Check Engine po zmianie dolotu
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Check Engine po zmianie dolotu
Wczoraj nabyłem mojego wymarzonego WRX'a MY'05 EU i po załozeniu dolotu (krótka rura z miejscem na przepływke+stożek) zaczął się świecić check. Jak można rozwiązać ten problem ?
CZĘŚCI UŻYWANE SUBARU IMPREZA FORESTER LEGACY OUTBACK
tel.510-272-777
tel.510-272-777
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Check Engine po zmianie dolotu
CZEX, sciągnąć ten stożek, spalić i rozsypać popiół.
Stożek nic nie daje, a może napsuć (np. przepływkę)

Stożek nic nie daje, a może napsuć (np. przepływkę)
Re: Check Engine po zmianie dolotu
Wiem, że dolot nie doda mi mocy, chodzi mi tylko o ładny dźwięk zasysającego powietrza. Można jakoś przestroić tą przepływke żeby pasowała do stożka ?
CZĘŚCI UŻYWANE SUBARU IMPREZA FORESTER LEGACY OUTBACK
tel.510-272-777
tel.510-272-777
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Check Engine po zmianie dolotu
Mało nie doda mocy, zmniejszy ją ciągnąc gorące powietrze z komory silnika.
Wszystkie konieczne rady już padły. Wywal to dziadostwo, wsadź seryjny dolot i nie psuj porządnego auta.
Wszystkie konieczne rady już padły. Wywal to dziadostwo, wsadź seryjny dolot i nie psuj porządnego auta.

Re: Check Engine po zmianie dolotu
Przeplywki w new age tak latwo chyba juz nie padaja, ale tak czy inaczej modyfikacja we w miare seryjnym samochodzie pozbawiona sensu, jak juz wiele osob powiedzialo - zwlaszcza, jesli zasysa sie powietrze z komory silnika.
Chcesz slyszec odglosy zasysanego powietrza lepiej to wyjmij tlumik szmerow.
Pozdrawiam
Chcesz slyszec odglosy zasysanego powietrza lepiej to wyjmij tlumik szmerow.
Pozdrawiam
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Check Engine po zmianie dolotu
Stawiam że to że sie pali check oznacza że coś jest źle poskladane, albo to jest dolot typu "big maf" i wtedy winny jest po prostu zły dolot do seryjnego programu.
Re: Check Engine po zmianie dolotu
ok i tak planowałem wgranie programu, więc może problem sam zniknie. Czy jest to jakiś problem dla silnika jazda na seryjnej mapie ze stożkiem i świecącym się czekiem ? Będzie więcej palił czy będą jakieś inne skutki ?
CZĘŚCI UŻYWANE SUBARU IMPREZA FORESTER LEGACY OUTBACK
tel.510-272-777
tel.510-272-777
Re: Check Engine po zmianie dolotu
To jest podstawowy czujnik sterujący pracą silnika, big MAF stosuje sie przy mocach powyzej 400KM jak brakuje skali w seryjnej przepływce, wymaga przeskalowanie przepływomierza a nie prostej mapki. Może jednak przemyśl swoje blędy i przestań podchodzic od tzw. d... strony do modyfikacji samochodu. Seryjny dolot jest dobry do 400KM. Jak chcesz szuy to wywal tłumik szmerów ssania z błotnika (profi - bo nieprofi mod moze skonczyc sie wysadzeniem silnika w 1. kałuzy).
Re: Check Engine po zmianie dolotu
Co do montowania dolotow to one gow... daja .... tuning psychiczny ... jeszcze naklejki remus albo hks i pincet koni jak nic ... a tak powaznie wywal dolot ... zbieraj na up pipe i wydech ... zrob program i przestac cudowac bo jeszcze sobie przeplywke rozsypisz ... co do checka to wroc do seryjnego dolotu ... zdejmij klemy na troche z akumulatora i jak check juz zgasnie to nie dlub 

