Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
Może nastąpi, może nie nastąpi? :)
Ja tam sobie pluję w brodę, że zwlekałem jakieś dwa tygodnie, zamiast od razu spłacać. Ale z drugiej strony, na chwilę obecną, jestem na zero lub lekko na plus (zależności od humoru frania).
r.
Ja tam sobie pluję w brodę, że zwlekałem jakieś dwa tygodnie, zamiast od razu spłacać. Ale z drugiej strony, na chwilę obecną, jestem na zero lub lekko na plus (zależności od humoru frania).
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
Prawda jest taka, że jak ich przemysł moto glebnie o ziemię, to US&A zapiszczy cienko (i analogicznie, jak europejski wykona przyłożenie, to podobnie będzie u nas; zresztą już słychać o redukcjach). Ale idąc dalej:
http://www.autoblog.com/2008/11/12/nyt- ... x-detroit/ via
http://macdailynews.com/index.php/weblo ... nts/19078/ via
http://www.nytimes.com/2008/11/12/opini ... ref=slogin
Podaję wszystkie sznurki, bo niektóre komentarze są wspaniałe, np. ten:
r.
http://www.autoblog.com/2008/11/12/nyt- ... x-detroit/ via
http://macdailynews.com/index.php/weblo ... nts/19078/ via
http://www.nytimes.com/2008/11/12/opini ... ref=slogin
Podaję wszystkie sznurki, bo niektóre komentarze są wspaniałe, np. ten:
albo ten:2010 Chevy Impella... (Steve Jobs Edition)
$49,000 Base Price. Lines are "really thin".. 4 Cyl engine with 95 HP, 8 Track Player, and White only
$75,000 will give it to you in Black with a CD player and a 98 HP 4 Cyl engine...
:)Part A of the plan. Outsource all manufacturing to China. Then on the bumper laser etch "Designed in Michigan" and in much smaller letters "Made in China".
Part B Replace the Steering wheel with a click wheel.
Part C Ipods will control all functions of the Car through the Aux jack.
Make each successive car with thinner and more colorful sheet metal.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
So What!, trzeba było spłacać przy kursie 2,1 jak miałeś kasę 

Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
Funky, nie wiem jak SoWhat, ale my nie mieliśmy wtedy jeszcze kasy :)
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
Nie miałem wtedyKonto usunięte pisze: So What!, trzeba było spłacać przy kursie 2,1 jak miałeś kasę![]()

Interesuje mnie sytuacja obecna.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
Lepiej nie będzie. Można czekać na 2,4 - niżej to chyba w perspektywie paru miesięcy/lat/niepotrzebne skreślić nie ma co liczyć...
Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
Interesujące podejście do cięcia kosztów - w sensie z jakiego poziomu czasem trzeba zejść w okolice stylu z rzeczywistością:
As long as it’s black
Posted by Paul Horrell at 4:35 pm on Friday October 17, 2008
Car-company wisdom these days is to pretty much overwhelm buyers with options. But over at Ford, they’re going the other way. And the aircraft cupholder is responsible.
Alan Mulally, the Ford CEO, used to be at Boeing. He’s spent the last two years carving all possible complexity out of Ford. Selling Jaguar, Land Rover and Aston was part of that drive for what he calls ‘clarity’. But there’s more.
He wants to simplify the options line-up. Unlike Audi’s or BMW’s strategy of offering thousands of extras, he wants to simplify things into packages.
‘At Boeing we used to have 47 different cupholders for the cockpit of the 747. Every airline had different china so they wanted a different shape. And they all had to be engineered for 16g!
‘But then airline deregulation happened. They had to cut costs. They couldn’t afford to be fussy any more. Then it was just the one cupholder.’
He wants to bring that thinking to Ford. He’s looking at things like centre console colours and trims, seat fabrics and so on. He wants to cut out 80 percent of that variation, especially in the American market. It makes things cheaper and simpler at the factory, he says.
And he reckons the dealers would prefer it. They get a potential buyer come in asking for a spec he’s seen in the brochure. The salesman has to say, ‘Sorry we don’t have one like that, so how about this one that we do have in stock.’ The customer looks a bit crestfallen and demands a discount for not getting what he’s set his heart on.
If you don’t offer the choice, says Mulally, buyers don’t miss it.
Nice theory, but of course the Germans, with their build-to-order systems, use all those options as rich profit opportunities.
As long as it’s black
Posted by Paul Horrell at 4:35 pm on Friday October 17, 2008
Car-company wisdom these days is to pretty much overwhelm buyers with options. But over at Ford, they’re going the other way. And the aircraft cupholder is responsible.
Alan Mulally, the Ford CEO, used to be at Boeing. He’s spent the last two years carving all possible complexity out of Ford. Selling Jaguar, Land Rover and Aston was part of that drive for what he calls ‘clarity’. But there’s more.
He wants to simplify the options line-up. Unlike Audi’s or BMW’s strategy of offering thousands of extras, he wants to simplify things into packages.
‘At Boeing we used to have 47 different cupholders for the cockpit of the 747. Every airline had different china so they wanted a different shape. And they all had to be engineered for 16g!
‘But then airline deregulation happened. They had to cut costs. They couldn’t afford to be fussy any more. Then it was just the one cupholder.’
He wants to bring that thinking to Ford. He’s looking at things like centre console colours and trims, seat fabrics and so on. He wants to cut out 80 percent of that variation, especially in the American market. It makes things cheaper and simpler at the factory, he says.
And he reckons the dealers would prefer it. They get a potential buyer come in asking for a spec he’s seen in the brochure. The salesman has to say, ‘Sorry we don’t have one like that, so how about this one that we do have in stock.’ The customer looks a bit crestfallen and demands a discount for not getting what he’s set his heart on.
If you don’t offer the choice, says Mulally, buyers don’t miss it.
Nice theory, but of course the Germans, with their build-to-order systems, use all those options as rich profit opportunities.
http://wwojnar.com/
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
So What!, nie spłacaj, lepiej kup sobie coś szybkiego
A serio, to też się zastanawiam. Ale jest chyba zbyt niestabilnie teraz, żeby dokonywać jakichś większych spłat.

