Tył bym zostawił WRX-owy
Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 86 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
Rocznikowo wszystkie zaciski są jednakowe i będą pasować (chociaż nie jestem pewny czy z Lanosa, czyli od MY08 w górę
). Jedynie od MY05 i wyżej nie będą pasować tarcze, rozstaw śrub inny.
Tył bym zostawił WRX-owy
Tył bym zostawił WRX-owy
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
Wszystkie Subaru w ogóle mają takie same mocowania zacisków. Są jednak inne rozwiązania conajmniej równie dobre jak nie lepsze które np. pasują z większą liczba felg.
- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
jarmaj pisze: Tak, pasują. Tylko oczywiście wiesz, że zmienić musisz nie tylko zaciski, ale też tarcze i klocki?
No i jak masz seryjne felgi WRX, to na ten zacisk nie wejdą.
To chyba kupno jakichś Ksportów/D2 wychodzi taniej, a efekt lepszy?
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
Rozmawiałem ostatnio z Markiem MTS o hamulcach i mówił ,że fajnie zachowują się w GT tarcze OBK i klocki ferrodo ds2500 . Trochę mnie to zaskoczyło ale nazwał to ,że tak określę ekonomiczno rozsądnym rozwiązaniem ( tarcze trzeba tylko przefrezować ) . A ponoć nieźle hamuje 
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
EBC Red Stuff moim zdaniem to nie jest najlepszy klocek . Redów nie da się wogóle modulować , albo nie hamują albo od razu blokują wszystkie koła. Dla mnie osobiście w moim obecnym samochodzie był bardzo zły klocek , dawał , małe poczucie bezpieczeństwa, bardzo nieprzyjazny dla tarcz.
EBC red stuff wg. producenta maja max temperaturę pracy w przybliżeniu 650C ( brak dokładnych danych ) , moim zdaniem sporo zawyżona . Przy tym poziomie cenowym ani Ferodo ani Hawk nie ma mieszanek które wytrzymują 650C. Jest to zupełnie zbędne bo nie ma tarczy standardowo montowanej która wytrzyma więcej. I nie jest tajemnica ze HP+ to niecałe 500C ( 482C ) i Ferrodo DS2500 537C a i tak pokonają każde EBC w szybkiej miejskiej i podmiejskiej jezdzie. !!!! EBC pod tym względem stawia Redy w mojej ocenie wśród pseudo-tuningowych produktów.
moje osobiste podsumowanie jest takie...
jeśli chcesz tanio i bez szaleństw to bierz zwykle ferrodo z intercarsu
jeśli masz trochę więcej gotówki ale tylko na klocki to bierz greenstuffy
jeśli masz trochę wiecej gotówki niz w punkcie poprzednim i chcesz trochę lepsze klocki bierz niższy model hawkow
jesli chcesz DOBRZE (co nie równa sie tanio) bierz tarcze DBA. PowrSlot, Org BREMBO(najlpeiej takie w po kapieli olejowej) plus wyższy model Hawkow lub Ferodo .
chcesz Bardzo dobrze? wymień do punktu powyższego przewodu na takie w oplocie i płyn o podwyższonej temp wrzenia
chcesz jeszcze lepiej? co jest już wyższym poziomem abstrakcji? to załóż tarcze DBA z serii 5000 i klocki DS3000 / Hawk HT-10 lub serie Hawk DTC
co nie założysz będzie hamować a ilość awaryjnych hamowań w zależnosci od setupu...
EBC red stuff wg. producenta maja max temperaturę pracy w przybliżeniu 650C ( brak dokładnych danych ) , moim zdaniem sporo zawyżona . Przy tym poziomie cenowym ani Ferodo ani Hawk nie ma mieszanek które wytrzymują 650C. Jest to zupełnie zbędne bo nie ma tarczy standardowo montowanej która wytrzyma więcej. I nie jest tajemnica ze HP+ to niecałe 500C ( 482C ) i Ferrodo DS2500 537C a i tak pokonają każde EBC w szybkiej miejskiej i podmiejskiej jezdzie. !!!! EBC pod tym względem stawia Redy w mojej ocenie wśród pseudo-tuningowych produktów.
