Legacy 2004 2.0 ??

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
bartek4
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Legacy 2004 2.0 ??

Post 1 sty 2009, o 15:51

witam

jestem tutaj nowy, szukalem ale poza fotelami, plytami pod silnik i innymi watkami nie znalazlem odpowiedzi na moje watpliwosci

interesuje sie legacy z 2004 2.0 137KM

byl bym wdzieczny za wszelkie opinie na jego temat, awarie, zalecenia, itp.

- czy to prawda ze na szosie to auto moze miec spalanie w okolicach 6,5litra na 100 ??

- wieksze usterki ??

- egzemplarz ktorym jezdzilem mial bardzo twarde sprzeglo ?? czy to normalne czy to jakas oznaka ze zbliza sie jego koniec zywota ??

- na co warto uwazac kupujac takie autko ??

- czy auto rzeczywiscie jest takie mulowate, bo jak zredukowalem na drodze szybkiego ruchu na 3 to auto jak by nie poczulo roznicy ;) ??


szukam czegos na szose, duze dystanse i pomyslalem ze to dobry kompromis pomiedzy foresterem a impreza.

z gory dzieki za wszelkie rady i porady.



Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Legacy 2004 2.0 ??

Post 1 sty 2009, o 16:33

bartek4 pisze: witam
witamy, witamy
bartek4 pisze: interesuje sie legacy z 2004 2.0 137KM
zacny model, mam taki - żona użytkuje. Duży, wygodny i praktycznie bezawaryjny (jak na razie). Z tego co pamiętam, był już wątek na temat takiego Legacy, spróbuję poszukać...
bartek4 pisze: - czy to prawda ze na szosie to auto moze miec spalanie w okolicach 6,5litra na 100 ??
:o Moim zdaniem to nierealne. Nie wiem, jak trzeba byłoby jechać, żeby zejść poniżej 7 litrów. Najniższe, jakie udało nam się osiągnąć to chyba 7,6. Ale oznacza to totalnie emerycką (i wolną) jazdę
bartek4 pisze: - wieksze usterki ??
Dwumasowe koło zamachowe. Często jednak wymieniane przez ASO na gwarancji.
bartek4 pisze: - egzemplarz ktorym jezdzilem mial bardzo twarde sprzeglo ?? czy to normalne czy to jakas oznaka ze zbliza sie jego koniec zywota ??
Nie wiem, co dla Ciebie oznacza bardzo twarde, ale chyba wszystkie Subaru tak mają
bartek4 pisze: - na co warto uwazac kupujac takie autko ??
Tak jak w przypadku kupna każdego używanego - na wszystko ;-)
bartek4 pisze: - czy auto rzeczywiscie jest takie mulowate, bo jak zredukowalem na drodze szybkiego ruchu na 3 to auto jak by nie poczulo roznicy ;) ??
Demonem prędkości nie jest, ale bez przesady... 137KM jakoś daje radę. Ale fakt, trzeba redukować. W ostateczności można się wspomóc reduktorem.

Z rzeczy, które mnie wkurzają - pseudo 'automatyczna' klimatyzacja. Nie da się po prostu ustawić temperatury, bo wali albo gorącym albo lodowatym. Problem da się rozwiązać (http://subaru.pl/forum/viewtopic.php?t=109525), ale jakoś nie mogę się zebrać ;-)

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Legacy 2004 2.0 ??

Post 1 sty 2009, o 18:40

bartek4 pisze: - czy to prawda ze na szosie to auto moze miec spalanie w okolicach 6,5litra na 100 ??


Móc to pewnie i może, przy 80km/h na 5 biegu. Tylko kto tyle jeździ? Miałem kiedyś jakiś taki strasznie niski wynik koło 7 litrów na trasie, ale jechałem naprawdę spokojnie między 90 a 110 km/h. Męka.

bartek4 pisze: - czy auto rzeczywiscie jest takie mulowate, bo jak zredukowalem na drodze szybkiego ruchu na 3 to auto jak by nie poczulo roznicy ;) ??
To pewnie zależy czym jeździłeś poprzednio. Nigdy to auto nie wydawało mi się przesadnie mułowate. Choć demonem przyspieszenia nie był.

Michal B
2 gwiazdki
Auto: Jeszcze 2 Subaru
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy 2004 2.0 ??

Post 1 sty 2009, o 18:55

Raz mi sie udalo osiągnac 6,8 l - ale jazda była do 100 na 5 - spokojna, bez szarpania, ale za to na autostradzie jadąc 150-160 spala około 8,5 co uważam za bdb wynik, turbodizel mi teraz więcej pali przy podobnym użytkowaniu, jak się jednak jedzie już powyżej 170 to spalanie rosło do 11l. Awaryjność mała, mój ma ma koło 70 tys teraz - tylko łąc zniki stabilizatorów poszły, nie mam uwag. Co do mułowatości to powiem tak, jak się jeździ pustym autem to jest ok ale jak już jest ciężki to robi sie dramat. Auto pięknie zbiera się z niskich szybkości na niskich biegach, można go długo ciągnąć natomiast im szybciej tym gorzej, aby przyspieszyć to z piątki trzeba prawie zawsze redukować a przyspieszanie na autostradzie ze 140 w górę trwa wieki. Jednak auto bardzo polecam, jest super wygodne, nie męczące, ma komfortowy zawias, jest dobrze wyważone, z tego 2,0 daje sporo radości - ładnie brzmi silnik, bezramkowe okna, świetny szyberdach, pięknie się prowadzi w zakrętach czyli tam gdzie większść zwalnia Legasem się dociska, świetne czucie drogi (to auto jest jak wygodne buty). Naprawdę auto godne polecenia - od Forestera różni się znacznie lepszyym wyciszeniem i dużo wyższą jakości wykończenia, jest po prostu o klasę lepiej zrobiony.

bartek4
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy 2004 2.0 ??

