Królowa Syrena i inne legendy
Królowa Syrena i inne legendy
a więc obejżałem Legendy PRL, odcinek o pojeździe osobowym marki Tatra, wiadomo, full wypas dla dygnitarzy ale to co i P. Mikiciuk zauważył z nutka smutku w tonie, My Polacy nie mamy takiego dorobku w motoryzacji..... na dodatek Czesi wyprodukuja trochę nowych limitowanych egzemplarzy Tatry w wersji : historyczna buda + nowe graty, nowe w sensie współczeny silnik itp itede
Dlaczego w Polsce taki spadkobierca fsm czy też innego fso nie pomyslał nigdy o wskrzeszeniu Syreny, Królowej Poboczy ? Kształt karoserii po niewielkich korektach stylistycznych możnaby uznać za rewelacyjny.............eh wogóle Czechom to sie jakoś w tej motoryzacji składa dobrze a w Polsce tylko licencje.......... szkoda (nomen omen)
Dlaczego w Polsce taki spadkobierca fsm czy też innego fso nie pomyslał nigdy o wskrzeszeniu Syreny, Królowej Poboczy ? Kształt karoserii po niewielkich korektach stylistycznych możnaby uznać za rewelacyjny.............eh wogóle Czechom to sie jakoś w tej motoryzacji składa dobrze a w Polsce tylko licencje.......... szkoda (nomen omen)
Re: Królowa Syrena i inne legendy
Jak to sie swiat zmienia.
Historia motoryzacji w rodzinie atypowej
syrena 101 - codziena generalka
moskwicz - dwu kolorowy, jeszcze obly, kupiony w londynie. samonaprawialny
zastawa 750 - ojciec wypadl przez przerdzewiala podloge na asfalt
fiat 125p 1300
fiat 125p 1500 - rakieta.
male fiaty. jeden wol. nigdy szybciej niz 90. pod gorke, z gorki.
drugi, po dzwonie, silnik zrobiony - 140 na plaskim. Ze my jeszcze zyjemy, to sie sami dziwimy.
Lady - mercedes i samara
na a potem zdrada socjalizmu i samochody zachodnie. wstyd.
I dalo sie tymi rzechami jezdzic i do bulgarii i na narty do austrii, i do norwegii. A teraz wybrzydzamy bo hamulce sie grzeja?
nouveauryszostwo.
byt okresla nam samochody.
a przy tym kursie euro to chyba byt bedzie okreslal impreze 1.5
Historia motoryzacji w rodzinie atypowej
syrena 101 - codziena generalka
moskwicz - dwu kolorowy, jeszcze obly, kupiony w londynie. samonaprawialny
zastawa 750 - ojciec wypadl przez przerdzewiala podloge na asfalt
fiat 125p 1300
fiat 125p 1500 - rakieta.
male fiaty. jeden wol. nigdy szybciej niz 90. pod gorke, z gorki.
drugi, po dzwonie, silnik zrobiony - 140 na plaskim. Ze my jeszcze zyjemy, to sie sami dziwimy.
Lady - mercedes i samara
na a potem zdrada socjalizmu i samochody zachodnie. wstyd.
I dalo sie tymi rzechami jezdzic i do bulgarii i na narty do austrii, i do norwegii. A teraz wybrzydzamy bo hamulce sie grzeja?
nouveauryszostwo.
byt okresla nam samochody.
a przy tym kursie euro to chyba byt bedzie okreslal impreze 1.5
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
Re: Królowa Syrena i inne legendy
W mojej Samarze trzeba było się w zimie zdecydować już na początku jazdy na opcję: ukrop albo lodowaty ziąb. Innej regulacji nie było... 