moje osobiste podsumowanie jest takie...
jeśli chcesz tanio i bez szaleństw to bierz zwykle ferrodo z intercarsu
jeśli masz trochę więcej gotówki ale tylko na klocki to bierz greenstuffy
jeśli masz trochę wiecej gotówki niz w punkcie poprzednim i chcesz trochę lepsze klocki bierz niższy model hawkow
jesli chcesz DOBRZE (co nie równa sie tanio) bierz tarcze DBA. PowrSlot, Org BREMBO(najlpeiej takie w po kapieli olejowej) plus wyższy model Hawkow lub Ferodo .
chcesz Bardzo dobrze? wymień do punktu powyższego przewodu na takie w oplocie i płyn o podwyższonej temp wrzenia
chcesz jeszcze lepiej? co jest już wyższym poziomem abstrakcji? to załóż tarcze DBA z serii 5000 i klocki DS3000 / Hawk HT-10 lub serie Hawk DTC
co nie założysz będzie hamować a ilość awaryjnych hamowań w zależnosci od setupu...
Racing Parts Distributing
Rally Armor,Hawk Performance,Exedy,ACT,ARP,Cometic,Kelford,Mahle,Borla,Invidia..
http://www.topendpower.pl/
Rally Armor,Hawk Performance,Exedy,ACT,ARP,Cometic,Kelford,Mahle,Borla,Invidia..
http://www.topendpower.pl/
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
kiepuczi pisze:
jeśli masz trochę więcej gotówki ale tylko na klocki to bierz greenstuffy
Te to dopiero są niebezpieczne w ostrej jeździe. Poddane solidnym obciążeniom się rozpadają. Red stuffy są znacznie rozsądniejsze, rzeczywiście szału nie robią, ale to są tanie klocki. Greenów bym nie polecił. Mam w dupowozie na tyle, ale dupowozem nie jeżdżę szybko.
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
Ok. A jak sprawa z zaciskami K Sport? Osiem tloczkow to juz chyba daje rade. Widze, ze sa na rozmiar 330 i 356mm i wydaja sie przy tym duzo wezsze niz inne zaciski. Czy one wchodza pod seryjne 17-stki ?Azrael pisze:Wszystkie Subaru w ogóle mają takie same mocowania zacisków. Są jednak inne rozwiązania conajmniej równie dobre jak nie lepsze które np. pasują z większą liczba felg.
A co do dyskusji o klockach to moim skromnym zdaniem kombinacje najlepszych klockow i tarcz przy fabrycznych zaciskach po prostu nie hamuja i trzeba sie do tego przyzwyczaic
A prawda jest, ze "cywilna" honda z zalozonymi klockami greenstuff hamuje o wiele lepiej niz WRX na DS2500 czy OMP
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
A nie czasem ,,załóż BBK''? ;>kiepuczi pisze: chcesz jeszcze lepiej? co jest już wyższym poziomem abstrakcji? to załóż tarcze DBA z serii 5000 i klocki DS3000 / Hawk HT-10 lub serie Hawk DTC
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
Zabawy z tarczami i klockami w WRX nie mają sensu, nie hamuje i już. Taki zestaw K-sport w rzeczywiście cywilnej jeździe jest niemal wieczny. Barbie natłukla już nie wiem ile kilometrów i nawet nie widać zużycia klocka, a wcześniej ciągle zmieniała.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 86 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
Azrael pisze:Zabawy z tarczami i klockami w WRX nie mają sensu, nie hamuje i już.
Tzn same klocki dają radę, na porządnych klockach nie miałem raczej problemu z ich przegrzewaniem.
Utrapieniem w WRX są tarcze. Co nie wsadziłem, to po kilkunastu kilometrach ostrzejszej jazdy po górach były krzywe. I potem musiałem już jeździć z bijącą jak cholera kierownicą, dopóki nie zaczynały pękać i trzeba było wymienić.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
no ale teraz sie ustatkowalaAzrael pisze: nawet nie widać zużycia klocka, a wcześniej ciągle zmieniała.
