no tak, nie da sie na nich jezdzicGrzesiek_67 pisze:gregski pisze: na codzien to raczej zaleta
Każdy gwałtowniejszy manewr przy większej prędkości i płyniesz w siną dal. Owszem komfortu więcej ale bezpieczeństwa, moim zdaniem, zdecydowanie mniej
Pozdrawiam
Grzegorz
Opony letnie - kolejna odsłona
Re: 200KM + ale nie Subaru
- 
								zino								
 - 4 gwiazdki
 - Auto: FWD A4 + RWD TRX450R + AWD Forester 2,5 XT AT MY2007
 - Polubił: 0
 - Polubione posty: 0
 
Re: Opony letnie - kolejna odsłona
no i wylądowały na felgach Bridgestone Turanza ER300 Ecopia  
 
jutro debiut w nowych kapciach
			
									
						jutro debiut w nowych kapciach
- 
								lukass								
 - 5 gwiazdek
 - Lokalizacja: Wawa
 - Auto: To dziwne, ale mam Subaru, nawet dwa
 - Polubił: 8 razy
 - Polubione posty: 153 razy
 
Re: Opony letnie - kolejna odsłona
Właśnie wróciłem z testów nowości Bridgestona  to skrobnę parę słów co i jak. Testowane oponki to Turanza T001, Potenza S001 i Adrenalin RE002.
Turanza była testowana na 4 identycznych Renault Megane (rozmiar 205/55R16) i auta były obute następująco:
1.) przód zuzyty Michelin, tył nowa T01
2.)przód nowa T01, zuzyty Conti Premium Contact
3.)4 szt zużytych do połowy Fuld Carat Progresso
4.)4 szt nowych T01
Do tego były ustawione 2 próby - jazda po mokrym okręgu poślizgowym oraz trasa z kilkoma zakrętami suche+mata i slalomem na macie poślizgowej.
Na okręgu wyszło to tak najwolniej na opcji nr 1 - totalna podsterowność. Potem porównywalnie opcja 2 i 4 (instruktorzy z Renówki po cichu przyznali że test opcji nr 2 miał pokazać nadsterowność, ale zużyta Conti trzymała lepiej od T01 i pomogło dopiero przepompowanie tylnej osi na za duże ciśnienie :twisted: ) . Najszybsza okazała się Fulda
  - predkość udawło się utrzymać   się w granicach 37km/h vs 35 przy 2+4 i 32 przy 1.
W drugim teście zdecydowanie najsłabsze okazały się opcje 3 i 1 - totalna podsterowność w obu przypadkach. W tym teście Turanza okazał się naprawdę precyzyjna i szybka, ale na macie poślizgowej ciężko było na niej przyśpieszyć (Michelin i Fulda były lepsze). Natomiast nawet na macie dobrze hamowała i reagowała na zmianę kierunku. Porównując opcje 2 i 4 to osobiście szczególnie w slalomie jechało mi się lepiej na zestawie nr.2 bo był delikatnie nadsterowny (ale ja lubię taką charakterystykę), a zestaw 4 dosyć neutralny z minimalną podsterownością.
Dla porównania na sam koniec imprezy przejechałem się moim FWD z oponką Semperita 205/50R17 po okregu poslizgowym i szczerze było najszybciej (około 40)
Podsumowując Turanzę T01: Na suchym jest bdb - precyzyjnie i szybko + dobra reakcja na zmiany kierunku. Na mokrym niestety ciut słabiej, ale lepiej niż było w ER300 (poprzednio miałem ją w moim FWD jako OE) - hamowanie i prowadzenie na śliskim sa ok, problemem/słabością będzie na pewno aquaplaning poprzeczny. Ogólnie rzecz ujmując z bardzo neutralnej opony na suchym, na mokrym robi się podsterowna.
Test RE002 odbywał się na trasie zblizonej do Rozety na dwóch Punto Abarth z pakietem esseesse. Jeden był wyposazony w RE002, a drugi w Goodyear F1 Assimetric 2 (niestety tu też organizatorzy chcieli trochę "pomóc" i wg mnie GY miały ciut zaniżone ciśnienie). Jeżeli chodzi o prowadzenie i trzymanie to RE002 jest naprawdę niezła, bardzo precyzyjna, neutralna i długo trzyma. Wg mnie trzyma na suchym bliźniaczo do RE070. Niestety nie wiem jak jest na zimno, bo auta i opony raczej nie stygły
 Po mokrym tym zestawem nie jeździliśmy, jedynie udało mi się przelecieć ciut szybciej przez jedną z kałuż obok mat poślizgowych i choć odporność na wodę oceniam na plus w stosunku do RE070 to uczciwie trzeba przyznać że w deszczu noge z gazu trzeba zdjąć zdecydowanie. Jak do tego miała się F1 - czuć było że to bdb opona ale cywilna. Stabilność na zmiany kierunku i hamowanie w mojej ocenie bdb i niewliele ustepująca RE002. Najwięcej GY tracił na baaardzo długim łuku/nawrocie przejżdzanym około 80km/h. Na końcu łuk sie lekko zacieśniał i po zdjęciu nogi z gazu RE002 skręcała neutralnie, a w GY trzeba było powalczyć z podsterownością, ale uczciwie trzeba przyznać że dawało to się opanować. Podsumowując - RE002 to dobry wybór do upalania i bardzo dynamicznej jazdy po suchym, ale jakbym miał jeździć na tym dużo i w różnych warunkach to bym się męczył z tą oponą.
Testy S001 był na tej samej trasie co powyżej, a auta to BMW M6 i Audi R8 - obydwa na Potenzie S001. Opona na pewno trzyma, ale ciężko o miarodajną opinię, bo w obydwu przypadkach rozmiar to "walce drogowe" , a w dodatku z homologacjami pod producenta, więc taka opona może się ciut różnić od standardowej. Więcej można napisac o autach
  BMW to ciężka krowa, a skrzynia w trybie Auto to pomyłka. Na łopatkach ok, ale to auto mnie rozczarowało - spodziewałem się więcej. R8 zdecydowanie fajniejsze i nawe tryb Auto skrzyni tak nie drażnił (oczywiście na łopatkach zdecydowanie fajniej).
			
