Zwiekszenie mocy w GT 99'
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zwiekszenie mocy w GT 99'
Czesc Wszystkim!
Na wstepie wybaczcie brak polskich znakow ale sluzbowy komp nie pozwala...
BTW: prosze nie odsylacje mnie do Powitalni bo tam bylem i sie przywiatalem ale mojego posta nie ma. 06/03/2018 00:33 "Konto usunięte" odpowiada na moje przywitanie wiec bylo na 100%
A teraz do rzeczy:
Od nieco ponad pol roku jestem posiadaczem GT'99. Pracuje nad autem w wolnych chwilach, na razie aby bardziej cieszylo oko i nie dalo sie rudej. W miedzyczasie merytorycznie przygotowuje sie do podniesienia mocy: przede wszystkim: jak i gdzie, i sprawdzam co za ile. Samochod sluzy do okazjonalnego uzytku (ok.1000km w 6m-cy), rekreacyjnego upalania na sniegu...i bez sniegu :), wiec malo jezdzi ale jak juz jezdzi to lekko nie ma, oczywiscie wszystko w granicach zdrowego rozszadku...czasem :)
Nieseryjne podzespoly na ta chwile to skrzynia TY754VB1BA z WRX RA i przelotowy uklad wydechowy (chyba 2,5"). Paramatry jakie chcialbym usyskac w GT to moc 260-280KM / 340-360nm. Przed przystapieniem do modyfikacji chcialbym przeprowadzic remont silnika i jezeli fundusze pozwola to wymienic wnetrznosci na nowe i mocniejsze. W tym momencie pojawia sie pytanie czy przy takich kosztach nie powinienem celowac w strokera i w zasadzie czesc mocy dostac z miejsca ze zwiekszonej pojemnosci? Czy moze raczej Ci ktorzy wiedza o czym mowia, kierowali by mnie na inna droge - zostac przy 1994ccm i moc z wiekszej turbiny i np. wydajniejszego ukladu wtryskowego ?
Zaluje ze nie jestem finansowo przygotowany na motor w tym roku bo przyjaciel z USA leci w maju i jakbym ustalil co chce to mozna by cos w dobrej cenie przywiezc z za oceaniu nie obawiajac sie ze przyjdzie zaplacic clo...No ale nie ma co gdybac...
Jak bede wiedzial CO to musze ustalic GDZIE :) Jestem z 3miasta wiec zaglebie VW grupy i pomimo ze w temacie Subaru jestem od niedawna to juz zdazylem zauwazyc ze o serwis aut z pod znaku plejad znacznie latwiej w W-wie (ok. tu zaskoczenia nie ma) i na poludniu Polski...
Z checia przeczytam Wasze opinie, sugestie , pomysly...
Na wstepie wybaczcie brak polskich znakow ale sluzbowy komp nie pozwala...
BTW: prosze nie odsylacje mnie do Powitalni bo tam bylem i sie przywiatalem ale mojego posta nie ma. 06/03/2018 00:33 "Konto usunięte" odpowiada na moje przywitanie wiec bylo na 100%
A teraz do rzeczy:
Od nieco ponad pol roku jestem posiadaczem GT'99. Pracuje nad autem w wolnych chwilach, na razie aby bardziej cieszylo oko i nie dalo sie rudej. W miedzyczasie merytorycznie przygotowuje sie do podniesienia mocy: przede wszystkim: jak i gdzie, i sprawdzam co za ile. Samochod sluzy do okazjonalnego uzytku (ok.1000km w 6m-cy), rekreacyjnego upalania na sniegu...i bez sniegu :), wiec malo jezdzi ale jak juz jezdzi to lekko nie ma, oczywiscie wszystko w granicach zdrowego rozszadku...czasem :)
Nieseryjne podzespoly na ta chwile to skrzynia TY754VB1BA z WRX RA i przelotowy uklad wydechowy (chyba 2,5"). Paramatry jakie chcialbym usyskac w GT to moc 260-280KM / 340-360nm. Przed przystapieniem do modyfikacji chcialbym przeprowadzic remont silnika i jezeli fundusze pozwola to wymienic wnetrznosci na nowe i mocniejsze. W tym momencie pojawia sie pytanie czy przy takich kosztach nie powinienem celowac w strokera i w zasadzie czesc mocy dostac z miejsca ze zwiekszonej pojemnosci? Czy moze raczej Ci ktorzy wiedza o czym mowia, kierowali by mnie na inna droge - zostac przy 1994ccm i moc z wiekszej turbiny i np. wydajniejszego ukladu wtryskowego ?
