F1 2009

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: F1 2009

Post 12 sty 2009, o 17:20

Obśmieję się jak norka, gdy się okaże, że F60 jest szybsze od super-duper, struganego w pocie czoła, przez cały rok 2008, F1.09. BTW, czy mi się wydaje, czy panowie znaleźli sposób na obejście zakazu stosowania dodatkowych elementów aero nazywając je lusterkami?

r.


Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: F1 2009

Post 12 sty 2009, o 17:35

ky pisze: czy mi się wydaje, czy panowie znaleźli sposób na obejście zakazu stosowania dodatkowych elementów aero nazywając je lusterkami?
Lusterka muszą być przecież solidnie zamocowane :lol:

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: F1 2009

Post 13 sty 2009, o 14:24

F1ultra.pl pisze:[...]

Pomimo wszelkich starań Grupy Pracującej nad Wyprzedzaniem by wyeliminować deflektory i skrzydełka, Ferrari znalazło trzy miejsca pozwalające na ich namiastkę. Dwa małe skrzydełka znajdujemy w pobliżu dolnej części przedniego zawieszenia, z kolei imitację deflektorów odnajdujemy zaraz przy wlotach powietrza sekcji bocznych.

Przody sekcji bocznych są jednym z ostatnich miejsc radosnej twórczości projektantów, ponieważ nie podlegają one ścisłym przepisom, a mają jedynie chronić przed bocznym zderzeniami. Ferrari i tutaj znalazło lukę maksymalnie skracając tą sekcję, by umieścić tak wiele elementów, jak to tylko możliwe.

Pamiętając o bezpieczeństwie i ochronie przed bocznym zderzeniem, dodano niespotykane przedłużenie górnej części sekcji bocznej. Zapytany o jego charakter Nick Tombazis stwierdził, że ma ono cele bardziej aerodynamiczne niż służące bezpieczeństwu. W sekcji tej charakterystyczne są również lusterka, które zamocowano w dość egzotyczny sposób, podobny do tego jaki testowało Renault w 2007 roku. Przesuwając się do tyłu widzimy mocno wykrojoną i odchudzoną tylną część. Pomimo wykrojenia nadwozia i limitu obrotów silnika do 18,000 na minutę, sekcja boczna, która uformowana jest w słynny kształt butelki od Coca-Coli (tym razem niemal z owalnym ujściem z tyłu), potrzebuje sporo wylotów.

[...]
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: F1 2009

Post 16 sty 2009, o 00:43

Toyota zaprezentowała dziś TF109 :

http://www.f1.v10.pl/Toyota,TF109,zapre ... 26304.html


Link: http://pl.youtube.com/watch?v=ptOGDp443kU


Kolejny bolid z małymi skrzydełkami przy sekcji wlotów powietrza, pewnie jest jakaś dziura w regulaminie skoro tak skrzętnie jest to wykorzystywane.

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: F1 2009

Post 16 sty 2009, o 15:56


So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: F1 2009

Post 16 sty 2009, o 16:39

Martin Whitmarsh będzie nowym szefem McLarena: http://www.f1ultra.pl/news-Whitmarsh-no ... 40,40.html

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: F1 2009

Post 16 sty 2009, o 22:06

Hamilton o mało się nie zmoczył przy zachwytach... :-|
Dolce far niente ;-)

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: F1 2009

Post 20 sty 2009, o 13:06

Prezentacja nowego bolidu BMW Sauber: http://www.f1ultra.pl/news-GALERIA-Prez ... 2,128.html
Ciekawe jest zdjęcie stojących obok siebie: modelu 2008 i 2009

devlin
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Włochy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: F1 2009

Post 20 sty 2009, o 13:08

Fotograf to jakiś geniusz - pierwszy plan, auto i kierowcy w cieniu, z tyłu jakiś mocno oświetlony śmietnik w tle. Obłęd.
http://wwojnar.com/

– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: F1 2009

Post 20 sty 2009, o 13:15

devlin, może nie miał śmiałości, żeby ich poprosić o przesunięcie się :-d

devlin
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Włochy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: F1 2009

Post 20 sty 2009, o 14:43

To aż dziw, że ją miał, jak aplikował o tę pracę ;)
http://wwojnar.com/

– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: F1 2009

Post 21 sty 2009, o 23:53

Dzisiaj dostałem zawiadomienie z eventimu, że ruszyła sprzedaż biletów na wyścig na Nürburgringu 12 lipca 2009.
Ceny biletów na całą imprezę odbywającą się w dniach 9-12.07.2009 kształtują się: od najdroższych za 476,77 EUR (dla dzieci do 17 lat - 240,39 EUR), przez najtańsze siedzące za 178,07 EUR (91,04 EUR), aż do najtańszych stojących za 65,80 EUR (34,90 EUR).