									
						Turanza była testowana na 4 identycznych Renault Megane (rozmiar 205/55R16) i auta były obute następująco:
1.) przód zuzyty Michelin, tył nowa T01
2.)przód nowa T01, zuzyty Conti Premium Contact
3.)4 szt zużytych do połowy Fuld Carat Progresso
4.)4 szt nowych T01
Do tego były ustawione 2 próby - jazda po mokrym okręgu poślizgowym oraz trasa z kilkoma zakrętami suche+mata i slalomem na macie poślizgowej.
Na okręgu wyszło to tak najwolniej na opcji nr 1 - totalna podsterowność. Potem porównywalnie opcja 2 i 4 (instruktorzy z Renówki po cichu przyznali że test opcji nr 2 miał pokazać nadsterowność, ale zużyta Conti trzymała lepiej od T01 i pomogło dopiero przepompowanie tylnej osi na za duże ciśnienie :twisted: ) . Najszybsza okazała się Fulda
W drugim teście zdecydowanie najsłabsze okazały się opcje 3 i 1 - totalna podsterowność w obu przypadkach. W tym teście Turanza okazał się naprawdę precyzyjna i szybka, ale na macie poślizgowej ciężko było na niej przyśpieszyć (Michelin i Fulda były lepsze). Natomiast nawet na macie dobrze hamowała i reagowała na zmianę kierunku. Porównując opcje 2 i 4 to osobiście szczególnie w slalomie jechało mi się lepiej na zestawie nr.2 bo był delikatnie nadsterowny (ale ja lubię taką charakterystykę), a zestaw 4 dosyć neutralny z minimalną podsterownością.
Dla porównania na sam koniec imprezy przejechałem się moim FWD z oponką Semperita 205/50R17 po okregu poslizgowym i szczerze było najszybciej (około 40)
Podsumowując Turanzę T01: Na suchym jest bdb - precyzyjnie i szybko + dobra reakcja na zmiany kierunku. Na mokrym niestety ciut słabiej, ale lepiej niż było w ER300 (poprzednio miałem ją w moim FWD jako OE) - hamowanie i prowadzenie na śliskim sa ok, problemem/słabością będzie na pewno aquaplaning poprzeczny. Ogólnie rzecz ujmując z bardzo neutralnej opony na suchym, na mokrym robi się podsterowna.
Test RE002 odbywał się na trasie zblizonej do Rozety na dwóch Punto Abarth z pakietem esseesse. Jeden był wyposazony w RE002, a drugi w Goodyear F1 Assimetric 2 (niestety tu też organizatorzy chcieli trochę "pomóc" i wg mnie GY miały ciut zaniżone ciśnienie). Jeżeli chodzi o prowadzenie i trzymanie to RE002 jest naprawdę niezła, bardzo precyzyjna, neutralna i długo trzyma. Wg mnie trzyma na suchym bliźniaczo do RE070. Niestety nie wiem jak jest na zimno, bo auta i opony raczej nie stygły
 Po mokrym tym zestawem nie jeździliśmy, jedynie udało mi się przelecieć ciut szybciej przez jedną z kałuż obok mat poślizgowych i choć odporność na wodę oceniam na plus w stosunku do RE070 to uczciwie trzeba przyznać że w deszczu noge z gazu trzeba zdjąć zdecydowanie. Jak do tego miała się F1 - czuć było że to bdb opona ale cywilna. Stabilność na zmiany kierunku i hamowanie w mojej ocenie bdb i niewliele ustepująca RE002. Najwięcej GY tracił na baaardzo długim łuku/nawrocie przejżdzanym około 80km/h. Na końcu łuk sie lekko zacieśniał i po zdjęciu nogi z gazu RE002 skręcała neutralnie, a w GY trzeba było powalczyć z podsterownością, ale uczciwie trzeba przyznać że dawało to się opanować. Podsumowując - RE002 to dobry wybór do upalania i bardzo dynamicznej jazdy po suchym, ale jakbym miał jeździć na tym dużo i w różnych warunkach to bym się męczył z tą oponą.Testy S001 był na tej samej trasie co powyżej, a auta to BMW M6 i Audi R8 - obydwa na Potenzie S001. Opona na pewno trzyma, ale ciężko o miarodajną opinię, bo w obydwu przypadkach rozmiar to "walce drogowe" , a w dodatku z homologacjami pod producenta, więc taka opona może się ciut różnić od standardowej. Więcej można napisac o autach
  BMW to ciężka krowa, a skrzynia w trybie Auto to pomyłka. Na łopatkach ok, ale to auto mnie rozczarowało - spodziewałem się więcej. R8 zdecydowanie fajniejsze i nawe tryb Auto skrzyni tak nie drażnił (oczywiście na łopatkach zdecydowanie fajniej).był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
						- 
								lukass								
 - 5 gwiazdek
 - Lokalizacja: Wawa
 - Auto: To dziwne, ale mam Subaru, nawet dwa
 - Polubił: 8 razy
 - Polubione posty: 153 razy
 
