[S] Kute felgi
Regulamin forum
Jeśli kupujesz coś z ogłoszenia na Forum robisz to na własne ryzyko!
Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zamieszczane ogłoszenia. Nie przelewaj pieniędzy ludziom, których nie znasz lub którzy nie mają wiarygodnej historii na Forum!
Jeśli kupujesz coś z ogłoszenia na Forum robisz to na własne ryzyko!
Administracja nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zamieszczane ogłoszenia. Nie przelewaj pieniędzy ludziom, których nie znasz lub którzy nie mają wiarygodnej historii na Forum!
Re: [S] Kute felgi
Słuchajcie, to nie tylko chodzi o zimówki. Wiem, że to zabrzmi dziwnie, ale niektórzy używają do upalania silków 16:)
Jezeli chodzi o zimę, ja też jestem zwolennikiem balonów.
PZDR
Bodek
Jezeli chodzi o zimę, ja też jestem zwolennikiem balonów.
PZDR
Bodek
Re: [S] Kute felgi
Eddie:
MultiPCD jest jak najbardziej możliwe. Nie wpływa na cenę.
Jezeli chodzi o cenę: detal to 3200pln, jednak dla forumowiczów przewidziana jest zniżka klubowa 8%.
Wiadomo, że przy akcji zorganizowanej mozna powalczyc z cenami transportu.
PZDR
Bodek
P.S. Edek, wiadomo, ze w pakiecie zawsze jest taniej - odnieś to do naszej rozmowny na prv:)
MultiPCD jest jak najbardziej możliwe. Nie wpływa na cenę.
Jezeli chodzi o cenę: detal to 3200pln, jednak dla forumowiczów przewidziana jest zniżka klubowa 8%.
Wiadomo, że przy akcji zorganizowanej mozna powalczyc z cenami transportu.
PZDR
Bodek
P.S. Edek, wiadomo, ze w pakiecie zawsze jest taniej - odnieś to do naszej rozmowny na prv:)
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: [S] Kute felgi
Felgi bardzo fajne. Moim zdaniem dodatkowe mocowania na śruby szpecą je jednak trochę. To tak, jakby kogoś nie było stać na felgi z dedykowanym rozstawem i w związku z tym kupił coś uniwersalnego.Alunetik pisze: Jak widać model AG800 też czasami jest brudny:)
Re: [S] Kute felgi
Naleśnik to raz, ale te olbrzymie tarcze.deLux pisze:śmiesznie wygląda taki "naleśniczek"

czarne jest piękne...
Re: [S] Kute felgi
no tak to swoją drogą, osobiście mając serię forkową uważam, że hamulce są do hamowania nie oglądania
zmienię zdanie jak coś założę ładniejszego.

zmienię zdanie jak coś założę ładniejszego.
Re: [S] Kute felgi
Wg mnie to zależy od felgi (jezeli chodzi o wyglad hamulców). Jak masz 5 cięńskich ramion, to kiszka miec tarcże 240mm:) Jezeli jest ona bardziej zabudowana, to chyba nie ma znaczenia.
Naleśnik - a i owszem:) Znam własciciela i trafia w dziury. Jeszcze nie pogiął felunku, ale 1 oponkę już zabił.
Multispoke: VOLK w dużej ilości modelów wlasnie propaguje to rozwiazanie. Jednak na mój rozum, ma to tylko sens w:
1. Subaru 5x100 i 5x114,3
2. VW Group 5x100 i 5x112
4. Honda 4x100 i 4x114,3.
Poza tym, multi PCD nie wpływa na cene. Jak powiedział poeta: "Niech się wstydzi, ten co widzi, nie ten co robi" :)
PZDR
Bodek
Naleśnik - a i owszem:) Znam własciciela i trafia w dziury. Jeszcze nie pogiął felunku, ale 1 oponkę już zabił.
Multispoke: VOLK w dużej ilości modelów wlasnie propaguje to rozwiazanie. Jednak na mój rozum, ma to tylko sens w:
1. Subaru 5x100 i 5x114,3
2. VW Group 5x100 i 5x112
4. Honda 4x100 i 4x114,3.
Poza tym, multi PCD nie wpływa na cene. Jak powiedział poeta: "Niech się wstydzi, ten co widzi, nie ten co robi" :)
PZDR
Bodek
- eddie_gt4
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: [S] Kute felgi
ja tam sie nie znam, ale imho multi-PCD fajna sprawa (zawsze to iles g mniej
), i basta
(o ile tylko to nie ma wplywu na "oslabienie" felgi
)
p.s. zauwazylem jednak, ze wiekszosc (wszytskie?) a la wyczynowych felg nie maja multi-PCD oraz plaszczyzna przylegania felgi do piasty jest "jednolita" (bez zadnych tam wyciec, etc.)


