Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa

-
paku
- 5 gwiazdek
- Auto: OBK H6
-
Polubił:
44 razy
-
Polubione posty:
98 razy
Post
24 wrz 2018, o 13:55
Cześć,
Mam do wymiany lewą końcówkę drążka kierowniczego i tak się zastanawiam czy nie wymienić obu stron razem z samym drążkiem.
Pacjent to Outback 3.6 130kkm. Podejrzewam że końcówki oryginalne...
Pytanie jest czy warto przy tej robocie na zapas zmienić też drążek, ten długi z kulą? Jaka jest jego wytrzymałość.
A może jeśli to strona lewa to zmienić tylko lewy .... drążek jest tylko po prawej jak widzę.

"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
paku
-
FUX
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: ze sofy.
- Auto: jeżdżące
-
Polubił:
236 razy
-
Polubione posty:
350 razy
Post
24 wrz 2018, o 14:04
Skoro maglownica jest ok. to po co iść w koszty?
Skoro jedna końcówka jest zła, wymień jedną.
Ja kiedyś wymieniałem tylko jedną bo mi ćwoki na myjni lance w koło wsadzili i strzeliła osłona gumowa.
Dolce far niente

FUX
-
paku
- 5 gwiazdek
- Auto: OBK H6
-
Polubił:
44 razy
-
Polubione posty:
98 razy
Post
24 wrz 2018, o 14:09
Mam dwa znajome warsztaty. Ten starej daty mówi zmienić jeden, ten bardziej od sportu mówi zmień wszystko :)
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
paku
-
Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
-
Polubił:
245 razy
-
Polubione posty:
526 razy
Post
24 wrz 2018, o 15:09
Zmień obie końcówki. Drążki zostaw. Pamiętaj, że po wszystkim należy zrobić zbieżność. Dlatego nie ma wielkiego sensu robić dwa razy.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Chloru
-
paku
- 5 gwiazdek
- Auto: OBK H6
-
Polubił:
44 razy
-
Polubione posty:
98 razy
Post
24 wrz 2018, o 15:12
Skłaniam się ku takiemu myśleniu ale jak już robić dwie strony może warto też drążek .. to mniej niż 100 PLN ...
Dlatego pytam na ile są trwałe.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
paku
-
tomeksopot
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Sopot/Berlin
- Auto: Forester 2,0 XT
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
24 wrz 2018, o 15:43
zamiennik pewnie będzie mniej trwały niż ori..., ale to nie reguła.
Jeżeli wymieniasz obie strony końcówek, a drążek kosztuje mnie niż 100pln, to zmień i zapomnij o tym układzie na długo

tomeksopot
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
-
Polubił:
83 razy
-
Polubione posty:
443 razy
Post
24 wrz 2018, o 15:52
A jaki są objawy? Luz na gałce? To po co ruszać drążki?
Drążki z reguły wytrzymują dużo dłużej niż końcówki. Faktycznie może mieć sens wymienić obie strony, bo skoro jedna padła, to pewnie za chwilę druga. Ale jak reszta OK, to po co wymieniać drążki?
jarmaj
-
paku
- 5 gwiazdek
- Auto: OBK H6
-
Polubił:
44 razy
-
Polubione posty:
98 razy
Post
24 wrz 2018, o 15:56
Drążek chyba jest jeden, po prawej ...
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
paku
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
-
Polubił:
83 razy
-
Polubione posty:
443 razy
Post
24 wrz 2018, o 16:00
Chyba nie

jarmaj
-
paku
- 5 gwiazdek
- Auto: OBK H6
-
Polubił:
44 razy
-
Polubione posty:
98 razy
Post
24 wrz 2018, o 19:51
Na fiszce wygląda jakby był tylko po prawej stronie ...
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
paku
-
dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
-
Polubił:
9 razy
-
Polubione posty:
307 razy
Post
24 wrz 2018, o 21:37
paku pisze:Na fiszce wygląda jakby był tylko po prawej stronie ...
Na chłopski rozum zawsze dwa drążki są
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze: ↑29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca

dzixd
-
paku
- 5 gwiazdek
- Auto: OBK H6
-
Polubił:
44 razy
-
Polubione posty:
98 razy
Post
24 wrz 2018, o 21:39
Nie zawsze mam samochód gdzie nie ma oddzielnych dwóch drążków jak tutaj. Jest jeden z jednej strony z końcówką, z drugiej końcówka wchodzi w magiel bez oddzielnego drążka.
Magiel jest zamontowany niesymetrycznie.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
paku
-
paku
- 5 gwiazdek
- Auto: OBK H6
-
Polubił:
44 razy
-
Polubione posty:
98 razy
Post
1 paź 2018, o 11:23
Wymieniony komplet ...
A tak przy okazji to pan diagnosta stwierdził lewą stronę, a padnięta była prawa....
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
paku
-
lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
-
Polubił:
4 razy
-
Polubione posty:
9 razy
Post
13 paź 2018, o 20:37
Dwa lata temu po kupnie Tribeci wymieniałem w przednim zawiasie wszystko oprócz drążków i amortyzatorów (wciąż OEM), od tego momentu zrobione 45kkm. Wczoraj Tribeca przeszła przegląd, zero luzów a wszystkie amory niby mają po 80% sprawności

. Zamontowane końcówki CTR.
lutek34