Chciałbym poprosic o opinie i pomoc w ustaleniu odpowiedniej drogi diagnozowania mojego Forka.
Samochód Forester XT z 2015r z przebiegiem 10tys mil.
Problem: rosnący stan oleju silnikowego.
Zakupiliśmy Forka w listopadzie 2016r.W grudniu przed wyjazdem na narty zrobiłem rutynowa kontrolę auta i okazało się, że wg bagnetu mam za dużo oleju w silniku, ok.3cm nad znacznik MAX. Ponieważ miałem tylko nowy olej, wymieniłem olej bez wymiany filtra( bo go nie miałem-niedziela rano), nalewając dokładnie do poziomu MAX i po południu pojechałem na narty. Po 2 m-cach jazdy stan znów podskoczył i jest ok 1-1,5cm ponad MAX. No i zdębiałem

Co może być tego przyczyną? Dodam, że olej nie jest spieniony, tzn nie miesza się z płynem chłodniczym, ale ma zapach benzyny.
Czy przyczyną może byc używanie samochodo na krótkich dystansach: dom-praca ok 5km? Czy może którys wtrysk leje?? Ale samochód pracuje raczej równo - czasem tylko na biegu jałowym ma lekkie drgania, ale czytałem że to typowe w boxerach, a może nie??
Czy możliwe że przy takim przebiegu co mogło się spier..dzielić w tym silniku?
Gdzie szukać, albo o kogo zadzwonić/pojechać w Łodzi, Warszawie i okolicach??