Nierówne przyspieszanie

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 21 sie 2009, o 23:14

Niedźwiedź pisze: Powiedz jeszcze - jakie jest fabryczne ładowanie i do jakiej wartości można bezpiecznie podnieść ciśnienie? Tak tyci, tyci ;-)

Na fabrycznej mapie można mieć tyle ile fabryczna mapa ładuje. Jak chcesz więcej to potrzebujesz remapu.



Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 21 sie 2009, o 23:16

Azrael pisze:
Na fabrycznej mapie można mieć tyle ile fabryczna mapa ładuje. Jak chcesz więcej to potrzebujesz remapu.
kumam. I kumam, że to wymaga jakichś tam mega kombinacji remapowych.
Obrazek
Obrazek

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 21 sie 2009, o 23:20

Nie mega kombinacji tylko zapewnienia właściwej ilości paliwa i właściwego zapłonu. Z resztą chodzi o to żeby więcej dmuchać czy żeby lepiej jeździło? Ostatnio mieliśy Subaru które przy redline produkowało więcej mocy po nieznacznym obniżeniu doładowania i dodaniu odpowiedniego zapłonu :) A mniejsze doładowanie jest lepsze bo otwarty wastegate to niższy bacpressure i ogólnie auto się mniej męczy :)

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 21 sie 2009, o 23:30

Azrael pisze: Z resztą chodzi o to żeby więcej dmuchać czy żeby lepiej jeździło?
o to to to :-)
Azrael pisze: produkowało więcej mocy po nieznacznym obniżeniu doładowania
dotąd rozumiem :thumb:
Azrael pisze: i dodaniu odpowiedniego zapłonu
tego już nie kumam :wall:
Azrael pisze: A mniejsze doładowanie jest lepsze bo otwarty wastegate to niższy bacpressure
nie rozumiem :wall:
Azrael pisze: ogólnie auto się mniej męczy :)
rozumiem :thumb:

Rozumiem, że da radę tak, żeby dmuchało mniej , a jechało lepiej. Nie rozumiem jak to zrobić :) i czy da radę :)
Obrazek
Obrazek

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 21 sie 2009, o 23:39

W dużym skrócie - moment obrotowy generuje dodawanie (wyprzedzanie) zapłonu i dodawanie doładowania. Z tym że jak się doda dużo jednego to nie można dodać drugiego. Dlatego nie koniecznie trzeba kręcić doładowanie w górę w całym zakresie obrotów żeby moc rosła.

Mam nadzieję że coś rozjasniłem

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 21 sie 2009, o 23:54

Azrael pisze: Mam nadzieję że coś rozjasniłem
coś tak :-)
generalnie - "bez remapu nie podchodź". To nie tak, że tu śrubka, tam wężyk i jest lepiej. Zgadza się?

Teraz dla jasności, bo przyjdą i będą gadać - jeśli w nast. tyg. po działaniach 4T będzie ok , to ja będę baaardzo zadowolony. Już teraz jest fajnie.
Obrazek
Obrazek

hogi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Kona Stinky
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 23 sie 2009, o 01:16

Niedźwiedź, ta mała turbinka pompuje 0,6 bara.
Ja jeżdżę na 0,85.
Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 23 sie 2009, o 01:19

hogi pisze: Ja jeżdżę na 0,85.
ale na "tej małej turbince" tak ? Delikatny remapik?
Obrazek
Obrazek

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 23 sie 2009, o 08:52

Niedźwiedź, tak jak pisał Az ciśnienie doładowania to nie wszystko - stroisz przynajmniej 3 parametry:
ilość paliwa (różne proporcje powietrze-paliwo spalają się z różną prędkością i temperaturą)
kąt wyprzedzenia zapłonu (agresywniejszy, możliwy na lepszym paliwie daje większą moc limitem jest spalanie stukowe)
ciśnienie doładowania (wtłacza więcej powietrza, ale większe sprężanie podnosi jego temperaturę i podnosi ryzyko spalania stukowego)

wszystkie 3 na siebie wpływają.
Na osłodę dodam, że program ma tablice do ciśnienia odcięcia czyli we forku ~0.8 zależnie od modelu i niektórzy kręcą doładowanie do tego poziomu i jadą na zwykłej mapie.

reasumując, można nawet obniżyć ciśnienie doładowania, dać lepszy timing i uzyskać większą moc (Az powyżej).
zwiększanie mocy przez podnoszenie ciśnienia doładowania jest 'barbarzyńską' metodą znaną z pojazdów gdzie ingerencja w program jest niemożliwa lub nieopłacalna. W nieantycznych subarakach można to zrobić znacznie kulturalniej :mrgreen:

przywiązanie do strojenia wynika z konieczności zbadania pracy silnika po zmianie warunków z seryjnych - wywalone silniki źle wpływają na reputację :mrgreen:

mam nadzieję, że nic nie pokręciłem ;-)

dejv37100
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 27 sie 2009, o 11:05

Witam. Mam podobny problem tyle że na odwrót. Mam Legacy 99, 2.5, 156 KM, automat. Od jakiegoś czasu przy ostrym przyspieszaniu i mocnym wciśięciu gazu auto albo się dławi albo przerywa. Po chwili przy wciśniętym cały czas pedale gazu dochodzi do siebie i dalej już ciągnie normalnie. Wymienione mam świece, przewody, filtr powietrza, czujnik położenia wałka rozrządu, sprawdzony katalizator, przepustnicę, silniczek krokowy. Nie wiem już do kogo iść, żeby nie kazał w ciemno wymieniać po kolei wymieniaż wszystkich części. W serwisie Subaru w moim mieście są same głąby. Może ktoś doradzi.

