Dzień dobry,
Auto ma przejechane 220 tyś km. Rocznik 2008.
Podczas jazdy pękł wał korbowy. Ściągnąłem się do najbliższego warsztatu w Sieradzu, gdzie stwierdzono że chodzi o wał. Powiedzieli że nie podejmą się naprawy.
Czy możecie polecić jakiś warsztat, który by się tym zajął? Mieszkam w Piotrkowie Trybunalskim. Na allegro silnik używany to 9,5 tyś PLN - po regenracji. Patrz http://allegro.pl/subaru-impreza-silnik ... 05364.html.
Jest też ogłoszenie naprawy http://allegro.pl/subaru-silnik-diesel- ... 44455.html. Czy możecie polecić ten zakład?
Widzę że właściciel jest na tym forum. Autoreklamy nie trzeba ;).
Co z tym fantem zrobić?
Pozdrawiam
Przemysław Bartczak
Pęknięty wał w Subaru Outback Diesel 2.0. Naprawiać? Gdzie?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- SubaruGARAGE
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: WRX 04MY
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Pęknięty wał w Subaru Outback Diesel 2.0. Naprawiać? Gdzie?
Osobiście nie wierzę w taką regeneracje silnika

Jedynie wymiana bloku silnika się sprawdza.
Pęknięty wał w Subaru Outback Diesel 2.0. Naprawiać? Gdzie?
W Lodzi jest w miare nowy serwis, diesla skladaja i rozkladaja z zamknietymi oczami:
http://www.subarulodz.pl
http://www.subarulodz.pl
Re: Pęknięty wał w Subaru Outback Diesel 2.0. Naprawiać? Gdzie?
Powiedzieli że nie opłaca się naprawiać i na części lepiej sprzedać.gregski pisze:W Lodzi jest w miare nowy serwis, diesla skladaja i rozkladaja z zamknietymi oczami:
http://www.subarulodz.pl
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Pęknięty wał w Subaru Outback Diesel 2.0. Naprawiać? Gdzie?
No niestety naprawa będzie porównywalna z wartością tego samochodu (sprzed awarii)Żółw pisze: Powiedzieli że nie opłaca się naprawiać i na części lepiej sprzedać.
Jak głowice przy tym nie oberwały, to musiałbyś kupić shortblock, coś takiego

http://www.carsport.pl/kompletny-short- ... iesel.html
i poskładać go z osprzętem Twojego silnika. Tania to operacja nie jest, ale niestety taki urok tego silnika. Nie ma tu taniej opcji naprawy...
Ostatnio zmieniony 19 lip 2016, o 21:57 przez jarmaj, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paulus1008
- 0 gwiazdek
- Auto: Impreza WRX Type RA STi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Pęknięty wał w Subaru Outback Diesel 2.0. Naprawiać? Gdzie?
Przyczyną pękania wałów w silnikach Diesla nie jest wada wału lecz kadłuba. Naprawa silnika nic nie da, po pewnym czasie wał znów pęknie. jedynym wyjściem jest wymiana shorblock'u.
Kupo używanego silnika to loteria ale decyzja należy do Ciebie
Kupo używanego silnika to loteria ale decyzja należy do Ciebie

Re: Pęknięty wał w Subaru Outback Diesel 2.0. Naprawiać? Gdzie?
Niestety jeśli masz faktycznie pęknięty wał korbowy to remont kapitalny silnika SBD sprowadza sie do wymiany kompletnego shortblocku .
Ze względu na skomplikowanie konstrukcji fachowo może tego dokona warsztat mechaniczny dysponujący wiedzą , doświadczeniem
i dokumentacja techniczną , czyli w praktyce fachowy serwis mechaniczny Subaru.
Na Śląsku fachowo tego typu naprawy wykonuje warsztat Auto Test Szczypka , autoryzowany warsztat Subaru w Mikołowie koło Katowic.
Tego typu usługi jak w Twoim OBK wykonuja na bieżąco , i nie jest prawdą aby w OBK z 2008 roku było to nieopłacalne.
Tak nawiasem mówiąc to jednostka silnikowa SBD jest bardzo dobra, ale czuła na sposób jej eksploatacji.
Sprawa pierwsza i najważniejsza to pilnować regularnych, przepisanych przez FHI terminów wymian oleju i klas jakościowych C2/C3 , 5W/30.
