Autoklub.pl pisze: Fińska stacja MTV3, zazwyczaj dobrze poinformowana w rajdowych sprawach, prowadząca na swojej stronie blog Mikko Hirvonena, powiadomiła o planach wycofania się Subaru z mistrzostw świata. Stacja powołuje się na źródło zbliżone do zespołu SWRT. Według MTV3, oficjalny komunikat w tej sprawie ma zostać wydany jutro. Dzisiaj mija termin zgłaszania fabrycznych teamów do mistrzostw świata 2009.
SUBARU wycofało się z RSMŚ...
Re: Rajdy 2009
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Rajdy 2009
Paweł_BB pisze: Kiedyś odpadło Mitsu, teraz Subaru, świat się kończy...
Ja pamiętam nie tylko czasy, gdy po Ziemi biegały dinozaury (no doooobra, już te takie mniejsze...) - ale i epokę geologiczną, w której w rajdach nie było wogóle ani Subaru, ani Mitsu, zaś o miejsca na podiach biły się jakieś Datsuny, Peżoty (406 i 506!), Alpine-Reno, Alfy, Lancie, Fiaty, Fordy (i to nawet Cortina i Zephyr!), Ople, Mercedesy i Saaby (tak, tak, proszę młodzieży!), a nawet Hillmany.
I całkiem fajne rajdy to były - śmiem twierdzić, że wręcz fajniejsze, niż te z późnych lat 90.
Pojęcia "rajdy" i "subaru" nie są więc dla mnie tożsame. Przeżyłem zniknięcie z tras Lancii, przeżyję i koniec epoki Subaru.
Kipsmajling...

Re: Rajdy 2009
Cóż. Jakiś czas temu gdzieś słyszałem pogłoski na temat tego, że Subaru chce się skupić na wyścigach, ale miałem nadzieję, że to nie będzie oznaczało wycofania się z rajdów.
czarne jest piękne...
Re: Coś niedobrego
Azrael pisze: A tymczasem.... RIP SWRT :(
Że jak??? Nie będzie Subaru w WRC? To niemożliwe.

Re: Coś niedobrego
Pewne...Paul_78 pisze:Azrael pisze: A tymczasem.... RIP SWRT :(
Że jak??? Nie będzie Subaru w WRC? To niemożliwe.
http://motoryzacja.interia.pl/news/suba ... ec,1228989
Dolce far niente 

Re: Coś niedobrego
Kod: Zaznacz cały
Również w mistrzostwach świata Japończykom od kilku lat wiodło się średnio. W minionym sezonie niebieskie imprezy prowadzili Petter Solberg i Chris Atkinson, którzy wywalczyli 6. i 5. miejsce wśród kierowców oraz trzecie w klasyfikacji konstruktorów. Zespół nie odniósł zwycięstwa w żadnym rajdzie, dwukrotnie imprezy dojeżdżały na drugim miejscu. Ostanim rajdem, w którym najszybsza okazała się impreza był rajd Meksyku w 2005 roku. Ostatni tytuł mistrzowski wywalczył Petter Solberg w 2003 roku.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Rajdy 2009
WiS pisze: Pojęcia "rajdy" i "subaru" nie są więc dla mnie tożsame.
Nie bardzo się zgodzę, gdyby nie obecność Subaru w mistrzostwach świata, gdyby nie gwiazda Colina i późniejsze sukcesy Hołka w Imprezie z pewnością w ogóle nie zwróciłbym uwagi na tą markę. I nie miał Imprezy.
Więc wielka szkoda, że kilkunastoletni rozdział, który zamienił prawie nikomu nie znaną egzotyczną markę, w powszechnie rozpoznawalny symbol rajdów i wyjątkowo sprawnego bardzo szybkiego samochodu na co dzień, właśnie się zakończył.
Smutno trochę

Re: Rajdy 2009
Może nie na zawsze?
http://wwojnar.com/
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
- Arti
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Nordkappværing
- Auto: GT Rally Car & STI GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Rajdy 2009
jarmaj, no smutno.
Ale z drugiej strony to rajdy chyba nie przynosiły ostatmimi czasy rajdy nie przynosiły Subaru już takiej chwały. Ciągle jakieś awarie, narzekanie, słabe czasy. N-ka to samo. Ale zgadzam się z tym co napisałeś: Hołek, Colin, stare subaryny, zespół 555 - dzięki nim kocham Subaru.


- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Rajdy 2009
No właśnie, co kogo rusza. Mnie ten element akurat niezabardzo, z powodów przedstawionych wyżej, ale rozumiem ból Kolegów i współczuję.jarmaj pisze: rozpoznawalny symbol rajdów
Ale to jeszcze i tak potrwa, siłą rozpędu, przez czas jakiś. Będzie można te fajne auta kupować w salonach i na rynku wtórnym, i sobie nimi jeździć.jarmaj pisze: wyjątkowo sprawnego bardzo szybkiego samochodu na co dzień
Fajne - owszem, nie przeczę, dzięki tym kilkunastu sezonom rajdowych doświadczeń i ambicji.
Ale nie będzie tak wiecznie - bez złudzeń - za ileś lat, i to raczej wcześniej niż później, kolejna generacja Subaru zapewne już na całego pójdzie w kapeluszniczo-praktyczną komerchę, czyli w diesla (albo jakiś silnik słoneczny, o ile będzie akurat on top


I nie mylmy skutku z przyczyną - odpuszczenie rajdów to tylko jeden z efektów zmienionej, globalnej strategii marketingowej firmy.
- Żemol
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Legnica / Świdnica
- Auto: Impreza Classic`96 / Forester `99
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
SUBARU wycofało się z RSMŚ...
http://www.rallyonline.pl/index.php?1&m ... s&&s=19985
"To tak jakby z piwa chmiel usunąć..."
"To tak jakby z piwa chmiel usunąć..."
...zaś dnia ósmego, stworzył Awd i ubrał Ją w szatę SexownąTajemnicząintrygującą...

"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh

"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh
Re: Rajdy 2009
Co chyba można było przewidzieć już od kilku lat, patrząc na rozwój Subaru. Rajdy były takim samym instrumentem marketingowym jak teraz będzie "coś innego" i chyba uznali, że już spełniły swoje zadanie. Może teraz czas na Kię albo SangYonga?jarmaj pisze: Więc wielka szkoda, że kilkunastoletni rozdział, który zamienił prawie nikomu nie znaną egzotyczną markę, w powszechnie rozpoznawalny symbol rajdów i wyjątkowo sprawnego bardzo szybkiego samochodu na co dzień, właśnie się zakończył.

To nie żart, w roku '90, mój kolega jeżdżący Subaru, był (a w zasadzie jego samochód) przedmiotem powszechnych drwin i natrząsań ze strony jeżdżących porządnymi samochodami...

Ano. Tak samo jak było przystąpienie do rajdów. W końcu wcześniej próbowali się wkręcić do F1, ale nie wyszło, to poszli w rajdy.WiS pisze: I nie mylmy skutku z przyczyną - odpuszczenie rajdów to tylko jeden z efektów zmienionej, globalnej strategii marketingowej firmy.
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
Re: SUBARU wycofało się z RSMŚ...
Żemol, już jest w dwóch wątkach o tym
Ale może rzeczywiście ten news zasługuje na osobny wątek...

Ale może rzeczywiście ten news zasługuje na osobny wątek...
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
- Żemol
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Legnica / Świdnica
- Auto: Impreza Classic`96 / Forester `99
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: SUBARU wycofało się z RSMŚ...
To taka malutka prośba niech jakiś mod. prze klei to do wcześniejszego tematu
...zaś dnia ósmego, stworzył Awd i ubrał Ją w szatę SexownąTajemnicząintrygującą...