Zaluje ze nie jestem finansowo przygotowany na motor w tym roku bo przyjaciel z USA leci w maju i jakbym ustalil co chce to mozna by cos w dobrej cenie przywiezc z za oceaniu nie obawiajac sie ze przyjdzie zaplacic clo...No ale nie ma co gdybac...
Jak bede wiedzial CO to musze ustalic GDZIE :) Jestem z 3miasta wiec zaglebie VW grupy i pomimo ze w temacie Subaru jestem od niedawna to juz zdazylem zauwazyc ze o serwis aut z pod znaku plejad znacznie latwiej w W-wie (ok. tu zaskoczenia nie ma) i na poludniu Polski...
Z checia przeczytam Wasze opinie, sugestie , pomysly...
- malak
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Forek Turbo, Hondy, Toyota rwd
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zwiekszenie mocy w GT 99'
Sprawdz najpierw kondycję Twojego silnika... pobór oleju, kompresje... i wtedy zacznij zastanawiac sie nad remontami.
Moze sie okazac, że sa calkowicie nie potrzebne, a co za tym idzie koszty zwiekszenia mocy beda nizsze.
Moze sie okazac, że sa calkowicie nie potrzebne, a co za tym idzie koszty zwiekszenia mocy beda nizsze.
RedlineGarage.pl
Jak chcesz iść w stroker to najpierw się zorientuj jakie są tego koszty. Potem zastanów się nad ciut większym turbo(np z sti), większy TMIC(ewentualnie FMIC) i jak to przeliczysz to się okaże, że wystarczy sam soft.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Zwiekszenie mocy w GT 99'
Wydaje mi się, że w '99 te 260-280 kuni to można dość łatwo, bez grubych tematów jak stroker. W WRX nawet na TD04 można te 280 na przelocie mieć (OIDP trzeba wtedy lać vpowera). A to tak z grubsza to samo.
Re: Zwiekszenie mocy w GT 99'
Dzięki za odpowiedzi, odnośnie mocy to jak widzicie celuję w więcej ale nie za dużo... Wiadomo że skrzynia i tak będzie najsłabszym ogniwem ale przy tych mocach może jeszcze trochę popracuje...
W moim rodzinnym mieście - Piasecznie - jest warsztat na Nadarzyńskiej prowadzony przez...Szczepana? Chyba..."Czoper"? z tego co pamietam. Może ktoś zna lub był? Podobno można silnik robić u niego z czystym sumieniem. Tylko znowu - dystans...400km. Subaru w trasy nie jeżdzę wiec rodzinke odwiedzam innym autem a wizyta w warsztacie bez samochodu to będę klientem który zawraca fujarę i bije pianę.
Dobra, na razie "dużo czytam i zapamietuje"
jak to byłi w pewnej polskiej komedii
Co do paliw...dla mnie to kwestia mocno dyskusyjna - przerabiałem ten temat w motocyklach i na przykładowym V-Power rzeczywiście moto wypluło 201KM a na zwykłym 95 z BP 198 ALE to się zawiera w ramach błędu pomiarowego hamowni
Pomiar robiony tego samego dnia na BP Moto Days więc warunki praktycznie bez zmian.
W moim rodzinnym mieście - Piasecznie - jest warsztat na Nadarzyńskiej prowadzony przez...Szczepana? Chyba..."Czoper"? z tego co pamietam. Może ktoś zna lub był? Podobno można silnik robić u niego z czystym sumieniem. Tylko znowu - dystans...400km. Subaru w trasy nie jeżdzę wiec rodzinke odwiedzam innym autem a wizyta w warsztacie bez samochodu to będę klientem który zawraca fujarę i bije pianę.
Dobra, na razie "dużo czytam i zapamietuje"