Drugie to bezwględnie pilnować sprawdzając po każdym tankowaniu prawidłowego poziomu oleju ( odczekać 5 min po wyłączeniu silnika )
Silnik jeśli był rzetelnie docierany przez pierwsze min 5000 km to zasadniczo oleju silnikowego nie bierze , chyba że ktoś lubi upalać
i ma dużo pieniędzy na mandaty . Kolejna sprawa to trzeba pilnować stanu zespołu sprzęgłowego , w tym DKZ ( dwumas ) , bowiem
drgania wywoływane przez pracę uszkodzonego dwumasu sa zabójcze dla układu korbowo tłokowego i łożyskowania walu w kadłubie
( shortblocku ). Kolejna sprawa to pilnowanie jakości tankowanego paliwa i stanu wtryskiwaczy. Wtryskiwacze układu CR należy regularnie
co ok. 15000 km poddawać procedurze oczyszczania ze złogów ( laków ) chociażby poprzez dodanie 1 butelki dodatku czyszczącego na pełny bak paliwa.
Jazda na zalakowanych wtryskiwaczach powoduje lanie wtryskiwaczy , wypalenie tłoków i uszkodzenie wału , co za tym idzie shortblocka.
Następna sprawa to jest kwestia utrzymania prawidłowej temperatury pracy silnika zimą . Silnik SBD jest wysokosprawny , co powoduje w warunkach zimowych
w Polsce permanentne niedogrzanie , a co za tym idzie uszkodzenie na dłuższą metę układu korbowo tłokowego. Jedny sposób zapobiegania temu , to
albo po staremu przysłonić chłodnicę kartonem ( ryzykujac przegrzanie przy staniu w korkach ) , a fachowo to zabudować ogrzewanie postojowe np. Webasto,
które FHI oferuje jako opcję do zabudowania , które ten problem całkowicie niweluje.
Kolejna rzecz to nie wolno tego silnika mulić ani katować . Najlepszy i najzdrowszy dla niego zakres obrotów to pomiędzy 2000 a 3000 obr/min.
Co do paliwa to bezwględnie tankować tylko olej napędowy spełniający normę EN 590 , czyli w polskich warunkach wyłacznie paliwa typu premium
np. Lotos Dynamic Diesel , Verva Diesel , Ultimate Diesel BP, Gold Diesel Statoil . Trzymaj się z daleka od Shell'a.
Ze względu na skomplikowanie konstrukcji fachowo może tego dokona warsztat mechaniczny dysponujący wiedzą , doświadczeniem
i dokumentacja techniczną , czyli w praktyce fachowy serwis mechaniczny Subaru.
Na Śląsku fachowo tego typu naprawy wykonuje warsztat Auto Test Szczypka , autoryzowany warsztat Subaru w Mikołowie koło Katowic.
Tego typu usługi jak w Twoim OBK wykonuja na bieżąco , i nie jest prawdą aby w OBK z 2008 roku było to nieopłacalne.
Tak nawiasem mówiąc to jednostka silnikowa SBD jest bardzo dobra, ale czuła na sposób jej eksploatacji.
Sprawa pierwsza i najważniejsza to pilnować regularnych, przepisanych przez FHI terminów wymian oleju i klas jakościowych C2/C3 , 5W/30.
Drugie to bezwględnie pilnować sprawdzając po każdym tankowaniu prawidłowego poziomu oleju ( odczekać 5 min po wyłączeniu silnika )
Silnik jeśli był rzetelnie docierany przez pierwsze min 5000 km to zasadniczo oleju silnikowego nie bierze , chyba że ktoś lubi upalać
i ma dużo pieniędzy na mandaty . Kolejna sprawa to trzeba pilnować stanu zespołu sprzęgłowego , w tym DKZ ( dwumas ) , bowiem
drgania wywoływane przez pracę uszkodzonego dwumasu sa zabójcze dla układu korbowo tłokowego i łożyskowania walu w kadłubie
( shortblocku ). Kolejna sprawa to pilnowanie jakości tankowanego paliwa i stanu wtryskiwaczy. Wtryskiwacze układu CR należy regularnie
co ok. 15000 km poddawać procedurze oczyszczania ze złogów ( laków ) chociażby poprzez dodanie 1 butelki dodatku czyszczącego na pełny bak paliwa.
