Outback IV - mocne wibracje
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Outback IV - mocne wibracje
Cześć,
Pacjent to OBK'12 H6, 5EAT
Od jakiegoś już czasu mam problem z mocnymi wibracjami pojawiającymi się nagle, ale tylko od czasu do czasu i koniecznie przy lekkim dodaniu gazu (ok 110-130 km/h obroty ok 2500 - ogólnie w trasie).
Wibracje są naprawdę mocne, tak że potrafi zatrząść się podsufitka, odczuwalne przez fotel i nerki (czy hałas z bagażnika), a nie kierownicę (podobnie jak niewyważone koła tył lub tarcza tył).
Odjęcie gazu uspokaja je, ale czasem trzeb 2-3 razy nacisnąć żeby w końcu przyśpieszył normalnie.
Przy mniejszych,większych i bardzo dużych prędkościach nie ma problemu.
Nie są to koła (opony, tarcze), ale zastanawiam się nad wałem (krzyżaki, podpora jeśli jest) i mostem tylnym.
W tym samochodzie nie ma typowej szpery , z tego co rozumiem jest tylko elektromechaniczna między osiowa - w skrzyni.
Tylny most jest otwarty.
Swego czasu rozważałem też konwerter i sprzęgiełko w nim, ale wtedy drganie byłoby bardziej spod silnika - chyba.
To samo dzieje się na dwóch kompletach kół więc to chyba nie różnica w oponach.
Zastanawiające jest, że warunkiem koniecznym jest delikatne dodanie gazu.
Wszelkie kick-downy i inne redukcje czy zmiany biegów działają bez problemu i miękko.
Jakieś pomysły?
Pacjent to OBK'12 H6, 5EAT
Od jakiegoś już czasu mam problem z mocnymi wibracjami pojawiającymi się nagle, ale tylko od czasu do czasu i koniecznie przy lekkim dodaniu gazu (ok 110-130 km/h obroty ok 2500 - ogólnie w trasie).
Wibracje są naprawdę mocne, tak że potrafi zatrząść się podsufitka, odczuwalne przez fotel i nerki (czy hałas z bagażnika), a nie kierownicę (podobnie jak niewyważone koła tył lub tarcza tył).
Odjęcie gazu uspokaja je, ale czasem trzeb 2-3 razy nacisnąć żeby w końcu przyśpieszył normalnie.
Przy mniejszych,większych i bardzo dużych prędkościach nie ma problemu.
Nie są to koła (opony, tarcze), ale zastanawiam się nad wałem (krzyżaki, podpora jeśli jest) i mostem tylnym.
W tym samochodzie nie ma typowej szpery , z tego co rozumiem jest tylko elektromechaniczna między osiowa - w skrzyni.
Tylny most jest otwarty.
Swego czasu rozważałem też konwerter i sprzęgiełko w nim, ale wtedy drganie byłoby bardziej spod silnika - chyba.
To samo dzieje się na dwóch kompletach kół więc to chyba nie różnica w oponach.
Zastanawiające jest, że warunkiem koniecznym jest delikatne dodanie gazu.
Wszelkie kick-downy i inne redukcje czy zmiany biegów działają bez problemu i miękko.
Jakieś pomysły?
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Dacia :)
- Polubił: 116 razy
- Polubione posty: 180 razy
Outback IV - mocne wibracje
W OBK? W MY07 i pobocznych była fabrycznie tylna szpera.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller -
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Outback IV - mocne wibracje
MY12, nie ma wg tego co pamiętam.
Tu jest opis podobny i goście mówią jednak o konwerterze.
A dyfer taki:
Tu jest opis podobny i goście mówią jednak o konwerterze.
A dyfer taki:
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Outback IV - mocne wibracje
Po kolejnym podejściu do sprawy dochodzę do wniosku, że to konwerter w skrzyni, a dokładnie to sprzęgło (lock-up- blokujące konwerter dla oszczędności paliwa) wpada w wibrację przy próbie jego zapięcia/rozpięcia. Bardzo znana przypadłość w rożnych skrzyniach.
Proponowane rozwiązania:
Ogólnie jest tak, że powinien pomóc oryginalny olej do skrzyni (ma dobrane dodatki), ale jak powierzchnia trąca jest już zniszczona to nic nie da.
Można dolać dodatku do oleju próbującego usunąć te wibracje.
Można zmienić soft na nowszy, może ciśnienie docisku się zmieni i drgań nie będzie.
Albo oddać konwerter do regeneracji, trochę kosztuje ale zmiana technologi pokrycia powierzchni trącej zmieni lipę jaką wstawia Subaru.
Osobną kwestią jest stan zaworu regulującego siłę docisku sprzęgła. Też może być do wymiany.
Wszystko razem to grubsza sprawa do zdiagnozowania bo w grę wchodzi cały ciąg zdarzeń:
Sterownik (TCU) i jego wersja oprogramowania, stan zaworu i jego reakcja na komendy z TCU i na końcu stan okładziny i sprężyn tłumiących drgania.
Plus ewentualnie pozatykane kanaliki olejowe ...
Proponowane rozwiązania:
Ogólnie jest tak, że powinien pomóc oryginalny olej do skrzyni (ma dobrane dodatki), ale jak powierzchnia trąca jest już zniszczona to nic nie da.