Death ain't nothin' but a heartbeat away...
Re: Królowa Syrena i inne legendy
Spkojnie, jedny fiatem 125p, nie wyliczonym powyzej, rodzice pojechali do Francji na dwa lata. To ze narty w gorach, to pryszcz. Ale latem w alpy, i przez calal francje. Silnik sie prawie gotowal. To co robi POLSKI, nasz, doswiadczony kerowca? Grzanie na maksa i mokre reczniki na siebie i jakos poszlo. A Samara zona dom zudowala. Za to w Ladzie mercedesie, od razu wymienilem fotel na kubel i wstawilem kierownice od malucha, te gruba. I musialem jakas kupic przedluzke kolumny jak to sie nazywalo nie pamietam. Ale ten mercedes to wtedy byl luksus, panie. A ostatnio w kijowie, lapie ci ja łebka a to co jest? Mercedes prosto z farbryki. To sie wzruszylem, bo nawet zapach mial, takieg smaru czolgowego. Czasem podobnie wali w metrze w Rosji.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Królowa Syrena i inne legendy
No popatrz, to przecież tak jak w SubaruBilex pisze: W mojej Samarze trzeba było się w zimie zdecydować już na początku jazdy na opcję: ukrop albo lodowaty ziąb. Innej regulacji nie było...![]()


- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Królowa Syrena i inne legendy
To ja się pochwalę, że na 18naste urodziny dostałem od mojego śp. Dziadka auto które w rodzinie jest od 30 kilku lat, a mianowicie:

Renault Dauphine. Rocznik 61
Silnik fabrycznie wzmocniony z 28 do 31 KM (gordini... to takie ówczesne STI
). Niestety od pewnego czasu autko jest w permanentnym remoncie którego końca nie widać
Ale jeszcze kiedyś będzie jeździć
Renault Dauphine. Rocznik 61



Ale jeszcze kiedyś będzie jeździć

Re: Królowa Syrena i inne legendy
Wy esilon, się nie czepiajcie polskiej myśli technicznej!!
Tarpanem jeździłeś?
Ostatnie egzemplarze przed Honkerem to był full wypas. silnik Fiat, kierownica Fiat, skrzynia Fiat.
Reszta podzespołów Pobieda/Warszawa/Żuk/Nysa....
Aaaa. Jeszcze polonez Truck był, który się na pół przelamywał...
Tarpanem jeździłeś?
Ostatnie egzemplarze przed Honkerem to był full wypas. silnik Fiat, kierownica Fiat, skrzynia Fiat.
Reszta podzespołów Pobieda/Warszawa/Żuk/Nysa....

Aaaa. Jeszcze polonez Truck był, który się na pół przelamywał...

Dolce far niente 

- piotruś
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Auto: Giulietta Veloce / Hyundai I30N Performance / Ioniq 6 / był Forester 2,5XT
- Polubił: 320 razy
- Polubione posty: 202 razy
Re: Królowa Syrena i inne legendy
esilon, też widziałem ten odcinek "Legend PRL-u". No cóż - można tylko Czechom zazdrościć
Chciałbym się kiedys wybrac do tego muzeum, tym bardziej, że jak słyszeliśmy na filmie - mówią tam po polsku
. Nasz, polski, dorobek motoryzacyjny, niestety jest baaaardzo siermiężny
Zaraz po wojnie inżynierowie próbowali wdrożyć do produkcj własne pomysły, ale jak wiemy skończyło się na licencjach "nie do odrzucenia" z ZSRR, a potem Fiat. Później jeszcze były jakies próby przeforsowania, wtedy jeszcze nowoczesnych pomysłów typu "Wars", "Syrena laminat", ale nic z tego nie wyszło ...
We wszystkich produktach, oprócz Syrenki występowały podzespoły, które pochodziły...z Fiatów i Pobied. Szczerze mówiąc, to nawet silnik Syrenki też nie był autorską konstrukcją polskich inżynierów - pochodził z niemieckiej moto-pompy strażackiej (potem przerobiony przez Polaków na 3-cylindrowy). Mówiło się, że jedynie przedwojenne konstrukcje motocykli "Sokół" 600 i 1000 to nasze polskie konstrukcje, ale i to nie do końca prawda - obie konstrukcje baaardzo nawiązują do innych z tamtego okresu - Indian i Triumph... Zdaje się, że najbardziej "polskie" konstrukcje to nasze ciężarówki. Na świecie kiedyś była bardzo ceniona konstrukcja (i jej zdolność do poruszania sie po piaskach pustyni) Star 66 "Pszczółka"
Oj, nie mamy się czym pochwalic, tak jak Czesi, nie mamy ...