(o ile tylko to nie ma wplywu na "oslabienie" felgi

p.s. zauwazylem jednak, ze wiekszosc (wszytskie?) a la wyczynowych felg nie maja multi-PCD oraz plaszczyzna przylegania felgi do piasty jest "jednolita" (bez zadnych tam wyciec, etc.)
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie 

- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: [S] Kute felgi
Genialny ten felunekAlunetik pisze:
Jak widać model AG800 też czasami jest brudny:)
PZDR
Bodek



Re: [S] Kute felgi
Eddie: masz racje. Wyścigowe felgi są zazwyczaj MultiPCD.
Pablonas: nie ma co ukrywać, że dzień przed zaprojektowaniem felgi żona designera przyniosła ma katalog Advana i przez przypadek otworzyła na stronie ze zdjęciem modelu Advan RS:)

Wariacja na temat maowania modelu AG800
A to nowinka AG810:

Co myślicie?
PZDR
Bode
Pablonas: nie ma co ukrywać, że dzień przed zaprojektowaniem felgi żona designera przyniosła ma katalog Advana i przez przypadek otworzyła na stronie ze zdjęciem modelu Advan RS:)

Wariacja na temat maowania modelu AG800
A to nowinka AG810:

Co myślicie?
PZDR
Bode
Re: [S] Kute felgi
Miód malyna!!Alunetik pisze:Wariacja na temat maowania modelu AG800
Ile za taką 17' do GTka?

czarne jest piękne...
Re: [S] Kute felgi
a do forka 17 taka to po ile ? gun metal albo lepiej bronze ? ? ?Alunetik pisze: A to nowinka AG810:
Re: [S] Kute felgi
Vibovit: narazie tylko 18x8,5. Czekamy na 17 (są w biurze projektowym).
Esilion: j.w.
Najlepiej wybrać się tu: http://www.agforged.eu/catalog/ można zobaczyć co jest dostepne.
PZDR
Bodek
P.S. W 17 może być coś takiego:

Esilion: j.w.
Najlepiej wybrać się tu: http://www.agforged.eu/catalog/ można zobaczyć co jest dostepne.
PZDR
Bodek
P.S. W 17 może być coś takiego:

Re: [S] Kute felgi
Witajcie,
w związku z wieloma pytaniami dotyczącymi konkurencji, postaram się trochę przybliżyć naszą konkurencję. Jest to pierwsza część opisu, więc proszę się nie denerwować, że brakuje niektórych producentów. Systematycznie będę rozwijał temat.
Ostatnio bardzo dużo mówi się na temat felg MAGLINE (BRIG). Jest to felga kuta, produkowana na Tajwanie (lekkie z niską nośnością), jednak znacząco różni się od rosyjskiej produkcji.
Z racji nie posiadania przez Taiwańską fabrykę (oraz inne fabryki na świecie) pras o dużej sile, felgi te wykonuje się inną technologią. Przy stemplowaniu w Rosji wykorzystuje się prasy z ciśnieniem roboczym 6-30 tyś ton. Największa prasa mieści się w fabryce SMK (30 tys ton). Jednak oprócz niej w fabryce znajdują się jeszcze dwie mniejsze.
Prasa 6.000 ton służy do stemplowania felg o średnicy od 13 do 16 cali. Prasa 10.000 ton i 30.000 ton to już extremum. Wielkości robi wrażenie: wysokość ok 9 metrów ponad poziom podłogi oraz 5 metrów pod ziemią. Na tych dwóch prasach wytwarza się felgi o średnicy od 17 do 22 cali oraz środki felg wieloczęściowych.
W Rosji felgi stempluję się w 2 lub 3 etapach (w zależności od średnicy) w temperaturze 420 stopni Celsjusza. Felga kolejno trafia pod prasy o większym nacisku. Dzięki temu stemplowane felgi wychodzą bardzo jednorodne w swojej strukturze. Jest to spowodowane jednakowym obciążeniem każdego milimetra felgi.
Na Tajwanie (ale również w Japonii, USA oraz Niemczech) wykorzystywana jest tańsza i prostsza technologia. Felgę stempluje się w temperaturze 550-580 stopni Celsjusza na prasie o sile nacisku 2-4 tyś. ton. Stempluje (kuje się) tylko przednią część felgi (!!!). Obwód felgi jest wrotkowany (rozciągany na gorąco) do zadanej szerokości. Rożnica w produkcji przedniej części oraz obwodu powoduje zmianę charakterystyki materiału w miejscu stykania się tych dwóch płaszczyzn. Co to znaczy?
W kutej feldze ważne są 3 charakterystyki:
1. Granica wytrzymałości
2. Granica plastyczności
3. Granica płynności
Ad. 1. Czym wyższa granica wytrzymałości, tym mocniejsze koło. Logiczne?
Ad. 2. Kolejnym ważnym parametrem jest plastyczność. Czym felga jest bardziej plastyczna, tym więcej energii jest w stanie rozproszyć zanim się zegnie. Dlatego kuta felga przy uderzeniu wygina się, a nie pęka (jak felga odlewana)
Ad. 3. TO największa przewaga felg AG Forged. U innych producentów (łącznie z produktami firmy Rays) to najsłabszy punkt. Wynika to ze wspomnianym wcześniej przejściu w strukturze materiału od części środkowej do obręczy. Efektem tego jest fakt, że kute felgi innych producentów PĘKAJĄ JAK ODLEWANE FELGI. Dlaczego? Ponieważ granica wytrzymałości nie jest u nich zbyt wysoka, a we współzależności z granicą plastyczności daje właśnie taki efekt. Przewagą takich felg jest CENA. Koszty produkcji są dużo niższe.
Nie należy również ukrywać związków zagranicznych firm z rosyjskimi fabrykami.
Kilka przykładów:
1. W ofercie firmy OZ są 2 modele "kutych" felg. LEONARDO i GIOTTO. To wieloczęściowe felgi w których obwód jest wrotkowany, a środkowa część jest kuta (do 2002 roku była produkowana s SMK). To jedyne kute felgi OZ. Wcześniej na zamówienie OZ produkowano felgi do F1 (pod marką OZ).
2. W Rosji produkowane są też felgi do samochodu Bugatti Veyron.
3. Wszystkie felgi firmy IMSA tuning są produkowane w Rosji.
Teraz rozumiecie, czemu mówię, ze nasze felgi są lepsze niż VOLK:)
PZDR
Bodek
w związku z wieloma pytaniami dotyczącymi konkurencji, postaram się trochę przybliżyć naszą konkurencję. Jest to pierwsza część opisu, więc proszę się nie denerwować, że brakuje niektórych producentów. Systematycznie będę rozwijał temat.
Ostatnio bardzo dużo mówi się na temat felg MAGLINE (BRIG). Jest to felga kuta, produkowana na Tajwanie (lekkie z niską nośnością), jednak znacząco różni się od rosyjskiej produkcji.
Z racji nie posiadania przez Taiwańską fabrykę (oraz inne fabryki na świecie) pras o dużej sile, felgi te wykonuje się inną technologią. Przy stemplowaniu w Rosji wykorzystuje się prasy z ciśnieniem roboczym 6-30 tyś ton. Największa prasa mieści się w fabryce SMK (30 tys ton). Jednak oprócz niej w fabryce znajdują się jeszcze dwie mniejsze.
Prasa 6.000 ton służy do stemplowania felg o średnicy od 13 do 16 cali. Prasa 10.000 ton i 30.000 ton to już extremum. Wielkości robi wrażenie: wysokość ok 9 metrów ponad poziom podłogi oraz 5 metrów pod ziemią. Na tych dwóch prasach wytwarza się felgi o średnicy od 17 do 22 cali oraz środki felg wieloczęściowych.
W Rosji felgi stempluję się w 2 lub 3 etapach (w zależności od średnicy) w temperaturze 420 stopni Celsjusza. Felga kolejno trafia pod prasy o większym nacisku. Dzięki temu stemplowane felgi wychodzą bardzo jednorodne w swojej strukturze. Jest to spowodowane jednakowym obciążeniem każdego milimetra felgi.
Na Tajwanie (ale również w Japonii, USA oraz Niemczech) wykorzystywana jest tańsza i prostsza technologia. Felgę stempluje się w temperaturze 550-580 stopni Celsjusza na prasie o sile nacisku 2-4 tyś. ton. Stempluje (kuje się) tylko przednią część felgi (!!!). Obwód felgi jest wrotkowany (rozciągany na gorąco) do zadanej szerokości. Rożnica w produkcji przedniej części oraz obwodu powoduje zmianę charakterystyki materiału w miejscu stykania się tych dwóch płaszczyzn. Co to znaczy?
W kutej feldze ważne są 3 charakterystyki:
1. Granica wytrzymałości
2. Granica plastyczności
3. Granica płynności
Ad. 1. Czym wyższa granica wytrzymałości, tym mocniejsze koło. Logiczne?
Ad. 2. Kolejnym ważnym parametrem jest plastyczność. Czym felga jest bardziej plastyczna, tym więcej energii jest w stanie rozproszyć zanim się zegnie. Dlatego kuta felga przy uderzeniu wygina się, a nie pęka (jak felga odlewana)
Ad. 3. TO największa przewaga felg AG Forged. U innych producentów (łącznie z produktami firmy Rays) to najsłabszy punkt. Wynika to ze wspomnianym wcześniej przejściu w strukturze materiału od części środkowej do obręczy. Efektem tego jest fakt, że kute felgi innych producentów PĘKAJĄ JAK ODLEWANE FELGI. Dlaczego? Ponieważ granica wytrzymałości nie jest u nich zbyt wysoka, a we współzależności z granicą plastyczności daje właśnie taki efekt. Przewagą takich felg jest CENA. Koszty produkcji są dużo niższe.
Nie należy również ukrywać związków zagranicznych firm z rosyjskimi fabrykami.
Kilka przykładów:
1. W ofercie firmy OZ są 2 modele "kutych" felg. LEONARDO i GIOTTO. To wieloczęściowe felgi w których obwód jest wrotkowany, a środkowa część jest kuta (do 2002 roku była produkowana s SMK). To jedyne kute felgi OZ. Wcześniej na zamówienie OZ produkowano felgi do F1 (pod marką OZ).
2. W Rosji produkowane są też felgi do samochodu Bugatti Veyron.
3. Wszystkie felgi firmy IMSA tuning są produkowane w Rosji.
Teraz rozumiecie, czemu mówię, ze nasze felgi są lepsze niż VOLK:)
PZDR
Bodek
Re: [S] Kute felgi
wszystko pięknie, tylko nad cenami musisz popracować
co ja piszę pięknie, zajefajnie.....