Nigdy nie widziałem F1 na żywo i myślę, że to byłoby coś co chciałbym raz zobaczyć.

Czy ktoś z forumowiczów miał już okazję widzieć takie widowisko? Jak wrażenia?

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: F1 2009

Post 22 sty 2009, o 01:44

gootek pisze: Czy ktoś z forumowiczów miał już okazję widzieć takie widowisko? Jak wrażenia?

Z lenistwa (sorry) posłużę się linkiem : http://portal.4turbo.pl/index.php/site/node,show,137
To moja mini-relacja.

Intak_i_nie
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: prawie Poznań
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: F1 2009

Post 22 sty 2009, o 13:42

gootek pisze:Dzisiaj dostałem zawiadomienie z eventimu, że ruszyła sprzedaż biletów na wyścig na Nürburgringu 12 lipca 2009.
Ceny biletów na całą imprezę odbywającą się w dniach 9-12.07.2009 kształtują się: od najdroższych za 476,77 EUR (dla dzieci do 17 lat - 240,39 EUR), przez najtańsze siedzące za 178,07 EUR (91,04 EUR), aż do najtańszych stojących za 65,80 EUR (34,90 EUR).

Nigdy nie widziałem F1 na żywo i myślę, że to byłoby coś co chciałbym raz zobaczyć.

Czy ktoś z forumowiczów miał już okazję widzieć takie widowisko? Jak wrażenia?
Ja podobnie, zobaczymy jak ten F1.09 co go zbudowali dla Roberta będzie w tym sezonie się kręcił, to jak będą nareszcie szanse na konkret wynik to na któreś GP pojadę.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: F1 2009

Post 4 lut 2009, o 12:59

F1ultra.pl pisze: Alain Prost prosi o zachowanie spokoju
tekst: Rafal Pawłowski (Rafsen)
01.02.2009.
Czterokrotny mistrz świata z Francji prosi wszystkich, którzy mają wpływ na F1 o nie sianie paniki. Zdaniem Alaina Prosta w F1 nie dzieje się nic niezwykłego. Jego zdaniem wydatki ponoszone na F1 są podobne do tych z lat ubiegłych.

Kilka dni temu 53-letni Alain Prost udzielił wywiadu po francusku dla amerykańskiej agencji prasowej "Associated Press".

Alain Prost to 4-krotny mistrz świata kierowców, który wygrał 51GP w 199 startach. W F1 jeździł w latach 1980-1993 z przerwą na sezon 1992. Ścigał się dla czterech stajni: McLaren (1980; 1984-89), Renault (1981-83), Ferrari (1990-91), Williams (1993). W 1997 roku kupił zespół Ligier i przemianował go na Prost Grand Prix. Zespół zbankrutował na początku 2002 roku.

Od tego czasu Alaina Prosta z F1 łączy już niewiele. Owszem czasem pojawia się na niektórych wyścigach F1, ale zawodowo nic go już nie łączy.

Prost zapytany co sądzi o ostatnich wydarzeniach w F1 związanych z wycofaniem się Hondy miał powiedzieć:
"Dzisiaj zarabiam więcej pieniędzy (niż w 2001 roku), ale mało interesuje mnie światek F1. Wolę ludzi, którzy mówią 'zastanówmy się', aniżeli 'zatrzymajmy się'. Nie sądzę, aby w Hondzie była panika. W F1 wszyscy płyną na tym samym statku nazwanym "redukcja budżetów". Nigdy wcześniej nie widziałem w F1 tyle nakładów finansowych, jak to miało miejsce przez ostatnie 10 lat."

Alain Prost w dalszej części swojej wypowiedzi stwierdza, że "złote lata świetności F1" już przeminęły.