Oj, nie mamy się czym pochwalic, tak jak Czesi, nie mamy ...

Re: Królowa Syrena i inne legendy
Odnośnie dorobku polskiej motoryzacji proponuję przeczytać wspomnienia Witolda Rychtera p.t. ,,Moje dwa i cztery kółka''. Będzie tam i o tym, jak kupiono licencję na Polskiego Fiata, a CWS musiały zaprzestać produkcji własnych aut, i o tym, jak w okresie kryzysu przepadłu Iradam i WM, kto zajmował się motoryzacją w rządzie międzywojennej Polski, jak wyglądał sport samochodowy w Polsce, jaki był odbiór motoryzacji wśród ludzi (łącznie z wiejskimi dzieciaczkami, które podobnie jak dziś, ganiały automobile z kamieniami w dziecięcych rączkach), a także jak wyglądała odbudowa polskiej motoryzacji po wojnie i jak fabryka w Starachowicach podziękowała załogom, które wygrały Międzynarodowy Rajd Techniczno-Doświadczalny Samochodów Ciężarowych w 1950 roku.
I wtedy jakby łatwiej będzie zrozumieć, dlaczego Czesi mają taki, a nie inny dorobek, a my w tej kategorii jesteśmy pastuchami w powiązanych drutem strupach (i nawet jeśli już nie jest to prawdą, to mentalność pozostała: krew mnie zalała, jak któregoś dnia zobaczyłem ładnie utrzymaną, ale już zwieśniaczoną dwururką i murzyńskimi felgami, E34, prawdopodobnie 535, w skórach, drewnach, etc, do której wsiadł borciuch w stroju wskazującym na to, że parę minut temu wyszedł z kanału).
r.
I wtedy jakby łatwiej będzie zrozumieć, dlaczego Czesi mają taki, a nie inny dorobek, a my w tej kategorii jesteśmy pastuchami w powiązanych drutem strupach (i nawet jeśli już nie jest to prawdą, to mentalność pozostała: krew mnie zalała, jak któregoś dnia zobaczyłem ładnie utrzymaną, ale już zwieśniaczoną dwururką i murzyńskimi felgami, E34, prawdopodobnie 535, w skórach, drewnach, etc, do której wsiadł borciuch w stroju wskazującym na to, że parę minut temu wyszedł z kanału).
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
- piotruś
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Auto: Giulietta Veloce / Hyundai I30N Performance / Ioniq 6 / był Forester 2,5XT
- Polubił: 320 razy
- Polubione posty: 202 razy
Re: Królowa Syrena i inne legendy
ky, oj tak! Pana Witolda Rychtera trzeba koniecznie wspomnieć - On był częścią polskiej motoryzacji i lotnictwa.
Mam w domu jego "Dzieje samochodu" i taką fajną książeczkę, z której uczył się mój Tata, a kilka dni temu podarował ją mojej Córce ...
Fajne fotki i jeszcze fajniejsze podpisy pod nimi 
Re: Królowa Syrena i inne legendy
Jeśli miałbym powiedzieć z czym szczególnie kojarzy mi się polska motoryzacja w okresie PRLu, jakie były największe osiągnięcia, co uważam za najbardziej charakterystyczne i oddające ducha tamtego czasu, to natychmiast przychodzi mi do głowy turbinka Kowalskiego.
To dla mnie najlepszy symbol całej tamtej epoki.
Niestety w obecnym 20-leciu wolnej Polski jest jeszcze gorzej.
Nie jestem w stanie wymienić niczego, nawet na miarę tej turbinki...

To dla mnie najlepszy symbol całej tamtej epoki.
Niestety w obecnym 20-leciu wolnej Polski jest jeszcze gorzej.
Nie jestem w stanie wymienić niczego, nawet na miarę tej turbinki...

