GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 24 kwie 2015, o 23:47

Na początku witam serdecznie forumowiczów. Przyszedł chyba już czas na sprzedaż mojej ośki, a co za tym idzie, zdecydowałem się na zakup Subaru Imprezy. Zastanawiam się, który model wybrać GT 99-00 czy WRX 01-05 (na razie nie biorę pod uwagę modeli STI). I tu moje pytania do Was i prośba o pomoc:
1)czym różnią się silniki w GT 99-00 od tych montowanych w WRX, czytałem gdzieś na forum, że mają wytrzymalsze części, jeśli faktycznie tak jest i czymś się różnią to proszę o info czym się różnią, czy mają inne tłoki, korbowody, wał, mocniejsze panewki, które roczniki ??
2)jaka jest różnica w skrzyniach 5b, czy w WRX jest mocniejsza obudowa, czy inne wnętrzności niż te w GT, czytałem o jakimś "przełomie" w 2005r?
3)na pewno przy zakupie będę kierował się stanem auta, ale w moim przypadku za GT przemawia niższa masa. Planują podnieść moc silnika poprzez wolny wydech, może FMIC, TIP + mapa. Celuję w 260PS (zakładając, że kupię zdrowy silnik), czy ta moc jest bezpieczna dla zdrowego boxera (GT, WRX)?
4)czy ktoś na forum mierzył czas 0-200 km/h takim WRX bądź GT po sofcie, bo seria potrzebuje ok 28s (obecnie moja ośka schodzi poniżej 20s, chciałbym osiągnąć ok 23s - nie wiem czy to możliwe przy wym. modyfikacjach)?
5)auto ma służyć jako dodatkowe auto, trochę do zabawy, ale bez upalania po suchym asfalcie, ew. raz na jakiś czas mały sprint, co wybrać?
6)czy rozgrzanie Subaru przed jazdą, częsta wymiana oleju pomogą oszczędzić panewki w Subaru?
Pozdrawiam :->



ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 25 kwie 2015, o 00:11

Bardziej najpierw się zdecyduj czy buda GC czy GD.
GC są "przyjemniejsze", a jeśli GD to tylko STi.

Kup i potem będziesz się martwił.

I zdecydowanie kup od razu STi GC8, bo potem pewne tematy jest ciężko przeskoczyć.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 25 kwie 2015, o 01:02

Nie odpowiem na pytania o roznice wrx/gt ale kilka rzeczy:

1. Dla poganiania od czasu do czasu po prostym ladowanie sie w zmiany typu fmic chyba jest bez sensu
2. Jesli chcesz robic samochod do sprintu po suchym to sorry - ale oska o podobnym stosunku mocy/masy Cie objedzie bez problemu (w szczegolnosci RWD) - i do tego czym wyzszy bieg tym bardziej na korzysc oski.
3. Sprint ze startu zatrzymanego wymaga uprzedniego spiecia napedow jesli nie chcesz co chwila reperowac skrzyni a i tak "problem 2" pojawia sie dosc czesto przy skrzyni 5 w WRX. Poza tym przy tej mocy i takim uzytkowaniu sprzeglo seryjne tez niezbyt dlugo pozyje.
4. Warto dbac o poziom oleju - moze to wyda sie dziwne, ale ja szlysze ubytek .25l oleju - silnik inaczej pracuje. Na pewno nalezy na to zwracac uwage.
5. czy bedziesz mial 250 czy 260km w peaku to jeszcze o niczym nie swiadczy. Jak bedziesz pracowal nad mapa sam zobaczysz jak roznie samochod moze sie zachowywac przy roznych nastawach.
6. Jesli zalezy Ci na kosmicznym starcie to poszukaj czegos z fabrycznymi 280km, ktotka skrzynia i cienka blacha. Niestety krotka skrzynia to max chyba 180km/h i w/g znawcow tematu do uzytkowania na codzien wspomniany przeze mnie model nie bardzo sie nadaje.

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 25 kwie 2015, o 01:03

ryjeks pisze: GC są "przyjemniejsze"
a z ktorej strony?

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 25 kwie 2015, o 09:47

mcc pisze:
ryjeks pisze: GC są "przyjemniejsze"
a z ktorej strony?

Pzw,
MCC
Oprócz tego, że z każdej :mrgreen:

... to choćby od strony masy własnej.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 25 kwie 2015, o 12:44

Jesli auto mialoby byc raczej na codzien - GD WRX

Jesli to ma byc auto do zabawy - bierz GC8 :) Oczywiscie wiekszosc jest juz nieco bardziej wiekowa, wiec moze sie zdarzyc, ze bedzie cos do roboty - ale wrazenia z jazdy... :) Ten przasny klimat auta sportowego :)
No, chyba, ze ma byc ladna skorka i duzo zegarow, zeby wszyscy robili na dzielni "wow" - to pewnie wieksze zrobia na widok nowszego auta.
Wowczas oszczedzisz sobie gledzenia z serii - ee, stary strup, za te pieniadze mogles kupic cos nowszego itp. :)

ok. 200kg roznicy w masie zrobi swoje.

