Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa

-
Kraszan120
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kielce
- Auto: Subaru OBK
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
22 lip 2009, o 15:54
WItam popołudniową porą,
Mam pytanko - Mój OBK z 2006 r. napędzany jest silnikiem 2,5 o mocy 115 kW. Podobno większość takich silników bez turbo ma moc 121 kW. Jak mogę rozpoznać co to za model sinika, np w celu dobrania właściwego rozrządu

A przy okazji, czy zawsze przy zmianie rozrządu zmienia się pompę wody

Oby Polska rosła w siłę, a ludzie ... dostali żytniej !
Kraszan120
-
deLux
- 5 gwiazdek
- Auto: X.X
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
22 lip 2009, o 20:07
Kraszan120 pisze:
A przy okazji, czy zawsze przy zmianie rozrządu zmienia się pompę wody
pewnie nie zawsze, ale ponoć warto to zrobić przy okazji. Jeśli pompa pada blokując się, leci rozrząd i najczęściej silnik.
deLux
-
Kraszan120
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kielce
- Auto: Subaru OBK
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
22 lip 2009, o 21:34
Dzięki deLux za odpowiedż. Mam zamiar zmienić rozrząd prewencyjnie w świeżo kupionym aucie. Z przebiegu nie zachodzi konieczność wymiany - ale nigdy nie wiadomo (zasada ograniczonego zaufania do sprzedającego)

Tak, że chyba wymienię również tę pompę.
Nadal nie wiem jak się sprawdza model silnika

Oby Polska rosła w siłę, a ludzie ... dostali żytniej !
Kraszan120
-
deLux
- 5 gwiazdek
- Auto: X.X
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
22 lip 2009, o 21:39
na Twoim miejscu podałbym VIN rozgarniętemu sprzedawcy z dobrą historią. dostaniesz właściwy rozrząd i po kłopocie, daj im zapracować na te swoje marże

deLux
-
Kraszan120
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kielce
- Auto: Subaru OBK
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
22 lip 2009, o 21:53
No i to będzie chyba najlepsze rozwiązanie

Ale tak od niczego zapytam może jeszcze któregoś z kolegów na forum, który pracuje dla Subaru.
Oby Polska rosła w siłę, a ludzie ... dostali żytniej !
Kraszan120