Zmiana piast z 5x100 na 5x114
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- misiek00781
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
- Auto: Subaru Impreza GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Zmiana piast z 5x100 na 5x114
Witam. Chciałem zapytać tych, którzy przeprowadzali taka modyfikacje o kilka rzeczy. Na początku powiem, że cała operacje chce wykonać ponieważ chciałbym uniknąć dystansów przy zrobieniu bodykitu 22B/ WRC. Słyszałem ze niestety trzeba liczyć się z dwoma problemami. Pierwszy to Inna wysokość amortyzatorów (wyższe) przez to trzeba podnosić kielichy. Ale ile dokładnie wyższe są amortyzatory w GD względem GC ? Druga to geometria, ponoć przy przełożeniu piast nie obejdzie się bez reg. wahaczy bo wychodzi duży pozytyw. Mógłby sie ktoś mądrzejszy wypowiedzieć ?
Bo słyszałem także opinie że to nie ma sensu, że dystans do 2cm to nic złego itd itd. ( Coż... nie ukrywam, że ta druga wersja jest dla mnie lepsza bo mniej roboty
) Pozdrawiam wszystkich serdecznie Michał.
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU 
Re: Zmiana piast z 5x100 na 5x114
A przejściówki / adaptery z 5x100 na 5x114.3
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Re: Zmiana piast z 5x100 na 5x114
A w czym ma to pomóc?komin pisze:A przejściówki / adaptery z 5x100 na 5x114.3
Zmiana piast to spore koszty,dużo większe niż dystanse.
Zmiana piast pociąga za sobą zmianę zwrotnic,półosi i jeszcze paru innych rzeczy,w tym felg.Policz koszty,to chęci takich zmian przeminą.
Dobrze dobrane dystanse i dobre długie szpilki załatwiają sprawę a budżet kilkanaście razy mniejszy.
Zakres prac przy tego typu zmianach jest spory,choć kielichów podnosić nie ma potrzeby.Było już takie GC na rozstawie 5x114,3 i zawieszeniem do tego odpowiednim,praktycznie z GC została tylko buda,reszta była szczepiona z GD,łącznie z zawieszeniem,napędami i środkiem.
- misiek00781
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
- Auto: Subaru Impreza GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zmiana piast z 5x100 na 5x114
Ja właściwie także buduje wszystko od początku na nowo
Chciałbym coś sprostowac bo źle sie wyraziłem. Plan jest by zmienić całe zwrotnice wraz z piastami. Co do półosi będzie nawet łatwiej bo wchodzi 6mt. Najchętniej własnie zostawiłbym rozstaw standartowy dla GC jednak słyszałem opinie mądrzejszych od siebie że przy upalaniu łożyska przeżyją max kilkaset KM wiec chciałbym poznać opinie innych na ten temat ;)
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU 
Re: Zmiana piast z 5x100 na 5x114
Przy budowaniu auta wygląda to inaczej,taniej.
Sprawa łożysk piast jest znana,przy rozstawie 5x114,3 problemu z nimi nie ma,to spory plus w "upalarce".
Jeśli masz tylko okazję i możliwości idź w 5x114,3,to poprawienie kielichów budy trochę przeraża,ale w końcowym efekcie auto będzie dużo chętniej skręcać,patrz Yeti Bębna czy auta Grizusa albo Seby,mają "poczarowane" kielichy i skręcają lepiej niż Evki.
Półosie do rozstawu i zwrotnic 5x114,3 też są bardziej dostępne niż do rozstawu 5x100,mowa o półosiach przynajmniej z STi.
Gdzie budujesz potworka?
Sprawa łożysk piast jest znana,przy rozstawie 5x114,3 problemu z nimi nie ma,to spory plus w "upalarce".
Jeśli masz tylko okazję i możliwości idź w 5x114,3,to poprawienie kielichów budy trochę przeraża,ale w końcowym efekcie auto będzie dużo chętniej skręcać,patrz Yeti Bębna czy auta Grizusa albo Seby,mają "poczarowane" kielichy i skręcają lepiej niż Evki.
Półosie do rozstawu i zwrotnic 5x114,3 też są bardziej dostępne niż do rozstawu 5x100,mowa o półosiach przynajmniej z STi.
