Mam takie pytano, mam Imprezę GT Nardi 555 - szpera w centralnym i tylnym moście (wiskoza), jak podetnę auto na ręcznym na przyczepnej nawierzchni to auto idealnie robi 180 stopni bez problemu, jak chcę coś takiego zrobić na śniegu to nie uzyskuje takiego efektu, więcej uzyskuje pracując pedałem gazu, czyli chcąc obrócić auto agresywnie w pedał lub nawet strzał ze sprzęgła. Moje pytanie brzmi czy przy zaciągniętym ręcznym przednie koła są "przyhamowywane" przez dyferencjał centralny i na słabej przyczepności przód jest lekko zatrzymywany i auto reaguje tak jak bym miał je na hamulcu nożnym w zakręcie - czyli raczej jest podsterowne? A może to wszystko działa inaczej
Impreza GT Nardi dyferencjał
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
fester1986
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Impreza GT 555
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Impreza GT Nardi dyferencjał
Witam,
Mam takie pytano, mam Imprezę GT Nardi 555 - szpera w centralnym i tylnym moście (wiskoza), jak podetnę auto na ręcznym na przyczepnej nawierzchni to auto idealnie robi 180 stopni bez problemu, jak chcę coś takiego zrobić na śniegu to nie uzyskuje takiego efektu, więcej uzyskuje pracując pedałem gazu, czyli chcąc obrócić auto agresywnie w pedał lub nawet strzał ze sprzęgła. Moje pytanie brzmi czy przy zaciągniętym ręcznym przednie koła są "przyhamowywane" przez dyferencjał centralny i na słabej przyczepności przód jest lekko zatrzymywany i auto reaguje tak jak bym miał je na hamulcu nożnym w zakręcie - czyli raczej jest podsterowne? A może to wszystko działa inaczej
Mam takie pytano, mam Imprezę GT Nardi 555 - szpera w centralnym i tylnym moście (wiskoza), jak podetnę auto na ręcznym na przyczepnej nawierzchni to auto idealnie robi 180 stopni bez problemu, jak chcę coś takiego zrobić na śniegu to nie uzyskuje takiego efektu, więcej uzyskuje pracując pedałem gazu, czyli chcąc obrócić auto agresywnie w pedał lub nawet strzał ze sprzęgła. Moje pytanie brzmi czy przy zaciągniętym ręcznym przednie koła są "przyhamowywane" przez dyferencjał centralny i na słabej przyczepności przód jest lekko zatrzymywany i auto reaguje tak jak bym miał je na hamulcu nożnym w zakręcie - czyli raczej jest podsterowne? A może to wszystko działa inaczej
Re: Impreza GT Nardi dyferencjał
Jest dokładnie tak jak piszesz.
Wiskoza centralna na śliskim robi efekt hamowania 4 kół.
Wiskoza centralna na śliskim robi efekt hamowania 4 kół.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
-
fester1986
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Impreza GT 555
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Impreza GT Nardi dyferencjał
Jarmaj, tak oczywiście że wyprzęgłam, inaczej możesz uszkodzić centralny.
Ryjeks, czyli im lepsze opony na przodzie tym efekt "hamowania" mniejszy? i będzie mi łatwiej precyzyjnie zawinąć auto?
Ryjeks, czyli im lepsze opony na przodzie tym efekt "hamowania" mniejszy? i będzie mi łatwiej precyzyjnie zawinąć auto?
Re: Impreza GT Nardi dyferencjał
Może troszkę! tak, ale największy wpływ ma wiskoza.
Jak będzie luźna to będzie łatwiej, dopóki spina, będzie zimą kaszana.
Jak będzie luźna to będzie łatwiej, dopóki spina, będzie zimą kaszana.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 86 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Impreza GT Nardi dyferencjał
Sorki za te banalne pytanie, ale nie dla wszystkich jest to oczywiste.....fester1986 pisze:Jarmaj, tak oczywiście że wyprzęgłam, inaczej możesz uszkodzić centralny.
W takiej sytuacji szpera trochę blokuje przód.
Pamiętaj, że opony na osiach musisz mieć identyczne. Inaczej ryzykujesz uszkodzeniem centralnego dyfra.fester1986 pisze:im lepsze opony na przodzie tym efekt "hamowania" mniejszy? i będzie mi łatwiej precyzyjnie zawinąć auto?
-
Roque
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Żory
- Auto: Impreza GT 1998r. Nardi Torino
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Impreza GT Nardi dyferencjał
Uwaga co do identycznych opon dotyczy wszystkich 4WD? Mam także wersję Nardi (podobno) nie wiem czy 555 i zauważyłem, że opony z przodu i z tyłu to różne modele. Rozmiar ten sam ale inny producent. Samochód jest świeżym nabytkiem i tak już było. Powinienem jak najszybciej wymieniać opony na jednakowe?
Re: Impreza GT Nardi dyferencjał
Roque, ważny jest obwód. Ma być możliwie bliski ideału czyli taki sam na 4 kołach.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Impreza GT Nardi dyferencjał
ryjeks pisze: Roque, ważny jest obwód. Ma być możliwie bliski ideału czyli taki sam na 4 kołach.
Co wcale automatycznie nie oznacza, że dwie opony w tym samym rozmiarze od róznych producentów będą miały dokładnie ten sam obwód.
-
Roque
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Żory
- Auto: Impreza GT 1998r. Nardi Torino
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Impreza GT Nardi dyferencjał
Czyli po prostu zmierzyć i jak jest zbliżony to będzie ok? Ile to jest "zbliżony"? Tzn, jaka odchyłka jest jeszcze ok? (w mm lub %)
Re: Impreza GT Nardi dyferencjał
Boombastic, nie inaczej. Dlatego napisałem tak jak napisałem
Roque, nikt Ci nie powie ile % itd. W teorii ma nie być różnicy.
W innym razie wiskoza centralna zaczyna mieć ciężko, i im większa różnica tym gorzej i wiskoza mówi papa.
W praktyce przecież nikt nie jeździ na idealnych.
Rozsądnie ma być, teraz pytanie ile to jest rozsądnie ?
Roque, nikt Ci nie powie ile % itd. W teorii ma nie być różnicy.
W innym razie wiskoza centralna zaczyna mieć ciężko, i im większa różnica tym gorzej i wiskoza mówi papa.
W praktyce przecież nikt nie jeździ na idealnych.
Rozsądnie ma być, teraz pytanie ile to jest rozsądnie ?
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
-
Roque
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Żory
- Auto: Impreza GT 1998r. Nardi Torino
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Impreza GT Nardi dyferencjał
No właśnie:) Pewnie można to tylko z doświadczenia wywnioskować a takiego mi jak na razie brak:)ryjeks pisze: Rozsądnie ma być, teraz pytanie ile to jest rozsądnie ?