Check Engine po zmianie dolotu

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
CZEX
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SUBARU
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Check Engine po zmianie dolotu

Post 20 lis 2009, o 09:57

Wczoraj nabyłem mojego wymarzonego WRX'a MY'05 EU i po załozeniu dolotu (krótka rura z miejscem na przepływke+stożek) zaczął się świecić check. Jak można rozwiązać ten problem ?


CZĘŚCI UŻYWANE SUBARU IMPREZA FORESTER LEGACY OUTBACK

tel.510-272-777

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 20 lis 2009, o 10:36

CZEX, sciągnąć ten stożek, spalić i rozsypać popiół. ;-)

Stożek nic nie daje, a może napsuć (np. przepływkę)

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 20 lis 2009, o 11:21

nic dodać nić ująć, popsułeś samochód :wall:

CZEX
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SUBARU
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 20 lis 2009, o 11:36

Wiem, że dolot nie doda mi mocy, chodzi mi tylko o ładny dźwięk zasysającego powietrza. Można jakoś przestroić tą przepływke żeby pasowała do stożka ?
CZĘŚCI UŻYWANE SUBARU IMPREZA FORESTER LEGACY OUTBACK

tel.510-272-777

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 20 lis 2009, o 11:47

Mało nie doda mocy, zmniejszy ją ciągnąc gorące powietrze z komory silnika.

Wszystkie konieczne rady już padły. Wywal to dziadostwo, wsadź seryjny dolot i nie psuj porządnego auta. ;-)

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 20 lis 2009, o 12:20

Przeplywki w new age tak latwo chyba juz nie padaja, ale tak czy inaczej modyfikacja we w miare seryjnym samochodzie pozbawiona sensu, jak juz wiele osob powiedzialo - zwlaszcza, jesli zasysa sie powietrze z komory silnika.
Chcesz slyszec odglosy zasysanego powietrza lepiej to wyjmij tlumik szmerow.

Pozdrawiam
Jacek "AMI" Rudowski

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 20 lis 2009, o 12:23

Stawiam że to że sie pali check oznacza że coś jest źle poskladane, albo to jest dolot typu "big maf" i wtedy winny jest po prostu zły dolot do seryjnego programu.

CZEX
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SUBARU
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 20 lis 2009, o 12:35

ok i tak planowałem wgranie programu, więc może problem sam zniknie. Czy jest to jakiś problem dla silnika jazda na seryjnej mapie ze stożkiem i świecącym się czekiem ? Będzie więcej palił czy będą jakieś inne skutki ?
CZĘŚCI UŻYWANE SUBARU IMPREZA FORESTER LEGACY OUTBACK

tel.510-272-777

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 20 lis 2009, o 12:40

To jest podstawowy czujnik sterujący pracą silnika, big MAF stosuje sie przy mocach powyzej 400KM jak brakuje skali w seryjnej przepływce, wymaga przeskalowanie przepływomierza a nie prostej mapki. Może jednak przemyśl swoje blędy i przestań podchodzic od tzw. d... strony do modyfikacji samochodu. Seryjny dolot jest dobry do 400KM. Jak chcesz szuy to wywal tłumik szmerów ssania z błotnika (profi - bo nieprofi mod moze skonczyc sie wysadzeniem silnika w 1. kałuzy).

BURi
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Impreza WRX BUGEYE
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 20 lis 2009, o 17:55

Co do montowania dolotow to one gow... daja .... tuning psychiczny ... jeszcze naklejki remus albo hks i pincet koni jak nic ... a tak powaznie wywal dolot ... zbieraj na up pipe i wydech ... zrob program i przestac cudowac bo jeszcze sobie przeplywke rozsypisz ... co do checka to wroc do seryjnego dolotu ... zdejmij klemy na troche z akumulatora i jak check juz zgasnie to nie dlub :lol:
http://www.subaru-dream.pl -> Remember that horsepower sells cars, torque wins races !!!

BURi
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Impreza WRX BUGEYE
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 20 lis 2009, o 17:59

Odpowiadajac Ci na pytanie ... zapodales stozek ... duzo wiecej powietrza ciagnie niz seryjny ... pytanie jaki jest to ten dolot bo jak zaciaga Ci cieple powietrze z silnika to napewno pogorszyles osiagi ... ECU ma to do Siebie ze bedzie Cie ratowal jak bedziesz mial za uboga mieszanke to bede Ci lał paliwem więc już masz odpowiedź na pytanie - TAK będzie więcej palił. To co napisał Azrael większa woda i masz darmowe wewnetrzne mycie silnika + niepotrzebne wydatki . Wedlug mnie sam dzwiek silnika w Subaru jest sliczny i nie trzeba mu stozkow ... to nie CIVIC czy Stare BMW ze ma ryczec z odeglosci kilometra. A jak chcesz zwiększyć walory słuchowe to zmień tłumik i dodaj Blow Offa bedziesz mial Upssss upsssss dodatkowo :thumb:
http://www.subaru-dream.pl -> Remember that horsepower sells cars, torque wins races !!!

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 20 lis 2009, o 18:03

BURi pisze: dodaj Blow Offa bedziesz mial Upssss upsssss dodatkowo :thumb:
i też będzie wolniej jeździł...

BURi
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Impreza WRX BUGEYE
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 20 lis 2009, o 18:09

No ale wiesz będzie Panie czapki przechodniów rwało :mrgreen:
http://www.subaru-dream.pl -> Remember that horsepower sells cars, torque wins races !!!

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 20 lis 2009, o 18:18

BURi, do tego lepiej mieć ALS :D

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 20 lis 2009, o 18:54

Tylko do ALS-u trzeba mieć własną hurtownię z turbinami ;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 20 lis 2009, o 18:58

jarmaj, oj bez przesady, zależy jak szybko jeździsz - im szybciej tym mniej dostaje :D

zofija
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice/Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 20 lis 2009, o 22:04

No, i daje fajne efekty :mrgreen:
Czarownica prawdę Ci powie :D

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 21 lis 2009, o 00:19

zofija pisze:No, i daje fajne efekty :mrgreen:
Pewnie, gdyby tylko to nie była taka autodemolka, to poważnie bym nad tym pomyślał. Niezły byłby lans, postrzelać tak sobie na dohamowaniu czasem :evilgrin:

LouCyphre
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: H&H
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 21 lis 2009, o 01:26

jarmaj, No nie bądź żyła, kup se ALS,będzie Fun...i promise :mrgreen:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 21 lis 2009, o 01:27


CZEX
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SUBARU
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 22 lis 2009, o 18:34

zmieniłem dolot na serie, skasowałem błąd i auto zaczęło normalnie jeździć. Na stożku i ze świecącym się Check Engine wynik na hamowni był powalający 198KM i 237Nm :-d
CZĘŚCI UŻYWANE SUBARU IMPREZA FORESTER LEGACY OUTBACK

tel.510-272-777

CZEX
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SUBARU
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 24 lis 2009, o 10:54

Niestety problem chyba powrócił. Mimo, że check engine już się nie pojawia to auta nie ma pełnego doładowania turbiny. Wczoraj ładował tylko do 0,5BAR, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu 0,7BAR, a po godzinie ładował już normalnie 0,9 jednak powyżej 6000obr doładowanie spada do 0,7. Czy to może być spowodowane uszkodzoną przepływką czy to raczej jakaś poważniejsza sprawa ?
CZĘŚCI UŻYWANE SUBARU IMPREZA FORESTER LEGACY OUTBACK

tel.510-272-777

LouCyphre
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: H&H
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 24 lis 2009, o 11:41

CZEX pisze: Czy to może być spowodowane uszkodzoną przepływką

Może, jak najbardziej.

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 24 lis 2009, o 11:57

CZEX, na diagnostykę albo zabierz się za logowanie i dużo czytania. szybciej na diagnostykę, może nawet taniej bo wiedzę ciężko wycenić ;-)

tomekc
0 gwiazdek
Lokalizacja: koło KRK
Auto: WRX US 06
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Check Engine po zmianie dolotu

Post 24 lis 2009, o 22:38

CZEX pisze: Niestety problem chyba powrócił. Mimo, że check engine już się nie pojawia to auta nie ma pełnego doładowania turbiny. Wczoraj ładował tylko do 0,5BAR, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu 0,7BAR, a po godzinie ładował już normalnie 0,9 jednak powyżej 6000obr doładowanie spada do 0,7. Czy to może być spowodowane uszkodzoną przepływką czy to raczej jakaś poważniejsza sprawa ?
Jeżeli się nie myle to w serii w tym modelu doładowanie spada od 5600obr/min i do tych obrotów może być 0.9bar. W okolicy 6000 obr już tylko 0.75bar; 6400obr 0,63 i maleje cały czas wraz ze wzrostem obrotów. Generalnie pełne doładowanie powinno występować w przedziele 2400-5600 obr.

ODPOWIEDZ