Ale czy przy rozstawie 5x114,3 unikniesz całkiem dystansów,to pewien nie jestem,prawda że rozstaw kół jest większy niż przy 5x100,ale z tego co widziałem,to Yeti ma dystanse,choć może tylko w konkretnym zestawie felg.misiek00781 pisze: przy zrobieniu bodykitu 22B/ WRC
Gdzie budujesz potworka?
Re: Zmiana piast z 5x100 na 5x114
Łożyska to raz, dwa że trzeba przerabiać półosie, z później z tymi hybrydami jest różnie więc jak masz możliwość swapować wszystko, to jak najbardziej
możesz cybel coś bardziej przybliżyć, bo wydawało mi się że zawias 114,3 różni się tylko mocowaniem do zwrotnicy, no i tylnymi, górnymi poduchami więc co jest nie tak z temi kielychami? 
zapoznałem się z wątkami ów Panów ale jakąś przeoczyłem te czarowaniecybel pisze: Yeti Bębna czy auta Grizusa albo Seby,mają "poczarowane" kielichy
Re: Zmiana piast z 5x100 na 5x114
Bo tak jest jak piszesz.brahu pisze: bo wydawało mi się że zawias 114,3 różni się tylko mocowaniem do zwrotnicy, no i tylnymi, górnymi poduchami więc co jest nie tak z temi kielychami?
Yeti ma przerobione kielichy przednich amorów żeby trochę namieszać z kątem wyprzedzenia osi zwrotnicy.
Szczegółów technicznych nie znam,ale wszystkie te auta wymienione wyżej,mają to porobione i skręcają jak gupie.
Re: Zmiana piast z 5x100 na 5x114
Aha, muszę zgłębić temat.. dzięki za odp.cybel pisze: z kątem wyprzedzenia osi zwrotnicy
- misiek00781
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
- Auto: Subaru Impreza GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zmiana piast z 5x100 na 5x114
Przepraszam za brak zainteresowania tematem, ale miałem pracowity tydzień
W takim razie mam jeszcze jedno pytanie, skoro warto to pewne sie pokuszę
Kwestia jest tylko kto robi takie rzeczy (przeróbki kielichów) i czy rzeczywiście trzeba koniecznie podnosić kielichy z tyłu, czy wystarczy poprostu regulacja gwintem lub przeróbka mocowania amorka do zwrotnicy z 5X100 ? 
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU 
- misiek00781
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
- Auto: Subaru Impreza GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zmiana piast z 5x100 na 5x114
Pomoże ktoś ? I jeszcze konkretne pytanie, co trzeba zmieniać oprócz oczywiscie zwrotnic i wczesniej wspomnianego podnoszenia kielichów ? wahacze, itd pasują ?
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU 
-
qbutek
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Legacy I 2.0, Forester s/tb, Celica Supra Mk2
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zmiana piast z 5x100 na 5x114
misiek00781 pisze:Pomoże ktoś ? I jeszcze konkretne pytanie, co trzeba zmieniać oprócz oczywiscie zwrotnic i wczesniej wspomnianego podnoszenia kielichów ? wahacze, itd pasują ?
cybel pisze: Zakres prac przy tego typu zmianach jest spory,choć kielichów podnosić nie ma potrzeby.Było już takie GC na rozstawie 5x114,3 i zawieszeniem do tego odpowiednim,praktycznie z GC została tylko buda,reszta była szczepiona z GD,łącznie z zawieszeniem,napędami i środkiem
Re: Zmiana piast z 5x100 na 5x114
Odświeże temat bo sam mam dylemat.
Obecnie siedzi w moim GC 6MT z Bloba US - czyli na zwrotnicach 5x114.
Mam zgryz z zawiechą. Obecnie mam serie z ww. i auto jest tak z 3cm wyżej.
Kupiłem HSD do GC. Przerabiać dolne mocowania amorów czy jednak pchać się w kombinowanie z montażem zwrotnic 5x100 z STI EU (już je mam).
Problem będzie z półosiami. Podobno pasują jakieś forkowe - cieńsze niż STI ale na przód to nieduży problem.
Proszę o opinie.
Chętnie wróciłbym do 5x100. Felgi łatwiej dostępne i chyba łatwiej założyć czterotłoczka, który mi został, felgi 15" na szuter/śnieg. I wydaje mi się, że z tylu obecnie faktycznie jest pozytyw. Bardzo zżera zew. krawędzie opon
Obecnie siedzi w moim GC 6MT z Bloba US - czyli na zwrotnicach 5x114.
Mam zgryz z zawiechą. Obecnie mam serie z ww. i auto jest tak z 3cm wyżej.
