Impreza GT Nardi dyferencjał

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
fester1986
0 gwiazdek
Auto: Subaru Impreza GT 555
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Impreza GT Nardi dyferencjał

Post 13 wrz 2013, o 15:05

Witam,
Mam takie pytano, mam Imprezę GT Nardi 555 - szpera w centralnym i tylnym moście (wiskoza), jak podetnę auto na ręcznym na przyczepnej nawierzchni to auto idealnie robi 180 stopni bez problemu, jak chcę coś takiego zrobić na śniegu to nie uzyskuje takiego efektu, więcej uzyskuje pracując pedałem gazu, czyli chcąc obrócić auto agresywnie w pedał lub nawet strzał ze sprzęgła. Moje pytanie brzmi czy przy zaciągniętym ręcznym przednie koła są "przyhamowywane" przez dyferencjał centralny i na słabej przyczepności przód jest lekko zatrzymywany i auto reaguje tak jak bym miał je na hamulcu nożnym w zakręcie - czyli raczej jest podsterowne? A może to wszystko działa inaczej :!:



jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Impreza GT Nardi dyferencjał

Post 13 wrz 2013, o 16:59

fester1986, wysprzęglasz podczas podcinania ręcznym?

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT Nardi dyferencjał

Post 13 wrz 2013, o 20:12

Jest dokładnie tak jak piszesz.

Wiskoza centralna na śliskim robi efekt hamowania 4 kół.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

fester1986
0 gwiazdek
Auto: Subaru Impreza GT 555
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT Nardi dyferencjał

Post 13 wrz 2013, o 21:32

Jarmaj, tak oczywiście że wyprzęgłam, inaczej możesz uszkodzić centralny.
Ryjeks, czyli im lepsze opony na przodzie tym efekt "hamowania" mniejszy? i będzie mi łatwiej precyzyjnie zawinąć auto?

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT Nardi dyferencjał

Post 13 wrz 2013, o 21:50

Może troszkę! tak, ale największy wpływ ma wiskoza.

Jak będzie luźna to będzie łatwiej, dopóki spina, będzie zimą kaszana.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Impreza GT Nardi dyferencjał

Post 14 wrz 2013, o 07:59

fester1986 pisze:Jarmaj, tak oczywiście że wyprzęgłam, inaczej możesz uszkodzić centralny.
Sorki za te banalne pytanie, ale nie dla wszystkich jest to oczywiste.....


W takiej sytuacji szpera trochę blokuje przód.

fester1986 pisze:im lepsze opony na przodzie tym efekt "hamowania" mniejszy? i będzie mi łatwiej precyzyjnie zawinąć auto?
Pamiętaj, że opony na osiach musisz mieć identyczne. Inaczej ryzykujesz uszkodzeniem centralnego dyfra.

Roque
0 gwiazdek
Lokalizacja: Żory
Auto: Impreza GT 1998r. Nardi Torino
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT Nardi dyferencjał

Post 18 wrz 2013, o 18:58

Uwaga co do identycznych opon dotyczy wszystkich 4WD? Mam także wersję Nardi (podobno) nie wiem czy 555 i zauważyłem, że opony z przodu i z tyłu to różne modele. Rozmiar ten sam ale inny producent. Samochód jest świeżym nabytkiem i tak już było. Powinienem jak najszybciej wymieniać opony na jednakowe?

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT Nardi dyferencjał

Post 18 wrz 2013, o 19:12

Roque, ważny jest obwód. Ma być możliwie bliski ideału czyli taki sam na 4 kołach.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT Nardi dyferencjał

Post 18 wrz 2013, o 19:23

ryjeks pisze: Roque, ważny jest obwód. Ma być możliwie bliski ideału czyli taki sam na 4 kołach.

Co wcale automatycznie nie oznacza, że dwie opony w tym samym rozmiarze od róznych producentów będą miały dokładnie ten sam obwód.

Roque
0 gwiazdek
Lokalizacja: Żory
Auto: Impreza GT 1998r. Nardi Torino
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT Nardi dyferencjał

Post 18 wrz 2013, o 19:48

Czyli po prostu zmierzyć i jak jest zbliżony to będzie ok? Ile to jest "zbliżony"? Tzn, jaka odchyłka jest jeszcze ok? (w mm lub %)

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT Nardi dyferencjał

Post 18 wrz 2013, o 20:16

Boombastic, nie inaczej. Dlatego napisałem tak jak napisałem ;-)

Roque, nikt Ci nie powie ile % itd. W teorii ma nie być różnicy.
W innym razie wiskoza centralna zaczyna mieć ciężko, i im większa różnica tym gorzej i wiskoza mówi papa.
W praktyce przecież nikt nie jeździ na idealnych.
Rozsądnie ma być, teraz pytanie ile to jest rozsądnie ? :->
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

Roque
0 gwiazdek
Lokalizacja: Żory
Auto: Impreza GT 1998r. Nardi Torino
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT Nardi dyferencjał

Post 18 wrz 2013, o 21:31

ryjeks pisze: Rozsądnie ma być, teraz pytanie ile to jest rozsądnie ? :->
No właśnie:) Pewnie można to tylko z doświadczenia wywnioskować a takiego mi jak na razie brak:)

ODPOWIEDZ