jak ruszać

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: jak ruszać

Post 19 cze 2009, o 22:30

hmmm, to teraz już sam nie wiem jaką procedurę startową na Cynie zastosować



:mrgreen:

procedura oszczędzania samochodu będzie chyba najlepsza :mrgreen:



Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: jak ruszać

Post 19 cze 2009, o 22:45

jarmaj pisze: W takim WRC może tak
o takich myslalem ;-)

tRAsh
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Subaru Impreza STI Type-RA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak ruszać

Post 20 cze 2009, o 02:08

Aha, wiec moze stad moje przeswiadczenie o tym,ze N-ki to maja. Skoro działa jak Antilag to faktycznie, wiesz, polegam na tym co zaobserwowalem. Ze startu na odcieciu startuje w RSMP pratycznie kazde Evo czy Impreza dlatego myslałem, ze to maszyna a ze ALS ma prawie kazda rajdowka(niektorzy wiem,ze nie lubia z tym jezdzic)to dlatego mnie to zmyliło. Efekt wizualny i dźwiękowy chyba nei do rozróznienia. Czyli co, jest tam sobie jakas maszynka, jest sterownik do tego, ustawiamy jakies wartosci zapewne i tuz przed samym startem wciskamy przycisk trzymajac gaz czy tak? ...bo sie juz sam zakreciłem troszeczke...

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: jak ruszać

Post 20 cze 2009, o 06:49

tRAsh pisze:Ze startu na odcieciu startuje w RSMP pratycznie kazde Evo czy Impreza
Nikt tam nie startuje "z odcinki", bo to nie miałoby żadnego sensu.

Strzela, bo przy zdejmowaniu gazu ALS daje znać o sobie.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: jak ruszać

Post 20 cze 2009, o 07:58

tRAsh pisze: Ja nie wiem co to jest dbać o skrzynie (wytrzymałosc) ponieważ w wersji RA (JDM) zastosowano tytanowe półosie i ogólnie wzmocnioone dyferencjały wiec jezeli juz jara mi sie tylko sprzegło :)


HAHAHAH kto Ci tak naopowiadał?

jarmaj pisze: Chyba N-ki nie mają (chyba nie mogą) procedury startowej.

Te lepsze mają, ale jak się ma antilaga odpalonego to daje się ruszyć prawie identycznie.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: jak ruszać

Post 20 cze 2009, o 07:59

tRAsh pisze: Czyli co, jest tam sobie jakas maszynka, jest sterownik do tego, ustawiamy jakies wartosci zapewne i tuz przed samym startem wciskamy przycisk trzymajac gaz czy tak? ...bo sie juz sam zakreciłem troszeczke...

Stajemy, wrzucamy jedynkę, gaz w podłodze, obroty stają na zadanych i pojawia się np. 1 bar doładowania, zdejmujemy nogę ze sprzęgła. Potwornie zabójcze dla napędów.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: jak ruszać

Post 20 cze 2009, o 08:31

Czy wartości przyspieszenia od 0 do 100km/h podawane fabrycznie mierzy się przy takim "szybkim" starcie czy przy normalnym?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: jak ruszać

Post 20 cze 2009, o 12:12

Podaje się przy optymalnym starcie, zwykle z lekkim kierowca, bez paliwa itp. Pewnie jest na to jakaś norma.

tRAsh
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Subaru Impreza STI Type-RA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak ruszać

Post 21 cze 2009, o 02:03

Azrael pisze: tRAsh napisał(a):Ja nie wiem co to jest dbać o skrzynie (wytrzymałosc) ponieważ w wersji RA (JDM) zastosowano tytanowe półosie i ogólnie wzmocnioone dyferencjały wiec jezeli juz jara mi sie tylko sprzegło :)




HAHAHAH kto Ci tak naopowiadał?