Re: Opony letnie - kolejna odsłona
Takjarmaj pisze:Czy RE002 na podobnie twarde boki jak RE070?
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
						Re: Opony letnie - kolejna odsłona
czyli jakie najlepsze do WRX ?
17, 215/45, w najlepszym stosunku jakości do ceny, do jazdy codziennej bez tentendcji do ząbkowania ?
( do upalania pójda te co mam, nokiany letnie, lekko kwadratowe i ciut wyzabkowanejak się okazało)
te mi się podobają :) http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-pr ... 91-w-xl-zr , warto ?
			
									
						17, 215/45, w najlepszym stosunku jakości do ceny, do jazdy codziennej bez tentendcji do ząbkowania ?
( do upalania pójda te co mam, nokiany letnie, lekko kwadratowe i ciut wyzabkowanejak się okazało)
te mi się podobają :) http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-pr ... 91-w-xl-zr , warto ?
Re: Opony letnie - kolejna odsłona
esilon,
do WRX to jakoś tak Brigestone Potenza pasują...
http://www.motoricus.pl/product/BRIDGES ... 05644.html
 
			
									
						do WRX to jakoś tak Brigestone Potenza pasują...
http://www.motoricus.pl/product/BRIDGES ... 05644.html
- Grzesiek_67
 - 6 gwiazdek
 - Lokalizacja: Adamów
 - Polubił: 0
 - Polubione posty: 0
 
Re: Opony letnie - kolejna odsłona
esilon pisze: czyli jakie najlepsze do WRX ?
17, 215/45, w najlepszym stosunku jakości do ceny, do jazdy codziennej bez tentendcji do ząbkowania ?
( do upalania pójda te co mam, nokiany letnie, lekko kwadratowe i ciut wyzabkowanejak się okazało)
Bierz te :
http://www.salon-opon.com/opony/letnie/ ... 10055.html
Nie będzie Pan smutny
Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
						Re: Opony letnie - kolejna odsłona
Bridgestone Potenza miałem w legasiu, było chyba OK
i własnie np te Firestony, tańsze o chyba niegorsze (?)........... znowu trzeba wybierac
 
 
no oczywiście jeszcze continentale wchodza w grę
a potem przyjdzie gregu i powie: uniroyal
			
									
						i własnie np te Firestony, tańsze o chyba niegorsze (?)........... znowu trzeba wybierac
no oczywiście jeszcze continentale wchodza w grę
a potem przyjdzie gregu i powie: uniroyal
- Grzesiek_67
 - 6 gwiazdek
 - Lokalizacja: Adamów
 - Polubił: 0
 - Polubione posty: 0
 