"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh

"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: SUBARU wycofało się z RSMŚ...
może to i dobrze. Zamiast prosić o wsparcie finansowe ze strony Toyoty czy innego Hyundaia, woleli na jakiś czas odpocząć i zachować tożsamość. A za jakiś czas wrócą z siłą wodospadu - mam nadzieję.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Rajdy 2009
Myślę, że nawet te porównanie nie oddaje pozycji Subaru (przynajmniej w Europie) na samym początku lat 90tych.Gal pisze: Może teraz czas na Kię albo SangYonga?![]()
To nie żart, w roku '90, mój kolega jeżdżący Subaru, był (a w zasadzie jego samochód) przedmiotem powszechnych drwin i natrząsań ze strony jeżdżących porządnymi samochodami...
Jak pojawiły się pierwsze rajdowe Legacy, to kopałem po jakiś katalogach i prospektach, żeby w ogóle dowiedzieć się, co to te Subaru jest - tzn słyszałem o tej marce, ale traktowałem ją jako jakiś nie wart uwagi margines marginesu rynku, zero zainteresowania.
Dzisiejsza znajomość na rynku i uznanie Kia czy SangYonga jest wielokrotnie większe, niż wówczas miało Subaru.
Ale w sumie to rezygnacja z rajdów jest pewnego rodzaju logicznym krokiem w widocznej obecnie strategii firmy - odejście od klasycznych wzorów i cech (kto by uwierzył parę lat temu w Subaru z ramkami???), zmiana charakteru Imprezy z samochodu prawie rajdowego dla Kowalskiego na wygodny dupowóz...
Kryzys pewnie tylko przyspieszył decyzję, która i tak by zapadła (nawet gdyby przepisy S2000+ nie dyskwalifikowały Imprezy).
Ale w takim razie tym bardziej szkoda. Bo już nie czuję się i nie jestem targetem dla firmy.

Re: SUBARU wycofało się z RSMŚ...
w obecnych czasach reklama marki auta w postaci teamów wyścigowych czy rajdowych jest absurdalnie droga i nieefektywna, auta ogółem nie będą się dobrze sprzedawać przez kilka lat, to samo dotyczy danej marki nawet jakby wszystko co możliwe wygrało subaru (a to przecież nierealne)
to bardzo dobra decyzja z ekono punktu widzenia ze stratą dla pasjonatów m.in. z tego forum
to bardzo dobra decyzja z ekono punktu widzenia ze stratą dla pasjonatów m.in. z tego forum
zapraszam na 1/4 mili http://www.sss.org.pl i drift http://www.sdc.org.pl
- warp9
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
- Auto: Celica ST182/ Vitara V6/Evo VIII/Impreza WRX
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Rajdy 2009
True, true. Można było się tego spodziewać. Księgowi wygrywająjarmaj pisze: Ale w sumie to rezygnacja z rajdów jest pewnego rodzaju logicznym krokiem w widocznej obecnie strategii firmy - odejście od klasycznych wzorów i cech (kto by uwierzył parę lat temu w Subaru z ramkami???), zmiana charakteru Imprezy z samochodu prawie rajdowego dla Kowalskiego na wygodny dupowóz...
Kryzys pewnie tylko przyspieszył decyzję, która i tak by zapadła (nawet gdyby przepisy S2000+ nie dyskwalifikowały Imprezy).
Ale w takim razie tym bardziej szkoda. Bo już nie czuję się i nie jestem targetem dla firmy.

It's evolution ...


