Nierówne przyspieszanie

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 28 sie 2009, o 18:56

Azrael pisze: Niedźwiedź, w całej Polsce nie robi bo z tego co rozumiem to Maptek ma wyłączność.
a tego to nie wiedziałem. To się ustawili...


Obrazek
Obrazek

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 28 sie 2009, o 19:59

Azrael pisze: Niedźwiedź, w całej Polsce nie robi bo z tego co rozumiem to Maptek ma wyłączność.
Kuba, jak to jest ? Wytłumacz niemocie.
Czy ta wyłączność związana jest z ECUTEKiem ?
Czy nie ma możliwości aby jakakolwiek inna firma w Polsce również współpracowała z ECUTEKiem ?
Czy też może ta ewentualna współpraca związana jest z niewspółmiernymi kosztami płaconymi na rzecz ECUTEKa, których nie dało by się przenieść na klienta finalnego (cenowo wychodziło by dramatycznie mało konkurencyjnie) ?

Opowiedz trochę, bo jakoś mi się w głowie nie chce zmieścić, że sami (4turbo) rezygnujecie z dosyć pojemnego rynku ;-)

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 28 sie 2009, o 20:59

Aktualnie tylko Ecutec (z dostępnych rozwiązań) umie modyfikować zawartość komputerów JECS. Maptek jest już przedstawicielem Ecuteca i ma dodatkowo soft do tych konkretnych samochodów (np. dealer Ecuteca w Ostravie nie ma). Prawdopodobnie Maptekowi dawno już zamortyzował się sprzęt i software, tymczasem nowa firma musiałaby zainwestować grubą kasę możliwość zrobienia kilku GTeków i Foresterów rocznie (te auta nie robią się młodsze!).

Kiedyś rozważaliśmy Ecutec czy OpenECU i wybraliśmy OpenECU sądzę że to była słuszna decyzja.

W razie czego mamy zaprzyjaźnionego dealera Ecuteca, który może dla nas zrobić samochód którego my nie możemy (sprawdzę w wolnej chwili czy na pewno ma soft do GT/F-STurbo), my pracujemy nad rowiązaniem alternatywnym z relatywnie tanim ECU stand alone. Inne podejścia nie mają sensu ekonomicznego w moim przekonaniu. Ja mam wielki sentyment do GTeków i sam kiedyś będę jeszcze jeździł takim, ale biznesu to już w tym coraz mniej.

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 28 sie 2009, o 23:56

Dzięki Kuba, wszystko jasne (może będę się odzywał w związku z zaprzyjażnionym Ecutecowcem ;-) ).


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 29 sie 2009, o 00:06

Grzesiek_67 pisze: Dzięki Kuba, wszystko jasne (może będę się odzywał w związku z zaprzyjażnionym Ecutecowcem ;-) ).
to i innym się przyda ;-) ja chętnie też się dowiem.
Obrazek
Obrazek

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 29 sie 2009, o 01:00

Obrazek
Obrazek

hogi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Kona Stinky
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 29 sie 2009, o 02:16

Niedźwiedź pisze: hogi napisał(a):Ja jeżdżę na 0,85.


ale na "tej małej turbince" tak ? Delikatny remapik?
Już 1 bar. Jako mi ładnie wystroił. 8-)
Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 29 sie 2009, o 08:30

hogi pisze: Już 1 bar. Jako mi ładnie wystroił. 8-)
spadaj :wall:










:mrgreen:
Obrazek
Obrazek

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 29 sie 2009, o 12:55

hogi pisze: Już 1 bar. Jako mi ładnie wystroił.

No właśnie, mój jak jest zepsuty to tyle ładuje, współczuję :-)

Pozdrawiam
Grzegorz

PS. Nie zmieniłeś turbiny ??? Wydech pełny przelot, czy tylko backbox ? Na jakim paliwie strojone ?
Brak podpisu.

hogi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Kona Stinky
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 30 sie 2009, o 01:21

Ty jesteś Grzesiu zepsuty. Do cna... :-p
Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 30 sie 2009, o 01:23

hogi pisze: Jako mi ładnie wystroił. 8-)
a mi Dżanek (już ładnie prosiłem) ładnie wystroi 0,6 :-p i też będzie git :-)
Obrazek
Obrazek

hogi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Kona Stinky
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 30 sie 2009, o 01:25

Grzesiek_67 pisze: PS. Nie zmieniłeś turbiny ??? Wydech pełny przelot, czy tylko backbox ? Na jakim paliwie strojone ?