Jazda na zalakowanych wtryskiwaczach powoduje lanie wtryskiwaczy , wypalenie tłoków i uszkodzenie wału , co za tym idzie shortblocka.
Następna sprawa to jest kwestia utrzymania prawidłowej temperatury pracy silnika zimą . Silnik SBD jest wysokosprawny , co powoduje w warunkach zimowych
w Polsce permanentne niedogrzanie , a co za tym idzie uszkodzenie na dłuższą metę układu korbowo tłokowego. Jedny sposób zapobiegania temu , to
albo po staremu przysłonić chłodnicę kartonem ( ryzykujac przegrzanie przy staniu w korkach ) , a fachowo to zabudować ogrzewanie postojowe np. Webasto,
które FHI oferuje jako opcję do zabudowania , które ten problem całkowicie niweluje.
Kolejna rzecz to nie wolno tego silnika mulić ani katować . Najlepszy i najzdrowszy dla niego zakres obrotów to pomiędzy 2000 a 3000 obr/min.
Co do paliwa to bezwględnie tankować tylko olej napędowy spełniający normę EN 590 , czyli w polskich warunkach wyłacznie paliwa typu premium
np. Lotos Dynamic Diesel , Verva Diesel , Ultimate Diesel BP, Gold Diesel Statoil . Trzymaj się z daleka od Shell'a.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Pęknięty wał w Subaru Outback Diesel 2.0. Naprawiać? Gdzie?
Jednym słowem trzeba kupić benzynę i tylko olej sprawdzaćCezar 01 pisze:Niestety jeśli masz faktycznie pęknięty wał korbowy to remont kapitalny silnika SBD sprowadza sie do wymiany kompletnego shortblocku .
Ze względu na skomplikowanie konstrukcji fachowo może tego dokona warsztat mechaniczny dysponujący wiedzą , doświadczeniem
i dokumentacja techniczną , czyli w praktyce fachowy serwis mechaniczny Subaru.
Na Śląsku fachowo tego typu naprawy wykonuje warsztat Auto Test Szczypka , autoryzowany warsztat Subaru w Mikołowie koło Katowic.
Tego typu usługi jak w Twoim OBK wykonuja na bieżąco , i nie jest prawdą aby w OBK z 2008 roku było to nieopłacalne.
Tak nawiasem mówiąc to jednostka silnikowa SBD jest bardzo dobra, ale czuła na sposób jej eksploatacji.
Sprawa pierwsza i najważniejsza to pilnować regularnych, przepisanych przez FHI terminów wymian oleju i klas jakościowych C2/C3 , 5W/30.
Drugie to bezwględnie pilnować sprawdzając po każdym tankowaniu prawidłowego poziomu oleju ( odczekać 5 min po wyłączeniu silnika )
Silnik jeśli był rzetelnie docierany przez pierwsze min 5000 km to zasadniczo oleju silnikowego nie bierze , chyba że ktoś lubi upalać
i ma dużo pieniędzy na mandaty . Kolejna sprawa to trzeba pilnować stanu zespołu sprzęgłowego , w tym DKZ ( dwumas ) , bowiem
drgania wywoływane przez pracę uszkodzonego dwumasu sa zabójcze dla układu korbowo tłokowego i łożyskowania walu w kadłubie
( shortblocku ). Kolejna sprawa to pilnowanie jakości tankowanego paliwa i stanu wtryskiwaczy. Wtryskiwacze układu CR należy regularnie
co ok. 15000 km poddawać procedurze oczyszczania ze złogów ( laków ) chociażby poprzez dodanie 1 butelki dodatku czyszczącego na pełny bak paliwa.
Jazda na zalakowanych wtryskiwaczach powoduje lanie wtryskiwaczy , wypalenie tłoków i uszkodzenie wału , co za tym idzie shortblocka.
Następna sprawa to jest kwestia utrzymania prawidłowej temperatury pracy silnika zimą . Silnik SBD jest wysokosprawny , co powoduje w warunkach zimowych
w Polsce permanentne niedogrzanie , a co za tym idzie uszkodzenie na dłuższą metę układu korbowo tłokowego. Jedny sposób zapobiegania temu , to
albo po staremu przysłonić chłodnicę kartonem ( ryzykujac przegrzanie przy staniu w korkach ) , a fachowo to zabudować ogrzewanie postojowe np. Webasto,
które FHI oferuje jako opcję do zabudowania , które ten problem całkowicie niweluje.
