uszczelka pod głowicą

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
MISIEK062006
2 gwiazdki
Auto: IMPREZA WRX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 1 gru 2009, o 10:35

Azrael, daj sygnała jak coś będzie wiadomo może na dwa auta wpadniemy :thumb:



peterzx12r
0 gwiazdek
Auto: Subaru Impreza WRX 2006 WAGON USA, Chrysler 300C 5,7 L HEMI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 1 gru 2009, o 12:27

Azrael pisze:peterzx12r, 3k netto, ale teraz jest 4 rocznica funkcjonowania firmy, będzie pewnie jakaś promocja :)
To mam prosbe wyslij na priva kiedy i za ile, i tak samochod dopiero odbiore od blacharza najwczesniej w przyszlym tygodniu,ale bede czekal na info.

Pozdro....

cArLoS
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: WRX Spec Carlos 440/585
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 1 gru 2009, o 13:18

Powiem ze na promocje to i ja bym sie zalapał
projekt "Huragan" Carlos - 440/585
Obrazek

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 2 gru 2009, o 11:35

cArLoS, peterzx12r, MISIEK062006, promocja od dziś do końca grudnia - 3 tys. brutto.

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 2 gru 2009, o 11:54

Azrael, inne usługi też objęte promocją ? 8-)
Obrazek
Obrazek

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 2 gru 2009, o 11:59

Niedźwiedź, tak domyślnie to promocja na remapy, ale jak cośinnego będziesz chciał zrobić to ze względu na rocznice działaności może my m ieć wyższy tzw. "współczynnik litości" ;)

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 2 gru 2009, o 12:07

Azrael pisze: Niedźwiedź, tak domyślnie to promocja na remapy, ale jak cośinnego będziesz chciał zrobić to ze względu na rocznice działaności może my m ieć wyższy tzw. "współczynnik litości" ;)

i większą rozpoznawalność Forumowiczów ;-)
Obrazek
Obrazek

Tasior_Miedziak
4 gwiazdki
Lokalizacja: z zaświatów
Auto: Czarny karawan na gnojówkę
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 4 gru 2009, o 17:28

Ja bym jeszcze podrazyl temat tych wadliwych 2.5XT bo nie rozumiem jednej rzeczy.

Silnik 2.5XT jest wykonany tak, ze sie przegrzewa w pewnych szczegolnych okolicznosciach. Zeby pozbyc sie tej wady nalezy wymienic szpilki na lepsze i najlepiej tloki tez. Fajnie, tylko jak to jest ze po takiej operacji przestanie sie przegrzewac? Przeciez konstrukcja bloku sie nie zmieni. Jak to ma zabezpieczyc przed przegrzewaniem sie? Ten czwarty tlok dalej bedzie mial za cienka scianke czy jakos tak.

miszozon
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forek S-turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 4 gru 2009, o 17:32

Ja tam się nie znam ale skoro przegrzewanie nie szkodzi osprzętowi i sam blok też wytrzymuje to wsadzając lepsze bebechy mamy z głowy przyczyny tego przegrzewania, a chyba o to chodzi.
Ostatnio zmieniony 4 gru 2009, o 19:48 przez miszozon, łącznie zmieniany 2 razy.
vel misza, Pozdrawiam!

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 4 gru 2009, o 17:41

Tasior_Miedziak, przegrzewanie bierze się z nieszczelnej uszczelki, a nieszczelność z niestabilnych tulei cylindrów. Dokładniejsze ściśnięcie uszczelek na innych szpilkach trochę stabilizuje tuleje przy sensownych poziomach mocy.

Tasior_Miedziak
4 gwiazdki
Lokalizacja: z zaświatów
Auto: Czarny karawan na gnojówkę
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 4 gru 2009, o 18:45

Azrael pisze:Tasior_Miedziak, przegrzewanie bierze się z nieszczelnej uszczelki, a nieszczelność z niestabilnych tulei cylindrów. Dokładniejsze ściśnięcie uszczelek na innych szpilkach trochę stabilizuje tuleje przy sensownych poziomach mocy.
Jak mniemam takie wytlumaczenie ma sens, jednak nie moge pojac dlaczego zla uszczelka, czyt. nieszczelna, powoduje przegrzewanie sie silnika?

Slyszalem, ze przegrzewa sie bo ma wade konstrukcyjna polegajaca na tym, ze jakas tam scianka przy czwartym cylindrze jest ciensza czy jakos tak. To bym nawet zrozumial. Ciensza scianka ma mniejsza pojemnosc cieplna niz grubsza. Moge sobie logicznie wytlumaczyc, ze nie moze zaabsorbowac wiecej ciepla niz grubsza, w zwiazku z tym, w efekcie silnik sie przegrzewa. To jakos do mnie przemawia.

Ale z ta uszczelka to nie kumam. Nie rozumiem tez, dlaczego niestabilnosc tulei cylindrow powoduje nieszczelnosc tejze uszczelki.

Myslalem, ze uszczelka jest zwyczajnie z kiepskiego materialu i dlatego jest ta nieszczelnosc. No a tu sie okazuje, ze jakies tuleje to powoduja.

Sorry za takie fundamentalne pewnie pytania, ale w tej materii to ja orlem nie jestem.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 4 gru 2009, o 18:57

Uszczelki są akurat OK, wielowarstwowe metalowe, dość nowoczesne.