"Teraz jest mniej wyprzedzania, a więcej strategii. Wszystko co się dzieje to rozgrywki w boksie, i kierowcy to robią. Za moich czasów było inaczej. Musieliśmy oszczędzać hamulce, skrzynie biegów, monitorować zużycie paliwa, a teraz wszystko zależy od ustawienia na starcie.

"Doświadczyłem "złotej ery", choć były wypadki, śmierć. Dziś kierowcy są w "złotej erze" bezpieczeństwa." - kończy.


Jest w tym dużo prawdy. Prost nazywany "Profesorem" słynie z tego, że mówi to co myśli.

A co robi 53-letni Prost? Nie, nie porzucił zawodów samochodowych. Z sukcesami (w minionym roku zdobył drugi tytuł mistrzowski z rzędu) ściga się w wyścigach na lodzie - Andros Trophy. Oprócz startów, pomaga najstarszemu synowi - Nicolasowi w rozwoju kariery.

źródło: onestopstrategy.com, informacje własne autora
Zmieniony ( 01.02.2009. )
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: F1 2009

Post 9 lut 2009, o 09:12

Dolce far niente ;-)

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: F1 2009

Post 9 lut 2009, o 13:35

Autoklub.pl pisze:Cichy piątek w Melbourne?
Kierowcy F1 w komplecie nie posiadają ważnych licencji na sezon 2009 i jak zapowiedział Max Mosley, żaden z nich nie wystartuje w Grand Prix Australii, jeżeli wcześniej nie załatwi formalności w FIA. Spór dotyczy wysokości opłat za superlicencje. Grand Prix Drivers' Association wydał dzisiaj komunikat w tej sprawie.

Rok temu, decyzją Światowej Rady Sportów Motorowych FIA, koszt superlicencji wzrósł z 1690 do 10000 euro. Dodatkowo kierowcy musieli wnieść opłatę uzależnioną od liczby zdobytych punktów, podniesioną z 447 do 2000 euro za każdy punkt. W efekcie mistrz świata Kimi Räikkönen zapłacił za prawo jazdy F1 230 tysięcy euro. W tym roku opłata za licencję zdrożała o 400 euro, a za punkt - o 100 euro. Koszt obowiązkowego ubezpieczenia wynosi 2720 euro. Czempion Lewis Hamilton powinien uiścić w sumie 270 tysięcy euro.

Spór trwa od roku i o mało nie zakończył się strajkiem przed mistrzostwami świata 2008. Postanowiono wówczas, iż GPDA rozwiąże problem w trakcie sezonu. Podczas Grand Prix Włoch doszło do spotkania w tej sprawie z Maxem Mosleyem. Aby uzyskać jeden z argumentów, FIA zażądała od kierowców ujawnienia dochodów - i nie otrzymała żadnej odpowiedzi. GPDA odpisał w grudniu, że zarobki nie mają nic wspólnego z opłatami za licencję i pozostaną tajne. Znają je tylko kierowcy, ich menedżerowie i doradcy finansowi oraz urzędy skarbowe.

Argument Mosleya, iż wzrost opłat wiąże się z wydatkami na poprawę bezpieczeństwa w F1, odparto tłumacząc, że to obowiązkiem teamu jest dostarczenie kierowcy bezpiecznego samochodu, obowiązkiem właściciela toru - zapewnienie bezpiecznego toru, a obowiązkiem wytwórców - produkcja bezpiecznych kasków, kombinezonów i innych akcesoriów związanych z bezpieczeństwem. Federacja ma obowiązek zredagowania regulaminu pod kątem bezpieczeństwa - i kontroli poprzez homologacje torów, samochodów, wyposażenia, czy przepisy są przestrzegane.

GPDA podał, że licencje w F1 są najdroższe w światowym sporcie, a druga pod względem ceny, licencja w NASCAR kosztuje 4000 dolarów ze sezon. Dzięki opłatom za licencje, FIA zyskuje rocznie 1,7 mln euro.