Co do paliw...dla mnie to kwestia mocno dyskusyjna - przerabiałem ten temat w motocyklach i na przykładowym V-Power rzeczywiście moto wypluło 201KM a na zwykłym 95 z BP 198 ALE to się zawiera w ramach błędu pomiarowego hamowni

- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Zwiekszenie mocy w GT 99'
Arturo_GT, przy takim zapotrzebowaniu na moc absolutnie nie szedłbym w strokera. Myślę, że najlepiej będzie jak ewentualne nadwyżki finansowe przeznaczysz na dopieszczenie setupu - układ paliwowy, wydech, porządne strojenie.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Zwiekszenie mocy w GT 99'
Nie chodzi o konie, tylko o to, że przy takich mapach paliwo o mniejszej liczbie oktanowej powoduje spalanie stukowe. A to w jakiejś perspektywie oznacza remontArturo_GT pisze: Co do paliw...dla mnie to kwestia mocno dyskusyjna - przerabiałem ten temat w motocyklach i na przykładowym V-Power rzeczywiście moto wypluło 201KM a na zwykłym 95 z BP 198 ALE to się zawiera w ramach błędu pomiarowego hamowni Pomiar robiony tego samego dnia na BP Moto Days więc warunki praktycznie bez zmian.

Skrzynia może pożyć, pod warunkiem, że będziesz się obchodzić delikatnie przy przepinaniu. Jak wejdziesz w tryb szybcy i wściekli to wiadomo

-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 7 razy
Re: Zwiekszenie mocy w GT 99'
Ale jeśli wyjdzie, że silnik jednak dobrze byłoby coś odświeżyć, to poważnie pomyśl o strokerze, żebyś później nie żałował, że nie zrobiłeś ;) Bo koszty de facto takie same (choć większe turbo i wtryski się przydadzą). Skrzynia 5 MT długo tego nie zniesie, to prawda, ale skrzynię też kiedyś można zmienić na 6MT, a póki co korzystać z części frajdy, jaką stroker daje 

Re: Zwiekszenie mocy w GT 99'
Co do paliw - ok. Już kumam
Co do remontu to właśnie o tym myślałem... JEŻELI trzeba by robić większy remont to rożnica w kasie znikoma. Natomiast konwersja do 6MT to chyba
... ze 2 strokery by za to były
No ale jak są fundusze to zgadzam się - słuszna droga...
Co do remontu to właśnie o tym myślałem... JEŻELI trzeba by robić większy remont to rożnica w kasie znikoma. Natomiast konwersja do 6MT to chyba
... ze 2 strokery by za to były

-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 7 razy
Re: Zwiekszenie mocy w GT 99'
Jak nie będziesz się upierać na DCCD, to da się zrobić taniej niż stroker. Niedawno za 6 koła widziałem swap - skrzynia, dyfer, wał, półośki, abo za 4 samą skrzynię. Do tego jeszcze trochę kosztów dojdzie (np. zwrotnice), ale w 10 ze wszystkim się zamkniesz.Arturo_GT pisze: Natomiast konwersja do 6MT to chyba
... ze 2 strokery by za to były
Re: Zwiekszenie mocy w GT 99'
Czyli po remapie czujnik spalania stukowego jest odłączany lub jakiś "override" się robi?Alan, Alan, Alan! pisze: paliwo o mniejszej liczbie oktanowej powoduje spalanie stukowe
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 7 razy
Re: Zwiekszenie mocy w GT 99'
Niestety, miałem raz auto strojone u jednego znanego fachmana, który tak, odłączył czujniki stuku. A potem ludzie mówią, że mu silniki wybuchają ;)
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 7 razy