Dyferencjały- modyfikowanie GT

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 7 lis 2008, o 11:24

Pytanie - jaka jest sensowna modyfikacja dyferencjałów GT ?
Wady , zalety , czy w skrzyni mt5 czy mt6 ?

Aby temat nie był rzeka to prosił bym pójść w stronę nie robienia z auta torowego monstera tylko zachowania względnej użyteczności aczkolwiek chyba każdy posiadacz subaru woli jak auto jedzie ładnie bokiem niż przodem. No i może ze wskazaniem na mt6 ? Skąd pozyskać części i ile one kosztują ?

Cusco
Kaaz
MFactory
OBX Racing
PPG
Quaife
STi

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1126026


W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 7 lis 2008, o 12:06

Ile chcesz mieć mocy? Ile masz do wydania?

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 7 lis 2008, o 12:23

Na razie z mocą nie szaleję.Napęd nie wytrzyma trudno podnieść moc, nie ma mocy po co zmieniac napęd.Koło się zamyka.

Więc modyfikacje chcę rozpoczać od napędów także z dwóch innych powodów: słyszę któreś łożysko w skrzni, i podejrzana jest wiskoza centralna(nie wiem czy nie zaszkodziła jest temp. od łożyska-hipoteza).Zastanawiam się czy przy tej okazji nie wrzucić mt6 i dyfrów . Było by to przyszłościowe.

Co do kosztów ? Ok. max 15k. za całość.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 8 lis 2008, o 00:57

Jacky X, a powiedz tak z innej beczki, jak u Ciebie z umiejętnościami? Czy wcześniej jakoś trenowałeś, ćwiczyłeś, upalałeś do upadłego gdzieś po górach? Czy seryjnego GT-ka masz już opanowanego (bo chyba dopiero co kupiłeś), że możliwości samochodu są jedynymi ograniczeniami? :roll:


Nie to żebym się czepiał, każdy ze swoją kasą robi co chce, ale może warto trochę inaczej do tego podejść.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 8 lis 2008, o 01:33

jarmaj, ale nawet Jarmaj pewnego dnia stwierdził że szpery robią ROŻNICĘ :)

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 8 lis 2008, o 10:17

jarmaj pisze:Jacky X, a powiedz tak z innej beczki, jak u Ciebie z umiejętnościami? Czy wcześniej jakoś trenowałeś, ćwiczyłeś, upalałeś do upadłego gdzieś po górach? Czy seryjnego GT-ka masz już opanowanego (bo chyba dopiero co kupiłeś), że możliwości samochodu są jedynymi ograniczeniami? :roll:


Nie to żebym się czepiał, każdy ze swoją kasą robi co chce, ale może warto trochę inaczej do tego podejść.
Jarmaj - moje umiejętności opanowania GT są marne, domyślasz się prawdziwie. Jak napisałem wiskoza centralna idzie do wymiany i słychać łożysko w skrzyni.Koszty będą.Więc zastanawiam się czy zamiast robić ori nie włożyć mt6.Ot co.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 8 lis 2008, o 12:46

Azrael pisze:jarmaj, ale nawet Jarmaj pewnego dnia stwierdził że szpery robią ROŻNICĘ :)
No jasne że robią i to wręcz nieprawdopodobną, ale chodzi mi tutaj o pewną kolejność.
Idąc dalej odniesieniem sprawy do mojej osoby, to mogę powiedzieć, że ani mi w głowie teraz jakiekolwiek dalsze usprawnianie samochodu, bo obecnie i tak możliwościami przerasta moje własne tak ogromnie, że to ja się muszę "tuningować" i uczyć, a nie poprawiać samochód.


Zawsze uważałem, że największe rezerwy z reguły tkwią w łaczniku pedałów i kierownicy i od tego zawsze trzeba zaczynać, dłubanie auta dopiero w dalszej kolejności.

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 13 lis 2008, o 17:50

Jestem ... skonfundowany :?

Po wizycie w 4T wyjechałem z diagniozą ,że wiskoza padła.Prawdę mówiac nic w zachowaniu auta nie widziałem niepokojącego.Ale ja się nie znam.

Byłem w Fantazji Mocy i kiedy sprawdzaliśmy napędy nie zauważaliśmy nic niepokojącego.

Na forach próbowałem podpytać , jak mają się zachowywać koła i jak to jest z tą seryjną wiskozą .

Czarna magia.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 13 lis 2008, o 18:20

Jacky X, możesz mi napisac coś więcej kiedy to było zdiagnozowane, jaką usterkę zgłaszałeś i z kim gadałeś? Bo ja widzę tylko ze geometrię 2x robioną w Twoim aucie w naszym systemie, może być na PW.

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 13 lis 2008, o 22:25

Sprawa wygląda tak.Początek nie istotny,pierwsza geometria potem ALK i tuleje poliuretanowe w wahaczach, więc ponowne ustawianie geometrii.Podczas ustawiania przyrządów , mechanik zgłosił ,że w napędzie występują niespodziewane opory i spytał czy były modyfikacje polegające na założeniu przedniej szpery. Zaprzeczyłem w przekonaniu,że przedni dyfer był seryjny.