A serio, to też się zastanawiam. Ale jest chyba zbyt niestabilnie teraz, żeby dokonywać jakichś większych spłat.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
Konto usunięte pisze: A serio, to też się zastanawiam. Ale jest chyba zbyt niestabilnie teraz, żeby dokonywać jakichś większych spłat.
Fido kwestia tego jakie wahania robią Ci różnicę. Przeciez datę spłaty raty masz zapisaną w umowie ewentualnie negocjujesz w przypadku większych ruchów, rajt ? Tak więc możesz próbować ustrzelić właściwy kurs.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
Powariowaliście. Kryzys jest. Trzymajcie gotówkę, bo jak będzie kiepsko to przynajmniej na kilka rat wystarczy. A tak to może i spłacicie część, ale dalej będzie sporo nad Wami WiSiało 

Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
Chloru, Konto usunięte raczej chodziło o to, że biorąc pod uwagę nadchodzący (prawdopodobnie) kryzys, lepiej zostawić sobie rezerwę gotówkową.
czarne jest piękne...
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
vibowit, być może. Nie wiem czy ma rezerwy czy luźne moniaki 

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
Nieważne, grunt, że dobrze brzmi. Czy się stoi, czy się WiSi, i tak wpadnie parę tysiKonto usunięte pisze: chyba odwrotnie?

Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
devlin pisze: ‘But then airline deregulation happened. They had to cut costs. They couldn’t afford to be fussy any more. Then it was just the one cupholder.’
He wants to bring that thinking to Ford. He’s looking at things like centre console colours and trims, seat fabrics and so on. He wants to cut out 80 percent of that variation, especially in the American market. It makes things cheaper and simpler at the factory, he says.
Ford US&A niech lepiej zajmie się projektowaniem aut, które nie są parówiastymi suvami/pickupami palącymi 16/100 wg papierów, bo ani się obejrzą, jak nawet rednecki przestaną je kupować.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
jutro ma się rozpocząć coś jakby nowe Bretton Woods, to usiądźmy albo lepiej połóżmy się, żeby nie upaść ze śmiechu

"liderzy" będą siedzieć, jeść, "myśleć" i gadać o tym jak ominąć nieuniknione
tak jakby mieli na to inny pomysł niż
a) więcej bezwartościowych zapisów na kontach banków centralnych i pochodnych instytucji tzw. systemu monetarnego
b) stopy % w kierunku zera
c) dobre sprzedanie twarzy w mediach i udawanie, że rzekło się coś mądrego
d) stworzenie kolejnego super funduszu typu mfw lub bś, który wyprodukuje nowe długi dla coraz bardziej zadłużonych krajów nazywając to restrukturyzacją
a podczas weekendu kilkadziesiąt tysięcy dzieci cicho umrze sobie z głodu
sorki, dzisiaj po obejrzeniu nowych "danych" dopadł mnie wisielczy humor
najbardziej boję się myśli, że za życia nie zobaczę nawet promyka w tzw. ekonomicznej studni głupoty bez dna


