FMIC i DP a korekta softu
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
bigsasza
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Auto: WRX RA V-limited
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
FMIC i DP a korekta softu
Witam ponownie, jak w temacie mam pytanie czy przy wymianie TMIC-a na FMIC, oraz wrzuceniu zamiast ori kata jakiegoś downpipa potrzebna jest korekta softu, czy seryjny komputer (Impreza WRX RA 99) sobie poradzi, bo słyszałem sprzeczne opinie
Dzięki z góry z pomoc i pozdrawiam 
- Shabat
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Subaru Impreza STI V4 JDM 1998 rok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: FMIC i DP a korekta softu
Przy zmianie downpipe na przelotowy trzeba obserwować zegar doładowania - jeżeli w peaku (szczycie) nie przeładowuje to zostawiasz wszystko bez zmian - komp to ogarnie.
Zmiana TMIC na FMIC zwiększa znacząco długośc dolotu powietrza doładowanego - tutaj poleciłbym remap.
Zmiana TMIC na FMIC zwiększa znacząco długośc dolotu powietrza doładowanego - tutaj poleciłbym remap.
Re: FMIC i DP a korekta softu
O FMIC najlepiej zapomnij i tak będzie najrozsądniej
DP jak najbardziej i jeśli nie będzie to jakieś hiper wiadro to komp ogarnie, poza tym RA wiadro też powinno ogarnąć.
DP jak najbardziej i jeśli nie będzie to jakieś hiper wiadro to komp ogarnie, poza tym RA wiadro też powinno ogarnąć.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: FMIC i DP a korekta softu
Wrzuć TMIC z WRX New Age i będzie gitara - w zimie będzie bezpieczniej 
-
bigsasza
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Auto: WRX RA V-limited
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: FMIC i DP a korekta softu
Dzięki za info
Wybieram TMIC z New Age Brahu. Klamka zapadła. Pasuje on p&p czy trzeba coś rzeźbić (przewody, mocowanie), mam rozpórkę i nie wiem czy wejdzie, bo za dużo miejsca tam nie mam
Jeszcze w sprawie DP. Mam ori kata, chcę ten odcinek z katem bez rozcinania i niszczenia wymontować (szkoda, bo w dobrym stanie i kiedyś może się przydać) i myślę wstawić w to miejsce gotowy przelotowy odcinek bez kata. Nie koniecznie musi to być jakieś grube DP. Gdzie tą część wydechu za rozsądna kasę można znaleźć? Orientujecie się czy DP pod turbinę IHI ma inną flanszę niż pod turbo TD?
I na koniec jeszcze mam pytanko, do kogo w razie "W" na forum można uderzyć, żeby skorygować soft?
Wybieram TMIC z New Age Brahu. Klamka zapadła. Pasuje on p&p czy trzeba coś rzeźbić (przewody, mocowanie), mam rozpórkę i nie wiem czy wejdzie, bo za dużo miejsca tam nie mam
Jeszcze w sprawie DP. Mam ori kata, chcę ten odcinek z katem bez rozcinania i niszczenia wymontować (szkoda, bo w dobrym stanie i kiedyś może się przydać) i myślę wstawić w to miejsce gotowy przelotowy odcinek bez kata. Nie koniecznie musi to być jakieś grube DP. Gdzie tą część wydechu za rozsądna kasę można znaleźć? Orientujecie się czy DP pod turbinę IHI ma inną flanszę niż pod turbo TD?
I na koniec jeszcze mam pytanko, do kogo w razie "W" na forum można uderzyć, żeby skorygować soft?
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: FMIC i DP a korekta softu
Pamiętam jak przekładałem Icka z Sti 2002 do 96, była rzeźba, jak wiadomo tam był kopnięty kwadrat
Jednak po jakimś czasie wróciłem do oryginału, którego kupiłem od pana Marka z MTS Dzierżoniów.
Dlaczego, powiem tak : oryginał to oryginał, nie ma laga, czasami musiałem dokręcać jakoś śrubkę bo wiadomo rzeźba. Dlatego powróciłem do oryginału.
U Ciebie jest inny IC i ie będzie problemu z zamontowaniem, i masz mapowalny komputer. Co do DP jest różnica na pewno w dźwięku
, ale szukałbym całego przelotu od flanszy do końcowego tłumika. Taki kat kiedyś może się przydać.
Jednak po jakimś czasie wróciłem do oryginału, którego kupiłem od pana Marka z MTS Dzierżoniów.
Dlaczego, powiem tak : oryginał to oryginał, nie ma laga, czasami musiałem dokręcać jakoś śrubkę bo wiadomo rzeźba. Dlatego powróciłem do oryginału.
U Ciebie jest inny IC i ie będzie problemu z zamontowaniem, i masz mapowalny komputer. Co do DP jest różnica na pewno w dźwięku
-
bigsasza
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Auto: WRX RA V-limited
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: FMIC i DP a korekta softu
Wiem, wiem, kata nie poświęcę. Czyli z ickiem z WRX po 2000 nie będzie rzeźby (na pewno jest mniejszy od tego co miałeś z STI 2002). Jutro porównam o ile jest większy od mojego. 
Re: FMIC i DP a korekta softu
Tak jak darecki1981, pisze, nie musisz od razu kupować DP 3" ale najważniejsze żeby był na szerokim kołnierzu. Jeżeli chodzi o flasze, to są takie same. Co do DP, uderz do forumowicza danny007, . Jeżeli chodzi o korektę, to Maptek, 4T.
-
bigsasza
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Auto: WRX RA V-limited
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: FMIC i DP a korekta softu
Kurde jednak mała rzeźba będzie z TMIC-iem od WRX-a, zawór BOV od WRX-a ma inną flanszę, bardziej trójkątną. Ewentualnie wrzucić razem z BOVem od WRX-a.
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
-
bigsasza
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Auto: WRX RA V-limited
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: FMIC i DP a korekta softu
Dzisiaj przy okazji wymian płynów, klocków, uszczelniacza rozejrzałem się dokładnie pod maską. Miałem stratę w mocy, bo opaska węża od turbo do TMICA była luźna, nie było szczelnie. Część doładowanego powietrza zamiast trafiać do coolera i przepustnicy, uciekało w atmosferę
Teraz auto jeszcze lepiej się zbiera, więc na razie nic nie kombinuję Darecki. Ale mam pogniecione te blaszki na TMIC-u, trochę zabawy ze śrubokrętem mnie czeka.