- W obecnej sytuacji ekonomicznej nikt, kto zarabia rocznie kilkanaście milionów i nie chce wydać jednego lub dwóch procent na licencję w swoim zawodzie, nie zdobędzie zbyt wiele sympatii - powiedział Max Mosley. - I być może będziemy mieli cichy piątek w Melbourne.
Ciekawe, co zrobią Max z Berniem, jak się wszyscy kierowcy postawią... Już panowie zapomnieli:
1, 2, 3.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: F1 2009

Post 17 lut 2009, o 18:44

F1Ultra.pl pisze: Newey chce odejść z F1
tekst: Cezary Barchan
16.02.2009.
Niegdyś twórca bolidów McLarena. Obecnie - główny projektant zespołu Red Bull Racing. Adrian Newey to ceniona postać w światku Formuły 1. Ograniczenia w regulaminie technicznym i brak nowych wyzwań sprawiły jednak, że rozważa odejście z królowej sportów motorowych.

"Zdecydowanie chciałbym się wycofać w niedalekiej przyszłości," powiedział w wywiadzie dla portalu Autosport.com. "W regulaminie technicznym pojawia się coraz więcej ograniczeń. Byłem bardzo podekscytowany zmianami, jakie pojawiły się w tym sezonie. Obecny regulamin wprowadza jednak dużo więcej restrykcji, niż ten z zeszłego roku."

"Możliwe, że będą zatrudniony jako konsultant, ale to zależy od zespołu. Inżynierowie muszą wyrazić chęć współpracy ze mną. W innym wypadku nie będzie to działać."

Prezydent FIA Max Mosley skrytykował ostatnio nowe przepisy, które – jego zdaniem – są zbyt restrykcyjne.

"To wina przepisów," tłumaczy. "Obszary, które mogą zostać rozwijane zostały ograniczone, by kontrolować prędkość bolidów i koszty ich wytworzenia, ale to doprowadziło do nieskończonego udoskonalania każdej pojedynczej części pojazdu."

"Ludzie tacy jak (Colin) Chapman, (John) Cooper czy (Keith) Duckworth nie będą potrafili odnaleźć się w obecnej F1. Nastał okres ograniczonej innowacyjności i nieskończonego udoskonalania tego, co już powstało."


Źródło: Autosport.com
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 85 razy
Polubione posty: 316 razy

Re: F1 2009

Post 17 lut 2009, o 19:00

ky cytował i pisze: "Ludzie tacy jak (Colin) Chapman, (John) Cooper czy (Keith) Duckworth nie będą potrafili odnaleźć się w obecnej F1. Nastał okres ograniczonej innowacyjności i nieskończonego udoskonalania tego, co już powstało."
I trudno odmówić temu racji.
F1 jako "standard" nie będzie tańsze, ale na pewno będzie nudniejsze.
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: F1 2009

Post 17 lut 2009, o 19:19

Powinni tylko zrobić ograniczenie pojemności silnika. Reszta; no limit....
To by się działo. F 1 na zimówkach np. 8-)
Dolce far niente ;-)

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: F1 2009

Post 17 lut 2009, o 19:49

FUX pisze: To by się działo
Pewnie by było całkiem krwisto.

Jak to szło?
Niki Lauda pisze:To be honest, there was no such thing as cornering technique in the ground effect era. “Cornering” was a euphemism for rape practised on the driver... When you came into a corner you had to hit the accelerator as hard as you possibly could, build up speed as quickly as possible and, when things became unstuck, bite the bullet and give it even more. In a ground effect car, reaching the limit was synonymous with spinning out.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: F1 2009

Post 17 lut 2009, o 20:54

ky pisze: Pewnie by było całkiem krwisto.
Raczej wtedy postęp technologiczny by ruszyl z kopyta... ;-)
Dolce far niente ;-)

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: F1 2009

Post 18 lut 2009, o 00:57

FUX, ale ten postęp niekoniecznie idzie w parze z ogarnianiem sytuacji przez ludzkie zmysły. Cytat o ,,gwałcie czynionym na kierowcy'' znalazł się tam nieprzypadkowo.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: F1 2009

Post 28 lut 2009, o 20:49

026
D
06
H
42
M
05
S
i......

Formula 1 RUSZA!!!!!!
Dolce far niente ;-)

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: F1 2009

Post 6 mar 2009, o 15:14

Honda wykupiona przez... Rossa Brawna

http://brawngp.com/

Obrazek

ODPOWIEDZ