Polegało to na tym,że mechanik chciał ustawić urządzenia pomiarowe w poziomie.Kiedy kręcił jednym kołem przednim drugie także się kręciło i z trudem je można było hamowac tak aby dwa koła przednie miały urządzenia pomiarowe w poziomie.Tu razem z Jankiem K. zasugerowali awarię wiskozy centralnej.

Prawdę mówiąc , sadziłem ,że działanie wisokozy centralnej rozkłada momenty na przód i na tył. Ale ja jestem :mrgreen:


Zdziwiło mnie też to,że napęd nie dawał żadnych oznak awarii włącznie z miniostrą jazdą po torze choć na suchym asfalcie. Wiedziałem ,że naprawa nie jest groszowa. Niemniej postanowiłem przy okazji cos się nauczyć i wtedy tez założyłem temat : jak tę wiskozę testować aby coś o niej wiedzieć.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 15 lis 2008, o 18:09

Czy to prawda, że niezłą metodą na sprawdzenie wiskozy jest podniesienie jednej osi i próba przekręcenia podniesionego koła? Jeśli nie daje się koła obrócić to znaczy, że wiskoza umiera. Tak słyszałem.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 15 lis 2008, o 18:54

Konto usunięte, całej osi? Nie bardzo.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 15 lis 2008, o 21:14

Azrael, kiedyś widziałem jak ktoś tak sprawdzał. Ale głowy nie dam czy u była cała oś czy tylko jedno koło. Jedno koło robi różnice?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 15 lis 2008, o 21:32

Konto usunięte, jak podniesiesz cała oś to przecież nie sprawdzasz centralnego dyfra tylko ten który jestna danej osi, zastanów się?

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 15 lis 2008, o 21:44

No właśnie o tym pomyślałem. Czyli podnosimy jedno koło i kręcimy, tak?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 15 lis 2008, o 21:49

Konto usunięte, tak, najlepiej na przedniej osi jak tam nie ma szpery.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 15 lis 2008, o 22:09

Azrael pisze:Konto usunięte, tak, najlepiej na przedniej osi jak tam nie ma szpery.
Jakie są wtedy objawy sprawnej/niesprawnej wiskozy centralnej?
Jak sprawdzić tylną wiskozę?

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 15 lis 2008, o 22:31

So What!, jeśli da się kręcić, to znaczy, że wiskoza działa. Jeśli się nie da, to wiskoza umiera. Tak, Az?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 15 lis 2008, o 22:34

Wkleję z kropki bo nie chce mi się pisać znowu tego samego:

to dziala tak:

1. Wiskoza moze byc padnieta na dwa sposoby:

-nie stawia oporu [wzglednie stawia bardzo maly]
-stawia opor ale albo dziala nieplynnie, albo w ogole jest zakleszczona na amen

2. Na podniesionym aucie jak krecimy tylnym kolem to wiemy ze dziala tylna i troche za jej posrednictwem srodkowa, jak przednim to nic nie wiemy (w seryjnym aucie)

3. Jak podniesiemy jedno przednie kolo to mozemy zmierzyc opor centralnej wiskozy, jak jedno tylne to opor centralnej + tylnej

4. Czy dziala plynnie mozna wedle mojej wiedzy sprawdzic tylko z jazdy probnej, np powoli w kolko po parkingu

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 16 lis 2008, o 01:13

Azrael pisze:2. Na podniesionym aucie jak krecimy tylnym kolem to wiemy ze dziala tylna i troche za jej posrednictwem srodkowa, jak przednim to nic nie wiemy (w seryjnym aucie)
Zarówno, gdy kręcimy tylnym, jak i przednim wszystkie koła mają się kręcić w tą samą stronę?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 16 lis 2008, o 16:41

Nie, na osi z wisko w te same, z ootwartym dyfrem, albo helikalnym/tosenem w przeciwne.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 16 lis 2008, o 22:42

Azrael pisze:Nie, na osi z wisko w te same, z ootwartym dyfrem, albo helikalnym/tosenem w przeciwne.
Podsumowując w przypadku Forka (wisko na centralnym i tylnym dyferencjale).
Jeżeli samochód jest podniesiony:
- kręcę tylnym kołem - wszystkie koła kręcą się w tym samym kierunku;
- kręcę przednim kołem - drugie przednie koło kręci się w przeciwnym kierunku, a tylne koła kręcą się w tym samym kierunku, co koło którym kręcę?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 16 lis 2008, o 23:22

Tył OK,

Przód, drugie w przeciwną, tylne stoją.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 17 lis 2008, o 01:34

Azrael pisze:Tył OK,

Przód, drugie w przeciwną, tylne stoją.
No tak. Bo jest otwarty przedni dyfer.

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Dyferencjały- modyfikowanie GT

Post 28 lis 2008, o 12:17

4TURBO-gratki. Mechanik obsługujący auto,brawo za czujność i trafną diagnozę.
Fantazja Mocy - gratki za ogarnięcie tematu i przedłużoną gwarancję.


PS. Winowającą jednak okazała sie wiskoza centralna.Mam nadzieję,że teraz lepiej mi będą wychodzi boczki. :-d
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

ODPOWIEDZ