Nikt mi nie "naopowiadał", nie jestem tez dzieckiem, ktore uwierzy w kazdy "bajer". pozatym chyba logiczne jest,ze na swoje "podworko" wypuszcza sie lepsze zabawki. Przeczytałem,(żeby być pewnym) a zaczne od tego, ze mam w Japonii znajomych (Japończyków,ktorzy pomogli mi sprowadzic moje auto do Polski) i raczej jestem skłonny wierzyć im w to co mówią. Jeżeli gość, ktory sciga sie w All-Japan Grand Touring Car Championship mówi, ze wersja RA Imprezy to najlepsza baza do budowy auta wyscigowego bo jej "osprzet" wytrzyuje pod 700KM bez problemu to dlaczego ma być inaczej? Osobiscie przytoczyc nie moge typu czy jakichstam oznaczeń ale wiem ze np. jezeli chodzi o tylny dyrefencjał to jest to jakis model R180 i z tego co wiem normalne STI z rocznika 97 nie ma takich rzeczy, półosie, przeguby i inne pierodły, nawet zaciski hamulcowe mam inne, DCCD, i kilka innych róznic jak np. lzejsze i sztywnejsze nadwozie, przygotowane miejsca pod montarz klatki i jeszcze pare rzeczy.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: jak ruszać

Post 21 cze 2009, o 07:28

tRAsh, dyfer R180 mają RA ver 6. Jest to po prostu taki dyfer jak w STi new age z Suretrackiem. Jak masz 97 to masz RA ver. 4 i takich dyfrow już parę połamaliśmy. Skrzyń z RA to nawet ja połamałem jedną osobiście ze dwa razy. Półosie są dość mocne, ale tyły się ukręcają jak każde inne. Obawiam się że po prostu masz za słaby silnik, a 700KM to jest bajka bo obudowa skrzyni 5 biegowej powoduje że każdy wkład do niej wsadzony musi się prędzej czy później przy większych mocach się ukręcić. Obawiam się że musiałeś coś źle zrozumieć swojego kolegę, ale masz fajne lekkie i dość szybkie w serii auto, tylko nie jest to po prostu żaden kosmos. To że RA jest świetną bazą wynika z tego że jest fabrycznie bardzo lekkie i jest troszkę mniej pracy przy przygotowaniu nadwozia bo jest to tego pomyślane od podstaw, nie oznacza to użycia żadnej kosmicznej technologii.

tRAsh
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Subaru Impreza STI Type-RA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak ruszać

Post 21 cze 2009, o 12:39

Azrael, pewnie i masz racje, nie bede sie z Toba spierał bo wiem ze w 4Turbo leszcze nie pracują :) Powiedz mi tylko czy w europie byly wersje RA w starej budzie 96,97 itp.? I czy napewno (i skad, prosze o zródlo) wiesz, ze R180 bylo dopiero od ver.6? Nie wiem czy to jest normalne ale mam w Kęzierzynie jeszcze jednego goscia ktory ma Impreze sprowadzoną ze niemiec, 2004rok, STI, bardzo ładna, zadbana, no accident history, kupiona od goscia po 40stce ktory jest fanem marki wiec napewno jej nie "katował"...jak np.ja swoją :) Bylismy z 3 tyg.temu w V-techu na pomiarach. Okazało sie, ze jego auto jest słabsze o przeszło 30KM (ku zaskoczeniu samego tunera moj pojazd wylegitymował sie moca 292KM a dodam, ze modyfikacji zanych nie mam bo chyba sam wydech nie doda 16KM;fabrycznie[prospekt] ma 276KM)a z tego co czytałem(kupuje WRC od pierwszego numeru,Kuzaj opowiada o kazdym modelu jakie wtedy wychodzily nabieżąco) powinno być przeciez mocniejsze a nawet moment obrotowy miał mniejszy,niewiele bo niecale 3Nm ale mimo wszystko. Wogole jak tym jego autem jade to mi sie jakies zmulone wydaje i dlatego śmiem twierdzic, ze JDMy są o niebo lepsze od EDM'ow bo skad az taka róznica? Ja na 3 tys km(tyle udalo mi sie zrobic od lipca 2008) zrobiłem okolo 2tys km "oseowych" bo akurat mieszkam w taim regionie gdzie duzo jest kretych waskich drozek miedzy polami (czyt.wiocha), on jeździ jak "pi**a" po mieście i robił juz 1 sprzęgło i raz jechał do dytki (do nysy mamy ok 40km) bo cos mu sukało w tylnym dyfrze, zaplacil 2tys zl i jeździ. Wiem, ze przyczyna tych roznic moze byc sposob uzytkowania przez poprzednich wlascicieli ale wątpie zeby auto ktorym caly czas "obstawiano" (moje) bylo lepiej utrzymane niz auto ktorym od czasu do czasu na autostradzie koleś przycisną do 220km/h.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: jak ruszać

