Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
jimiasty, Opiszę co mi powiedzieli właściciele auta .
Był problem ze sterowaniem klimą . Podobno komputer reagował tak jakby był zepsuty czujnik ciśnienia płynu chłodzącego silnika . Przy pewnej prędkości obrotowej jakby brakowało płynu albo ciśnienie za małe i zamykało obieg na kabinę .
Ci moi znajomi są lekarzami i naukowcami , więc ich wytłumaczenie może być dziwne . Tak to zrozumieli a auto naprawili dopiero gdzieś w Warszawie .
Nawet nie wiedziałem że jest jakiś czujnik ciśnienia płynu ale może też chodzić o jakiś inny sensor .
Był problem ze sterowaniem klimą . Podobno komputer reagował tak jakby był zepsuty czujnik ciśnienia płynu chłodzącego silnika . Przy pewnej prędkości obrotowej jakby brakowało płynu albo ciśnienie za małe i zamykało obieg na kabinę .
Ci moi znajomi są lekarzami i naukowcami , więc ich wytłumaczenie może być dziwne . Tak to zrozumieli a auto naprawili dopiero gdzieś w Warszawie .
Nawet nie wiedziałem że jest jakiś czujnik ciśnienia płynu ale może też chodzić o jakiś inny sensor .
-
stefanekmac
- 5 gwiazdek
- Auto: był forek XT jest OBK 2,5
- Polubił: 26 razy
- Polubione posty: 91 razy
Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
Hmm ja miałem tak w foresterze 2xt.Ale u mnie jak dałem grzanie na max. to znów zaczynało grzać.Gdzieś tak ok 5 tys obr był kłopot.
Pamietajmy o Wołyniu.
Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
No wiec jestem po diagnostyce. Chlopaki troche nad tym dumali ale nic nie wynalezli, poza tym, ze w kompie wszsytko w porzadku - brak bledow. Ponoc jedyna rola tego zaworu jest to, zeby silnik sie szybciej nagrzewal jak jest zimny, wiec polecili zrobic bypass, albo wymienic zawor.
Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
jimiasty, A próbowali jak to działa w chwili przekraczania magicznej prędkości ? To było tak że w pewnej chwili komputer kazał zamknąć obieg na kabinę . Na postoju nie odczytasz tego błędu . Po pierwsze komputer nie traktuje tego jako awarii , a po drugie to nie jest awaria . Trzeba się rozpędzać do 160km/h z podpiętym kompem .
Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
nie, test byl statyczny (na postoju). Na razie oleje temat, a jak sie "samo" nie naprawi to przed zima zaloze bypass.
Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
jimiasty, ja mam ten zawór wymieniony i jeździłam z podpiętym kompem... ogrzewanie przestawało działać, ale błędów żadnych nie było.
Na obydwu zaworach jest tak jak Ci pisałam, termostat też miałam wymieniony, na samym początku.
Pozdrawiam
Na obydwu zaworach jest tak jak Ci pisałam, termostat też miałam wymieniony, na samym początku.
Pozdrawiam

...::nie rób tego, czego nie chcesz::...
Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
jimiasty, apal, Zostaje wymiana komputera sterującego silnikiem . To nawet nie jest wina sterowania klimą . Trzeba drogą prób i błędów pożyczyć poszczególne elementy od innego auta .
Spróbujcie w tym AUTOTRONIK w Piasecznie u Grabowskiego . Jeśli on nie pomoże to chyba tylko jakieś "drut" da radę . Ja wiem że znajomi to naprawili .
Spróbujcie w tym AUTOTRONIK w Piasecznie u Grabowskiego . Jeśli on nie pomoże to chyba tylko jakieś "drut" da radę . Ja wiem że znajomi to naprawili .
Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
odgrzewam troche kotleta, bo dalej zimny
otoz zbiera mi sie na dluzszy wyjazd i chcialem ogarnac temat grzania, no a pogoda teraz taka ze zimno w aucie doskwiera.
Czy orientuje sie ktos jak sterowany jest ten magiczny zawor (ten heater cock costam)? Bo zrobilem tak: nagrzalem silnik, sprawdzilem czy przewody do nagrzewnicy cieple i odlaczylem dziada, no ale niestety dalej grzalo tylko do 3-4 tys rpm
Pojezdzilem tak jakis czas ale dalej nie grzalo jak trzeba... Wsadzilem zatem wczoraj na postoju zone za kierownice i zlecilem trzymac 4tys rpm, podpialem zaworek z powrotem no i jak na zlosc grzanie sie pojawilo, natomiast co zauwazylem to to, ze strasznie trzepalo tym wezem, ktory odchodzi od zaworka do nagrzewnicy. Potem zrobilem runde po obwodnicy Krk z ogrzewaniem na maksa i dalem w palnik no i caly czas ladnie grzalo. Zadowolony z siebie zatankowalem pod korek i ostatnie 3 km do domu, juz przez miasto postanowielm wrocic na 2/3 biegu utrzymujac 4tys rpm, no ale znow zonk, grzac przestalo
konkluzja: zastanawiam sie na ile bypass tego zaworu pomoze, sa 2 wyjscia:
1. skoro byl odlaczony i w tym odlaczonym stanie nie odcinal dostepu plynu do nagrzewnicy, to przyczyna niegrzania lezy gdzies indziej
2. skubaniec (zaworek) jest skonstruowany jakos mechanicznie, a te kabelki to tylko sygnal czyujnika gdzies do bebechow kompa


