
Szpera do ośki...?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Szpera do ośki...?
oj jarmaj, tu wychodzi twoje małe doświadczenie w kwestii 1/4 mil tam to większość fanu się dzieje na starcie ,a nie tylko piasek i bokiem go 

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

Re: Szpera do ośki...?
Niestety ale ja AŻ takim fachowcem nie jestem:) Wiem że jest :) I to czuć. Na skrzyni pisze LSD (o ile to coś powie)WRC fan pisze:Jaka to jest szpera ?seiken pisze: Ja w swoim civicu 1.8vti mam fabryczną szperę.
Na zakrętach faktycznie prowadzi się fajnie auto, ale jak że się nie znam, to ,porównując do służbowych fokusów mogę zakładać że twardszy zawias hondy też ma na to wpływ, więc ciężko mi wyczuć w jakiej mierze szybsze pokonywanie zakrętów zawdzięczam napędowi na dwa koła:) (alfinta kiedyś powiedział że jak niema szpery to masz napęd na jedno koło:P)
Przy ruszaniu mam super przykład: Ściagałem się : civic 1.8vti 170koni VS 100NX 2.0GT 140 koni.
Nissan dużo lżejszy i ciut lepszy moment.
Startowałem na vtecu przy 6500obr, kolega mówił że dawał około 4000obr. Na starcie wyrywałem do przodu o jakies 2 auta, a kolega mielił opony . Później mnie powoli doganiał, ale 400m to zamało żeby 2 długości nadrobić. W tym wyścigu wygrała szpera ewidentnie.
Uff się rozpisałem:)
Re: Szpera do ośki...?
WRC fan pisze: Jaka to jest szpera ?
Helikalna.
Zgadzam się. Nie bardzo odczułem różnicę ruszaniu (szczególnie na mokrym) - no może taką, że oba koła kręciły się w miejscu, zamiast jednegojarmaj pisze: To jest akurat najmniej istotne.
Rusza się raz, a potem jedzie jakiś czas. Szpera znacznie poprawia prowadzenie na zakrętach, start w sumie jest mało ważny.



411KM @ 575Nm
Re: Szpera do ośki...?
Na mokrym to fakt:) To nawet zabawne bywa jak on na jedynce nawet ruszyć nie może tylko mieli:)