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 27 sie 2009, o 11:32

dejv37100, to jeszcze sprawdź przepływomierz.
czarne jest piękne...

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 27 sie 2009, o 12:33

Wymienianie losowych części bez diagnozy nie ma sensu :(

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 28 sie 2009, o 00:42

jak sprawdzać przepływkę jak nie drugą przepływką? ;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 28 sie 2009, o 04:43

deLux, np. patrząc na zgodność odczytów z normą. Zwykle można zdiagnozować przepływkę zanim da ona poważne objawy i nie mając drugiej.

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 28 sie 2009, o 08:27

Ku....cze,
następny do raju. :wall:

Jestem dziś u Jaśka to zdam relację. Szlag by to...
Jedzie, jakby ze 100KM uciekło, ładuje do 0,8 br (a było 1,1 br - swoją drogą te 0,3 br to jest przepaść, nie sądziłem, że aż taka), w ogóle padaka i tyle...
Jakiś komitet zbiórki kasy na ewentualne reanimacje padaki mile widziany :-)

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 28 sie 2009, o 10:22

Grzesiek_67 pisze: Jestem dziś u Jaśka to zdam relację. Szlag by to...
Jedzie, jakby ze 100KM uciekło, ładuje do 0,8 br (a było 1,1 br - swoją drogą te 0,3 br to jest przepaść, nie sądziłem, że aż taka), w ogóle padaka i tyle...
Jakiś komitet zbiórki kasy na ewentualne reanimacje padaki mile widziany

świnia ( ;-) ) . U mnie okazało się , że pompuje astronomiczne 0,4... czekam na reanimację.
Może Ci zaworek padł :giggle:
Obrazek
Obrazek

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 28 sie 2009, o 10:23

Przy 0,4 to już raczej wdmuchuje a nie pompuje ;-)



Jako ciekawostke podam że turbo Holseta z koparki nominalnie ma pracować z cisnieniem ...0,2 bar :D

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 28 sie 2009, o 10:55

Azrael pisze: Przy 0,4 to już raczej wdmuchuje a nie pompuje
no wiem ;-( Forek nie jechał. Jak wsiadłem do Hogiego na 0,85 to mi się płakać chciało.
Czekam na nowe DV (podobno dopiero nast tydzień :-( ) jakaś ta podpora czy coś wastegate'a.
Po wymianie DV na używkę od Hogiego jest lepiej , ale liczę, że będzie jeszcze lepiej :thumb:
Obrazek
Obrazek

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 28 sie 2009, o 11:22

Właśnie wróciłem.
Pompuje maks. do 0.989 br ale generalnie, przy 0.950 i pełnym otwarciu przepustnicy występuje korekcję knocka (niewielka wartość ale zawsze = -1) i wastgate się otwiera puszczając bokowcem spalinki (po korekcji nullowej knocka znowu daje nadmuchać i tak w kółko Panie Pierdoło). EGT ok, inne parametry również. Dalsza część kuracji w poniedziałek. Różnica pomiędzy tym co pompował 1,1 br a 0,95 br jest baaardzo odczuwalna w dynamice auta :o Nie sądziłem.

Pocieszył mnie Jasiek na koniec mówiąc : nic nie martw i tak zajebiści zap...la :-)

No tak ale było grubo lepiej ;-(

Nic to , do poniedziałku trza się uzbroić w cierpliwość...ale jedna Wielka Pardubicka mniej :mrgreen:

Pozdrawiam
Grzegorz

PS. A bym zapomniał o najważniejszym, WRAŻENIE Z TESTOWEJ JAZDY Z JAŚKIEM NA LEWYM - BEZCENNE :thumb:
Brak podpisu.

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 28 sie 2009, o 11:52

Grzesiek_67, a gdzie remap robiłeś?
Obrazek
Obrazek

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 28 sie 2009, o 11:59

Niedźwiedź,
Poznań Maptek.
Brak podpisu.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 247 razy
Polubione posty: 528 razy

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 28 sie 2009, o 13:52

Azrael pisze:
Jako ciekawostke podam że turbo Holseta z koparki nominalnie ma pracować z cisnieniem ...0,2 bar :D

Azrael, ale pewnie przepływy ma takie, że zasysa małe dzieci z wózkami do środka jak się zdejmie filtr powietrza, tak ? :mrgreen:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 28 sie 2009, o 14:40

Grzesiek_67 pisze: Niedźwiedź,
Poznań Maptek.

rozumiem, że w Wawie nikt tego (w sensie remap w MY99) nie robi?
Obrazek
Obrazek

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 28 sie 2009, o 15:21

Niedźwiedź, dobrze rozumiesz.
czarne jest piękne...

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Nierówne przyspieszanie

Post 28 sie 2009, o 18:04

Niedźwiedź, w całej Polsce nie robi bo z tego co rozumiem to Maptek ma wyłączność.

ODPOWIEDZ