Re: Opony letnie - kolejna odsłona
esilon pisze: znowu trzeba wybierac
Pytasz, to masz
Za komuny wszystko było prostsze - nie było Pana płaszcza w ogóle i nic Pan nie mogłeś wybrać
Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
						Re: Opony letnie - kolejna odsłona
Grzesiek_67 pisze: Pytasz, to masz
no pytam pytam:) dlaczego Potenza a nie te z Godlikowego linka http://www.motoricus.pl/product/FIRESTO ... 12790.html
a właściwie te : http://www.motoricus.pl/product/FIRESTO ... 08866.html
Re: Opony letnie - kolejna odsłona
fakt, że te zalinkowane prze Godlika kuszą ceną:esilon pisze:Bridgestone Potenza miałem w legasiu, było chyba OK
i własnie np te Firestony, tańsze o chyba niegorsze (?)........... znowu trzeba wybierac![]()
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... 13#p293713
Chloru wcześniej bardzo je chwalił.
Oszczędność w stosunku do Potenzy, przy zakupie kompletu, wystarczy na zatankowanie pełnego zbiornika Shelal V-Power Racing...
i jeszcze zostanie na cukierki.
Mnie to przekonuje.
Re: Opony letnie - kolejna odsłona
i przejechanie 600km fascynującego docieraniaЛукашэнка pisze: wystarczy na zatankowanie pełnego zbiornika Shelal V-Power Racing...
- So What!
 - 6 gwiazdek
 - Lokalizacja: Kraków
 - Auto: Giulia V Q4
 - Polubił: 313 razy
 - Polubione posty: 60 razy
 
Re: Opony letnie - kolejna odsłona
Mogą się okazać zbyt miękkie do WRX'a.esilon pisze:
no oczywiście jeszcze continentale wchodza w grę
- So What!
 - 6 gwiazdek
 - Lokalizacja: Kraków
 - Auto: Giulia V Q4
 - Polubił: 313 razy
 - Polubione posty: 60 razy
 
Re: Opony letnie - kolejna odsłona
esilon,  tak. Zresztą w WRX'ie masz ten sam rozmiar, co w Legacy: 215/45/17. Zapewne więc wiesz, jak to funkcjonuje w praktyce.
			
									
						- 
								lukass								
 - 5 gwiazdek
 - Lokalizacja: Wawa
 - Auto: To dziwne, ale mam Subaru, nawet dwa
 - Polubił: 8 razy
 - Polubione posty: 153 razy
 
Re: Opony letnie - kolejna odsłona
A nie chcesz Bridgestona w cenie prawie jak Firestone ?esilon pisze:Grzesiek_67 pisze: Pytasz, to masz
no pytam pytam:) dlaczego Potenza a nie te z Godlikowego linka http://www.motoricus.pl/product/FIRESTO ... 12790.html
a właściwie te : http://www.motoricus.pl/product/FIRESTO ... 08866.html
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
						- Grzesiek_67
 - 6 gwiazdek
 - Lokalizacja: Adamów
 - Polubił: 0
 - Polubione posty: 0
 
Re: Opony letnie - kolejna odsłona
Лукашэнка pisze: Chloru wcześniej bardzo je chwalił.
Prawda, prawda. Razem z Chlorianem przeżyliśmy jazdę Artiego na tych oponach właśnie. Po tym testflajcie stwierdziłem, że przynajmniej na suchym opona jest niesamowita. Klei rewelacyjnie. Za te pieniądze, wg mnie, bezkonkurencyjna.
Pozdrawiam
Grzegorz
PS. Ernest, zapytaj również lukassa...Chłop w oponach siedzi zawodowo.
Brak podpisu.
						- Grzesiek_67
 - 6 gwiazdek
 - Lokalizacja: Adamów
 - Polubił: 0
 - Polubione posty: 0
 
Re: Opony letnie - kolejna odsłona
lukass,  
o, o wilku mowa a wilk tu
 
Pozdrawiam
Dziewczynka z zapałkami
			
									
						o, o wilku mowa a wilk tu
Pozdrawiam
Dziewczynka z zapałkami
Brak podpisu.
						- Chloru
 - 6 gwiazdek
 - Lokalizacja: DC
 - Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
 - Polubił: 256 razy
 - Polubione posty: 533 razy
 
Re: Opony letnie - kolejna odsłona
esilon,  brać SZ90. Arti chwali, Godlik chwali, Azrael chwali, DżejKej chwali... ja się z G_67 nie znamy ale też chwalimy.  
  
Mam te opony w Cytrynie. Jednya wada jaką do tej pory znalazłem to, że nadają sie na jeden wyjazd na Ułęż. Poza tym same zalety
			
									
						Mam te opony w Cytrynie. Jednya wada jaką do tej pory znalazłem to, że nadają sie na jeden wyjazd na Ułęż. Poza tym same zalety
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
						Re: Opony letnie - kolejna odsłona
Chloru pisze: Jednya wada jaką do tej pory znalazłem to, że nadają sie na jeden wyjazd na Ułęż
do takich celów zostawię sobie kwadratowe nokiany, może się nawet wypolerują i wyokrągla
czyli felgi dodatkowe też trzeba będzie kupic