wymiana oleju w AT
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- gladius56
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: kace ,bbiała
- Auto: legas 2.5 ,04 ,165 kucy
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
wymiana oleju w AT
Co sądzicie na ten temat, w instrukcji (USA) nic na ten temat nie ma (chyba,że autko pracuje w ciężkich warunkach) Mój mechanik zaleca zrzucić olej po 100k. Powiedzcie coś o tym...
Re: wymiana oleju w AT
ja właśnie uczę się skrzyni automatycznej (nie z powodu Subaru). wielu rzeczy jeszcze nie do końca rozumiem (np: jak "sterować" tym czymś żeby jeździło jak ja chce, a nie jak to chce), ale o wymianie oleju w skrzyniach AT dowiedziałem się już dwóch ważnych rzeczy:
- jak najbardziej zmieniać olej, bo olej w tych skrzyniach to nie tylko olej ale też "czynnik roboczy". jeśli w jakimś warsztacie mówią "paanie, automat jest bezobsługowy" to uciekać. jak najdalej.
- zmieniać olej trzeba umieć, bo można zapowietrzyć skrzynię. skrzynia zapowietrzona może nie działać jak należy (może "nie zauważać" wszystkich biegów). dlatego powinien robić to ktoś, kto się na tym zna. NA PEWNO nie wolno robić tego tak, jak w silniku (odkręcamy korek, czekamy, zakręcamy, lejemy nowy olej).
P.S.
tylko ja to jestem raczej teoretyk-gawędziarz niż "fachowiec" i lepiej dwa razy sprawdzić te moje wiadomości.
- jak najbardziej zmieniać olej, bo olej w tych skrzyniach to nie tylko olej ale też "czynnik roboczy". jeśli w jakimś warsztacie mówią "paanie, automat jest bezobsługowy" to uciekać. jak najdalej.
- zmieniać olej trzeba umieć, bo można zapowietrzyć skrzynię. skrzynia zapowietrzona może nie działać jak należy (może "nie zauważać" wszystkich biegów). dlatego powinien robić to ktoś, kto się na tym zna. NA PEWNO nie wolno robić tego tak, jak w silniku (odkręcamy korek, czekamy, zakręcamy, lejemy nowy olej).
P.S.
tylko ja to jestem raczej teoretyk-gawędziarz niż "fachowiec" i lepiej dwa razy sprawdzić te moje wiadomości.
Re: wymiana oleju w AT
Wiwat! Damaziu, kiedy wykład ze skrzyń automatycznych? Bo to jest jedna z tych magicznych rzeczy (jak dyfry), które może trzy osoby rozumieją - a nikt tego nie wytłumaczy tak, jak Ty.
http://wwojnar.com/
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
Re: wymiana oleju w AT
Można tak zrobić. Skrzynia ma nawet odpowiedni korek do tegodamaz pisze: NA PEWNO nie wolno robić tego tak, jak w silniku (odkręcamy korek, czekamy, zakręcamy, lejemy nowy olej).

Z tym, że wtedy wymiana jest tylko częściowa. Po spuszczeniu starego oleju, świeży wlewa się przez bagnet

