NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
ODPOWIEDZ
Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 1 gru 2008, o 00:24

LouCyphre pisze: Godlik, Ale bzdety, Nissan Patrol nie dał rady ? Gdyby włączyć reduktor to jeszcze by wciągnął te pozostałe złomy na szczyt ...
A czy to kurde mój film? Ja tego nie kręciłem, tylko na jutubie znalazlem :mrgreen:
A może za ciężki był i w śnieg wpadł :giggle:



WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 1 gru 2008, o 00:59

devlin pisze: OBK diesel,
Ostatnio rekomendował mi to auto... niejaki Lenczowski. Andrzej Lenczowski 8-)
Że niby ideał.
A ja, owszem - doceniam to co widzę patrząc w kwity, ale jakoś nie kręci mnie jazda dizlem. No co ja na to mogę, proszę Wysokiego Konsylium?
Arno pisze: tak se mysle wziac Outbacka zainfekowac mu hamulce od sti, i dwa fotele recaro zeby kregoslup nie odpadl.
Czy u Ciebie w możliwości korporacyjne wchodzi zanabycie nowego auta za Oceanem? Byłoby chyba zgodnie z korporacyjnym patriotyzmem, tyle, że bez gwarancji w EU ;-)
Ale gdyby się dało, to wtedy OBK lub Legac 2.5 XT. Osiągi STI - ale bez ostentacji, wielkich skrzydeł i z lepszymi plastikami w środku... :whistle:
Zwłaszcza ichni Legac spec B mi się podoba, z torsenem z tyłu :evilgrin:

Paweł_BB
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Evo VIII GT340
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 1 gru 2008, o 08:00

jarmaj pisze:
Paweł_BB pisze:elektroniczne 4WD jest do bani ;-)
W evo też?
Gdyby był elektroniczny ro byłby do bani :mrgreen:

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 1 gru 2008, o 09:05

No właśnie jest. I to bardzo.

Całe sterowanie tylnym i środkowym dryfem to przecież jedna wielka elektronika, która zbiera dane z fafnastu czujników, wykonuje zylion obliczeń na sekundę i decyduje co, kiedy i w jaki sposób napędzać. To bardzo „elektroniczny” system 4WD.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 1 gru 2008, o 10:11

jarmaj pisze: Ponoć w komplecie fotel bujany dają, warto.....

Obrazek

:)
jarmaj pisze: Całe sterowanie tylnym i środkowym dryfem to przecież jedna wielka elektronika, która zbiera dane z fafnastu czujników, wykonuje zylion obliczeń na sekundę i decyduje co, kiedy i w jaki sposób napędzać. To bardzo „elektroniczny” system 4WD.
To tak jak z nowym GT-R-em. Zajebiście szybkie auto, które niejako samo się pilnuje, żeby jak najefektywniej wystrzelić z zakrętu, tylko w środku jeszcze Super Mario brakuje na tę konsolkę na środku deski rozdzielczej. A gdzie się podziało ujarzmianie wrednej maszyny? Kiedyś Roehl mógł powiedzieć, że Audi jest od niego szybsze. A teraz takie Audi pomyślałoby za niego.

To taki ABS, tylko że do rozpędzania. :>>>

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 1 gru 2008, o 10:50

Wiesz, ja nie krytykuję napędu w evo, bo filozofia stosowanej tam elektroniki jest zupełnie inna od tej z ulicznych dupowozów, gdzie wychodzi się z założenia: kierujący nie potrafi prowadzić, więc zróbmy elektronikę która w razie czego wyprostuje, zwolni, albo prawie nawet zatrzyma samochód, generalnie nie pozwoli jechać szybko.

W evo jej ideą jest nie ograniczać coś, tylko umożliwić jeszcze szybszą jazdę. I tu i tam działa zaawansowana elektronika, ale w zupełne innym celu.

Chodziło mi tylko o to, że śmiesznie zabrzmiało "elektroniczne sterowanie napędem jest mega beeee" w ustach kogoś zachwyconego evo... :mrgreen:


Natomiast całkowicie się zgadzam z tęsknotą za w pełni „mechaniczną” motoryzacją (no, ew może być trochę elektroniki sterującej samym silnikiem)…


ky pisze:Kiedyś Roehl mógł powiedzieć, że Audi jest od niego szybsze
- Czy nie uważasz, że nowe Peugeoty są za szybkie dla Audi?
- Nie, to Audi jest za szybkie dla mnie.