Post 21 cze 2009, o 13:01

tRAsh, Twój był strojony na europejskie paliwo (nie 100 oktan)? Może przy tej okazji poprawiono mapę i jest mocniejszy.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: jak ruszać

Post 21 cze 2009, o 13:24

tRAsh, no więć skoro jego miał 262 KM (292 KM - 30 KM ; jeżeli dobrze wnioskuje z Twojej wypowiedzi) to chyba wszystko z nim w porządku. Seria miała w papierach 265 AFAIR.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: jak ruszać

Post 21 cze 2009, o 14:04

tRAsh pisze: Powiedz mi tylko czy w europie byly wersje RA w starej budzie 96,97 itp.?

W Europie w ogóle nie było STi przed rokiem 2002.

tRAsh pisze: I czy napewno (i skad, prosze o zródlo) wiesz, ze R180 bylo dopiero od ver.6?

Dyfer z RA ver 4. sami mamy w naszym samochodzie więc wiemy co mamy, z resztą zwykle mamy taki na półce. Wiem co jest w pgroamie do części zamiennych japońskiej wersji. Serwisujemy tez kilka JDMowych wczesnych Subaru.

Porównywanie z New Age'm kompletnie nie ma sensu, inna waga w szczególności. RA mogą mieć w praktyce koło 300KM szczególnie że pewnie już dawno nie masz katalizatora. Na pewno nie ma tam tytanowych półosi i tym podobnych - w seryjnym aucie.

tRAsh
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Subaru Impreza STI Type-RA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak ruszać

Post 21 cze 2009, o 14:56

Jarmaj, własnie nie był i z tym mam problem bo nawet jak leje ultimate'a 98 (ktorego nawet nie mam w K-K,nie mowiac o V-power 100) to stukowe jak cholera, Check mi sie zapala i tryb awaryjny(2tys obr/min caly czas i nic wiecej,musze odpiąc kleme z aku, potem adaptacja obrotow itp.jednym slowem Uciązliwe) i to nowsze Subaru juz mnie dochodzi. Cale szczescie mam kolege, ktory kursuje czesto miedzy Monachium a Opolem wiec sr.co tydzień przywozi mi kanister 30l paliwa o nazwie Futura...zapomnialem teraz z jakiej to stacji, Neste chyba czy cos takiego. To paliwo ma chyba 103-105okt.i na nim juz nic sie nie dzieje, az dziw bierze,ze tak diametralna roznica.

Chloru, daje słowo, myslalem, ze STI ma 280koni???!!(skoro u nas mniej niz JDM to ile ma w stanach?) tymbarzdiej, ze jest nowsze, moment ma(powinien mieć) wiekszy(opieram sie na tym co czytałem,chyba,ze musze zmienic zródła) to skad taka róznica?

Azrael, katalizator jest bo własnie sie zastanawiałem czy go nie wyrzucic ale obawiałem sie ze konsekwencje moga byc odwrotne do zamierzonych(złe odprezenie, spadek mocy czy cos w tym stylu)...jest napewno bo wogole nie smierdzi spalinami a wiem jak smierdzi bo w moim D16A2 nie mam kata i wali strasznie smrodem :P
Co masz a mysli, ze "Serwisujemy pare JDM'owych wczesnych Subaru"?? Jak dzwonilem do Katowic to mi chlop (Mariusz Szot chyba) powiedział, ze nie da rady mnie podłaczyc bo nie maja w 4Turbo sprzetu do JDMa, wiedział stad,ze mialem dodatkowy komputer z HKS(F-Con SZ) i wyslalem do niego zdjecia zeby zapytac czy to sie wogole sprzeda i czy moze mieliby klijenta na takie cos to ze zdjec samych po wiązce wyczail ze to do JDM i nie da rady bo prawdopodobnie ten model co ja mam to jedyny w PL. Moze Ty tam w Wa-wie masz taki sprzet, moze wtedy bym sie wybrał do Ciebie??? Druga sprawa to to, ze bedąc w JP rozgladalem sie za autem ktore mialo byc w 100%oryginalne, chcialem kupic STI "bugeye" ale wlasnie gosc ktory jezdzi juz chyba z 6 lat na wyscigach odradzil mi mowiac, ze to sie szybko "skończy" i polecił mi RA ze wzgledu wlasnie na posiadane "ulepszenia" fabryczne, nie tylko ze wzgledu na wage bo z tego bugeye i tak chcialem wypróć środek. Znalezlismy takie w okolicach Tokyo bo w całej Nagoyi nie bylo takiego jak chcialem. Bylismy u gosci z Team Orange (Ebisu),w miejscu gdzie przygotowuja fury i testuja ustawienia, nawet oni powiedzieli,ze do TimeAttack czy PIAA to zdecydowanie lepsza alternatywa. Przeciez to nie byl samochód od nich wiec im nie zalezalo na tym ktory kupie,poprostu jak chyba kady Japończyk sa uczciwi, pomocni, wielkoduszni i "czają baze",po co mieliby mnie oszukiwac? Myslisz ze sie "pomylili" lub ja ich zle zrozumiałem? Fakt nei jest łatwo zrozumiec Japonczyka gadającego po angielsku ale chyba bym wiedział gdyby mi odradzali?

