I na tym w zasadzie koniec. Porownanie cen Outbacka to niestety jakies nieporozumienie. Wezmy np. wersje RA. Silnik trzylitrowy, moc 245 km. Cena ok. 182 kPLN. Oczywiscie nie jest to najdrozsza wersja(196 kPLN). Taka wybralem do porownania. A teraz konkurencja:
1. Volvo XC70 Kinetic, poj. 3.2l benzyna, moc 238 PS, skrzynia 6AT, cena: 178 000 PLN
2. Saab AERO XWD, poj. 2.8l benzyna, moc 280 PS, skrzynia 6MT, cena: 166 000 PLN
3. Mercedes C320 CDI 4Matic, poj 3.0l diesel, moc 224 PS, skrzynia 7AT, cena 184 000 PLN
4. Mercedec E280 4Matic, poj 3.0l benzyna, moc 232 PS, skrzynia 5AT, cena 196 500 PLN (sedan za 186 000 PLN)
5. BMW Seria 5, 525d xdrive, poj. 3.0l diesel, moc 197 PS, skrzynia 6MT, cena 192 500 PLN
6. BMW Seria 3, 330d xdrive, poj. 3.0l diesel, moc 245 PS, skrzynia 6MT, cena 187 600 PLN
Wychodzi na to, ze w cenie nienajdrozszego Outbacka mozna juz miec dobrze wyposazonego Mercedesa z mocnym silnikiem w wersji 4Matic i ze skrzynia 7AT, ktora jest poza zasiegiem inzynierow Subaru

Nowy Forester tez wypada bladziutko. Lepiej wprawdzie niz Outback, ale jednak bladziutko.Zeby nie przynudzac juz, to w cenie sredniego Forestera w dieslu mozna juz miec Volvo XC60 D5, MItsubishi Pajero, wypasionego Outlandera w dieslu czy tez najwyzsza wersje Forda Rangera Wildtrack 2 D/C.
Oczywiscie wiem, ze napedy AWD u konkurencji nie sa takie dobre jak w Subaru, jednak Haldex'y najnowszej generacji sa juz calkiem niezłe. No i ta skrzynia biegow w Mercedesie - 7AT...
Tak sobie mysle, ze przy calej mojej sympatii dla marki Subaru, gdybym mial kupic samochod z segmentu cenowego +150 kPLN to z pewnoscia nie byloby to Subaru. W tym przedziale cenowym oferta Subaru to nieporozumienie, delikatnie mowiac.