"liderzy" będą siedzieć, jeść, "myśleć" i gadać o tym jak ominąć nieuniknione
tak jakby mieli na to inny pomysł niż
a) więcej bezwartościowych zapisów na kontach banków centralnych i pochodnych instytucji tzw. systemu monetarnego
b) stopy % w kierunku zera
c) dobre sprzedanie twarzy w mediach i udawanie, że rzekło się coś mądrego
d) stworzenie kolejnego super funduszu typu mfw lub bś, który wyprodukuje nowe długi dla coraz bardziej zadłużonych krajów nazywając to restrukturyzacją

a podczas weekendu kilkadziesiąt tysięcy dzieci cicho umrze sobie z głodu
sorki, dzisiaj po obejrzeniu nowych "danych" dopadł mnie wisielczy humor

najbardziej boję się myśli, że za życia nie zobaczę nawet promyka w tzw. ekonomicznej studni głupoty bez dna
zapraszam na 1/4 mili http://www.sss.org.pl i drift http://www.sdc.org.pl
Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
Pojechałem sobie na mały urlop, relaks i te sprawy, wracam, włączam net a tu dalej ten kryzys. A ja sobie myślałem, że chłopaki sie zebrały we Waszyngtonie i dogadały, umówiły sięże nie ma już żadnego kryzysu i po temacie. Ale oni nic nie załatwili, tak myślę, ze może słynna niewidzialna ręka znana mi z teleranku z dzieciństawa to załatwi albo tzw niewidzialna ręka rynku
A przecież wiadomo, że "Niewidzialna ręka to także TY" 


Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
Michal B pisze:A przecież wiadomo, że "Niewidzialna ręka to także TY"

Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
Stany własnie testują kolejną linię oporu na S&P - zeszło poniżej 780 czyli dna poprzedniej bessy - niżej jest ..... wielka niewiadoma. Mają jeszcze chwilę więc moze obronią ten poziom choć wątpię. Wraz z indeksami leci ropa - właśnie zjechala poniżej 48 dol za baryłkę - w sumie niewiadomo czy sie cieszyć bo ruscy zaczynają być już nerwowi
U nas powoli też się robi pięknie bo dzisiejsze dane o produkcji przemysłowej nie za październik nie zachwycają. A tak jak rozmawiam ze znajomymi o sprawach blisko nas w tych tematach to widzę, ze pętla powolutku się zaciska. Ja postanowiłem wspierać gospodarkę amerykańską bowiem przełamanie na ich rynku może w górę pociągnąć wszystkich - zacząłem więc kupować amerykańskie produkty, ściślej mówiąc jeden - Jacka Danielsa w butelkach 0,75 litra
No i mam wniosek - jak tak sobie wypiję trochę to zaczynam rozumieć amerykanski "kipsmajling" - po prostu od razu mi lepiej.


Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
Mi momentami zaczyna cierpnąć skóra na grzbiecie jak czytam hedlajny na blumbergu, ale tłumaczę to sobie kiepskim krzesłem.
•Stocks in U.S. Drop as Reports Signal Deepening Recession; JPMorgan Falls
•Auto-Rescue Plan to Be Taken Up in Special Session of Congress Next Month
•U.S. Jobless Claims Approach Highest Level Since 1982 as Recession Deepens
•JPMorgan Will Fire 3,000 in Investment Banking, Freeze Some Base Salaries
•Citigroup Falls for a Fourth Day as Outlook Dims; Alwaleed to Boost Stake
•Oil Drops to Lowest Level Since May 2005 as Recession Curbs Energy Demand
•Record Options Trading Dries Up as Hedge Funds Fold, Volatility Skyrockets
Pytanie o trwałość konserw zaczyna mieć rację bytu powoli.
•Stocks in U.S. Drop as Reports Signal Deepening Recession; JPMorgan Falls
•Auto-Rescue Plan to Be Taken Up in Special Session of Congress Next Month
•U.S. Jobless Claims Approach Highest Level Since 1982 as Recession Deepens
•JPMorgan Will Fire 3,000 in Investment Banking, Freeze Some Base Salaries
•Citigroup Falls for a Fourth Day as Outlook Dims; Alwaleed to Boost Stake
•Oil Drops to Lowest Level Since May 2005 as Recession Curbs Energy Demand
•Record Options Trading Dries Up as Hedge Funds Fold, Volatility Skyrockets
Pytanie o trwałość konserw zaczyna mieć rację bytu powoli.
http://wwojnar.com/
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
Dzisiaj jestem patriotyczny.Michal B pisze: to zaczynam rozumieć amerykanski "kipsmajling" - po prostu od razu mi lepiej
Wspieram Europę;
- Masi Costasera Amarone Classico 2003 (jutro wakacje, to sobie pozwolę - a co

O kryzysie będę myślał po powrocie.
(jeżeli jeszcze będą samoloty latały)

Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
sie coś pomyliło
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
Re: Ekonomia praktyczna w pigułce czyli o kryzysie strasznym
Do Gdańska jakoś ogarniesz wodą, jakby co - satelity jeszcze będą działać, mam nadzieję 

http://wwojnar.com/
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!