Turbo pozostałe małe, wydech cały od turbo do końca, ostatni tłumik Sebring. Strojone na LPG 8-)
I v-power racing.

Po katowaniu EGT 830 'C a na LPG 770 'C :mrgreen:
Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 30 sie 2009, o 11:43

hogi pisze: Ty jesteś Grzesiu zepsuty. Do cna... :-p

Prawdę powiadasz, od stóp do czubek głowy :-)

Tak czy siak - gratuluję 8-)

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 30 sie 2009, o 11:54

hogi pisze: Po katowaniu EGT 830 'C a na LPG 770 'C :mrgreen:
ładnie :-)

samo zrobienie przelotu też "coś daje" prawda?
Obrazek
Obrazek

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 30 sie 2009, o 11:59

Niedźwiedź pisze:a to :?: :arrow: http://www.mtsrally.pl/

Poświęć ten bak (który w stosunku do ceny strojenia prawie nic nie kosztuje) i jedź do Poznania.

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 30 sie 2009, o 13:26

jarmaj pisze: Poświęć ten bak (który w stosunku do ceny strojenia prawie nic nie kosztuje) i jedź do Poznania.

Jarek, bak to za mało :-)

Wracając z Poznania byłem tak ujarany radochą, że mam takie "inne" auto, że pozwoliłem sobie jeden bak spalić na odcinku (A2) 200km. Spalanie wyszło wreszcie książkowe, czyli 30l/100km. Wskazówka prędkościomierza poszła grubo poza skalę. Jedno z piękniejszych doznań w Subarce, warte każdej mamony :thumb:


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 31 sie 2009, o 18:39

Grzesiek_67 pisze: PS. A bym zapomniał o najważniejszym, WRAŻENIE Z TESTOWEJ JAZDY Z JAŚKIEM NA LEWYM - BEZCENNE :thumb:

Gwoli wyjaśnienia, jakby kto opacznie zrozumiał powyższe słowa to spieszę wyjaśnić - testowa jazda z Jaśkiem jest o tyle bezcenna, o ile nauka, którą podczas niej pobieramy nie jest płatna. A powinna być !
Jasiu, jeszcze raz serdeczne dzięki za multum doświadczeń, które leszcz (patrz : ja :-) ) miał frajdę i pożytek odebrać.
A żeby do końca uwiarygodnić powyższe, iż nie jest to żadne wariactwo a wyłącznie bezpieczna edukacja napiszę tak : mój Forek jest do Twojej dyspozycji tylekroć, ilekroć będziesz go potrzebował :thumb:

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 31 sie 2009, o 22:56

Grzesiek_67 pisze: Gwoli wyjaśnienia, jakby kto opacznie zrozumiał powyższe słowa to spieszę wyjaśnić - testowa jazda z Jaśkiem jest o tyle bezcenna, o ile nauka, którą podczas niej pobieramy nie jest płatna. A powinna być !
Jasiu, jeszcze raz serdeczne dzięki za multum doświadczeń, które leszcz (patrz : ja :-) ) miał frajdę i pożytek odebrać.
A żeby do końca uwiarygodnić powyższe, iż nie jest to żadne wariactwo a wyłącznie bezpieczna edukacja napiszę tak : mój Forek jest do Twojej dyspozycji tylekroć, ilekroć będziesz go potrzebował :thumb:

Pozdrawiam
Grzegorz
ja nie miałem tej przyjemności. Może następnym razem :-) - liczę na to , że mój DV przyjdzie w końcu w tym tygodniu :roll:
Niedźwiedź pisze: samo zrobienie przelotu też "coś daje" prawda?
no nikt mi nie odpowiedział no. Halo. :-) Od razu proszę o wyjaśnienie - doloty, przeloty, up-pipe'y, down-piep'y itd - o co cho?
Obrazek
Obrazek

