BF ko2 zimą?

Opony letnie, zimowe, szutrowe, rajdowe. Felgi, koła, dojazdówki. Wszystko to, na czym Subaru się toczy.
ODPOWIEDZ
zgrocca
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: dwa koła odrzeszowa
Auto: forester black, wolny ssak
Polubił: 24 razy
Polubione posty: 8 razy

BF ko2 zimą?

Post 24 wrz 2019, o 23:53

Witam
Stoję na rozdrożu między bezdrożem a zimą ,przed kolejnym kompletem opon ....
Są więc BF ko2 wygląd świetny , ale wszyscy psioczą na hamowanie na mokrym....
Są uniroyal całoroczne....typowe caloroczniaki ,przecietniaki..
Jest Nokian rotiiva takie at w kierunku zimy?
Moje obecne nokiany weatherproof się kończą , po epizodzie z pękaniem bierznika , zlewką oponeo i serwisu mam mieszane uczucia do tej marki...

Więc jakieś sugestie , doświadczenia z pierwszej ręki i znaku plejad....?


Pracy szukam praca mnie szuka

Kazik86
0 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Impreza WRX GC
Polubił: 0
Polubione posty: 0

BF ko2 zimą?

Post 25 wrz 2019, o 18:36

Wiele zależy od twojego stylu jazdy i tego gdzie jeździsz najwięcej. To co mogę ze swojego doświadczenia powiedzieć to fakt , że BF i Toyo At mi się świetnie sprawdzały w Discovery 1 ale w Forku gdzie układ jezdny jest bardziej czuły, opony AT odpadły bo aż czuć jak się kładą na zakrętach. Nawet u mnie w Jeleniej zimy są raczej takie, że po śniegu to tylko kilka/kilkanaście dni w roku. Reszta to po mokrym, więc opinie i doświadczenia forumowiczów na mokrym zwracałbym największą uwagę.

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wwa Wola
Auto: Legaś IV junkers
Polubił: 68 razy
Polubione posty: 78 razy

BF ko2 zimą?

Post 25 wrz 2019, o 19:12

Cóż, całoroczne miałem raz. Założone mam to co lukass polecał jako dobry towar za rozsądną cenę czyli vikingi. Wolę mieć 2 komplety świeże na lato i zimę niż jeden całoroczny.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

Kazik86
0 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Impreza WRX GC
Polubił: 0
Polubione posty: 0

BF ko2 zimą?

Post 1 paź 2019, o 20:42

W ośce mam odwrotnie. Na lato całoroczne a na zimę zimówki. Ale to ośka i jeszcze słaba. W subaru może masz racje że takie wyjście najlepsze jest.

equck
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester
Polubił: 0
Polubione posty: 0

BF ko2 zimą?

Post 4 paź 2019, o 09:33

Kazik86 pisze:
1 paź 2019, o 20:42
W ośce mam odwrotnie. Na lato całoroczne a na zimę zimówki. Ale to ośka i jeszcze słaba. W subaru może masz racje że takie wyjście najlepsze jest.
A po co na lato całoroczne, skoro letnie mają lepsze parametry :) ??
Zima - moim zdaniem wielosezonówki odpadają w naszym klimacie. Gdybyśmy mieszkali w takiej Chorwacji to byłbym się w stanie zgodzić, ale u nas bywa śnieżnie i mroźnie.
Tutaj wrzucam info na temat opon, nad którymi warto jest się zastanowić: http://fuks-olsztyn.pl/poradniki/opony- ... nwestowac/

zgrocca
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: dwa koła odrzeszowa
Auto: forester black, wolny ssak
Polubił: 24 razy
Polubione posty: 8 razy

BF ko2 zimą?

Post 5 paź 2019, o 16:49

no tak
tylko żadna ,ŻADNA ,opona zimowa hiper super nie wskoczy na lodzie na krawężnik... a bf bez problemu
tak samo przy obgryzaniu kolein
na lodzie każda pofrunie ... no chyba że ma kolce
gorsza trakcja na ubitym mocno w przypadku bf , z drugiej strony forek to nie ścigacz
sam nie wiem
na pewno nie będę pchał się w dwa komplety w forku całoroczne oniebo lepiej jeżdżą niż nowe zimówki w poprzednim jednoosiowym.
:?
Pracy szukam praca mnie szuka

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: XU10J4RS
Polubił: 26 razy
Polubione posty: 98 razy

BF ko2 zimą?

Post 7 paź 2019, o 17:54

zgrocca pisze:
5 paź 2019, o 16:49
na pewno nie będę pchał się w dwa komplety w forku całoroczne oniebo lepiej jeżdżą niż nowe zimówki w poprzednim jednoosiowym.
Auta czteropędne przyspieszają jak żadne inne, hamują za to jak każde inne. Stąd też na zimę kupujemy zimówki a na lato letnie. Chyba, że turlamy się wokół komina.
Użytkownicy, którzy polubili ten post :
ptk22 (8 paź 2019, o 20:41)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye
Polubił: 251 razy
Polubione posty: 20 razy

BF ko2 zimą?

Post 8 paź 2019, o 20:45

zgrocca pisze:
5 paź 2019, o 16:49
tylko żadna ,ŻADNA ,opona zimowa hiper super nie wskoczy na lodzie na krawężnik...
Przy dobrych nalewajkach to przy wjeżdżaniu na krawężnik możesz zatrzymać się w połowie, ruszyć dalej i bez problemu wjedzie.
Chloru pisze:
7 paź 2019, o 17:54
hamują za to jak każde inne
Niestety racja, a potem koszty lakierowania przewyższają wielokrotnie koszt zakupu kompletu dobrych zimowych opon.
Mój samochód prowadzi się lepiej niż ja

lukass
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wawa
Auto: Proto WRC'17, H6 cabrio, nakoksowany Garbaty, Blaszak, Hultaj, koreański Amerykan, Caddy 4x4-na gnój
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 10 razy

BF ko2 zimą?

Post 8 paź 2019, o 20:50

Opony AT mają dośc twardą mieszankę. W kopnym swieżym głebokim śniegu czy błocie daja jeszcze radę, ale na osnieżonym asfalcie i ubitym sniegu totalnie nie robią. A na lodzie jest dramat totalny.
Jeżeli koniecznie am być jeden komplet i latem nie szalejesz zbytnio po zakrętach to celuj w całoroczną która bieznikowo/mieszankowo mocno przypomina zimówkę. I wazne - taka oponę traktuj że jak ma 5-5,5mm to jest to jej kres szczególnie zimą (latem jeszcze mozna dojeździć i kupic na jesień nowe.)
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD

BiP
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: outback, starex, crosstrek
Polubił: 28 razy
Polubione posty: 50 razy

BF ko2 zimą?

Post 8 paź 2019, o 21:12

BFG AT kojarzy mi się z...

https://www.gumtree.pl/a-opony-i-felgi/ ... 0470856809

Wrażenia akustyczne i zachowanie zimą takie samo.
Zimą z AT gorszy jeszcze jest matador izzarada. Dużo lepszy geolandar g015, g017. Któryś z nich był oznaczany jako AT-S, trochę na wyrost, ale zimą w alpach "przechodzi".
Kompletnie nie rozumiem kultu tytułowej. W mojej ocenie, a używam czterołapów 50% przebiegu w terenie zawodowo, bfg nadaje się do typowo terenowej jazdy. Taki MT wśród AT-ków. W błocku po klamki ma przewagę. Zimą dramat, na asfalcie głośno i słabo.

ODPOWIEDZ