Problemy ze zmianą biegów 1<->2
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Problemy ze zmianą biegów 1<->2
Cześć wszystkim. Jestem nowym członkiem forum i od niedawna szczęśliwym posiadaczem Turbo babci, konkretnie GT'ek z 97 z paroma dodatkami. Jednym z nich jest short shifter, którego zakładał poprzedni właściciel. Problem polega na tym, że kiedy wciskam gaz do oporu i chce, aby auto przyśpieszyło najlepiej jak potrafi stwarza mi ono problem w postaci zgrzytania skrzyni w momencie przepięcia biegu pierwszego na drugi. Przy redukowaniu z miedzy gazem z 3 na 2 taka sytuacja nie zachodzi, a przynajmniej mi nie zdarzyła. Z reszta biegów jest super. Zauważyłem też, że pojawia się problem w momencie kiedy redukuje z 2 na 1 jedynka, redukcja oczywiście z między gazem, a i tak bieg wgl nie chce wskoczyć, a jak pcham z większą siłą to zgrzyta. Dość często pojawia się problem z wrzuceniem wstecznego również. Wiem, że może być to wina ze strony synchronizatorów, ale słyszałem też takie wersje, że skrzynia mogła być źle zamontowana po wymianie sprzęgła, które było ostatnio wymieniane właśnie, albo jest to wina poduszek skrzyni biegów. Wole jednak dopytać.
Czy macie może jakieś sugestie?
Pozdrawiam ;)
Czy macie może jakieś sugestie?
Pozdrawiam ;)
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
Jeżeli pozostałe biegi nie sprawiają problemu to stawiam na synchro. Prosty test: przytrzymać dłużej sprzęgło pomiędzy zmianami i zobacz jak będzie.Ewentualnie wykręcić korek skrzyni i zobaczyć co jest na magnesie. Ogólnie rok 97 skrzyni bez inspekcji to i tak długo wytrzymał. Można jeszcze sprawdzić precyzję tego short shifta bo może tam jest jakiś problem.....
Diagnostyka !!
PS. Części do tej skrzyni mam na magazynie
Diagnostyka !!
PS. Części do tej skrzyni mam na magazynie

Centrum-Subaru
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
Jak dłużej przytrzymam sprzęgło i obroty spadną to się wpina ładnie. Ale chyba serio bedzie potrzebna konkretna diagnostyka jak piszesz. 

Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
Zapraszam do siebie do warsztatu pod Kraków.
Jeżeli dłużej przytrzymasz i jest ok to prawdopodobnie synchro.
Jeżeli dłużej przytrzymasz i jest ok to prawdopodobnie synchro.
Centrum-Subaru
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
synchro w subi jest dosc "wolne" to raz, dwa nie bijasz jedynki w trakcie jazdy... wada kazdej prawie skrzyni cywilnej ( bo domyslam sie ze nie mowa o wbiciu jedynki gdy auto sunie 3kmh.... tylko jakies 30:D ) trzy wsteczny normaaa... robisz tak. stojem, w podloge sprzeglom i wsteczny nie wchodzi to puszczom sprzeglom i znof wciskom again, wtedy wejdzie:D
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
Co do wtecznego wiem, ale zdarza sie to dość często. Co do cywilnych skrzyń okey to też wiem, ale przy wyrównaniu prędkości obrotowej wydaje mi sie, że powinno wejść, jeśli się myle to jaką skrzynie zamontować, auto ma służyć do KJS itp, myśle o skrzyni od RA. A co do tego zgrzytania na dwójce rozmawiałem z pewnym człowiekiem który jeździł subarakami i mówił, że synchro może niekoniecznie jest trafione, że te samochody mają to do siebie że przy w kręceni do 6k bedzie zgrzytała 2 i ludzie tak czesto rozwalają skrzynie i najlepiej do 3-3,5k i wpinać dwójke. Co wy możecie o tym powiedzieć?zinc pisze: wada kazdej prawie skrzyni cywilnej ( bo domyslam sie ze nie mowa o wbiciu jedynki gdy auto sunie 3kmh.... tylko jakies 30:D ) trzy wsteczny normaaa... robisz tak. stojem, w podloge sprzeglom i wsteczny nie wchodzi to puszczom sprzeglom i znof wciskom again, wtedy wejdzie
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
Można powiedzieć, że za wysokiego miejsca tak nie zajmieszFlat_Out pisze: auto ma służyć do KJS (....) najlepiej do 3-3,5k i wpinać dwójke. Co wy możecie o tym powiedzieć?

Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
no tyle to się domyślam, ale gościu jakieś tam doświadczenie z Subaru ma niby więc zapytałem, tylko, że dziwnie to brzmi, zeby kręcić do 3,5k na jedynce i tak jak mówisz za wysoko sie nie uplasuje ;/ a co z nawrotami? wtedy potrzebna jest jedynka.jarmaj pisze: Można powiedzieć, że za wysokiego miejsca tak nie zajmiesz
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
jeszcze raz... jesli uzywasz jedynki do czegos wiecej niz ruszania z miejsca to cywilna skrzynia ma swoje dni policzone... albo naucz sie cisnac na dwojce albo zbieraj na skrzynie. Co do krecenia to ogolnie nie slyszalem teorii o 3,5 tys obrotow ... za to pewne jest to ze w skrzyniach subaru sa "powolne synchro" co oznacza ze jakim bys nie byl specem (nie wierze ze umiesz dobrac tak obroty silnika do predkosci nastepnego biegu.... ) nie da rady przebijac biegow w pol setnej tysiecznej sekundy bez powolnego zabijania skrzyni... wielu moze to potwierdzic albo rally albo zywotnsc... zwlaszcza jak katujesz cywilnego starego gt!!
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
Czyli najpierw wymiana synchro, a później skrzynka od RA, albo coś jeszcze innego.
Dzięki za rady :)
Dzięki za rady :)
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
Flat_Out, jak chcesz wymienić skrzynię to nie trać kasy na poprawianie tej. Same synchro cudów nie zdziałają. Nawet jeśli jakimś cudem uda się, że biegi będą zmieniały się tak szybko jak tego oczekujesz, to zmielisz tryby na 1-ce lub 2-ce przy takim stylu jazdy, albo chrupnie coś innego.
Jest ryzyko, musi być wybór.
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
a jaka bys mi polecał? :) myśle, nad to od RA.ptk22 pisze: Flat_Out, jak chcesz wymienić skrzynię to nie trać kasy na poprawianie tej
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
sprawdz ceny 6mt i znasz odpowiedz... od ra ale jakiego ?? bo to nie to samo... no ja Ci powiem kup se ze dwie skrzynie zwykle 5mt i se wymieniaj jak juz zabijesz jakas...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
Moim zdaniem zabijesz poczciwego GT-ka. To auto nie było budowane jako rajdówka. Nie wystarczy zmienić skrzynię. Do ostrego rajdowego upalania na suchym, nie nadaje się cały napęd. Nawet jak wsadzisz pancerną 6mt, bo musisz wymienić całą resztę w napędzie. Jak już wymienisz cały napęd to odkryjesz, że hamulce się grzeją i trzeba większe, potem zawieszenie od STI i na koniec dojdziesz do silnika, który od pałowania w okolicach odcinki pokaże kopyto.Flat_Out pisze: auto ma służyć do KJS
Jest ryzyko, musi być wybór.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
Pełno GTków jeździ we wszystkich popularkach. Całe szczeście, że ich właściciele nie wiedzą, że te auta się do tego nie nadają 

- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
jarmaj, ale ile z nich jest seryjnych? Bez zakucia silnika, zmiany hamulców, zawieszenia z STI itd. ?
Jest ryzyko, musi być wybór.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
Zdecydowana większość.ptk22 pisze: Bez zakucia silnika, zmiany hamulców, zawieszenia z STI itd. ?
