crony pisze:
P.S. co myslicie na temat automatu, tzn są jakieś wadliwe?
Dość długo jezdzilem OBK 2,5 MY01 w automacie czyli w zasadzie takim do jakiego się przymierzasz. Uwielbialem ten samochod za duszę, niezawodność, przewidywalność, poczucie bezpieczeństwa i wygodę.... ale automat byl jego najslabszą stroną. To dosyć stara, szczególnie jak na dzisiejsze czasy, 4 biegowa konstrukcja. Oczywiscie automat daje Ci niesamowity komfort ale akurat subarowski baaaaaaaaaardzo źle wpływa na osiągi szczegolnie w wersji 2,5. Niby masz stosunkowo mocne auto ale chociazby przy wyprzedzaniu musisz mocno uważać.
Co do twoich pozostałych pytań:
1. wszystkie silniki to boxer niezaleznie od pojemnosci
2. zdefiniuj jak rozumiesz pojecie "optymalne". Według mnie optymalna jest H6 czyli 3.0 - ona wystepuje wprawdzie wylacznie (chyba ze sie myle) w automacie ale i tak daje stosunkowo przyzwoite osiagi (oczywiscie jak na dupowóz). H6 pali nie wiele więcej niż 2,5 AT a daje wiecej frajdy z jazdy. Jeśli zaś zależy ci bardziej na ekonomicznej jezdzie - to oczywiscie 2.0 manual
TwinTurbo w legasiach lub OBK'ach nie ma (chyba ze w jakichs wersjach GT/STI/Cuda na kiju, tego nie wiem)
Co do wyboru między OBK i Legacy - zastanow sie czego bardziej potrzebujesz - jesli zdarza ci się jezdzic po polach/wertepach czyli leciutkim terenie - zastanow sie nad OBK bo jest o pare centymetrow wyzszy. Legacy za to lepiej trzyma się w zakretach bo jest niższy...