otoz zbiera mi sie na dluzszy wyjazd i chcialem ogarnac temat grzania, no a pogoda teraz taka ze zimno w aucie doskwiera.
Czy orientuje sie ktos jak sterowany jest ten magiczny zawor (ten heater cock costam)? Bo zrobilem tak: nagrzalem silnik, sprawdzilem czy przewody do nagrzewnicy cieple i odlaczylem dziada, no ale niestety dalej grzalo tylko do 3-4 tys rpm


konkluzja: zastanawiam sie na ile bypass tego zaworu pomoze, sa 2 wyjscia:
1. skoro byl odlaczony i w tym odlaczonym stanie nie odcinal dostepu plynu do nagrzewnicy, to przyczyna niegrzania lezy gdzies indziej
2. skubaniec (zaworek) jest skonstruowany jakos mechanicznie, a te kabelki to tylko sygnal czyujnika gdzies do bebechow kompa

Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
sterowany jest przez Body Integrated Unit - moduł obsługujący m.in. centralny zamek, czujnik poziomu paliwa, pełniący funkcję gatewaya między sieciami CAN....jimiasty pisze: jak sterowany jest ten magiczny zawor (ten heater cock costam)
Siedzi koło kolumny kierownicy nad nogami kierowcy
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
U moich znajomych zdiagnozowali że tam w nim padł kondensator cy cuś . Wymienili cały sterownik . Nie pamietam jak to zdiagnozowali ale wpadli na to przez przypadek . Coś kojarzę że chyba podgrzewali ten sterownik . Nie chce jednak wprowadzać w błąd . On chyba wariował jak dostał ciepła z nawiewu a jak ostygł to znowu załączał . Nie mogę ich zapytac bo mieszkaja gdzieć w Afryce .
Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
No ale jak mu wyciagnalem wtyczke to chyba powinien zostac w jednej pozycji otwartej lub zamknietej, a tu dalej cos odcinalo doplyw cieplego do kabinygebolp pisze:jest przez Body Integrated Unit - moduł obsługujący m.in. centralny zamek, czujnik poziomu paliwa, pełniący funkcję gatewaya między sieciami CAN....
Siedzi koło kolumny kierownicy nad nogami kierowcy

Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
No nie bardzo....... Elektrozawór mający dwa przewody wraca do jednego stanu po wyłączeniu zasilania. Ma zawsze sprężynę powrotną. Nie ma w nim żadnego napędu, który by zapamiętywał stan po wyłączeniu. Wyciągasz wtyczkę i się zamyka........jimiasty pisze: No ale jak mu wyciagnalem wtyczke to chyba powinien zostać w jednej pozycji otwartej lub zamkniętej
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
przeczytaj ze zrozumieniem jeszcze raz . Logicznie to obaj macie racjęgebolp pisze:No nie bardzo....... Elektrozawór mający dwa przewody wraca do jednego stanu po wyłączeniu zasilania. Ma zawsze sprężynę powrotną. Nie ma w nim żadnego napędu, który by zapamiętywał stan po wyłączeniu. Wyciągasz wtyczkę i się zamyka........jimiasty pisze: No ale jak mu wyciagnalem wtyczke to chyba powinien zostać w jednej pozycji otwartej lub zamkniętej

Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
I tak jest........Kubik1 pisze: Wyciągasz wtyczkę i się zamyka........
a zresztą cholera wie co siedzi w takim zaworze

Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
no wlasnie cholera wie, bo nawet po wyjeciu wtyczki zachowywal sie tak samo jak z podpieta, tzn do 3-4krpm grzalo, a powyzej juz nie. Stad obawiam sie, ze problem moze lezec gdzies indziejgebolp pisze: I tak jest........
a zresztą cholera wie co siedzi w takim zaworze

Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
Ja mam bypass i wszystko działa bez zarzutu... a zawór jest sprawny, sterowanie działa, niedawno to sprawdzaliśmy... czarna magia z tym zaworem, który ponoć jest zupełnie zbędny, bo nie wszystkie Subaraki go mają...
...::nie rób tego, czego nie chcesz::...
Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
jimiasty, To nie rozwiąże problemu
Jak założysz jakieś obejście to będzie chyba grzało cały czas . Musisz poszukać skąd komputer dostaje informacje ze należy otworzyć zawór .
Moze go wyjmij i zobacz co bedzie sie działo gdy zaczniesz robić testy - czy tak samo zachowuje się na sucho .
Jak założysz jakieś obejście to będzie chyba grzało cały czas . Musisz poszukać skąd komputer dostaje informacje ze należy otworzyć zawór .
Moze go wyjmij i zobacz co bedzie sie działo gdy zaczniesz robić testy - czy tak samo zachowuje się na sucho .
Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
prawdopodobnie elektrycznie jest wszystko sprawne, zawór może być zablokowany mechanicznie- korozja, osady, itp.jimiasty pisze: no wlasnie cholera wie, bo nawet po wyjeciu wtyczki zachowywal sie tak samo jak z podpieta, tzn do 3-4krpm grzalo, a powyzej juz nie. Stad obawiam sie, ze problem moze lezec gdzies indziejno ale to juz sie okaze na 100% w sobote jak zaloze bypass.
Urządzeniem zarządzającym ogrzewaniem jest sterownik klimy, urządzeniem sterującym zaworem Body Integrated Unit, sterownik silnika co najwyżej dostarcza informacji i temp silnika- jeśli chodzi o sterowanie grzaniem kabiny.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
Mój zawór nie jest zablokowanygebolp pisze: zawór może być zablokowany mechanicznie- korozja, osady, itp.

Kiedyś próbowałam znaleźć OBKa który ma ten zawór sprawny, a w zasadzie takiego OBKa, w którym ogrzewanie działa w pełnym zakresie obrotów silnika, żeby pożyczyć na próbę ten zawór i zobaczyć czy u mnie to zadziała, ale bezskutecznie.
Zrobienie bypassu jest mało problematyczne, wystarczy kawał przewodu do webasto... a wszystko działa poprawnie dzięki temu

...::nie rób tego, czego nie chcesz::...
Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
apal, możesz zrobić zdjęcie tego zaworu ? Może bym taki nawet miał ale nie wiem jak wyglada w tej kupie rupieci
Może ktoś będzie jechał do Gdańska w najbliższym czasie to by zostawił gdzieś .
Może ktoś będzie jechał do Gdańska w najbliższym czasie to by zostawił gdzieś .
-
stefanekmac
- 5 gwiazdek
- Auto: był forek XT jest OBK 2,5
- Polubił: 26 razy
- Polubione posty: 91 razy
Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
U mnie jest odwrotnie.Jak klima wyłączona to trochę ciepłe leci nawet jak za oknem zimno. Włączenie klimy nawet na krótko a potem wyłączenie pomaga i leci takie jak na zewnątrz.Ki diabeł ?
Pamietajmy o Wołyniu.
Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
A to chyba akurat latwo wyjasnic, otoz nagrzewnica w kabinie jest caly czas goraca, wiec jesli ten system klapek powietrznych nie jest szczelny, to costam moze podwiewac cieplym.stefanekmac pisze:U mnie jest odwrotnie.Jak klima wyłączona to trochę ciepłe leci nawet jak za oknem zimno. Włączenie klimy nawet na krótko a potem wyłączenie pomaga i leci takie jak na zewnątrz.Ki diabeł ?
Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
Bypass rozwiazal problem. Dzieki wszystkim za pomoc.


Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
No i super... jimiasty, teraz już nie zmarzniesz



...::nie rób tego, czego nie chcesz::...
Re: Outback - Brak ogrzewania przy predkosciach autostradowych
jimiasty,
A możesz sprawdzić jakie jest napięcie i jak sie zmienia w czasie jego głupiego fiksowania ?
A możesz sprawdzić jakie jest napięcie i jak sie zmienia w czasie jego głupiego fiksowania ?