Szarpie autem przy zwalnianiu (Forester 2015)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Szarpie autem przy zwalnianiu (Forester 2015)
Witam wszystkich.
W skrócie chciałbym opisać problem, z którym borykam się od jakichś 2 lat.
Posiadam Subaru Forestera 2.0 D z 2015 roku ze skrzynią automatyczną ( tak, wiem już masakra na wstępie, a tak poważnie super poza tym co opiszę ).
Dość często pojawia się problem szarpania całym autem w sytuacji zwalniania, dojeżdżania do skrzyżowania, ogólnie wytrącania prędkości.
Dzieje się to tylko przy niskich prędkościach powiedzmy od 50 km/h w dół i z reguły przy obrotach silnika rzędu 1100-1500.
Uczucie jest jakbym zdławiał manuala na za wysokim biegu przy zbyt niskiej prędkości, ale intensywność tych szarpnięć jest większa. W momencie jak zaczyna szarpać, strzałka obrotomierza skacze w przedziale 2-4 kresek.
Nie mogę za bardzo zrozumieć zależności kiedy to się zadzieje, ale najczęściej jak jest zimno na dworze i co jeszcze ciekawe jak się zatrzymam, zgaszę silnik, poczekam, odpalę i pojadę dalej to raczej już wtedy szarpanie nie występuje.
Czasami na trasie po przejechaniu wielu kilometrów też to się zdarza, więc to niekoniecznie temperatura samej skrzyni...chyba?
Miał raz w serwisie robione planowanie na nowo, ale w sumie nic to nie dało.
Może ktoś ma jakiś pomysł o co chodzi lub miał podobną przypadłość ??
Będę bardzo wdzięczny za pomoc bo boję się, że jak dłużej tak będę jeździł to coś poważniejszego się stanie.
Pozdrawiam.
W skrócie chciałbym opisać problem, z którym borykam się od jakichś 2 lat.
Posiadam Subaru Forestera 2.0 D z 2015 roku ze skrzynią automatyczną ( tak, wiem już masakra na wstępie, a tak poważnie super poza tym co opiszę ).
Dość często pojawia się problem szarpania całym autem w sytuacji zwalniania, dojeżdżania do skrzyżowania, ogólnie wytrącania prędkości.
Dzieje się to tylko przy niskich prędkościach powiedzmy od 50 km/h w dół i z reguły przy obrotach silnika rzędu 1100-1500.
Uczucie jest jakbym zdławiał manuala na za wysokim biegu przy zbyt niskiej prędkości, ale intensywność tych szarpnięć jest większa. W momencie jak zaczyna szarpać, strzałka obrotomierza skacze w przedziale 2-4 kresek.
Nie mogę za bardzo zrozumieć zależności kiedy to się zadzieje, ale najczęściej jak jest zimno na dworze i co jeszcze ciekawe jak się zatrzymam, zgaszę silnik, poczekam, odpalę i pojadę dalej to raczej już wtedy szarpanie nie występuje.
Czasami na trasie po przejechaniu wielu kilometrów też to się zdarza, więc to niekoniecznie temperatura samej skrzyni...chyba?
Miał raz w serwisie robione planowanie na nowo, ale w sumie nic to nie dało.
Może ktoś ma jakiś pomysł o co chodzi lub miał podobną przypadłość ??
Będę bardzo wdzięczny za pomoc bo boję się, że jak dłużej tak będę jeździł to coś poważniejszego się stanie.
Pozdrawiam.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
SZARPIE AUTEM PRZY ZWALNIANIU ( FORESTER 2015 )
falcoo, a olej i filtr w skrzyni kiedy zmieniałeś? Bo wygląda na zapchany filtr, albo jakieś zanieczyszczenia w układzie.
Jest ryzyko, musi być wybór.
SZARPIE AUTEM PRZY ZWALNIANIU ( FORESTER 2015 )
Ma teraz przebieg 105.000 i jeszcze nie zmieniałem
Umówię się jak najszybciej na dynamiczną wymianę, może pomoże.
Umówię się jak najszybciej na dynamiczną wymianę, może pomoże.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Szarpie autem przy zwalnianiu (Forester 2015)
A ile kosztuje sam filtr i da się go łatwo zmienić? Bo może na próbę mógłbyś zmienić sam filtr i zobaczysz, czy coś pomoże. Ale taki przebieg bez wymiany to bardzo dużo. Ja staram się w manualnej zmieniać 2x częściej.
Jest ryzyko, musi być wybór.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Szarpie autem przy zwalnianiu (Forester 2015)
Lepiej olej wymienić najpierw z filtrem.
A kolega ma chyba CVT, a w ASO mają interwał 100k km zdaje się.
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Szarpie autem przy zwalnianiu (Forester 2015)
To już wiadomo dlaczego tak szybko psują się te skrzynie.
