FMIC i DP a korekta softu

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

FMIC i DP a korekta softu

Post 10 cze 2015, o 07:16

Witam ponownie, jak w temacie mam pytanie czy przy wymianie TMIC-a na FMIC, oraz wrzuceniu zamiast ori kata jakiegoś downpipa potrzebna jest korekta softu, czy seryjny komputer (Impreza WRX RA 99) sobie poradzi, bo słyszałem sprzeczne opinie :?: Dzięki z góry z pomoc i pozdrawiam :-)



Shabat
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Subaru Impreza STI V4 JDM 1998 rok
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FMIC i DP a korekta softu

Post 10 cze 2015, o 07:58

Przy zmianie downpipe na przelotowy trzeba obserwować zegar doładowania - jeżeli w peaku (szczycie) nie przeładowuje to zostawiasz wszystko bez zmian - komp to ogarnie.

Zmiana TMIC na FMIC zwiększa znacząco długośc dolotu powietrza doładowanego - tutaj poleciłbym remap.

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FMIC i DP a korekta softu

Post 10 cze 2015, o 22:58

Dzięki Shabat za info.

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FMIC i DP a korekta softu

Post 10 cze 2015, o 23:26

O FMIC najlepiej zapomnij i tak będzie najrozsądniej :-)

DP jak najbardziej i jeśli nie będzie to jakieś hiper wiadro to komp ogarnie, poza tym RA wiadro też powinno ogarnąć.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FMIC i DP a korekta softu

Post 11 cze 2015, o 09:52

Wrzuć TMIC z WRX New Age i będzie gitara - w zimie będzie bezpieczniej ;-)

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FMIC i DP a korekta softu

Post 11 cze 2015, o 21:22

Dzięki za info :->
Wybieram TMIC z New Age Brahu. Klamka zapadła. Pasuje on p&p czy trzeba coś rzeźbić (przewody, mocowanie), mam rozpórkę i nie wiem czy wejdzie, bo za dużo miejsca tam nie mam :?:
Jeszcze w sprawie DP. Mam ori kata, chcę ten odcinek z katem bez rozcinania i niszczenia wymontować (szkoda, bo w dobrym stanie i kiedyś może się przydać) i myślę wstawić w to miejsce gotowy przelotowy odcinek bez kata. Nie koniecznie musi to być jakieś grube DP. Gdzie tą część wydechu za rozsądna kasę można znaleźć? Orientujecie się czy DP pod turbinę IHI ma inną flanszę niż pod turbo TD?
I na koniec jeszcze mam pytanko, do kogo w razie "W" na forum można uderzyć, żeby skorygować soft?

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: FMIC i DP a korekta softu

Post 11 cze 2015, o 22:28

Pamiętam jak przekładałem Icka z Sti 2002 do 96, była rzeźba, jak wiadomo tam był kopnięty kwadrat ;-)
Jednak po jakimś czasie wróciłem do oryginału, którego kupiłem od pana Marka z MTS Dzierżoniów.
Dlaczego, powiem tak : oryginał to oryginał, nie ma laga, czasami musiałem dokręcać jakoś śrubkę bo wiadomo rzeźba. Dlatego powróciłem do oryginału.
U Ciebie jest inny IC i ie będzie problemu z zamontowaniem, i masz mapowalny komputer. Co do DP jest różnica na pewno w dźwięku :mrgreen: , ale szukałbym całego przelotu od flanszy do końcowego tłumika. Taki kat kiedyś może się przydać.

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FMIC i DP a korekta softu

Post 11 cze 2015, o 22:41

Wiem, wiem, kata nie poświęcę. Czyli z ickiem z WRX po 2000 nie będzie rzeźby (na pewno jest mniejszy od tego co miałeś z STI 2002). Jutro porównam o ile jest większy od mojego. :-/

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FMIC i DP a korekta softu

Post 11 cze 2015, o 23:24

Tak jak darecki1981, pisze, nie musisz od razu kupować DP 3" ale najważniejsze żeby był na szerokim kołnierzu. Jeżeli chodzi o flasze, to są takie same. Co do DP, uderz do forumowicza danny007, . Jeżeli chodzi o korektę, to Maptek, 4T.

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FMIC i DP a korekta softu

Post 11 cze 2015, o 23:45

Wielkie dzięki :thumb:

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FMIC i DP a korekta softu

Post 12 cze 2015, o 20:07

Kurde jednak mała rzeźba będzie z TMIC-iem od WRX-a, zawór BOV od WRX-a ma inną flanszę, bardziej trójkątną. Ewentualnie wrzucić razem z BOVem od WRX-a.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: FMIC i DP a korekta softu

Post 13 cze 2015, o 07:47

Nie kombinuj , zostaw jak jest .

bigsasza
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław okolice
Auto: WRX RA V-limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FMIC i DP a korekta softu

Post 13 cze 2015, o 14:51

Dzisiaj przy okazji wymian płynów, klocków, uszczelniacza rozejrzałem się dokładnie pod maską. Miałem stratę w mocy, bo opaska węża od turbo do TMICA była luźna, nie było szczelnie. Część doładowanego powietrza zamiast trafiać do coolera i przepustnicy, uciekało w atmosferę :wall: Teraz auto jeszcze lepiej się zbiera, więc na razie nic nie kombinuję Darecki. Ale mam pogniecione te blaszki na TMIC-u, trochę zabawy ze śrubokrętem mnie czeka.

ODPOWIEDZ