jarmaj pisze:W evo jej ideą jest nie ograniczać coś, tylko umożliwić jeszcze szybszą jazdę. I tu i tam działa zaawansowana elektronika, ale w zupełne innym celu.
Chodziło mi tylko o to, że śmiesznie zabrzmiało "elektroniczne sterowanie napędem jest mega beeee" w ustach kogoś zachwyconego evo...
Natomiast całkowicie się zgadzam z tęsknotą za w pełni „mechaniczną” motoryzacją (no, ew może być trochę elektroniki sterującej samym silnikiem)…
Zgadzam się z tym.
Przecież, jeśli w sportach samochodowych są ograniczenia dotyczące stosowania różnych układów elektronicznych, to nie dlatego, że one sa be, tylko aby trochę wyrównać szanse kierowców..
Lada moment wchodzi na rynek nowy Ford Focus RS (300KM).
Były gdybania, czy będzie miał napęd AWD?
Nie ma.
Ale zaciekawiło mnie to co powiedział niedawno główny konstruktor, że stwierdzili, że nie ma potrzeby stosowania awd, które w zasadzie głównie zwiększa ciężar takiego auta.
Wydawałoby mi się to herezją, bo przecież kiedyś przyjmowało się, że auto FWD o mocy ponad 200 KM to trochę bezsens...
Ale może w tej chwili po prostu sa inne rozwiązania techniczne?
Jeździłem rok temu po torze Mazdą 3 mps o mocy 265 KM i naprawdę bardzo mi się to podobało.
Sądzę, że między innymi dzięki zaawansowanej elektronice, nie sobie złego za kierownicą tego auta nie zrobiłem