Kolejna rzecz to nie wolno tego silnika mulić ani katować . Najlepszy i najzdrowszy dla niego zakres obrotów to pomiędzy 2000 a 3000 obr/min.
Co do paliwa to bezwględnie tankować tylko olej napędowy spełniający normę EN 590 , czyli w polskich warunkach wyłacznie paliwa typu premium
np. Lotos Dynamic Diesel , Verva Diesel , Ultimate Diesel BP, Gold Diesel Statoil . Trzymaj się z daleka od Shell'a.

Jeździć nie umiem, ale się staram 
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Pęknięty wał w Subaru Outback Diesel 2.0. Naprawiać? Gdzie?
Szczerze to czytam to i nie wiem jakim trzeba być "sadomasochistą" :Ddzixd pisze:Jednym słowem trzeba kupić benzynę i tylko olej sprawdzaćCezar 01 pisze:Niestety jeśli masz faktycznie pęknięty wał korbowy to remont kapitalny silnika SBD sprowadza sie do wymiany kompletnego shortblocku .
Ze względu na skomplikowanie konstrukcji fachowo może tego dokona warsztat mechaniczny dysponujący wiedzą , doświadczeniem
i dokumentacja techniczną , czyli w praktyce fachowy serwis mechaniczny Subaru.
Na Śląsku fachowo tego typu naprawy wykonuje warsztat Auto Test Szczypka , autoryzowany warsztat Subaru w Mikołowie koło Katowic.
Tego typu usługi jak w Twoim OBK wykonuja na bieżąco , i nie jest prawdą aby w OBK z 2008 roku było to nieopłacalne.
Tak nawiasem mówiąc to jednostka silnikowa SBD jest bardzo dobra, ale czuła na sposób jej eksploatacji.
Sprawa pierwsza i najważniejsza to pilnować regularnych, przepisanych przez FHI terminów wymian oleju i klas jakościowych C2/C3 , 5W/30.
Drugie to bezwględnie pilnować sprawdzając po każdym tankowaniu prawidłowego poziomu oleju ( odczekać 5 min po wyłączeniu silnika )
Silnik jeśli był rzetelnie docierany przez pierwsze min 5000 km to zasadniczo oleju silnikowego nie bierze , chyba że ktoś lubi upalać
i ma dużo pieniędzy na mandaty . Kolejna sprawa to trzeba pilnować stanu zespołu sprzęgłowego , w tym DKZ ( dwumas ) , bowiem
drgania wywoływane przez pracę uszkodzonego dwumasu sa zabójcze dla układu korbowo tłokowego i łożyskowania walu w kadłubie
( shortblocku ). Kolejna sprawa to pilnowanie jakości tankowanego paliwa i stanu wtryskiwaczy. Wtryskiwacze układu CR należy regularnie
co ok. 15000 km poddawać procedurze oczyszczania ze złogów ( laków ) chociażby poprzez dodanie 1 butelki dodatku czyszczącego na pełny bak paliwa.
Jazda na zalakowanych wtryskiwaczach powoduje lanie wtryskiwaczy , wypalenie tłoków i uszkodzenie wału , co za tym idzie shortblocka.
Następna sprawa to jest kwestia utrzymania prawidłowej temperatury pracy silnika zimą . Silnik SBD jest wysokosprawny , co powoduje w warunkach zimowych
w Polsce permanentne niedogrzanie , a co za tym idzie uszkodzenie na dłuższą metę układu korbowo tłokowego. Jedny sposób zapobiegania temu , to
albo po staremu przysłonić chłodnicę kartonem ( ryzykujac przegrzanie przy staniu w korkach ) , a fachowo to zabudować ogrzewanie postojowe np. Webasto,
które FHI oferuje jako opcję do zabudowania , które ten problem całkowicie niweluje.
Kolejna rzecz to nie wolno tego silnika mulić ani katować . Najlepszy i najzdrowszy dla niego zakres obrotów to pomiędzy 2000 a 3000 obr/min.
Co do paliwa to bezwględnie tankować tylko olej napędowy spełniający normę EN 590 , czyli w polskich warunkach wyłacznie paliwa typu premium
np. Lotos Dynamic Diesel , Verva Diesel , Ultimate Diesel BP, Gold Diesel Statoil . Trzymaj się z daleka od Shell'a.