Tuleje cylindrów rzeczywiście są dość cienkie (dla chłodzenia to paradoksalnie dobrze bo właśnie silniki z grubymi tulejami mają problemy z grzaniem i dlatego dzisiaj jest tendencja do jak najcieńszych tulei) - niestety na tyle cienkie że pod wpływem obciążeń związanych z ruchem posuwisto-zwrotnym tłoka wibracji itp. się nieznacznie uginają, na tyle że uszczelki w końcu tracą szczelność. Niestety to jest blok typu "semi-closed deck/open deck" (nie mam pojęcia czy istnieje polski termin) zależnie od tego czy to STi czy WRX/Forester i tuleja od góry od strony głowicy nie jest zbyt dobrze unieruchomiona. Stąd większość problemu. Oczywiście w mocnych silnikach, wyścigowych itp., jest jeszcze szereg innych kłopotów bo ta tuleja po prostu pęka (przyidiotycznym podcięciu na srubę skręcającą blok) przy pewnym poziomie ciśnienia w cylindrze ale w to inna historia i Foresterów itp. nie dotyczy.


Nieszczelna uszczelka powoduje gromadzenie się gazów spalinowych w układzie chłodzącym, a to powoduje 1. brak chłodzenia pewnych punktów silnika i dalsze rozszczelnienie coraz szybsze, miejscowe przegrzanie, w konsekwencji np. te silniki niszczą pierścienie po wydmuchaniu uszczelki jak ktoś jeździ, a po drugie gorące gazy które maja kilkaset stopni same gotują płyn, rosnące ciśnienie wydmuchuje płyn z układu itp itd.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 4 gru 2009, o 19:00

Tasior_Miedziak, spaliny są dość ciepłe. Nawet bardzo ciepłe. Jak wydostają przez uszczelkę do układu chłodzenia, to raczej nie obniżają temperatury płaszcza wodnego naokoło cylindra. ;-)

Jak tuleje pracują, to uszczelka się niszczy. Jak się zniszczy, to dmucha spalinami i patrzy punkt pierwszy i silnik się przegrzewa.


Przegrzewanie się silnika to podstawowy objaw nieszczelnej uszczelki, w każdym samochodzie, nie tylko w Subaru.


Upss, Az jak zwykle szybszy ;-)

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 4 gru 2009, o 19:10

Azrael, czy to przypadkiem nie jest tak, że fabryczne szpilki są zbyt plastyczne, tj. nadmiernie się rozciągają pod wpływem temperatury :?:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 4 gru 2009, o 19:16

So What!, nadmiernie w tej sytuacji, w silniku 2.0 nie sprawiały problemów. Ale to jest trochę takie leczenie objawów a nie przyczyn, w sensie to nie szpilki są konstrukcyjnym bublem w moim przekonaniu (i wielu fachowców ze świata).

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 4 gru 2009, o 19:19

Żeby ktoś nie zrozumiał źle - to nie jest tak że inżynierowie FHI są idiotami, oni po prostu mają ogromny problem ze zmieszczeniem się w normach ekologicznych z obecnym układem napędowym (a to powoduje ze silnik np. musi pracowac bardzo gorąco i to bardzo szybko po starcie) w dodatku są na pewno pod presją cięcia kosztów i stąd takie a nie inne rozwiązania.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 4 gru 2009, o 19:22

Azrael, dzięki. Słyszałem, że to szpilki są nieteges, a tu się okazuje, że to te same, co z 2.0 ... To wiele wyjaśnia.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 4 gru 2009, o 19:31

So What!, w ogólnym designie to jest ten sam silnik zasadniczo, z bardzo niewielkimi zmianami. Oczywiście nie jesst tak jakmówią ze to ten sam blok tylko rozwiercony ale ogólny projekt nie został poważnie zmieniony i układy śrub mocujących itp. są identyczne.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 4 gru 2009, o 19:33

Azrael, a czy prawdą jest, że silniki 2.0 STi mają lepsze chłodzenie bloku, niż 2,5 :?:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 4 gru 2009, o 19:38

So What!, tak bym tego nie ujał. Na pewno w 2.5 widać bardziej wzrosty temperatury szczególnie oleju ale pytanie na ile to gorsze chłodzenie a na ile w 2.0 to ciepło nie jest odprowadzane na bieżąco ;) To pytanie do kogoś mądrzejszego.

Na pewno szczególnie olej grzejje się w tych silnikach bardzo prosto ale np. już zmiana mapowania z fabrycznego na trochę mniej ekologiczne poprawia sytuację. Seryjnie te auta pracują przy EGT (mierzonym w kolektorze) ponad 900 stopni!!! I to w zwykłej jeździe.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 4 gru 2009, o 19:40

Ciekawe, w czym tkwi problem. Pewnie jak zwykle w księgowości ;-)

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 4 gru 2009, o 19:43

Tasior_Miedziak, czyżbys starcił przyjemnośc posiadania ?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 4 gru 2009, o 20:16

So What! pisze: Ciekawe, w czym tkwi problem. Pewnie jak zwykle w księgowości ;-)

powiedzmy że silnik boxer jest znacznie droższy niż rzędówka i cięcie kosztów mu nie robi dobrze.

MISIEK062006
2 gwiazdki
Auto: IMPREZA WRX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 4 gru 2009, o 20:39

Azrael pisze: powiedzmy że silnik boxer jest znacznie droższy niż rzędówka i cięcie kosztów mu nie robi dobrze.
i tu sie z tobą nie zgodze bo porównując ceny części org i kutych nie dostrzegam znaczącej różnicy no może blok zamknięty jest droższy ale pewnie wynika to z ilości w produkcji a nie oszukujmy sie jak ktoś kładzie za auto 200tys to te 10tys nie robiło by już znaczącej różnicy przynajmniej ja tak to oceniam

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 4 gru 2009, o 20:47

Chyba kompletnie nie zrozumiałeś o czym pisze. Detaliczne ceny części takich jak tłoki nie mają tu kompletnie nic do rzeczy.

ODPOWIEDZ