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
A czy taki osmiotloczkowy Ksport w wersji z tarcza 356 wejdzie pod felge 17? Z moich b. prowizorycznych pomiarow wynika, ze na styk ale by wszedl.
Wtedy nie dosc, ze by to hamowalo to i jeszcze wygladalo niezle.
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
Moim zdaniem nie ma takiej możliwości, może pod jakąś całkowicie egzotyczną felgę. 330mm wchodzi na styk pod wiekszośc felg.
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
Dziekuje za wyprowadzenie mnie z bledu. A jak wychodzi porownanie hamulcow z STI a K-sportem na tarczy 330 i takich samych klockach ?
- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
matuszyn pisze: A czy taki osmiotloczkowy Ksport w wersji z tarcza 356 wejdzie pod felge 17? Z moich b. prowizorycznych pomiarow wynika, ze na styk ale by wszedl.
Przy 330 są tylko milimetry wolnego miejsca przy zaciski i to z wierzchu i wewnątrz felgi. Zresztą 330 wystarczą, a jak Cię tak bardzo wygląd martwi to też i wyglądają solidnie. No i po każdej trasie wyraźnie ciemniejsze przednie felgi (na DS2500). Taki zestaw to moim zdaniem rzecz niezbędna w WRXie, a miałem całkiem sympatycznego i bardzo rozsądnie doinwestowanego. Jedyną wadą takiego rozwiązania jest nierównomiernie rozłożona siła hamowania. Lekkie, acz stanowcze, przyhamowanie na łuku (czasami niezbędne) musi być powiązane z kontrą (ale ktoś kiedyś bajki opowiadał jakie to WRXy są podsterowne
Ja cały czas się zastanawiam czy zakładać D2 (zostawiłem sobie) do przyszłego STi, czy sobie darować.
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
Wytlumaczcie prosze. Czyli nie dosc, ze hamuje to jeszcze zuzywa sie x razy mniej?Azrael pisze:Taki zestaw K-sport w rzeczywiście cywilnej jeździe jest niemal wieczny.
Witek, a czy w Twoim d2 masz porownanie jak auto sie zachowuje na roznych klockach? Pytam, bo ze mnie jezdziec taki, ze na seryjnych zaciskach nie stwierdzam przepasci miedzy DS2500 a OMP (i na jednym i na drugim nie hamuje) oprocz zlotowkowej. Po tym czego sie naczytalem o DS-ach oczekiwalem wiekszej roznicy w hamowaniu. Rozumiem, ze dopiero w odpowiednich zaciskach te klocki pokazuja pazury?
- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
matuszyn, D2/Ksport to cały zestaw z zaciskami, tarczami, klockami oraz przewodami w oplocie. Teoretycznie nic w nim nie trzeba wymieniać, za radą Azraela wymieniłem klocki z zestawu na DS2500. Na DSach jakby łagodniej hamuje, mocniej trzeba wcisnąć pedał (na tych z zestawu od razu była brzytwa), jednak przy hamowaniu "na maxa" nie czuje się różnicy. Dlaczego zmieniłem? Według 4turbo DSy znacznie wolniej zjadają tarcze a hamują tak samo. Na takim zestawie jeśli nacisnęło się na trasie hamulec do połowy to znaczy, że miało się mocne, wymuszone przez sytuację hamowanie (awaryjne rzekłbym nawet), więc różnica między w miarę podobnymi klockami dla zwykłego użytkownika nie będzie wyczuwalna. Trzeba jednak pamiętać, że klocki w zestawie kosztują tyle co do STi (jakieś 1300).
Dokładnie. Ja też przejeździłem z 25-35kkm (wiem, duży rozrzut, ale naprawdę nie pamiętam
), a tarcze i klocki przejeżdżą spokojnie drugie tyle. Wcześniej klocki ledwo 30kkm wytrzymywały, a hamulec był traktowany dużo łagodniej. Taki fajny hamulec naprawdę prowokuje, aby go naciskać, w końcu to jeszcze większe przeciążenia niż podczas naciskania prawego pedału.