A ogolnie to wszystko zalezy od szczegolow.
Akurat silniki w my99/00 moze nie sa szczytem techniki - zwlaszcza, jak na obecne czasy, ale dramatu tez nie ma. Przy czym upalajac trzeba sie po prostu liczyc z kosztami.
Skrzynie biegow - zaleznie od mocy/momentu, jego przebiegu. Gietekowe tez pojezdza jakis czas, ale dobrze miec zapas kasy na cos lepszego albo przynajmiej po prostu kolejna skrzynie. No i przede wszystkim fajnie miec krotka skrzynie - przy stosunkowo nieduzej mocy, rzedu 220-240KM nawet, przyjemnosc z rozpedzania jest naprawde duza.

A polamac sie da nawet 6mt, ktore ma opinie raczej pancernej skrzyni :)

Przy tych mocach zakladaine fmic to troche nieporozumienie - ktore czesc przyjemnosci z jazdy odbierze.
Temat jest do ogarniecia na zdrowym tmic - chocby z GD WRX (do kupienia za grosze w sumie)

Z tym, ze jesli to ma byc do sprintu po prostej (aczkolwiek zakladam, ze chodzi raczej raczej o jakies supersprinty po petli?) - to pewnie znajda sie lepsze do tego auta od imprezy (nie to, ze sie nie da - ale suchy asfalt do cwiartki to nie jest w sumie ten teren, gdzie Imprezy tak naprawde pokazuja pazury)
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2015, o 12:57 przez AMI, łącznie zmieniany 2 razy.
Jacek "AMI" Rudowski

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 25 kwie 2015, o 12:49

bigsasza pisze: 2)jaka jest różnica w skrzyniach 5b, czy w WRX jest mocniejsza obudowa, czy inne wnętrzności niż te w GT, czytałem o jakimś "przełomie" w 2005r?

Sa nieco mocniejsze podobno. Sporo mocniejsze sa od modeli GH - z tym, ze wymagaja paru drobnych modyfikacji dokola (zdaje sie, ze inne polosie, na pewno trzeba sprzeglo zmienic i wysprzeglik, bo sie zmienia z pchanego na ciagnione - no chyba, ze da sie przerobic sam mechanizm wysprzeglania, nei jestem pewien)

Skrzyn ogolnie jest duzo roznych wariacji - zwlaszcza jesli idzie o bebechy. Sa w sumie w miare latwo zamienialne.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2015, o 12:54 przez AMI, łącznie zmieniany 1 raz.
Jacek "AMI" Rudowski

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 25 kwie 2015, o 12:52

bigsasza pisze: 6)czy rozgrzanie Subaru przed jazdą, częsta wymiana oleju pomogą oszczędzić panewki w Subaru?

To pomaga chyba w kazdym aucie - co nie znaczy, ze beda one wieczne.
Jacek "AMI" Rudowski

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 25 kwie 2015, o 13:01

mcc pisze: 4. Warto dbac o poziom oleju - moze to wyda sie dziwne, ale ja szlysze ubytek .25l oleju - silnik inaczej pracuje. Na pewno nalezy na to zwracac uwage.

A myslalem, ze tylko ja tak mam albo to jakies urojenia :)
Jacek "AMI" Rudowski

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 25 kwie 2015, o 13:11

mcc pisze: 6. Jesli zalezy Ci na kosmicznym starcie to poszukaj czegos z fabrycznymi 280km, ktotka skrzynia i cienka blacha. Niestety krotka skrzynia to max chyba 180km/h i w/g znawcow tematu do uzytkowania na codzien wspomniany przeze mnie model nie bardzo sie nadaje.

Ee tam.
Oczywiscie, ze zupelnie spokojnie mozna jezdzic na codzien. Jedno co ew. moze draznic, to ilosc odglosow w gc8 :) Jesli ktos lubi komfort i cisze w aucie ;)

Co do osiagow to nie analizowalem wszystkich skrzyn - ale na tych ciut nowszych z przelozeniem glownym 4.44 okolice zegarowego 220 sa realne przy ok. 7000rpm :) - tak z obliczen, bo przeciez nie jezdze tak szybko :)
(liczone dla 215/45R17)

http://www.catherineandken.co.uk/sti/trans.html

i

http://www.catherineandken.co.uk/sti/tyres.html - moze pomoc.