co ja piszę pięknie, zajefajnie.....
Re: [S] Kute felgi
Myślisz, że powinienem je podwyższyć? Masz racje,zdecydowanie są za tanie:)
PZDR
Bodek
PZDR
Bodek
- eddie_gt4
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: [S] Kute felgi
Bodek, jakie powiazanie amsz ze Slik'amiAlunetik pisze: (...) W 17 może być coś takiego:

(

to ta sama "fabryka" co AG Forged fele?
czy po prostu jestes i dilerem Slik'ow?

Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie 

Re: [S] Kute felgi
Dealerem Slików zacząlem być, zanim zostałem z AG:) Pierwszą partię jaką ściagnąłem to były wlasnie Sliki.
AG ma wiecej modeli i wiecej rozmiarów i bardziej rozwinięty pion eksperymentalny. Na szczescie wszyscy tam się znają i np. AG formy pod 18x8,5 kupuje własnie u SLIKa:) Pełne powiązanie.
Niestety SLIK nie jest mocno zorientowany na ekspansję europejską, jesteśmy traktowani trochę po macoszemu.
Jeżeli chodzi o ceny: wydaje mi się, ze są ok. Spodziewane podwyżki są związane raczej z podnoszeniem cen aluminium.
PZDR
Bodek
AG ma wiecej modeli i wiecej rozmiarów i bardziej rozwinięty pion eksperymentalny. Na szczescie wszyscy tam się znają i np. AG formy pod 18x8,5 kupuje własnie u SLIKa:) Pełne powiązanie.
Niestety SLIK nie jest mocno zorientowany na ekspansję europejską, jesteśmy traktowani trochę po macoszemu.
Jeżeli chodzi o ceny: wydaje mi się, ze są ok. Spodziewane podwyżki są związane raczej z podnoszeniem cen aluminium.
PZDR
Bodek
-
EterycznyŻołądź
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [S] Kute felgi
To są ceny za sztukę czy komplet?
Jak jest z dostępnością takich felg po latach? Chodzi mi o przypadek rozwalenie 1 felgi po kilku latach użytkowania.
Jak jest z dostępnością takich felg po latach? Chodzi mi o przypadek rozwalenie 1 felgi po kilku latach użytkowania.
Re: [S] Kute felgi
Ceny oczywiście za komplet:) Świetna konkluzja do rozmowy o cenach:)
Nie ma absolutnie problemu z "dorobieniem" brakującej felgi. Programy do produkcji felg są kosztowne, z racji tego są przechowywane od samego początku produkcji. Jedyną przeszkodą może być zmiana stempla do produkcji. Jak do tej pory miała miejsce tylko 1 raz w rozmiarze 15x6,5.
PZDR
Bodek
Nie ma absolutnie problemu z "dorobieniem" brakującej felgi. Programy do produkcji felg są kosztowne, z racji tego są przechowywane od samego początku produkcji. Jedyną przeszkodą może być zmiana stempla do produkcji. Jak do tej pory miała miejsce tylko 1 raz w rozmiarze 15x6,5.
PZDR
Bodek
-
EterycznyŻołądź
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: [S] Kute felgi
Alunetik pisze: Ceny oczywiście za komplet:)
To te ceny, jeśli felgi rzeczywiście są tak trwałe, nie są takie przerażające jak niektórzy sugerują.
Może do czasu, aż będę potrzebował nowy komplet pojawią się opinie użytkowników i wzór felg podobny do OZetów Superturismo.