Musisz zastanowić się co będziesz robił z autem w przyszłości. Jeśli masz zamiar inwestować w auto to zacznij od hamulców, później remap lub stabilizatory (warto!), jeśli będziesz zmieniał na nowszego WRXa lub Forestera to też śmiało hamulce kupuj. Jeśli planujesz w przyszłości STi to masz dylemat wart rozpatrzenia.
matuszyn pisze: Wytlumaczcie prosze. Czyli nie dosc, ze hamuje to jeszcze zuzywa sie x razy mniej?
Dokładnie. Ja też przejeździłem z 25-35kkm (wiem, duży rozrzut, ale naprawdę nie pamiętam
Musisz zastanowić się co będziesz robił z autem w przyszłości. Jeśli masz zamiar inwestować w auto to zacznij od hamulców, później remap lub stabilizatory (warto!), jeśli będziesz zmieniał na nowszego WRXa lub Forestera to też śmiało hamulce kupuj. Jeśli planujesz w przyszłości STi to masz dylemat wart rozpatrzenia.
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
Mój GTek bez D2 też uniknął kilku stłuczek. Ba, przy hamowaniu na łuku również wyprzedza mnie tył, podobnie jak Ciebie przy D2 (z tym, że ja mam całe autoWitek pisze:O cenie nie piszę, bo mój dzięki D2 (aka Ksport) uniknął kilku stłuczek.
Czy mam rozumieć, że Ferrodo Premiere mają dużo lepszy stosunek jakość/cena?
czarne jest piękne...
- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
vibowit pisze: Mój GTek bez D2 też uniknął kilku stłuczek.
Moja Nubira na zwykłych brembo tyż i co z tego?
vibowit pisze: Ba, przy hamowaniu na łuku również wyprzedza mnie tył, podobnie jak Ciebie
Nie, nie podobnie. Miałem okazję zrobić trochę tysięcy na jednych i drugich hamulcach, w tym trochę na torze, więc chyba lepiej wiem od Ciebie. Zresztą WRX jest cięższy i szybszy.
vibowit pisze: z tym, że ja mam całe auto
Ja też mam całe auto. Mój dawny WRX też jest cały.
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
To, że teza, że inwestycja w D2 jest opłacalna jest bezsensowna, a dowód na nią mocno naciągany.Witek pisze:Moja Nubira na zwykłych brembo tyż i co z tego?![]()
Oczywiście. Przecież Ty wszystko wiesz lepiej.Witek pisze:Nie, nie podobnie. Miałem okazję zrobić trochę tysięcy na jednych i drugich hamulcach, w tym trochę na torze, więc chyba lepiej wiem od Ciebie.
Nie twierdzę, że inwestycja w hamulce jest bezsensowna. Na pewno jest bardzo dużo uzasadnień dla niej, ale śmieszy mnie podkreślanie na każdym kroku, jak ta inwestycja jest niezbędna i jak opłacalna, bez zważanie na to do jakiego auta, jakiego stylu jazdy itd.
czarne jest piękne...
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
Vibowit, Ci co nie jeździli z BBK nie rozumieją na czym to polega. Trzeba pojeździć i zobaczyć że to inna jakość.
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
Azrael, ale ja to doskonale rozumiem i jak napisałem, wiem, że to ma sens.
Chodzi mi jedynie o to, że pisanie za każdym razem, że hamulce "TRZEBA KONIECZNIE" wymienić bywa często nieadekwatne do sytuacji i wymagań.
A tutaj akurat chciałem się przyczepić do argumentacji Witka.
Chodzi mi jedynie o to, że pisanie za każdym razem, że hamulce "TRZEBA KONIECZNIE" wymienić bywa często nieadekwatne do sytuacji i wymagań.
A tutaj akurat chciałem się przyczepić do argumentacji Witka.
czarne jest piękne...
Re: Hamulce do Imprezy WRX 2001r 218KM
vibowit, zgadzam się chociaż bardzo mało użytkowników w WRX nie potrzebuje lepszych hamulców. Może moja mama jakby jeździła WRxem.