No OK - moze frustrowac fakt, ze nie bedzie to najszybsze auto na germanskim autobahnie ;)
Jacek "AMI" Rudowski

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 25 kwie 2015, o 22:00

Mogę podpowiedzieć tylko że ja mam seryjny silnik 260 KM w budzie GT na krótkiej skrzyni.
Z tego co wiem i widzę te silniki bardzo się różniły od eu. na korzyść jdm.(ja taki posiadam)
Co do wyścigów zapomnij, tak jak wyżej napisano 180 na krótkiej skrzyni, natomiast mi się udało 190 :-)

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 26 kwie 2015, o 11:51

Subaru będzie moim drugim autem. Dla przyjemności, używane w weekendy. Nie będzie upalane na torze i nie będę nim starował na ćwiartkę, ale chciałbym, żeby przyśpieszało dość dobrze (dla mnie dobrze to ok 5s.- 100km/h i ok 23s.- 200km/h) i dawało przyjemność z jazdy. Muszę mieć 4x4, ponieważ teraz mam lekką ośkę 250PS 380MN i jak startuję czuje jak bym jechał po lodzie. Ostatnio miałem przyjemność jeździć GD z pakietem prodrive 260PS i jestem miło zaskoczony jak auto przyśpiesza do 100km/h. Dla mnie wygląd budy schodzi na drugi plan. 200kg to dużo, więc pójdę w kierunku GC (no chyba że się trafi jakaś igiełka GD). Odnośnie coolera to po założeniu dużego FMIC-a moja ośka zdecydowanie ożyła, zwłaszcza latem w gorące dni, dlatego myślałem o tej dość prostej modyfikacji. Seryjny cooler w Subaru wg mnie położony jest w zbyt ciepłym miejscu, ale mniejsza z tym, na pewno zwiększy się lag po zmianie, bo zwiększy się pojemność układu. Na pewno dużo da zmiana wydechu i soft. Oczywiście ważny jest przebieg momentu i mocy. Sam miałem auto zestrojone początkowo na 265 PS i 410NM, wolałem zejść z tych wartości na niższe, bo auto umierało już przy 5500obr. Wiem, że program musi być mądrze napisany, ja osobiście wolę taką charakterystykę silnika, że zaczyna jechać na wyższych obrotach. Mam nadzieję, że fajne 250PS i 330NM można osiągnąć w zdrowym GT po wydechu i programie. Co do skrzyni to osobiście wolę dłuższą, nawet kosztem paru setnych do 100km/h. Teraz mam krótką skrzynię i bywa męcząca przy wyższych prędkościach (do tego słaby V-max). Optymalna byłaby ta z WRXa GC z długą samą 5-tką (w sumie to optymalny byłby cały GC WRX jdm). Ale przełożenia z GT też mi odpowiadają. Pójdę więc w kierunku GC 99-00.
Czyli silniki w ostatnich GT nie są gorsze od tych z WRX 05 (poza tym, że są starsze) i skrzynia w WRX nie jest jakoś specjalnie mocniejsza??? - to dla mnie istotne przy wyborze.

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 26 kwie 2015, o 14:01

darecki1981 pisze: Co do wyścigów zapomnij, tak jak wyżej napisano 180 na krótkiej skrzyni, natomiast mi się udało 190 :-)
Bzdury :thumb:
To nie kwestia skrzyni :idea:

Najkrótsza w GC8 to TY752VB3BA/DA, a i na nich podchodzi się pod 200.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 26 kwie 2015, o 14:04

250PS w subaru raczej nie będzie szybsze niż tyle samo w ośce(opory napędu) no i zapomnij o tym, że to będzie jechać górą.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 26 kwie 2015, o 14:22

ryjeks pisze:
darecki1981 pisze: Co do wyścigów zapomnij, tak jak wyżej napisano 180 na krótkiej skrzyni, natomiast mi się udało 190 :-)
Bzdury :thumb:
To nie kwestia skrzyni :idea:

Najkrótsza w GC8 to TY752VB3BA/DA, a i na nich podchodzi się pod 200.
Nie mówię że nie mogłem po prostu tego nie robiłem ze względu na 5 bieg. Jak producent podaje 180 to tego sie trzymać.
Zresztą po co aż tak szybko jechać od tego am type R Civic. Impreza jest dla przyjemności ucha i szybkiego zrywu ;-)

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 26 kwie 2015, o 14:29

darecki1981 pisze: Nie mówię że nie mogłem po prostu tego nie robiłem ze względu na 5 bieg. Jak producent podaje 180 to tego sie trzymać.

Jaki masz numer skrzyni i gdzie producent podaje, że 180 km/h to finał dla niej ?
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 26 kwie 2015, o 14:35

ryjeks Taka : TY752VBCAA
i taki motor : EJ20GDW4HE

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 26 kwie 2015, o 15:04

darecki, zakładając opony 205/50/16 i odcięcie 7100rpm...