Kupiłem HSD do GC. Przerabiać dolne mocowania amorów czy jednak pchać się w kombinowanie z montażem zwrotnic 5x100 z STI EU (już je mam).
Problem będzie z półosiami. Podobno pasują jakieś forkowe - cieńsze niż STI ale na przód to nieduży problem.
Proszę o opinie.
Chętnie wróciłbym do 5x100. Felgi łatwiej dostępne i chyba łatwiej założyć czterotłoczka, który mi został, felgi 15" na szuter/śnieg. I wydaje mi się, że z tylu obecnie faktycznie jest pozytyw. Bardzo zżera zew. krawędzie opon
- misiek00781
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
- Auto: Subaru Impreza GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zmiana piast z 5x100 na 5x114
Na poczatek powiedz czy te zwrotnice ktore masz obecnie tj. 5x114 zakladales do oryginalnej belki, wahaczy itp Gtkowych ?
Jesli tak to z tego co wiem bedziesz mial wlasnie pozytyw wiec czeka Cie kupno reg. Wahaczy.
Mysle ze skoro zalezy Ci na zastosowaniu tego zawiasu i wolalbys rozstaw 5x100 to nalezy do tego wrocic. Jesli masz dyfer R180 jak rozumiem to tylko pytanie czy nie lepiej poszukac zwrotnic na tyl z Type R / Ra i polosi z tych modeli. Z tego co wiem powinny pasowac (jesli nie to niech ktos mnie poprawi ). I od razu dokupisz sruby reg. Whiteline. Ja na takim zestawie zrobilem negatyw 1.5 stopnia na kazda strone.
Powodzenia
P.S jesli bd sprzedawal te zwrotnice 5x114 to daj znac.
Jesli tak to z tego co wiem bedziesz mial wlasnie pozytyw wiec czeka Cie kupno reg. Wahaczy.
Mysle ze skoro zalezy Ci na zastosowaniu tego zawiasu i wolalbys rozstaw 5x100 to nalezy do tego wrocic. Jesli masz dyfer R180 jak rozumiem to tylko pytanie czy nie lepiej poszukac zwrotnic na tyl z Type R / Ra i polosi z tych modeli. Z tego co wiem powinny pasowac (jesli nie to niech ktos mnie poprawi ). I od razu dokupisz sruby reg. Whiteline. Ja na takim zestawie zrobilem negatyw 1.5 stopnia na kazda strone.
Powodzenia
P.S jesli bd sprzedawal te zwrotnice 5x114 to daj znac.
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU 
Re: Zmiana piast z 5x100 na 5x114
Wydaje mi się, że mocowanie do seryjnej belki GT bo za inną nie płaciłem.
Ile tego pozytywu może być - na gwincie jest przy górnym mocowaniu regulacja kąta - może wystarczy tym skorygować?
Ile tego pozytywu może być - na gwincie jest przy górnym mocowaniu regulacja kąta - może wystarczy tym skorygować?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 86 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Zmiana piast z 5x100 na 5x114
Jak już masz 5x114 to powrót do 5x100 to taki downgrade. Masz lepsze, a chcesz iśc w gorsze.rallybat pisze:Chętnie wróciłbym do 5x100.
Na Twoim miejscu ja bym resztę dostosował do tych zwrotnic, nie odwrotnie.
Ja też mam 5x100 i bardzo żałuję, że jak budowałem auto nie poszedłem od razu w 114. Mimo początkowo zapewne znacznie wyższych kosztów.
Re: Zmiana piast z 5x100 na 5x114
A w czym 5x114 są lepsze? W sumie to nie wiedziałem, że jest między nimi znacząca różnica oprócz piast i mocowania amorów.jarmaj pisze:Jak już masz 5x114 to powrót do 5x100 to taki downgrade. Masz lepsze, a chcesz iśc w gorsze.rallybat pisze:Chętnie wróciłbym do 5x100.
Na Twoim miejscu ja bym resztę dostosował do tych zwrotnic, nie odwrotnie.
Ja też mam 5x100 i bardzo żałuję, że jak budowałem auto nie poszedłem od razu w 114. Mimo początkowo zapewne znacznie wyższych kosztów.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 86 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Zmiana piast z 5x100 na 5x114
Są mocniejsze łożyska. To jest powód dla którego Subaru zmieniło piasty i co za tym idzie rozstaw śrub w STI.