Hamulce do prób 1,5-2 km są zupełnie wystarczające. Po co zawieszenie z STI? Wkłada się Kayabe i załatwione. Jak ktoś chce, to może sobie i silnik ze spec C wstawić, ale większość to normalne GTkowe motory.
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
ja akurat mam zawiech z STI, tarcze mikody i klocki ferodo ;) kuć silnika nie chce narazie, jedyne mody na silniku to większe wtryski 440 i chip na turbo, żeby ładowało od 2600 rpm, oczywiscie nie od razu 0,8bar. Zrobił to poprzedni właściciel, śmiga jakoś, teoretycznie ma zapobiec przeładowaniu turbo i stopieniu tłoków. Jak wymienie skrzynke (dzieki za rade co do tej mt6) i napędy to pomyśle o kuciu i 280 kuca bym chciał, albo juz te 300, tylko, że na dwie mapy, bo na codzien nim pojeżdżam :P ale to jeszcze troche :)
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
oczywiście, że wbijasz. W żadnym nowoczesnym aucie nie ma z tym najmniejszego problemu. W subaru trzeba z międzygazem.zinc pisze: dwa nie bijasz jedynki w trakcie jazdy...
Mój WRX (były) przekroczył właśnie 220kkm na seryjnej skrzyni, z czego przez ponad 60kkm nigdy nie zastanawiałem się czy można wbijać 1.

Tak, i jak masz to na uwadze, to seryjny GT z powodzeniem może często brać udział w zawodach amatorskich.ptk22 pisze: To auto nie było budowane jako rajdówka.
Mam wrażenie, że Flat_Out ma na myśli, że przy zmianie biegów _nie_odpuszcza_gazu_ (stąd to 6krpm). Czy dobrze się domyślam?
Jeżeli nie, to kręcisz do takich rpm żeby to miało sens (np 6krpm). Wywal short shiftera, to może być Twój problem. Te parę setek na przepięciach znajdziesz gdzie indziej.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
Nie wiem czy 6mt jest najtańszą i najprostszą opcją do tego auta. Może jest jakaś inna skrzynia, którą łatwiej dopasować? Np. teraz na alledrogo jest wystawiona: SUBARU IMPREZA 93-00 WRX STI JDM za 2400.Flat_Out pisze: Jak wymienie skrzynke (dzieki za rade co do tej mt6) i napędy
Dobrze jakby wypowiedział się ktoś, kto ma w tym temacie jakieś doświadczenie. Ja przyznaję się bez bicia, że nie mam.
Flat_Out, skąd jesteś? Może ktoś podpowie jakiegoś ogarniętego mechanika w okolicy, z którym będziesz mógł to skonsultować.
Jest ryzyko, musi być wybór.
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
Panowie spokojnie, ludzie upalaja wszystko i ja tez uwazam ze o ile gt to nie rally to spokojnie mozna tym upalac tylko trzeba zna koszty takiej zabawy i pancernosc auta... Owszem sti duzo bardziej pancerne ale i koszty w razie czego tez duzo wieksze... Jak to ktos powiedzial madrzejszy ode mnie: "to je rally, to musi kosztowac" wniosek ?? jak chcesz 4wd to impreza gt jest najodpowiedniejsza do zabawy tylko trza pamietac o regularnym serwisie, dbaniu dmuchaniu itd. No i KAZDY "oes" moze sie skonczyc jakas awaria:P Nikt Cie nie zniecheca do upalania gt, ze hamulce slabe?? taa jasne... dobra tarcza lepszy klocek i jest ok ( owszem kazdy prawie heblunek da sie zagotowac) ze skrzynia ?? taa owszem ale kosztuje nie tak duzo, ze zawias ?? no 400zl jakos za kyb ultra sr do tego przyzwoite sprezyny lesjo i juz (wsadzisz tulejki typu strong flex) itd itp...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
Co do skrzyń, to szkoły są dwie.
Z jednej strony 6MT to inna liga niż wszystkie 5MT razem wzięte. Dużo wytrzymalsza, precyzyjniejsza. Przepaść po prostu. Ale na rynku używek kosztuje wielokrotność piątki. I waży więcej.