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: jak ruszać

Post 21 cze 2009, o 15:22

W stanach nigdy nie było 2-litrowego STi. Pierwsze STi jakie tam się pojawiło było w modelu 2003-05 i z 2,5 litrowym silnikiem na tamtym rynku.

Wywalenie kata w turbo przynosi wyłcznie pozytywne efekty. ;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: jak ruszać

Post 21 cze 2009, o 23:40

tRAsh pisze: Azrael, katalizator jest bo własnie sie zastanawiałem czy go nie wyrzucic

W aucie z 96 czy 97 roku raczej go nie ma nawet jeżeli "jest".

tRAsh pisze: Co masz a mysli, ze "Serwisujemy pare JDM'owych wczesnych Subaru"??

Jest jeden czy dwa Type-R ver 4 i 5, jakieś zwykłe STi, nie śledzę tego aż tak mocno, ale parę sztuk ich przyjeżdża w rożnej kondycji.
tRAsh pisze: Jak dzwonilem do Katowic to mi chlop (Mariusz Szot chyba) powiedział, ze nie da rady mnie podłaczyc bo nie maja w 4Turbo sprzetu do JDMa, wiedział stad,ze mialem dodatkowy komputer z HKS(F-Con SZ) i wyslalem do niego zdjecia zeby zapytac czy to sie wogole sprzeda i czy moze mieliby klijenta na takie cos to ze zdjec samych po wiązce wyczail ze to do JDM i nie da rady bo prawdopodobnie ten model co ja mam to jedyny w PL.


W ogóle modele Subaru przed 97 wymagają SSM II lub starszego który mają nieliczne stare ASO. Można jednak odczytać w nich błędy metoda błyskową, a w razie jakiegoś problemu dobry elektronik sobie prowadzi z sygnałami z czujników choćby oscyloskopem. Te ECU nie są jeszcze tak skomplikowane jak współczesne. Mariusz ma dużą wiedzę na temat tych wcześniejszych modeli. A jaki masz problem z silnikiem?



Te wczesne silniki są dość fajne, chociaż nie mają takiej elastyczności i reakcji na gaz jak nowe, to są bardzo wytrzymałe. Natomiast napędy i cała reszta w porównaniu z new age STi są słabiutkie. Niska waga nadwozia czynią z tych modeli świetną bazę do dużych przeróbek, a krótkie przełożenia polączone z bardzo niska waga całego samochodu powodują że są przepotwornie szybkie na prostej w serii.

frodo666
0 gwiazdek
Auto: GT MY'99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak ruszać

Post 24 cze 2009, o 01:46

Witam, z tym ruszaniem to jest pewna zagwozdka :)

Śmigając swoim GTkiem spaliłem oryginalne sprzęgło, kilka dni temu w 4turbo wymienili mi na nowe organiczne xtreme (to za ok 1800zł)
Różnica jest ogromna, trudno mi ruszyć z miejsca bez poslizgu sprzegla, a juz szczyt byl dzisiaj kiedy dalem mojej kobietce pojezdzic imprezką. Po 20 minutach jazdy z jej ruszaniem i zmienianiem biegów poczułem tą cudną woń :)
No i jestem w lekkim szoku, sprzęgło wymienione tydzien temu a już kopci?!

cytuję:
4turbo pisze:Zestaw wzmocniony względem seryjnego odpowiednika, bezproblemowo współpracuje z jednostkami napędowymi wykazującymi nawet 350 KM i 510 Nm. Powoduje odczuwalnie lepszą pracę i skuteczniejsze przenoszenie mocy. Jedyną różnicą w stosunku do standardowego podzespołu jest minimalnie twardszy pedał sprzęgła. Znakomicie sprawdza się w korkach ulicznych i innych sytuacjach wymagających częstego, precyzyjnego dozowania.
Pedał sprzęgła IMO jest zdecydowanie bardziej miękki niż seryjnie, no i z tym dozowaniem juz kompletnie dowalili...