(cyt. z pamięci)

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 4 gru 2008, o 12:31

jarmaj pisze:W evo jej ideą jest nie ograniczać coś, tylko umożliwić jeszcze szybszą jazdę. I tu i tam działa zaawansowana elektronika, ale w zupełne innym celu.

Chodziło mi tylko o to, że śmiesznie zabrzmiało "elektroniczne sterowanie napędem jest mega beeee" w ustach kogoś zachwyconego evo... :mrgreen:

Natomiast całkowicie się zgadzam z tęsknotą za w pełni „mechaniczną” motoryzacją (no, ew może być trochę elektroniki sterującej samym silnikiem)…
Zgadzam się z tym.
Przecież, jeśli w sportach samochodowych są ograniczenia dotyczące stosowania różnych układów elektronicznych, to nie dlatego, że one sa be, tylko aby trochę wyrównać szanse kierowców..

Lada moment wchodzi na rynek nowy Ford Focus RS (300KM).
Były gdybania, czy będzie miał napęd AWD?
Nie ma.
Ale zaciekawiło mnie to co powiedział niedawno główny konstruktor, że stwierdzili, że nie ma potrzeby stosowania awd, które w zasadzie głównie zwiększa ciężar takiego auta.
Wydawałoby mi się to herezją, bo przecież kiedyś przyjmowało się, że auto FWD o mocy ponad 200 KM to trochę bezsens...
Ale może w tej chwili po prostu sa inne rozwiązania techniczne?
Jeździłem rok temu po torze Mazdą 3 mps o mocy 265 KM i naprawdę bardzo mi się to podobało.
Sądzę, że między innymi dzięki zaawansowanej elektronice, nie sobie złego za kierownicą tego auta nie zrobiłem ;-)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 4 gru 2008, o 12:42

gootek,
Tylko że ja zupełnie nie to miałem na myśli, wręcz coś przeciwnego...

Elektronika jaka zapewne jest na przykład w takiej Maździe, to właśnie coś, czego ci cierpię. Ograniczająca wpływ kierowcy na to, co się dzieje z autem. I ja nie wyobrażam sobie, żebym miał kiedykolwiek kupić sobie samochód z takim czymś, jeżeli nie da się tego wyłączyć. Najwyżej będę jeździł coraz starszymi samochodami...

Przykład elektroniki stosowanej w evo nijak ma się do 99,99999% samochodów na drodze. I właśnie o tym pisałem, że tam (w evo) to odwrócona kompletnie filozofia. I taką mogę przyjąć. Ale poza rzeczonym evo i może jeszcze paroma innymi autami na świecie, ona w ogóle nie występuje.

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 4 gru 2008, o 13:38

Arno pisze: Po drugie mam pytania do ludnosci majacej nastepujace pojazdy:
Outback 2.5

zastosowanie: rodzinne kombi do przemieszczania sie weekendowego po asfalcie i po polno/lesnych oraz po plazy (plus narty, wakacje i inne)
wyniki: srednia z 10kkm 9,6 l/100km
na codzien mieszana 60 km/h w porywach do 80 km/h przez las i miasto, plynnie tj szybki start spod swiatel i potem cruising jak reszta tutaj, trasy po autobahnie od permanetnego 180 km/h (wtedy pali 12-13l/100km) ostatnio wolny cruising 130 km/h po autobahnie wtedy 9,2 litra..
jazda po miescie w Polsce - srednio 12 l /100km
w zyciu bym nie pomyslal, ze mi to auto tak malo spali porownujac z mozliwosciami transportowymi, komfortem, iloscia miejsca, napedem ...
wady: hamaki (mam jeszcze klocki MY2005 ktore warcza :giggle: ) i tarcze bijace po rozgrzaniu oraz tragiczne audio.

PS jezdzac stale po Polsce srednia z 10 kkm wyniosla by u mnie jakies 12 litrow.

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 4 gru 2008, o 13:44

i jeszcze: byla mowa o Q5?
quattro plus 3.0 TDI (nie lubie dyszli, chyba, ze w automacie) plus DSG
gdzies pisalem, ze nie wywazyli za dobrze i nadsterowne niestety..
ekonomiczny, wyposazony, wystarczajaco duzy, brzydki jak obk ale to kwestia gustu..
kolega smiga nowym a4 w tym dieslu z quattro i chwali... czytaj jeszcze sie nie posypal, choc jeden glosnik od bangofulsena od nowosci charczal..