Można dolać dodatku do oleju próbującego usunąć te wibracje.
Można zmienić soft na nowszy, może ciśnienie docisku się zmieni i drgań nie będzie.
Albo oddać konwerter do regeneracji, trochę kosztuje ale zmiana technologi pokrycia powierzchni trącej zmieni lipę jaką wstawia Subaru.
Osobną kwestią jest stan zaworu regulującego siłę docisku sprzęgła. Też może być do wymiany.
Wszystko razem to grubsza sprawa do zdiagnozowania bo w grę wchodzi cały ciąg zdarzeń:
Sterownik (TCU) i jego wersja oprogramowania, stan zaworu i jego reakcja na komendy z TCU i na końcu stan okładziny i sprężyn tłumiących drgania.
Plus ewentualnie pozatykane kanaliki olejowe ...
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Outback IV - mocne wibracje
Paku pisaliśmy już o tym viewtopic.php?f=3&t=21734&p=602983&hili ... er#p602983 ale rzekomo pomógł reset sterownika TCM.
Outback IV - mocne wibracje
Pomógł na 2 tygodnie i nie reset tylko nauczenie skrzynie nowego oleju.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Outback IV - mocne wibracje
Nauka, zmienia ciśnienie docisku sprzęgła.
Nasz skrzynie są tylko podobne z nazwy, jak również ich programowanie.
Nasz skrzynie są tylko podobne z nazwy, jak również ich programowanie.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Outback IV - mocne wibracje
nie zmienia ciśnienia, bo samo oprogramowanie nie jest w stanie zwiększyć ciśnienia oleju jakie wytwarza pompa oleju, tylko czas w jakim ciśnienie przez elektrozawór jest modulowane od 0 do maksymalnego w czasie załączania lock upu. Zresztą sam widzisz że nauka ani wgranie oprogramowania nie pomogło w Twoim przypadku, to tak jakbyś w manualnym ślizgającym sprzęgle, regulował linkę.
A czym niby nasze skrzynie 5-EAT konstrukcyjnie różnią się? Podaj przynajmniej jeden element, oprócz konwertera który różni się numerem części i może ilością łopatek na turbinach wewnątrz.
Outback IV - mocne wibracje
Wersją softu, miejscem produkcji, rokiem produkcji. Sposobem uczenia i resetowania. Wersją komputera serwisowego jaki jest potrzebny.
Czyli całą logiką sterowania.
Czyli całą logiką sterowania.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Outback IV - mocne wibracje
Paku nie chce mi się z Tobą kopać, chcę pomóc a Ty się utwierdzasz że u Ciebie jest coś znacznie nowszego a co za tym idzie lepszego a skoro masz te same objawy jakie ja miałem przed regeneracją konwertera i to nie tylko Ty, to śmiem powiedzieć że nic nie zostało zmienione, bo najważniejsze są elementy wykonawcze a nie sterowanie.
Outback IV - mocne wibracje
Że jak ?? Skąd to wyczytałeś ?
Chyba masz jakiś problem.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Outback IV - mocne wibracje
Dla potomnych.
Rozwiązanie, polecone w dwóch miejscach. Jedno nawet od Subaru i mogę potwierdzić - widzieli co mówią.
Skrzynia chodzi jak nowa, wibracje ustały.
Rozwiązanie, polecone w dwóch miejscach. Jedno nawet od Subaru i mogę potwierdzić - widzieli co mówią.
Skrzynia chodzi jak nowa, wibracje ustały.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Outback IV - mocne wibracje
Uleczyło wybracje od lock-up czy jeszcze coś się poprawiło?
U mnie czuje szarpnięcia przy zmianie 1 na 2, raz mniejsze raz większe, zastanawiam się nad specyfikiem tego producenta.
Outback IV - mocne wibracje
Lockup poprawił się znacząco, tak że nie mam co narzekać.
A sama skrzynia zaczęła zmieniać bardzo lekko, płynniej i bez szarpnięć, powiedziałbym że stała się miękka.
Ten dodatek to po prostu dużo składników zmniejszających lepkość. Przez co i tarcia.
Podobno uznany, a w stanach bardzo popularny.
Gość z serwisu (Subaru nie autoryzowany) powiedział, że nie jedną skrzynię mu uleczył i nie miał w tym interesu bo sam kupiłem i wlałem.
Pomaga dość szybko ale też pełny efekt jest po tym jak skrzynia (ECU) przyzwyczai się do nowej lepkości czyli tak po 1-2 tygodniach u mnie.
A sama skrzynia zaczęła zmieniać bardzo lekko, płynniej i bez szarpnięć, powiedziałbym że stała się miękka.
Ten dodatek to po prostu dużo składników zmniejszających lepkość. Przez co i tarcia.
Podobno uznany, a w stanach bardzo popularny.
Gość z serwisu (Subaru nie autoryzowany) powiedział, że nie jedną skrzynię mu uleczył i nie miał w tym interesu bo sam kupiłem i wlałem.
Pomaga dość szybko ale też pełny efekt jest po tym jak skrzynia (ECU) przyzwyczai się do nowej lepkości czyli tak po 1-2 tygodniach u mnie.
Jest ich kilka, pewnie działają w różnych sytuacjach, a najlepiej doczytać czym są i co robią.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"