

PS. jeśli jest podobny wątek to nie ma co dublować i proszę o usunięcie ;)
A o tej zależności to n ic nie słyszałemRommel pisze: Hot hatch nie musi miec stachu napedu na przod?
Co do napędu, to chyba mercedes w swojej klasie A amg ma napęd 4x4, bmw ma na tył, a cała reszta na przód, no jeszcze focus rs/st ma 4x4 (chyba) ale nie wiem czy go można do tej klasy zaliczyćRommel pisze:
Hot hatch nie musi miec stachu napedu na przod?
Nixtend pisze: Co do napędu, to chyba mercedes w swojej klasie A amg ma napęd 4x4, bmw ma na tył, a cała reszta na przód, no jeszcze focus rs/st ma 4x4 (chyba) ale nie wiem czy go można do tej klasy zaliczyć
R32 tak, ale GTI ma na przód tylkoketivv pisze: Golf R ma AWD nie wiem jak z Seatami bo coś tam się szykowało, Audi A3, A1
Golf 7 RNixtend pisze:R32 tak, ale GTI ma na przód tylkoketivv pisze: Golf R ma AWD nie wiem jak z Seatami bo coś tam się szykowało, Audi A3, A1
Nixtend pisze: dobrze się dowiedzieć, że już gti nie ma tylko sama Rka została
każde z tych rozwiązań AWD to dołączenie osi przez zestaw sprzęgiełstach22 pisze:M140i może być albo xdrive albo RWD,M2 jedynie RWD A45 dołączany 4x4,Golf to haldex, focus RS jakiś niezły wynalazek podobno
jak to chodzi to byłem w szokuketivv pisze:Golf 7 RNixtend pisze:R32 tak, ale GTI ma na przód tylkoketivv pisze: Golf R ma AWD nie wiem jak z Seatami bo coś tam się szykowało, Audi A3, A1
Xdrive ma wyjściowo 40:60 wiec śmiało go można nazwać stałym. Reszta to żonglerka. Swoją droga lubię ta charakterystykę napędu, szczególnie w zakrętach. Z tego co pamietam może być nawet 0:100.ketivv pisze:każde z tych rozwiązań AWD to dołączenie osi przez zestaw sprzęgiełstach22 pisze:M140i może być albo xdrive albo RWD,M2 jedynie RWD A45 dołączany 4x4,Golf to haldex, focus RS jakiś niezły wynalazek podobno
Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
wszystkie te rozwiązania można w ten sam sposób jak Xdrive (ten ze sprzęgiełkiem) nazwać stałymi gdyż mechatronika nimi sterująca pracuje w trybie ciągłymstach22 pisze:Xdrive ma wyjściowo 40:60 wiec śmiało go można nazwać stałym. Reszta to żonglerka. Swoją droga lubię ta charakterystykę napędu, szczególnie w zakrętach. Z tego co pamietam może być nawet 0:100.ketivv pisze:każde z tych rozwiązań AWD to dołączenie osi przez zestaw sprzęgiełstach22 pisze:M140i może być albo xdrive albo RWD,M2 jedynie RWD A45 dołączany 4x4,Golf to haldex, focus RS jakiś niezły wynalazek podobno
Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
Tyle że nie każdy ma tak korzystny inicjalny rozkład momentu ;)ketivv pisze:stach22 pisze:ketivv pisze:
wszystkie te rozwiązania można w ten sam sposób jak Xdrive (ten ze sprzęgiełkiem) nazwać stałymi gdyż mechatronika nimi sterująca pracuje w trybie ciągłym
Xdrive z rozwiązaniem sprzęgiełka dla przedniej osi jest na tle pozostałych rozwiązań w autach dla zwykłych zjadaczy chleba wyjątkowystach22 pisze:Tyle że nie każdy ma tak korzystny inicjalny rozkład momentu ;)ketivv pisze:stach22 pisze:
Rommel pisze: Pojazdy te oparte są zazwyczaj w większości na standardowych odpowiednikach, wyposażone są jednak w mocniejsze jednostki napędowe, ulepszony układ zawieszenia oraz czasami dodatkowe elementy nadwozia (spoilery, dokładki zderzaków) czy też większe felgi z szerszymi oponami. Najczęstszym stosowanym układem jest montowany z przodu silnik napędzający oś przednią, jednakże coraz częściej spotykane są także samochody z jednostkami wysokoprężnymi, napędem AWD czy też układem hybrydowym.
stach22 pisze: Tylko że Ketiv, sti to archaiczny silnik2.5T
stach22 pisze: buda która moim zdaniem nie ma ani polotu ani charakteru
fakt, nie można mieć wszystkiegostach22 pisze: w środku plastik fantastik
ogolnie "nowa" A klasa to ładny hatch co przekłada się na to, że A 45 AMG jest też ładny, Mercedes wyraźnie odmłodził linie pojazdówstach22 pisze: A co sądzisz o A45?
Hmmmm, trochę za bardzo zwyczajności hatcha, chociaż po modach AMG to już inne auto.Rommel pisze: wygladowo na pewno wybralbym A45 AMG :)
Ketiv, ja nie zakładam wymiany silnikaketivv pisze:
tak archaiczny ale naprawisz go za koszt kompletu wtryskiwaczy do nowoczesnej benzyny
do tego dobrze poznany ze swoimi bolączkami, "remapowalny" bez większych problemów
a do tego świetny napęd na cztery, hydrauliczny układ kierowniczy
Mogę przystać na znośnie przeciętnyketivv pisze:stach22 pisze: buda która moim zdaniem nie ma ani polotu ani charakteru
to już non disputatum czy jakoś tak
dla mnie jest znośnie ładny![]()
A dlaczego tak twierdzisz? Widziałem sporo prób na śniegu i mokrym jak i na drodze pełnym zakrętów. Auto idzie jak po sznurku.ketivv pisze: ... auto na równy, suchy asfalt stąd nie dla mnie
No i właśnie tu się zgadzam.13d jest inna niż reszta, długa typowa dla BMW maska pod którą w dodatku pracuje magiczny 3.0R6 turbo.No i genialna ZF, która już w moim 2.0 pracuje w trybie sport błyskawicznie a co dopiero 3.0.ketivv pisze: chyba najładniejszym (o ile zaliczmymu go do HH) jest BMW 1 3dr zresztą co to za HH z parą drzwi na tyle
stach22 pisze: A dlaczego tak twierdzisz? Widziałem sporo prób na śniegu i mokrym jak i na drodze pełnym zakrętów. Auto idzie jak po sznurku.
dokładnie, to się pewnie będzie z czasem zmieniać i powoli możemy uznać, że ta cecha też będzie w "budżetowych" BMW wymierałastach22 pisze: No i właśnie tu się zgadzam.13d jest inna niż reszta, długa typowa dla BMW
stach22 pisze: pod którą w dodatku pracuje magiczny 3.0R6 turbo
co do tego to mam mieszane uczucia, fakt skrzynia jako automat jest bardzo dobra natomiast odbiera czucie auta, ja się przyznam bez bicia, że po paru k km jestem z nią zwyczajnie niekompatybilny i jeśli automat to aż się prosi dwusprzegłówkastach22 pisze: No i genialna ZF, która już w moim 2.0 pracuje w trybie sport błyskawicznie a co dopiero 3.0
rozumiem, natomiast fakt, ze ten subarowski 2.5 turbo jest jest od lat na rynku ma tez swoje zaletystach22 pisze: Ketiv, ja nie zakładam wymiany silnika