Jeśli filtr jest tani i łatwo wymienić to może warto zrobić to teraz przed wymianą, zobaczyć czy pomoże i drugi raz podczas wymiany? Ja w układach hydraulicznych wymieniam znacznie częściej filtr niż olej. Bo filtr wyłapuje opiłki, a olej może być jeszcze dobry ale zanieczyszczony.
Jest ryzyko, musi być wybór.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Szarpie autem przy zwalnianiu (Forester 2015)
Spece z ameryki zalecają co 60k km
ciągniki się nie liczą
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Szarpie autem przy zwalnianiu (Forester 2015)
Wydaje mi się, że to ma małe znaczenie, w czym ten układ hydrauliczny pracuje. Jak jest olej, pompa i filtr to mniej więcej zasady są wszędzie podobne. Zwłaszcza jak oleju jest dużo i drogiego a filtr jest tani i prosty w wymianie.
Jest ryzyko, musi być wybór.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Szarpie autem przy zwalnianiu (Forester 2015)
Akurat chodziło mi o dostęp do filtra, który ze względu na charakter pracy hydrauliki ciągnika powinien być jak najprostszy
- Użytkownicy, którzy polubili ten post :
- ptk22 (13 sty 2021, o 07:02)
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Szarpie autem przy zwalnianiu (Forester 2015)
W cvt filtr kasetowy dostępny po zrzuceniu miski. Nawet bagnetu nie ma, kontrola poziomu jak w moście. Od kontroli poziomu bym zaczął. Można sobie strzykawką wyciągnąć trochę i zrobić analizę organoleptyczną. Moje po pierwszej wymianie statycznej po 60, 70tkm olej miały na oko niezużyty.
Z dynamiczną bym się nie rozpędzał. Jak skrzynia ma już dolegliwości, a olej bez opiłków, to najpierw rzetelna diagnostyka w warsztacie znającym konstrukcję. Jak olej przegrzany albo metallic to od razu do rozbiórki.
Z dynamiczną bym się nie rozpędzał. Jak skrzynia ma już dolegliwości, a olej bez opiłków, to najpierw rzetelna diagnostyka w warsztacie znającym konstrukcję. Jak olej przegrzany albo metallic to od razu do rozbiórki.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Szarpie autem przy zwalnianiu (Forester 2015)
Czego to w nowoczesnych autach nie wymyślą, żeby tylko zwiększyć sprzedaż nowych samochodów
Jest ryzyko, musi być wybór.
Szarpie autem przy zwalnianiu (Forester 2015)
Miałem vectrę z Aisinem w czasach, kiedy automat był problem dla mechaników nierozpoznanym. A i internetu w zasadzie nie było. Filtr też był wewnętrzny, a ogólna wykładnia aso że się nie zmienia oliwy. Jak zaczął pracować nieczysto, zmieniłem olej 3x co 10000. Wróciło do normy. Dopiero jak sprzedałem, to się dowiedziałem, że był filtr w środku. A ATF na tę reanimację dostałem w prezencie w stalowej bańce 25l zorganizowanej na wojskowym lotnisku. Poprzedni właściciel jeździł na tym atf w zastępstwie ON władymircem. Baniek miał ze 40.
Najbardziej zrozumiałym rozwiązaniem dla wiejskiego kowala to jest bagnet poziomu, korek spustowy i filtr wkręcany z boku. Ale serwis też musi z czegoś żyć. ..
Najbardziej zrozumiałym rozwiązaniem dla wiejskiego kowala to jest bagnet poziomu, korek spustowy i filtr wkręcany z boku. Ale serwis też musi z czegoś żyć. ..
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Szarpie autem przy zwalnianiu (Forester 2015)
Najlepszym rozwiązaniem jakie spotkałem są zewnętrzne filtry hydrauliczne wysokiego ciśnienia, które mają tylko wkład. Wtedy wystarczy odkręcić obudowę filtru, wylać z niej opiłki i reszta oleju jest czysta.
Można jeszcze wypłukać filtr. Mam takie coś w kilku maszynach i jednym starym ciągniku.
Ale niestety coraz częściej jest:
Można jeszcze wypłukać filtr. Mam takie coś w kilku maszynach i jednym starym ciągniku.
Ale niestety coraz częściej jest:
Więc nowsze rozwiązania niekoniecznie są lepsze.
Jest ryzyko, musi być wybór.
Szarpie autem przy zwalnianiu (Forester 2015)
Jestem po wymianie dynamicznej oleju w skrzyni, na razie jeszcze nie zaobserwowałem drgań, ale za mało przejechałem.
Jestem ciekaw czy wystąpi.
Jestem ciekaw czy wystąpi.
- Użytkownicy, którzy polubili ten post :
- ptk22 (23 sty 2021, o 15:40)
Szarpie autem przy zwalnianiu (Forester 2015)
Falcoo, czy wymiana dynamiczna oleju w skrzyni załatwiła ten problem?