Czy ktoś miał z tym sprzętem do czynienia i może mi coś doradzić, abym go nie spalił przez długie długie lata :)))?

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: jak ruszać

Post 24 cze 2009, o 04:59

Nie sprzęgło, tylko kierwca winny, który nieumiejętnie jeżdżąc pali sprzęgła. ;-)


Doradzić można tylko zaprzestać jazdy na półsprzęgle.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: jak ruszać

Post 24 cze 2009, o 06:16

frodo666 pisze: Pedał sprzęgła IMO jest zdecydowanie bardziej miękki niż seryjnie, no i z tym dozowaniem juz kompletnie dowalili...

Czy ktoś miał z tym sprzętem do czynienia i może mi coś doradzić, abym go nie spalił przez długie długie lata :)))?

jarmaj pisze: Doradzić można tylko zaprzestać jazdy na półsprzęgle
Dokładnie tak!
Najeździłem ponad milion km i jeszcze ta sztuka mi się nie udała... ;-)
Nawet w korkach, puszczaj pedał do konca a następnie wciskaj do konca, jeżeli już nie możesz kontynuować jazdy.
Każdym samochodem na pierwszym biegu, można toczyć się na wolnych obrotach...
Przy okzaji, masz reduktor?, to z niego korzystaj!
Dolce far niente ;-)

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: jak ruszać

Post 24 cze 2009, o 08:54

FUX pisze: Przy okzaji, masz reduktor?, to z niego korzystaj!

W GT-ku?? :o

tRAsh
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Subaru Impreza STI Type-RA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak ruszać

Post 24 cze 2009, o 10:26

Azrael, katalizator jest, napewno...bo co miałoby sie z nim stać? skruszeje i resztkami wylatuje przez wydech? Auto przed exportem przechodzi inspekcje "SYAKEN" ...czy jakoś tak :) normy spalania jak i inne kryteria musza byc tak samo spełnione jak w przypadku rejestracji samochodu w Japonii. W innym przypadku mozna sobie kupic takie auto z przeznaczeniem na zlom(chyba,ze sie kupi nowy kat) ale wtedy na certyfikacie exportu jest taka adnotacja, zeby sie go w UE zarejestrowac nie dało (a w PL i tak sie nie da,ale Japończycy wiedzieć nie musza tego). ...jeszcze powiedz mi czy o mozliwe zeby nie bylo czuć spalinami skoro ma nie być katalizatora?az tak dobrze dopala mieszanke?

Problemów z silnikiem nie mam zadnych, pozatym, ze "męczy" sie na naszym ch***wym paliwie..choć juz coraz rzadziej za sprawą paliwa jakie udaje mi sie kupowac zza granicy. NIemniej przy takim spalaniu te 30l kończą sie szybko i wtedy pozostaje mi lanie 98ki. Nie chce go zniszczyc a przy stukowym to moze byc kwestia kilku tys.km, zresztą czuje roznice na pedale gazu, reakcji silnika, samego wkrecania sie i dzwiekow jakie z siebie wydaje.

Skoro mowisz ze jes kilka JDM'ow (i to R, nie RA+jakies zwykle STI), pomijam fakt w jakiej sa kondycji, to w jaki sposob je serwisujecie/robicie diagnostyke?Tą własnie wymienioną przez Ciebie metodą? Jezeli nie to pozostaje mi tylko domyślać sie, ze to sa UK versions, ktore mają takie ECU jak wszystkie EDMy, czyli ze jest mozliwosc wpięcia sie pod nie. Takie troche to wszystko "nie ścisłe" dla mnie...albo czegos tutaj nei rozumiem??

Czyli wychodzi na to, ze nie da rady przestawic mojego kompa na 98 oktan? Mariusz mowił, ze on jeździ na 98 ultimate (przepraszam za reklame) i mu wszystko gra...ale moze dlatego ze cos jednak robił? pozatym na górnym śląsku jakość paliw jest o niebo lepsza niz na zakichanej opolszczyznie i moze stad brak wiekszych problemow z jego samochodem?