Co innego, gdy zlewa się cały olej, np. przy wymianie filtra. Wtedy trzeba wiedzieć, co się robi.
Re: wymiana oleju w AT
wymienia sie 'dynamicznie', jak sie wie jak to robic to wystarczy odpalic silnik w odpowiednim momencie.
Kornik pewnie juz rozpykal temat?
zaloze sie, ze sporo zalezy od typu skrzyni..
co do 'oleju' to nie olej przeciez, a ATF, Automatic Transmission Fluid chili plyn o okreslonych parametrach, majacy wiele zadan, nie tylko smarowanie..
i na koniec: wielu producentow AUT nie mowi o wymianie ATFu wcale, natomiast producenci SKRZYNEK nakazuja wymiane. i tego bym sie trzymal.. 100k km to chyba max i przy zalozeniu, ze na syntetycznym nowoczesnym ATFie smigala od zalania w fabryce.
damaz, nie wiem, co ty tam masz, ale generalnie w pedale gazu pies pogrzebany. troche posmigasz i zobaczysz, ze jestes w stanie naprawde dobrze ja kontrolowac. dla hamowania silnikiem wazne jest zrozumienie lock_up'u i 'wolnego kola' - kiedy dostepne. jak to obczaisz to juz z gorki.
musze sie koniecznie umowic na jazde DSG, umieram z ciekawosci jak to smiga..
nowy SL ma to miec w wersji transaxle.. mniam..
Kornik pewnie juz rozpykal temat?
zaloze sie, ze sporo zalezy od typu skrzyni..
co do 'oleju' to nie olej przeciez, a ATF, Automatic Transmission Fluid chili plyn o okreslonych parametrach, majacy wiele zadan, nie tylko smarowanie..
i na koniec: wielu producentow AUT nie mowi o wymianie ATFu wcale, natomiast producenci SKRZYNEK nakazuja wymiane. i tego bym sie trzymal.. 100k km to chyba max i przy zalozeniu, ze na syntetycznym nowoczesnym ATFie smigala od zalania w fabryce.
damaz, nie wiem, co ty tam masz, ale generalnie w pedale gazu pies pogrzebany. troche posmigasz i zobaczysz, ze jestes w stanie naprawde dobrze ja kontrolowac. dla hamowania silnikiem wazne jest zrozumienie lock_up'u i 'wolnego kola' - kiedy dostepne. jak to obczaisz to juz z gorki.
musze sie koniecznie umowic na jazde DSG, umieram z ciekawosci jak to smiga..
nowy SL ma to miec w wersji transaxle.. mniam..
Re: wymiana oleju w AT
(qrcze, a chciałem tylko pomóc.....)
devlin, znowu mi to robisz. masz AT? no masz?
(zorganizuj może NORMALNIE "mentosy"?, czyli z Twoim udziałem)
gregski , mam v4aw3-b (Aisin Warner 30-40LE(A340F)
taki... brontozaur. to nie jest zapomniane przez prehistorię, ale też na pewno nie nowoczesne.
z tego co wyczytałem/wymyśliłem)
devlin, znowu mi to robisz. masz AT? no masz?




(zorganizuj może NORMALNIE "mentosy"?, czyli z Twoim udziałem)
gregski , mam v4aw3-b (Aisin Warner 30-40LE(A340F)
taki... brontozaur. to nie jest zapomniane przez prehistorię, ale też na pewno nie nowoczesne.
z tego co się dowiedziałem, to b. dużo zależy od skrzyni (modelu). jednak istotna różnica (cały czas w teorii) między wymianą oleju w silniku i w skrzyni polega na tym, że w przypadku silnika otwieramy korek CZEKAMY (aż przestanie lecieć), zakręcamy, lejemy nowy, a w przypadku skrzyni otwieramy korek, lejemy nowy, czekamy aż nowy wyleci korkiem... chodzi o to, że w silniku olej jest olej, siedzi w misce i jest mu fajnie. natomiast w skrzyni olej (czyli "czynnik") siedzi w różnych dziwnych zakamarkach i żeby go w te zakamarki wprowadzić trzeba jednocześnie "wysysać" stare i "wsysać" nowe.Bergen pisze:Skrzynia ma nawet odpowiedni korek do tego
z tego co wyczytałem/wymyśliłem)
Re: wymiana oleju w AT
Mamdamaz pisze:(qrcze, a chciałem tylko pomóc.....)
devlin, znowu mi to robisz. masz AT? no masz?![]()

http://wwojnar.com/
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
Re: wymiana oleju w AT

będę stawiał warunki



nie ma mentosów - nie ma studiów. (a i tak nie będzie łatwo (studiować)
po sekundo (wiem, powtarzam się): spota żondam (z sekundantami, coby o ważkości tematu ankietę zrobić)

(a potem zobaczymy)
a tak w ogóle, to ja NIE należę do tych trzech osób. więc MAŁY problem jest...
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: wymiana oleju w AT
Damaz, na szczęście frakcja automatyczna jest nieliczna na tym Forum.
Choć z drugiej strony temat jest ciekawy

Choć z drugiej strony temat jest ciekawy

Koniecznie sprawdź, jak działa szybkie zbijanie o kilka biegów. Podobno w DSG kiepsko to wychodzi - możesz mieć problemy przy nawrotachgregski pisze: musze sie koniecznie umowic na jazde DSG, umieram z ciekawosci jak to smiga..

