Głośne łupnięcie przy skręcie OTB III AT

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Tyson
0 gwiazdek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: OBK '04
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Głośne łupnięcie przy skręcie OTB III AT

Post 9 maja 2016, o 23:07

Witam, miałem wczoraj sytuacje, w której po dość ostrym skręcie usłyszałem dosyć głośne łupnięcie pod podwoziem. Zaniepokojony tym dzisiaj z rana wale do mechaniora i przy wjeździe na plac ta sama sytuacja. Chłopaki byli świadkami i od razu na kanał przeświadczeni że się coś urwało :-/ Z pobieżnych oględzin i sprawdzeniu luzów na wale nie zauważono niczego niepokojącego. Zostawiłem więc auto i rowerem do pracy :wall: . Po południu dzwoni do mnie mechanik i mówi że początkowo podejrzewał tylni most więc uzupełnił płyn. Niestety nic to nie zmieniło, następnie uniósł auto na podnośniku i sprawdził prace napędów i mówi że wszystko wygląda ok, nic nie buczy, nie stuka. Wystawił auto żeby się przejechać, zrobił rundę i auto jechało gładziutko do momentu jak znowu nie wjeżdżał na plac (dosyć ciasny skręt) i znowu to łupnięcie ! Pomysły mu się skończyły i jeszcze obserwował samochód podczas manewrów na placu i w/g niego tylne koła podczas skrętów toczą się wolniej od przodu i stawiają lekki opór. Na dzień dzisiejszy obstawia skrzynie. Przestraszony diagnozom przeczytałem pół forum i wydedukowałem że sprawcą może być sprzęgło wielopłytkowe. Dodam tylko że auto od kiedy je mam zawsze podczas parkowania tyłem na mocno skręconych kołach lekko mieliło tylnymi kołami w miejscu na przyczepnej nawierzchni, ale uznałem to za "folklor" czteronapędówek :oops:

Co do samego automatu to faktycznie od pewnego czasu mi nieraz szarpie, w zeszłym roku miałem dwie awarie związane ze skrzynią:
- ubytek oleju spowodowany wypadnięciem półośki :o
- ubytek oleju spowodowany uszkodzeniem filtra

Odnośnie w/w objawów czy ktoś z was ma pomysł na jakiś jeszcze sposób/pomysł na zdiagnozowanie przyczyn, czy szukać nowego automatu ??!! ;-(



Soltys
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Głośne łupnięcie przy skręcie OTB III AT

Post 10 maja 2016, o 17:57

Masz pod maską skrzynkę bezpieczników. Znajdź puste miejsce z oznaczeniem FWD. Wsadź bezpiecznik (może być 15A) i sprawdź czy coś się zmieniło.

Tyson
0 gwiazdek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: OBK '04
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Głośne łupnięcie przy skręcie OTB III AT

Post 11 maja 2016, o 08:34

Soltys pisze:Masz pod maską skrzynkę bezpieczników. Znajdź puste miejsce z oznaczeniem FWD. Wsadź bezpiecznik (może być 15A) i sprawdź czy coś się zmieniło.
Dzisiaj zrobiłem jak napisałeś, zapaliła się kontrolka AWD, ale sytuacja się nie zmieniła, nawet mam wrażenie że naprężenia przy ciasnych skrętach były większe jak by coś wał blokowało. Podpiąłem też kabel diagnostyczny i na FreeSSM nie pokazało żadnych błędów (skrzynia i silnik).
Mechanik sugeruje żeby jeszcze odpiąć ten wał, ale nie wiem czy coś się przez to nie sypnie w skrzyni.

Niestety mechanik specjalizujący sie w Subarynach może mi pomóc za 3 tygodnie :o
Gdybym miał pewność że wymiana skrzyni załatwi sprawę to już bym jej szukał, ale wiadomo że wolał bym pochopnie takich zakupów nie robić :-/

komor
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester SG 2.0X MY03
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Głośne łupnięcie przy skręcie OTB III AT

Post 11 maja 2016, o 08:57

Na pewno nie ma co robić zakupów przed diagnozą, ale żeby nie rozwalić auta, nie lepiej jednak znaleźć chociaż do diagnozy kogoś, kto może szybciej wziąć na podnośnik?

Tyson
0 gwiazdek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: OBK '04
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Głośne łupnięcie przy skręcie OTB III AT

Post 12 maja 2016, o 20:03

Dzisiaj mechanik spuścił płyn z tylnego mostu i powiedział że widać ślady zużycia, nie jakieś specjalnie mocne, ale jednak , więc zdjął z niego pokrywę i po oględzinach stwierdził że wygląda ok. Zalał nowy płyn. Oczywiście nie wyeliminowało to usterki.

Dzwoniłem jeszcze dzisiaj do dwóch mechaników i niestety nie mogą/nie chcą mi pomóc. Nie uśmiecha mi się jeżdżenie po warsztatach z lawetą więc jestem bliski decyzji wymiany skrzyni. Wydedukowałem że i tak wymiana tego sprzęgła to podobne jak nie większe koszty. Wyczytałem też że tym sprzęgłem steruje elektrozawór, ale nie wiem jak zdiagnozować jego usterkę i myślę że wyskoczył by jakiś błąd w tym wypadku.

ODPOWIEDZ