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: jak ruszać

Post 24 cze 2009, o 14:20

Konto usunięte pisze:
FUX pisze: Przy okzaji, masz reduktor?, to z niego korzystaj!

W GT-ku?? :o
Dlatego zrobiłem znak ?...
Dolce far niente ;-)

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: jak ruszać

Post 24 cze 2009, o 14:24

FUX, naprawdę widziałeś kiedyś GT-ka z reduktorem, że zapytałeś? Czy może nie czytałeś tego co kolega napisał :razz:

panpremo
2 gwiazdki
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak ruszać

Post 24 cze 2009, o 22:51

tRAsh pisze:Azrael, katalizator jest, napewno...bo co miałoby sie z nim stać? skruszeje i resztkami wylatuje przez wydech? Auto przed exportem przechodzi inspekcje "SYAKEN" ...czy jakoś tak :) normy spalania jak i inne kryteria musza byc tak samo spełnione jak w przypadku rejestracji samochodu w Japonii. W innym przypadku mozna sobie kupic takie auto z przeznaczeniem na zlom(chyba,ze sie kupi nowy kat) ale wtedy na certyfikacie exportu jest taka adnotacja, zeby sie go w UE zarejestrowac nie dało (a w PL i tak sie nie da,ale Japończycy wiedzieć nie musza tego). ...jeszcze powiedz mi czy o mozliwe zeby nie bylo czuć spalinami skoro ma nie być katalizatora?az tak dobrze dopala mieszanke?
Katalizator sie wypala po 60tyś wiec albo go ktoś wymienił albo jest zapchana pucha... :giggle:
tRAsh pisze: Problemów z silnikiem nie mam zadnych, pozatym, ze "męczy" sie na naszym ch***wym paliwie..choć juz coraz rzadziej za sprawą paliwa jakie udaje mi sie kupowac zza granicy. NIemniej przy takim spalaniu te 30l kończą sie szybko i wtedy pozostaje mi lanie 98ki. Nie chce go zniszczyc a przy stukowym to moze byc kwestia kilku tys.km, zresztą czuje roznice na pedale gazu, reakcji silnika, samego wkrecania sie i dzwiekow jakie z siebie wydaje.
98??? Jeździj tak dalej i żebyś się nie zdziwił jak przy tym twoim ruszaniu silnik powie papa... A nie słyszałeś nigdy o octan busterach??? :cofee:
tRAsh pisze:Skoro mowisz ze jes kilka JDM'ow (i to R, nie RA+jakies zwykle STI), pomijam fakt w jakiej sa kondycji, to w jaki sposob je serwisujecie/robicie diagnostyke?Tą własnie wymienioną przez Ciebie metodą? Jezeli nie to pozostaje mi tylko domyślać sie, ze to sa UK versions, ktore mają takie ECU jak wszystkie EDMy, czyli ze jest mozliwosc wpięcia sie pod nie. Takie troche to wszystko "nie ścisłe" dla mnie...albo czegos tutaj nei rozumiem??
Nie ma czegoś takiego jak Type R czy RA UK versions, ("ECU jak wszystkie EDMy" ...Jezu gdzie ty to czytasz wszystko :wall: :lol: ) Wszystkie GC8 WRX to JDM nawet te w UK. Europejską wersją type R było P1 i 22B type UK.
tRAsh pisze:Czyli wychodzi na to, ze nie da rady przestawic mojego kompa na 98 oktan? Mariusz mowił, ze on jeździ na 98 ultimate (przepraszam za reklame) i mu wszystko gra...ale moze dlatego ze cos jednak robił? pozatym na górnym śląsku jakość paliw jest o niebo lepsza niz na zakichanej opolszczyznie i moze stad brak wiekszych problemow z jego samochodem?
Czyli tak naprawdę wychodzi na to, że kupiłeś najgorsze RA jakie tylko mogłeś bo kupuje się albo 95-96 czyli ver 2 albo 99-00 czyli ver 5-6 bo pierwszy ma najlepszy silnik i jest czystą rajdówką a ostatni da się mapować jest najładniejszy i ma wartość kolekcjonerską.
Twój ma gówniany silnik, niemapowalnego kompa i jest brzydki :-)

ODPOWIEDZ