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 1 wrz 2009, o 08:39

Niedźwiedź,
pełny przelot (czyli brak katalizatorów, jako przeszkadzajek w swobodnym przepływie spalin oraz zazwyczaj powiększona średnica do 2,5, 3 i więcej cali )jest zakładany w celu ułatwienia gorącym spalinom jak najszybszego opuszczenia komór spalania. Po pierwsze zapobiega to budowania się niebezpiecznych wartości EGT (różnie podają ale standard tłoki zaczynają płynąć przy 950-1000 C) oraz przyśpiesza spool turbinki. W seryjnym aucie nie widzę potrzeby montażu przelotowego układu wydechowego, można se dla lansu wymienić ostatnią puchę, coby ładniej mruczał. :mrgreen:
uppipe - część od kolektora do gorącej części turbiny (tędy lecą gorące spaliny, które "ruchają" wiatrakiem powodując coraz większe ciśnienie doładowania,
downpipe - część wydechu, tuż za turbo, z charakterystycznym kolankiem do środkowej części. Posiada kołnierz (część przylegająca bezpośrednio do turbo). Im szerszy kołnierz, tym (po wystrojeniu) szansa na posiadanie mniejszej turbodziury (tzw. laga). EDIT : PATRZ KOMENTARZ AZRAELA PONIŻEJ.
dolot - to kompletny system dolotowy powietrza. Se te powietrze wchodzi dalej pucha z filtrem, potem zimna część turbiny, potem IC (tu jest schładzane a więc może się zagęścić), przepustnica i potem baranami już se one leci do komór spalania (oczywizda pomieszane z paliwkiem podanym przez wtryskiwacze).

Kuba, popraw (lub uściśl) z łaski swojej, jak coś pomieszałem, proszę ;-)

Pozdrawiam
Grzegorz
Ostatnio zmieniony 1 wrz 2009, o 10:22 przez Grzesiek_67, łącznie zmieniany 4 razy.
Brak podpisu.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 1 wrz 2009, o 08:42

Grzesiek_67 pisze: Im szerszy kołnierz, tym (po wystrojeniu) szansa na posiadanie mniejszej turbodziury (tzw. laga).

Kompletnie nie tak. Kołnierz usprawnia prace wastegate i dodaje kilka koni na górze gdy spaliny idą w duzej czesci bokiem (szczególnie przy małym turbo), z lagiem nie ma nic wspolnego.

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 1 wrz 2009, o 08:45

Azrael,
dzięki, bo bym tkwił w tym ciemnogrodzie do końca dni moich :-)
Albo źle usłyszałem, albo źle pamiętam albo "młody" ELTEK walił mnie w rogi ;-)

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 1 wrz 2009, o 08:49

Grzesiek_67, 95% ludzi nie wie po co te szerokie kołnierze tylko wiedzą że mają być ;-)

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 1 wrz 2009, o 09:03


Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 1 wrz 2009, o 10:41

Godlik, Azrael, Grzesiek_67, - dzięki Panowie. Tych moich podstawowy pytań jeszcze pewnie kilka będzie...z góry ostrzegam i dziękuję za odpowiedzi ;-)
I pierwsze pytanie z serii - czy nie robiąc przelotu warto wymienić np sam downpipe i/lub upipe? Co to da/popsuje :mrgreen: ?
http://allegro.pl/item729649573_el_tec_ ... npipe.html
Obrazek
Obrazek

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 1 wrz 2009, o 11:05

Niedźwiedź,
nie bardzo mogę wczytać linka ale bez ruszania mapy nie widzę w sensu wydawania pieniędzy na downpipe.

Niedzwiadek, wstrzymaj konia :-) Ja wiem co przeżywasz, sam na szczęście mam to już trochę za sobą. Na początku się zastanów co chcesz uzyskać z Twojego forka, potem zrób specyfikację gratów i czynności które umożliwią Ci realizację celu, potem zbierz kasę i just make it ! :-)

Nie działaj chaotycznie i na oślep, zmęczysz się, wydasz kasę a efektu, jak nie było tak nie będzie. Serio.

I jeszcze jedna rzecz - nie licz na to, że tanią kombinacją da się osiągnąć bezpieczne i trwałe efekty. W takie bajki po prostu nie wierz.

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

ODPOWIEDZ