Post 1 sty 2009, o 19:01

super wielkie dzieki za bardzo praktyczne rady i wskazowki, czytam z zainteresowaniem i bede wdzieczne za dalsze rady ( link do starszego watku )

z tym sprzeglem chce teraz znalesc podobny model i porownac sprawe.

bartek4
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy 2004 2.0 ??

Post 1 sty 2009, o 19:03

Michal B

dokladnie takie same zachowanie zauwazylem, od 0 super sie auto rozkreca, problem sie pojawil jak juz bylo 80 i z 4 na 3 zredukowalem i miminalna tylko roznice zauwazylem.

wielkie dzieki za inormacje a propo spalania.

Jak wyglada sprawa seriwsow / mechanikow ?? i jak wyglada sprawa zamiennikow ??

Michal B
2 gwiazdki
Auto: Jeszcze 2 Subaru
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy 2004 2.0 ??

Post 1 sty 2009, o 19:47

No nie wiem, akurat przy redukcji z 4 na 3 różnica jest dosyć spora, inna sprawa,że z tego co pamiętam to z 80 z 4ki jeszcze ciągnął całkiem dobrze więc nie wiem czy tu redukcja akurat była potrzebna - nie pamiętam do ilu idzie na 3ce (do 105 chyba). Tu akurat lepiej chyba pociągnąłby na reduktorze. Przy 80ciu to redukowałem z 5 na 4 (na 4ce można pociągnąć sporo ponad 140 więcv jest gdzie kręcić).

bartek4
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy 2004 2.0 ??

Post 1 sty 2009, o 20:36

problem w tym ze sprawa reduktora nie zostala mi wyjasniona - nie byl uzyty

i zaczynam sie zastanawiac czy przypadkiem klima nie byla wlaczona, to moja pierwsza jazda w legacy byla, ciemno bylo i raptem 10min jazdy i na dodatek na letnich gdzie za oknem bylo -5

PROSIL BYM O PRZEDSTAWIENIE TEMATOW: SERWIS / MECHANIK, i ZAMIENNIKI

z gory dzieki

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Legacy 2004 2.0 ??

Post 1 sty 2009, o 23:27

bartek4 pisze: PROSIL BYM O PRZEDSTAWIENIE TEMATOW: SERWIS / MECHANIK, i ZAMIENNIKI
A skąd jesteś? Bo np. w Warszawie jest kilka nieautoryzowanych serwisów/mechaników, które znają się na rzeczy i mają rozsądne ceny.
Cen dokładnie nie pamiętam, ale za klocki hamulcowe (przód) płaciłem 200 zł, filtr kabinowy pasuje z Yarisa (35 zł) ;-) olej tak jak wszędzie. Po 95kkm mam do wymiany jakieś gumy w zawieszeniu (wcześniej nic nie było robione) - koszt ok. 300 zł.
Dosyć dużym wydatkiem jest wymiana rozrządu (wypada co 105kkm) - u mojego mechanika ~1,5-2kPLN

bartek4
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy 2004 2.0 ??

Post 1 sty 2009, o 23:42

slask

auto ktorym sie zaintersowalem ma 120tys i jest po wymianie rozrzadu

wiec duzy wypadek juz odpada, czeka go dokladnie przeglad 120tys ale mozliwe ze zrobi to sprzedajacy na swoj koszt.

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Legacy 2004 2.0 ??

Post 2 sty 2009, o 00:35

bartek4 pisze: slask
No to masz np. 4Turbo w Katowicach. Zadzwoń i popytaj o koszty przeglądów.

bartek4
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy 2004 2.0 ??

Post 2 sty 2009, o 16:27

dzieki, myslalem o takim mechaniku w doslownym slowa znaczeniu moze sa jeszcze tacy :?

bylbym wdzieczny za dalsze informacje na temat awari i reszty :thumb:

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Legacy 2004 2.0 ??

Post 2 sty 2009, o 19:46

bartek4, chodzi Ci o wskazanie konkretnej osoby? Co prawda nie znam nikogo na Śląsku, ale wiedz że to auto nie jest z kosmosu, silnik w układzie boxer aż tak dużo nie różni się od rzędowego i jeśli znajdziesz kumatego i uczciwego mechanika (uczciwy mechanik - czyżby oksymoron?) to powinien sobie poradzić bez trudu, mimo że nigdy nie widział Subaru na oczy.

Jakiś rok, dwa lata temu musiałem wymienić obie uszczelki pod głowicami plus parę innych rzeczy w mojej Imprezie i zrobili to ludzie z serwisu Nissana.

Zamienniki - jest ich bardzo dużo, produkowane są nawet przez rodzime firmy (np. w Żabie jeżdżą już trzeci rok łączniki stabilizatora marki Kager po 80 zł sztuka i nic się im nie dzieje). Z jakością zamienników i ceną bywa tak jak w przypadku innych aut - często im droższe, tym lepsze, choć nie zawsze.

Awarie - egzemplarze bez dzwona i niezamęczone są bardzo bezawaryjne. Ale musisz się trochę naszukać.

bartek4
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy 2004 2.0 ??

Post 2 sty 2009, o 20:16

no wlasnie problem w tym "niezameczeniu" auto pochodzace z beskidow z przebiegiem 120000km daje wiele do myslenia, jak te 137KM dostawalo w kosc i to pewnie od samego poczatku :x

ODPOWIEDZ