Więc jak idzie o startowanie GC8 w popularkach to pierwsza szkoła mówi, że nie ma co się rozdrabniać i trzeba od razy wsadzić 6MT i resztę która się z tym przeszczepem wiąże. Druga twierdzi, że koszt tej operacji jest tak wysoki, że nawet jak co jakiś czas padnie 5MT (a padnie co jakiś czas pewnie), to i tak taniej będzie je zmieniać na kolejne, niż szarpać się na szóstkę. A i kg mniej.
Obie szkoły mają swoje racje. A co ktoś wybierze, to już jego indywidualne kryteria i potrzeby.
Z jednej strony 6MT to inna liga niż wszystkie 5MT razem wzięte. Dużo wytrzymalsza, precyzyjniejsza. Przepaść po prostu. Ale na rynku używek kosztuje wielokrotność piątki. I waży więcej.
Więc jak idzie o startowanie GC8 w popularkach to pierwsza szkoła mówi, że nie ma co się rozdrabniać i trzeba od razy wsadzić 6MT i resztę która się z tym przeszczepem wiąże. Druga twierdzi, że koszt tej operacji jest tak wysoki, że nawet jak co jakiś czas padnie 5MT (a padnie co jakiś czas pewnie), to i tak taniej będzie je zmieniać na kolejne, niż szarpać się na szóstkę. A i kg mniej.
Obie szkoły mają swoje racje. A co ktoś wybierze, to już jego indywidualne kryteria i potrzeby.
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
POLAĆ MU- PEŁNA RACJA!!jarmaj pisze:Co do skrzyń, to szkoły są dwie.
Z jednej strony 6MT to inna liga niż wszystkie 5MT razem wzięte. Dużo wytrzymalsza, precyzyjniejsza. Przepaść po prostu. Ale na rynku używek kosztuje wielokrotność piątki. I waży więcej.
Więc jak idzie o startowanie GC8 w popularkach to pierwsza szkoła mówi, że nie ma co się rozdrabniać i trzeba od razy wsadzić 6MT i resztę która się z tym przeszczepem wiąże. Druga twierdzi, że koszt tej operacji jest tak wysoki, że nawet jak co jakiś czas padnie 5MT (a padnie co jakiś czas pewnie), to i tak taniej będzie je zmieniać na kolejne, niż szarpać się na szóstkę. A i kg mniej.
Obie szkoły mają swoje racje. A co ktoś wybierze, to już jego indywidualne kryteria i potrzeby.
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
nie nie to ze nie odpuszczam, odpuszcam i dwojka pozwala sie wbic dopiero gdy obroty sa na poziomie 2,5-2,8. A jak nawet przy hamowaniach chce zbic do jedynki bo zakret jest gdzies max 40km/h bardzo ciasny czy nawet nawrót to z międzygazem jest problem, wgl nie chce wejść. Moze to winna short shiffta, albo wybierak szwankuje, wywale short shiffta i zobacze, ale to jeszcze troche, teraz kurcze nie mam czasu na takie grzebanki-rozbieranki.Alan, Alan, Alan! pisze: Mam wrażenie, że Flat_Out ma na myśli, że przy zmianie biegów _nie_odpuszcza_gazu_ (stąd to 6krpm). Czy dobrze się domyślam?
Jeżeli nie, to kręcisz do takich rpm żeby to miało sens (np 6krpm). Wywal short shiftera, to może być Twój problem. Te parę setek na przepięciach znajdziesz gdzie indziej.
A poza tym przepraszam. Nie wiem czy mogę z racji pełnionej funkcji.
Alan, Alan, Alan!
Administrator
Auto: WiśniaNieWiśnia
Nieczytany Oznacz jako nieczytany
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Problemy ze zmianą biegów 1<->2
A może jakaś skrzynia z reduktorem? Wtedy nie trzeba wbijać 1-ki wcale.
Jest ryzyko, musi być wybór.