http://www.subaru-dream.pl -> Remember that horsepower sells cars, torque wins races !!!
Re: Check Engine po zmianie dolotu
Odpowiadajac Ci na pytanie ... zapodales stozek ... duzo wiecej powietrza ciagnie niz seryjny ... pytanie jaki jest to ten dolot bo jak zaciaga Ci cieple powietrze z silnika to napewno pogorszyles osiagi ... ECU ma to do Siebie ze bedzie Cie ratowal jak bedziesz mial za uboga mieszanke to bede Ci lał paliwem więc już masz odpowiedź na pytanie - TAK będzie więcej palił. To co napisał Azrael większa woda i masz darmowe wewnetrzne mycie silnika + niepotrzebne wydatki . Wedlug mnie sam dzwiek silnika w Subaru jest sliczny i nie trzeba mu stozkow ... to nie CIVIC czy Stare BMW ze ma ryczec z odeglosci kilometra. A jak chcesz zwiększyć walory słuchowe to zmień tłumik i dodaj Blow Offa bedziesz mial Upssss upsssss dodatkowo 

http://www.subaru-dream.pl -> Remember that horsepower sells cars, torque wins races !!!
Re: Check Engine po zmianie dolotu
i też będzie wolniej jeździł...BURi pisze: dodaj Blow Offa bedziesz mial Upssss upsssss dodatkowo![]()
Re: Check Engine po zmianie dolotu
No ale wiesz będzie Panie czapki przechodniów rwało 

http://www.subaru-dream.pl -> Remember that horsepower sells cars, torque wins races !!!
Re: Check Engine po zmianie dolotu
jarmaj, oj bez przesady, zależy jak szybko jeździsz - im szybciej tym mniej dostaje :D
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Check Engine po zmianie dolotu
Pewnie, gdyby tylko to nie była taka autodemolka, to poważnie bym nad tym pomyślał. Niezły byłby lans, postrzelać tak sobie na dohamowaniu czasemzofija pisze:No, i daje fajne efekty

Re: Check Engine po zmianie dolotu
jarmaj, zajrzyj tutaj: http://forum.4turbo.pl/viewtopic.php?f=3&p=11635#p11635 

Re: Check Engine po zmianie dolotu
zmieniłem dolot na serie, skasowałem błąd i auto zaczęło normalnie jeździć. Na stożku i ze świecącym się Check Engine wynik na hamowni był powalający 198KM i 237Nm 

CZĘŚCI UŻYWANE SUBARU IMPREZA FORESTER LEGACY OUTBACK
tel.510-272-777
tel.510-272-777
Re: Check Engine po zmianie dolotu
Niestety problem chyba powrócił. Mimo, że check engine już się nie pojawia to auta nie ma pełnego doładowania turbiny. Wczoraj ładował tylko do 0,5BAR, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu 0,7BAR, a po godzinie ładował już normalnie 0,9 jednak powyżej 6000obr doładowanie spada do 0,7. Czy to może być spowodowane uszkodzoną przepływką czy to raczej jakaś poważniejsza sprawa ?
CZĘŚCI UŻYWANE SUBARU IMPREZA FORESTER LEGACY OUTBACK
tel.510-272-777
tel.510-272-777
Re: Check Engine po zmianie dolotu
CZEX pisze: Czy to może być spowodowane uszkodzoną przepływką
Może, jak najbardziej.
Re: Check Engine po zmianie dolotu
CZEX, na diagnostykę albo zabierz się za logowanie i dużo czytania. szybciej na diagnostykę, może nawet taniej bo wiedzę ciężko wycenić 

Re: Check Engine po zmianie dolotu
Jeżeli się nie myle to w serii w tym modelu doładowanie spada od 5600obr/min i do tych obrotów może być 0.9bar. W okolicy 6000 obr już tylko 0.75bar; 6400obr 0,63 i maleje cały czas wraz ze wzrostem obrotów. Generalnie pełne doładowanie powinno występować w przedziele 2400-5600 obr.CZEX pisze: Niestety problem chyba powrócił. Mimo, że check engine już się nie pojawia to auta nie ma pełnego doładowania turbiny. Wczoraj ładował tylko do 0,5BAR, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu 0,7BAR, a po godzinie ładował już normalnie 0,9 jednak powyżej 6000obr doładowanie spada do 0,7. Czy to może być spowodowane uszkodzoną przepływką czy to raczej jakaś poważniejsza sprawa ?