Modyfikacja tłumika
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Modyfikacja tłumika
I teraz mnie nie linczujcie. Wczoraj wstawiłem nowe rurki do niego. Zamykany miał być w sobotę. Ale zdążył mi to mechanik dziś zrobić, także nie mam zdjęć po modyfikacji. Jak założę w sobotę to dam posłuchać. I opiszę sposób przeróbki. Wiem że obraz jest wart więcej niż 1000 słów. Ale nie mam go :/
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Modyfikacja tłumika
Zrób poradnikewemarkam pisze:I teraz mnie nie linczujcie. Wczoraj wstawiłem nowe rurki do niego. Zamykany miał być w sobotę. Ale zdążył mi to mechanik dziś zrobić, także nie mam zdjęć po modyfikacji. Jak założę w sobotę to dam posłuchać. I opiszę sposób przeróbki. Wiem że obraz jest wart więcej niż 1000 słów. Ale nie mam go :/
Wysłane z mojego mądrego telefonu
- Użytkownicy, którzy polubili ten post :
- zgrocca (23 mar 2019, o 16:58)
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- piotruś
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Auto: Giulietta Veloce / Hyundai I30N Performance / Ioniq 6 / był Forester 2,5XT
- Polubił: 318 razy
- Polubione posty: 202 razy
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Modyfikacja tłumika
Tak to brzmi. Jest dużo ciszej niż WMsport. Na wolnych fajnie mruczy, w czasie jazdy jest przyjemny w okolicy 2 tys obr. Ale miałem nadzieję że będzie ciut głośniej. Później opiszę i spróbuję narysować jak to wygląda teraz. Mam wrażenie że jest to ciut głośniejsza seria.
- Użytkownicy, którzy polubili ten post :
- zgrocca (23 mar 2019, o 16:59)
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Modyfikacja tłumika
Niżej schemat ideowy tłumika fabrycznego oraz mniej więcej narysowane to co z nim zrobiłem. Ogólnie nie jestem zadowolony z efektu. Zdjęć żadnych nie mam z przeróbki. Ale pewnie jeszcze będę go otwierał to wtedy zadbam o zdjęcia.
Więc do rzeczy. Rurka którą wykorzystałem ma 57 mm średnicy
Wywaliłem ostatnią przegrodę, bo miała tylko 2 otwory i normalnie jest w zasadzie ślepa. Przegroda druga ma łącznie 4 otwory, jeden zaślepiłem. Wyciąłem wszystkie rurki jak najbliżej przegród. Połączyłem to tak jak na rysunku. Spaliny lecą rurką perforowaną przez pierwszą i drugą komorę. W trzeciej komorze zawracają. Lecą z trzeciej przez drugą do pierwszej. Ostatnia droga prowadzi już od pierwszej komory, przez drugą i trzecią i do wylotu.
Jedyne co można jeszcze zrobić to pozwolić aby spaliny leciały z trzeciej komory do pierwszej swobodnie, bez udziału rurki. Powinno być głośniej, bo mniej się będą odbijały od siebie.
Mam wrażenie że aktualnie zachodzi zjawisko interferencji fal dźwiękowych w tłumiku dlatego jest w miarę cichy.
Narysowane odręcznie, nie chciało mi się paint'em bawić.
Więc do rzeczy. Rurka którą wykorzystałem ma 57 mm średnicy
Wywaliłem ostatnią przegrodę, bo miała tylko 2 otwory i normalnie jest w zasadzie ślepa. Przegroda druga ma łącznie 4 otwory, jeden zaślepiłem. Wyciąłem wszystkie rurki jak najbliżej przegród. Połączyłem to tak jak na rysunku. Spaliny lecą rurką perforowaną przez pierwszą i drugą komorę. W trzeciej komorze zawracają. Lecą z trzeciej przez drugą do pierwszej. Ostatnia droga prowadzi już od pierwszej komory, przez drugą i trzecią i do wylotu.
Jedyne co można jeszcze zrobić to pozwolić aby spaliny leciały z trzeciej komory do pierwszej swobodnie, bez udziału rurki. Powinno być głośniej, bo mniej się będą odbijały od siebie.
Mam wrażenie że aktualnie zachodzi zjawisko interferencji fal dźwiękowych w tłumiku dlatego jest w miarę cichy.
Narysowane odręcznie, nie chciało mi się paint'em bawić.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Modyfikacja tłumika
Wpadł mi ostatnio do głowy inny temat.
Chciałem sobie zrobić przepustnicę wydechu. Z tym że nie puszczała by spaliny bokiem, a wchodziło by to w inne miejsce w tłumiku.
Najprostszym rozwiązaniem była by przepustnica bez linki. Tylko zastanawiam się nad tym czy spaliny nie rozgrzeją jej, na tyle żeby jej zrobić coś niedobrego. Na internetach można kupić choćby z XV za parę PLN przepustnicę bez linki. Drugą opcją jest przepustnica z linką, są zazwyczaj całe metalowe. Tylko trzeba by zrobić sterowanie nią, czy to podciśnieniowe czy mechanicznie coś by ciągło linkę. Nie chce kupować gotowca.
Chciałem sobie zrobić przepustnicę wydechu. Z tym że nie puszczała by spaliny bokiem, a wchodziło by to w inne miejsce w tłumiku.
Najprostszym rozwiązaniem była by przepustnica bez linki. Tylko zastanawiam się nad tym czy spaliny nie rozgrzeją jej, na tyle żeby jej zrobić coś niedobrego. Na internetach można kupić choćby z XV za parę PLN przepustnicę bez linki. Drugą opcją jest przepustnica z linką, są zazwyczaj całe metalowe. Tylko trzeba by zrobić sterowanie nią, czy to podciśnieniowe czy mechanicznie coś by ciągło linkę. Nie chce kupować gotowca.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Modyfikacja tłumika
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Modyfikacja tłumika
Domyślam się jaka tutaj facet ma, gotowca w zasadzie. Są takie zestawy za parę stówek. Tylko chce to zrobić samemu. Kolega ma mi przynieść przepustnicę z jakiejś BMW 318. Chyba z tego silnika 1.9. zobaczymy czy uda mi się coś z tym zrobić. Teraz nie mogę znaleźć ale przerabiają trochę dźwignie w niej, silnik od wycieraczek naciąga linkę. Sterują tym przełącznikiem od szyb elektrycznych.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Modyfikacja tłumika
Dorwałem przepustnicę z diesla opla Insignia. Już dorobione blachy, sterowanie. Ma nadzieję że wytrzyma temperatury.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Modyfikacja tłumika
pokaż potem filmik jak działa
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Modyfikacja tłumika
Nosiło mnie, więc jest już na samochodzie.
Za ciasno aby zrobić to tak jak chciałem. Ale tak też jest dobrze.
Za ciasno aby zrobić to tak jak chciałem. Ale tak też jest dobrze.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Modyfikacja tłumika
Niezły patent
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Modyfikacja tłumika
Fajnie wyszło jeśli chodzi o dźwięk, myślałem że będzie głośniej, ale jest ok. Rodzinka zadowolona a ja jeszcze bardziej.