Re: Królowa Syrena i inne legendy
Nie, najlepsze wspomnienie tamtych czasow to super takon. CZYLI TIREFIT.
Wlewalo sie do opony i jakby dziura to nie ma dziury.
Najczesciej nard stosowal to do antykoncepcji w trudnych warunkach - dwa kondomy i super takon. Nawet dziadek w kiosku ze szpilka nie jest zagrozeniem
Wlewalo sie do opony i jakby dziura to nie ma dziury.
Najczesciej nard stosowal to do antykoncepcji w trudnych warunkach - dwa kondomy i super takon. Nawet dziadek w kiosku ze szpilka nie jest zagrozeniem
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
Re: Królowa Syrena i inne legendy
Syrena Sport przede wszystkim. Ogar. Osa. Fiat 1100. Jakieś Promoty, Raki i Polonie. Parę jeszcze by się znalazło, ale niewiele tego. Nie mieliśmy niestety niczego podobnego np. do Tatry, Skody 110R, Wartburga 311 Coupe czy Melkusa 1000...gootek pisze: Jeśli miałbym powiedzieć z czym szczególnie kojarzy mi się polska motoryzacja w okresie PRLu, jakie były największe osiągnięcia,
Ja właśnie upolowałem na Allegro ,,Doświadczonego kierowcę'' z 1955 roku, ,,Kierowcom pod rozwagę'' i ,,Skrzydlate wspomnienia''. Na ,,Dzieje samochodu'' też przyjdzie czas :)piotruś pisze: Mam w domu jego "Dzieje samochodu" i taką fajną książeczkę, z której uczył się mój Tata, a kilka dni temu podarował ją mojej Córce ...
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Królowa Syrena i inne legendy
uwaga - wykopki 
a bo uwidziałem właśnie materiał z targów motocyklowych, gdzie to Junak zaprezentował nowe modele
http://moto.wp.pl/kat,92714,title,Junak ... omosc.html

a bo uwidziałem właśnie materiał z targów motocyklowych, gdzie to Junak zaprezentował nowe modele

http://moto.wp.pl/kat,92714,title,Junak ... omosc.html
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: Królowa Syrena i inne legendy
busik, no "chiński Junak" od jakiegoś czasu produkuje tak jak "romet" 

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

Re: Królowa Syrena i inne legendy
Wkrótce będziesz mógł uwspólcześnić avatar swój.busik pisze:uwaga - wykopki
a bo uwidziałem właśnie materiał z targów motocyklowych, gdzie to Junak zaprezentował nowe modele
http://moto.wp.pl/kat,92714,title,Junak ... omosc.html
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
Re: Królowa Syrena i inne legendy
Arno, rozumiem że masz na tapecie właśnie nową część Monsterów? potrzebujesz wsparcia w tłumaczeniu? chętnie pomogę 

"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: Królowa Syrena i inne legendy
albo świeżych głosów do dubbingu 

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

Re: Królowa Syrena i inne legendy
o to to toburat pisze:albo świeżych głosów do dubbingu

"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: Królowa Syrena i inne legendy
głosów szkolonych, umiejących grać, to znaczy aktorów z papierami. proszę przysyłać kopię dyplomów ze szkół aktorskich ponad maturalnych o statusie wyższej uczelni. Kandydatów, którzy nadeślą odpowiednie dokumenty zaprosimy na próby.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 198 razy
Re: Królowa Syrena i inne legendy
esilon pisze: Dlaczego w Polsce taki spadkobierca fsm czy też innego fso nie pomyslał nigdy o wskrzeszeniu Syreny, Królowej Poboczy ? Kształt karoserii po niewielkich korektach stylistycznych możnaby uznać za rewelacyjny.............
No to możesz szykować już kasę

Syrenka będzie produkowana.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Królowa Syrena i inne legendy
Oooo, w Kutnie

- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 198 razy
Re: Królowa Syrena i inne legendy
Konto usunięte pisze: Czy tam jest jakaś fabryka(...)?
Typowych fabryk to już chyba nie ma, pozostały same zgliszcza, ale tzw. strefa przemysłowa ciągle się rozrasta i robi naprawdę dobre wrażenie.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
