auto: XT, Turbodziadek szatan
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zabezpieczenie gumek tłoczków hamulcowych
Tarczy napewno nic nietrzyma moglo zapiec na piascie . Do wyciskania tloczkow polecam kompresor ;D zawsze tak robie jak dostanie 8bar albo 10 to niema szans by niewyszedl . Zawsze wkladam w poprzek jarzma listewke aby tloczki calkiem niewyskoczyly. Palce trzymam z daleka od tłoczków !!
-
Panter
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Jarosław, Podkarpacie
- Auto: OBK III H6 2007. ex. Outback 2,0 +ICOM, '02 manual
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: Zabezpieczenie gumek tłoczków hamulcowych
Dzięki, wczoraj skończyłem lewą stronę, na razie jestem zadowolony, ale prawa do poprawki. Tarcza mega zapieczona była na piaście, ale 5kg kubuś i zeszła. Wszystko wyszczotkowałem - choć bez wyjmowania szpilek, bo też siedzą na amen - odtłuściłęm i się układa nawet łsdnie. No i nie mam nielubianego przeze mnie rdzawego rantu z obu stron klocków - usuwałem kątówką na wyważarce do noży, nawet ładnie wysżło.
Szukałem dobrego silnika EJ251 lub tani do remontu, bo jeździłem na 2,0. Teraz podwoiłem moc - H6.