1st Gear = 58.13 km/h
2nd Gear = 97.78 km/h
3rd Gear = 142 km/h
4th Gear = 189.33 km/h
5th Gear = 249.36 km/h
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 26 kwie 2015, o 15:23

Wcześniej miałem przed włożeniem tego silnika jdm i skrzyni sti 4,444, była czysta seria i długa skrzynia z tym ze mocno podkręcona ;-) dlatego zdechł :)
I nigdy nie jechałem taka prędkością nie dlatego że nie mogłem ale dlatego ze jakoś się bałem :-)
Tutaj przy tej konfiguracji jaką podałem na 5 biegu pomijając to co napisałeś, nie sprawdzałem aż takich pomiarów, nigdy nie przekroczyłem 190 Km/ h
Fakt na obrotomierzu było sporo zapasu, ale odczucia sa takie jakby się już kończyła skrzynia... może to ten wydech 4 cale :mrgreen:
Fakt przez ten wydech naprawdę boję sie nią szybko jeżdzić :cofee:
Do sedna ta skrzynia która podałem o tych numerach, takie ma wartości max w/g producenta ,czy to chodziło o silnik :idea: :?:
Bo sam już zgłupiałem ... oświecicie mnie :o

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 26 kwie 2015, o 15:30

hmm, a może przez to, że jdm mają blokadę na 180kmh? a przełożenia są policzone dla skrzyni zakładając opony i obroty takie jak podałem http://www.boosttown.com/gearbox_differ ... ulator.php przełożenia z internetu wziąłem
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 26 kwie 2015, o 16:06

Raczej nie, nie mają blokady. Ja wiem że babcia pojedzie szybciej to widać po obrotach, ale jak mówię jest uczucie że skrzynia jakby już się miała zaraz skończyć . Stąd najwięcej jechałem 190. Co do felgo to mam 17 a opony 224/45 .

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 26 kwie 2015, o 17:03

darecki1981, raczej mają ale mniejsza z tym
darecki1981 pisze: skrzynia jakby już się miała zaraz skończyć .
może się chce rozpaść, a nie skończyć, a może masz coś nie tak z trybem 5. biegu? a może masz poprostu 4MT? :o Coś mi się wydaje, że ten Twój subarak ma większy v-max od tej Twojej hądy ;-)

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 26 kwie 2015, o 17:07

bigsasza, jeżeli masz kasę i trochę czasu, to żeby nie pchać się w GTeka, szukaj JDM wrx albo sti. Nie będziesz musiał się bawić w remapy i takie tam. Na dzień dobry 280ps, krótsza skrzynia, może do tego jakaś płytka. Przeglądaj sobie ogłoszenia na forum, na "kresce" jak i na "kropce", czasami trafiają sie rodzyny tak jak np exŻmija Cygana. Powodzenia ;-)

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 26 kwie 2015, o 17:10

"Impreza jest dla przyjemności ucha i szybkiego zrywu" - właśnie o to mi chodzi. Oczywiście, że ośka lepiej przyspiesza ze względu na dużo mniejsze opory w napędzie, szczególnie powyżej 100km/h. Dlatego też napisałem, że w oście mam ok. 18s do 200km/h, jak przy podobnej mocy i momencie uzyskam ok 23s w Subaru będę szczęśliwy. A do 100km/h zrobię na pewno nie gorszy czas w 4x4 niż w ośce właśnie ze względu na słabą trakcję na pierwszych biegach. Resumując najlepiej chyba kupić WRX-a JDM, ma mocniejszą skrzynię, długą piątkę, 280PS w serii i jest dość cywilny w porównaniu np do RA. Przeróbka GT do 280PS może przedrożyć sprawę, do tego skrzynia słabsza. Choć przypominam sobie stare czasy jak startowałem w KJS-ach, startował tam gościu w GT-ku, przejeździł cały sezon bez awarii skrzyni, a bryczka swoje dostała na suchym asfalcie (może dlatego, że wtedy to było nowe auto).
Wracając do mojego pytania czy ktoś wie czym konkretnie różnią się silniki w GT 99-00 od 01-05 WRX (o skrzynie już nie pytam, bo piszecie, że wnętrzności są inne, ew. może ktoś ma wiedzę czy mocniejsza jest obudowa) ???

Właśnie brahu do takiego samego wniosku doszedłem :-)
Dzięki :idea:

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: GT, WRX różnice w silnikach i .... inne

Post 26 kwie 2015, o 17:18

Jaką charakterystykę silnika ma WRX JDM 280PS, od jakich obrotów jedzie i jak wysoko? Ma ktoś może wykres z hamowni?

ODPOWIEDZ