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 6 gru 2008, o 00:12

Downsizing, cięcie kosztów, oszczędzanie dwutlenków węgla:
Autoblog pisze:Autoweek.nl is spreading a rumor that Subaru is considering offering a two-wheel-drive version of the Impreza in Europe in an attempt to offer a budget alternative to the Mazda3 and Toyota Corolla. The entry-level Impreza would make use of the 107 hp, 1.5-liter boxer four-cylinder and possibly the new 150 hp diesel engine, putting fuel economy above all else. There's also talk of a turbocharged version of the 1.5-liter mill that would slot in between the naturally aspirated variant and Subaru's turbocharged 2.5-liter.

Although Subaru has offered FWD versions of its models in the past, its recent raison d'être of being the all-wheel-drive automaker would be harmed if a FWD variant was added to its lineup. That's why we doubt it will come to fruition and that we'll never seen a FWD Subaru in the States. A rear-wheel-drive Subaru on the other hand...
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 6 gru 2008, o 00:17

ky pisze:Downsizing, cięcie kosztów, oszczędzanie dwutlenków węgla:
Autoblog pisze:Autoweek.nl is spreading a rumor that Subaru is considering offering a two-wheel-drive version of the Impreza in Europe in an attempt to offer a budget alternative to the Mazda3 and Toyota Corolla. /quote]
r.
To źródło, kóre cytujesz jakieś jest niedoinformowane.
Bo przednionapędowa, tańsza Impreza jest już w sprzedaży w Europie...
:razz:

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 10 gru 2008, o 22:04

impreza diesel, dostepna na wiosne 5,8l / sto, 8,6sek do stu, skrzynia 6bieg, vmax 205

autoświat podaję, że wszystko super tylko ten charakterystyczny dźwiek diesla słyszany podczas dynamicznego przyspieszania, głównie na zimnym silniku :lol: :lol: :lol:

żonie kupie

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 181 razy
Polubione posty: 109 razy

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 10 gru 2008, o 22:11

esilon pisze: żonie kupie
Dobra dobra a później będziesz podbierał :mrgreen:

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 10 gru 2008, o 22:15

Price?
Dolce far niente ;-)

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 10 gru 2008, o 22:41

FUX pisze:Price?
Priceless ;-)
"Ceny nie są jeszcze znane"

radekk
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Zmysłowo/Poznań
Auto: Forester, MX5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 10 gru 2008, o 23:53

FUX pisze: Price?
Zapłaci się Mastercard :razz:

Arno
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Spa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 14 gru 2008, o 22:40

Mam. Znalazlem.
panamera.
musze tylko duzo grac w totka
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 14 gru 2008, o 22:42

Arno pisze: panamera.
podobno TEŻ ma być dostępne z dieslem :giggle:

Bilex
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: WuWuA
Polubił: 16 razy
Polubione posty: 273 razy

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 14 gru 2008, o 22:47

Arno, nie wygłupiaj się bierz Cayenne S - odkupię od ciebie za dwa lata okazyjnie :-)
Death ain't nothin' but a heartbeat away...

Arno
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Spa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 14 gru 2008, o 22:49

Cayenne S to jakis wytaniony, pwolny Badziew.
Nie ma mowy, zeby jezdzil autem dla zon deweloperow.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 14 gru 2008, o 22:53

Arno pisze: panamera.

Będziesz jeździł autem z drzwiami z tyłu? Jak jakiś dziadek? :o

Nie kombinuj tyle - weź sobie sperm cannon :lol:

http://jaguar.pl/10277

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 14 gru 2008, o 22:57

Konto usunięte pisze: Nie kombinuj tyle - weź sobie sperm cannon :lol:

http://jaguar.pl/10277
Oj, złoił mnie taki jakiś czas temu... Mocno...

Paweł_BB
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Evo VIII GT340
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 14 gru 2008, o 23:09

Tylko nie Cayenne, nienawidzę tego auta :x

Arno
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Spa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: NOWE STI jak sie jezdzi i w ogole

Post 14 gru 2008, o 23:09

Jakos nie bardzo mi to lezy. Taki pojazd.
Ale jak ta panamera bedzie miala diesla i 15 do steki, to moze moze....
Tylko musze zorganizowac jakas kopalnie diamentow.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.

ODPOWIEDZ