![Uśmiech :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
prędzej mial wyjść nastepca tych modeli
![Obrazek](http://www.motorstown.com/newsImages/skoda-rapid-136-2.jpg)
![Obrazek](https://c4.staticflickr.com/4/3020/2853885122_1e9ae8466e_z.jpg?zz=1)
No żeby nie było, nie tylko niemce (a co se mam nie wrzucić ze swojego podwórkagregski pisze:Akurat tutaj niemce nie oszczedzaja.
Od lat wiadomo, że Skoda – wykorzystująca w swoich autach podzespoły Grupy Volkswagena – to coraz ważniejszy konkurent macierzystej marki. Czesi z roku na rok coraz bardziej rozpychają się na rynku i w końcu zaczęło to przeszkadzać władzom koncernu.
żródło: http://moto.onet.pl/aktualnosci/sukces- ... ena/m22wnxPowód starcia ze Skodą jest jasny. Volkswagen zmuszony jest minimalizować skutki afery z silnikami Diesla, Skoda zaś – mniej kojarzona z tymi problemami – poprawia swoją sytuację na rynku. Marka z Wolfsburga chce zatem nieco pogorszyć środowisko, w jakim funkcjonuje czeska marka, która – według menedżerów Volkswagena – korzysta z najnowszych technologii, ale korzysta z przewagi polegającej na wykorzystywaniu tańszej siły roboczej.
sporu ciąg dalszy: http://moto.onet.pl/aktualnosci/ciag-da ... aja/1mv7lrSkoda zarabia za dużo, korzystając z taniej siły roboczej – tak z grubsza można skwitować pretensje menedżerów i związków zawodowych Volkswagena. Choć obie firmy wypracowują zysk dla tego samego właściciela i akcjonariuszy, ale jednak każda z marek jest rozliczana ze swoich wyników.
A w tej kwestii Skoda wypada znacznie lepiej. Po pierwsze dlatego, że korzysta z rozwiązań wypracowanych przez inżynierów Volkswagena (m.in. silników i nowych systemów), a po drugie ma znacznie niższe koszty produkcji. Skoda przynosi Niemcom ogromne zyski. W trzy lata potroiła je – w 2016 roku wyniosły aż 1,2 mld euro. Marża Skody wyniosła przy tym aż 8,7 procent, podczas gdy sam Volkswagen wypracował zaledwie 1,8-procentową marżę.
Konto usunięte,Konto usunięte pisze:Pytanie jak duży udział w kosztach produkcji mają koszty pracy. Przy bardzo wysokim poziomie automatyzacji linii produkcyjnych, chyba nie tak duży, żeby wynikała z tego aż taka różnica w rentowności.
Nie chce mi się teraz zaglądać do sprawozdań finansowych. Jak dla mnie ~20% kosztów osobowych związanych z produkcją to dużo. Trzeba jeszcze uwzględnić koszty związane z R&D, marketingiem, inwestcyjami w fabryki itp. itd. Pomijam fakt ile tego zatrudnienia może być dodatkowo zakontraktowane przez agencje pracy.busik pisze: mało/dużo - to można ocenić na szerszym obrazie, znając przychody i koszty
busik pisze: tylko czy koszty pracy są jedynym czynnikiem wpływającym na to, że zielona kura robi marżę prawie 10%, a VW ledwo ponad koszty wystaje
IMHO nie jest to decydujący czynnik
Też się zastanawiałem na ile Skoda ma własne R&D, a na ile większość jest dostarczana przez działy badawcze VW.Chloru pisze:Konto usunięte, raczej pytanie w jakiej formule Skoda płaci za R&D. Co do kosztów osobowych to przyjmijmy:
1. 4000 pracowników - tyle co Opel w Gliwicach w/g http://www.opel.pl/poznaj-opla/gmmp-gli ... start.html
2. ~1000€ miesięcznego wynagrodzenia
3. 5 fabryk (tak naprawdę Skoda ma ich 10)
Daje to rocznie ~50 M€ kosztów osobowych / fabrykę. 200-250 baniek € w sumie. Wychodzi więc ~20% przychodu. Mało?
A może to wynik kosztów, jakie VW już musiał ponieść w związku z dieselgate? Same Stany to jak dotąd 30 miliardów $...Chloru pisze: Uwaga uwaga - teoria spiskowa: może to jest tylko i wyłacznie wynik księgowy aby ostudzić zapędy związane z wysokością kar jakie VW przyjdzie płacić. o!
W ogóle koszty samego wytwarzania samochodów (czyt. płace, media, materiały pośrednio produkcyjne, narzędzia, koszty bieżących napraw i konserwacji sprzętu, jakieś opłaty środowiskowe itp), czyli koszty funkcjonowania fabryk, to nieduży procent ogólnego kosztu funkcjonowania koncernu. Zwykle to góra kilkanaście procent całości.Godlik pisze:No nie wytrzymałem i musiałem zajrzeć do sprawozdań![]()
Może i Skoda ma 8.7%, ale Audi ma 8.2%, a Porsche 17.4% (!). A Seat 1.7% I jak to się ma do tez w artykule? Moim zdaniem nijak... Takie pitolenie bez sensu...
A koszty pracowników w Skodzie to tylko jakieś 7% wszystkich kosztów sprzedaży, dystrybucji i administracji (i podobnie w porównaniu do przychodów).