Re: wymiana oleju w AT
So What!, mozliwe ze ma redukcje opozniona, w koncu skad ma wczesniej wiedziec, ze chce zredukowac o dwa biegi..
damaz, smigalem volvo z AW3043 o ile dobrze pamietam.. pancerna, dobra skrzynka...
olczak w nadarzynie sie na nich znal, doczytal po VINie auta w swoich CD z dokumentacja AW, ze ta konkretna byla zalana syntetykiem ('97) fabrycznie i zmienialem ATF po 100 kkm.
damaz, smigalem volvo z AW3043 o ile dobrze pamietam.. pancerna, dobra skrzynka...
olczak w nadarzynie sie na nich znal, doczytal po VINie auta w swoich CD z dokumentacja AW, ze ta konkretna byla zalana syntetykiem ('97) fabrycznie i zmienialem ATF po 100 kkm.
Re: wymiana oleju w AT
So What! pisze: Damaz, na szczęście frakcja automatyczna jest nieliczna na tym Forum.
na codzien w korasach dobra rzecz, nie kazdy ma komfort smiagania jak po torze do roboty i nazad..
miales kiedys auto z automatem? w terenowce ideal..
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: wymiana oleju w AT
Jeździłem trochę. Z łopatkami przy kierownicy do przeżycia.gregski pisze: na codzien w korasach dobra rzecz, nie kazdy ma komfort smiagania jak po torze do roboty i nazad..
miales kiedys auto z automatem? w terenowce ideal..
Re: wymiana oleju w AT
Zbijanie jest nieistotne. Ważne by się dało z 1 od razu na 4 (czy co tam jest najwyższe) wrzucić.So What! pisze:Koniecznie sprawdź, jak działa szybkie zbijanie o kilka biegów. Podobno w DSG kiepsko to wychodzi - możesz mieć problemy przy nawrotach

czarne jest piękne...
Re: wymiana oleju w AT
Damaziu - jutro mentosy - ogłoszenie w stosownym wątku. Strugaj ołówek 

http://wwojnar.com/
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
Re: wymiana oleju w AT
E tam. W korku to skrzynia w ogóle nie jest potrzebna.michal pisze:automat w korkach jest fajny - nawet subarowski ;)

czarne jest piękne...
Re: wymiana oleju w AT
W sumie racja - flinstonomobil wystarczy ;)vibowit pisze: E tam. W korku to skrzynia w ogóle nie jest potrzebna.![]()
Re: wymiana oleju w AT
ostatnio jechałem ojca autem z manualną skrzynią i raz mi aż zgasł w korkumichal pisze:automat w korkach jest fajny - nawet subarowski ;)


a jak się UMIE hamować lewą nogą* to można nieźle pociągnąć**
______________________________________________________________
* don't try this at home
**oczywiście z dozwoloną prędkością

Re: wymiana oleju w AT
gregski pisze: na szczescie reduktor zalatwia sprawe w klasycznym stop&go.
A ciekawe jak

Mądremu wystarczy napomknąć, a głupiego nawet biciem się nie nauczy...
Re: wymiana oleju w AT
Kruszyn, jedynka, reduktor i toczysz sie jednostajnie, powolutku.. typowa akcja na autobahnie. bez reduktora musial bym ciagle sprzeglo pilowac, bo bylo by za szybko.
jak tam Twoje sprzeglo?
jak tam Twoje sprzeglo?
- gladius56
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: kace ,bbiała
- Auto: legas 2.5 ,04 ,165 kucy
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: wymiana oleju w AT
Dzięki widzę,że temacik jest chodliwy, AT jest sensowny nawet w subaru komfort, oszczędzenie silnika, jak ktoś lubi machać wajchą na wys. obrotach to jego sprawa ,na codzień automat jest extra. W moim suburaku chodzi dobrze, mimo ,że tylko 165km to mało które autko nadąża. Przeszłość jest dla AT może z autoshiftem.I to by było na tyle.
Re: wymiana oleju w AT
może ktoś kto ma doświadczenie napisze gdzie wymieniać i za ile oraz co kupić poza olejem(filtr, uszczelka
)