Re: SUBARU wycofało się z RSMŚ...
FHI to withdraw from FIA WRC after 2008 season
Tokyo, December 16, 2008 – Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), the maker of Subaru automobiles, today announced the withdrawal from the FIA World Rally Championship (WRC) at the end of the 2008 season.
FHI has participated in the WRC together with Prodrive, a motorsports and automotive engineering group in the UK, over the past 19 years to pursue its goal and philosophy in motor sports activities to enhance Subaru brand awareness by showing that Subaru vehicles offer safe, comfortable and pleasurable driving no matter the weather or road conditions, featuring Horizontally-Opposed engine and the Symmetrical All-Wheel drive system as its core technologies, and to transfer results of race-tested technical improvements into Subaru passenger vehicles.
Subaru has won three manufacturer’s championship titles and three driver’s championship titles in its history of rally racing. This has helped enhance the value of the Subaru brand as well as the sales expansion of Subaru vehicles all over the world.
FHI considers it has achieved its original target in WRC participation. However, while considering positioning the WRC activity in Subaru branding strategy towards the future, our business environment has been dramatically changed due to the quick deterioration of the global economy. In order to optimize the management resources and to strengthen further the Subaru brand, FHI decided to withdraw from WRC activities at the earliest timing.
As regards future involvement in rally activities, FHI will continue to support teams and drivers that participate in P-WRC or the Group N category.
President Mori commented that reaching this decision has been an extremely difficult task, not least with regards to the countless Subaru fans that for many years have cheered the legendary Subaru blue liveried Impreza World Rally Car; “We would like to express our sincere appreciation for our fans’ strong and loyal support worldwide. They will remain an invaluable treasure for us.”
Capitalizing on the priceless experience gained throughout the history in the WRC field, FHI will continue to offer Subaru customers products that integrate sheer excitement, safe, comfortable and reliable driving, respect of the global environment and peace of mind based on its philosophy of “Customer comes first.”
About Fuji Heavy Industries Ltd.
Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), the maker of Subaru automobiles, is a leading manufacturer in Japan with a long history of technological innovations that dates back to its origin as an aircraft company. While the automotive business is a main business pillar, FHI’s Aerospace, Industrial Products and Eco Technologies divisions offer a diverse range of products from general-purpose engines, power generators, and sanitation trucks to small airplanes, crucial components for passenger aircrafts, and wind-powered electricity generating systems. Recognized internationally for its AWD (all-wheel drive) technology and Horizontally-Opposed engines in Subaru, FHI is also spearheading the development of environmentally friendly products and is committed to contributing to global environmental preservation.
Tokyo, December 16, 2008 – Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), the maker of Subaru automobiles, today announced the withdrawal from the FIA World Rally Championship (WRC) at the end of the 2008 season.
FHI has participated in the WRC together with Prodrive, a motorsports and automotive engineering group in the UK, over the past 19 years to pursue its goal and philosophy in motor sports activities to enhance Subaru brand awareness by showing that Subaru vehicles offer safe, comfortable and pleasurable driving no matter the weather or road conditions, featuring Horizontally-Opposed engine and the Symmetrical All-Wheel drive system as its core technologies, and to transfer results of race-tested technical improvements into Subaru passenger vehicles.
Subaru has won three manufacturer’s championship titles and three driver’s championship titles in its history of rally racing. This has helped enhance the value of the Subaru brand as well as the sales expansion of Subaru vehicles all over the world.
FHI considers it has achieved its original target in WRC participation. However, while considering positioning the WRC activity in Subaru branding strategy towards the future, our business environment has been dramatically changed due to the quick deterioration of the global economy. In order to optimize the management resources and to strengthen further the Subaru brand, FHI decided to withdraw from WRC activities at the earliest timing.
As regards future involvement in rally activities, FHI will continue to support teams and drivers that participate in P-WRC or the Group N category.
President Mori commented that reaching this decision has been an extremely difficult task, not least with regards to the countless Subaru fans that for many years have cheered the legendary Subaru blue liveried Impreza World Rally Car; “We would like to express our sincere appreciation for our fans’ strong and loyal support worldwide. They will remain an invaluable treasure for us.”
Capitalizing on the priceless experience gained throughout the history in the WRC field, FHI will continue to offer Subaru customers products that integrate sheer excitement, safe, comfortable and reliable driving, respect of the global environment and peace of mind based on its philosophy of “Customer comes first.”
About Fuji Heavy Industries Ltd.
Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), the maker of Subaru automobiles, is a leading manufacturer in Japan with a long history of technological innovations that dates back to its origin as an aircraft company. While the automotive business is a main business pillar, FHI’s Aerospace, Industrial Products and Eco Technologies divisions offer a diverse range of products from general-purpose engines, power generators, and sanitation trucks to small airplanes, crucial components for passenger aircrafts, and wind-powered electricity generating systems. Recognized internationally for its AWD (all-wheel drive) technology and Horizontally-Opposed engines in Subaru, FHI is also spearheading the development of environmentally friendly products and is committed to contributing to global environmental preservation.
http://wwojnar.com/
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
Re: SUBARU wycofało się z RSMŚ...
Załamałem się
,to własnie dla Imprez chciało mi się jechać do Mikołajek bo tylko to mnie w rajdach interesowało a wobec powyższego faktu-zostaję w domu 


PAWKA
- Żemol
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Legnica / Świdnica
- Auto: Impreza Classic`96 / Forester `99
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: SUBARU wycofało się z RSMŚ...
Trzeba nam liczyć na prywatne teamy, może one wystawią jakieś sensowne furki z gwiezdnym pyłem w tle.pawka35 pisze:Załamałem się,to własnie dla Imprez chciało mi się jechać do Mikołajek bo tylko to mnie w rajdach interesowało a wobec powyższego faktu-zostaję w domu
Panowie i panie nie tracić nadziei!
...zaś dnia ósmego, stworzył Awd i ubrał Ją w szatę SexownąTajemnicząintrygującą...

"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh

"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh