
uszczelka pod głowicą
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
MISIEK062006
- 2 gwiazdki
- Auto: IMPREZA WRX
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
-
peterzx12r
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Impreza WRX 2006 WAGON USA, Chrysler 300C 5,7 L HEMI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: uszczelka pod głowicą
To mam prosbe wyslij na priva kiedy i za ile, i tak samochod dopiero odbiore od blacharza najwczesniej w przyszlym tygodniu,ale bede czekal na info.Azrael pisze:peterzx12r, 3k netto, ale teraz jest 4 rocznica funkcjonowania firmy, będzie pewnie jakaś promocja :)
Pozdro....
Re: uszczelka pod głowicą
Powiem ze na promocje to i ja bym sie zalapał
projekt "Huragan" Carlos - 440/585


Re: uszczelka pod głowicą
cArLoS, peterzx12r, MISIEK062006, promocja od dziś do końca grudnia - 3 tys. brutto.
- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: uszczelka pod głowicą
Niedźwiedź, tak domyślnie to promocja na remapy, ale jak cośinnego będziesz chciał zrobić to ze względu na rocznice działaności może my m ieć wyższy tzw. "współczynnik litości" ;)
- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: uszczelka pod głowicą
Azrael pisze: Niedźwiedź, tak domyślnie to promocja na remapy, ale jak cośinnego będziesz chciał zrobić to ze względu na rocznice działaności może my m ieć wyższy tzw. "współczynnik litości" ;)
i większą rozpoznawalność Forumowiczów

-
Tasior_Miedziak
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: z zaświatów
- Auto: Czarny karawan na gnojówkę
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: uszczelka pod głowicą
Ja bym jeszcze podrazyl temat tych wadliwych 2.5XT bo nie rozumiem jednej rzeczy.
Silnik 2.5XT jest wykonany tak, ze sie przegrzewa w pewnych szczegolnych okolicznosciach. Zeby pozbyc sie tej wady nalezy wymienic szpilki na lepsze i najlepiej tloki tez. Fajnie, tylko jak to jest ze po takiej operacji przestanie sie przegrzewac? Przeciez konstrukcja bloku sie nie zmieni. Jak to ma zabezpieczyc przed przegrzewaniem sie? Ten czwarty tlok dalej bedzie mial za cienka scianke czy jakos tak.
Silnik 2.5XT jest wykonany tak, ze sie przegrzewa w pewnych szczegolnych okolicznosciach. Zeby pozbyc sie tej wady nalezy wymienic szpilki na lepsze i najlepiej tloki tez. Fajnie, tylko jak to jest ze po takiej operacji przestanie sie przegrzewac? Przeciez konstrukcja bloku sie nie zmieni. Jak to ma zabezpieczyc przed przegrzewaniem sie? Ten czwarty tlok dalej bedzie mial za cienka scianke czy jakos tak.
Re: uszczelka pod głowicą
Ja tam się nie znam ale skoro przegrzewanie nie szkodzi osprzętowi i sam blok też wytrzymuje to wsadzając lepsze bebechy mamy z głowy przyczyny tego przegrzewania, a chyba o to chodzi.
Ostatnio zmieniony 4 gru 2009, o 19:48 przez miszozon, łącznie zmieniany 2 razy.
vel misza, Pozdrawiam!
Re: uszczelka pod głowicą
Tasior_Miedziak, przegrzewanie bierze się z nieszczelnej uszczelki, a nieszczelność z niestabilnych tulei cylindrów. Dokładniejsze ściśnięcie uszczelek na innych szpilkach trochę stabilizuje tuleje przy sensownych poziomach mocy.
-
Tasior_Miedziak
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: z zaświatów
- Auto: Czarny karawan na gnojówkę
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: uszczelka pod głowicą
Jak mniemam takie wytlumaczenie ma sens, jednak nie moge pojac dlaczego zla uszczelka, czyt. nieszczelna, powoduje przegrzewanie sie silnika?Azrael pisze:Tasior_Miedziak, przegrzewanie bierze się z nieszczelnej uszczelki, a nieszczelność z niestabilnych tulei cylindrów. Dokładniejsze ściśnięcie uszczelek na innych szpilkach trochę stabilizuje tuleje przy sensownych poziomach mocy.
Slyszalem, ze przegrzewa sie bo ma wade konstrukcyjna polegajaca na tym, ze jakas tam scianka przy czwartym cylindrze jest ciensza czy jakos tak. To bym nawet zrozumial. Ciensza scianka ma mniejsza pojemnosc cieplna niz grubsza. Moge sobie logicznie wytlumaczyc, ze nie moze zaabsorbowac wiecej ciepla niz grubsza, w zwiazku z tym, w efekcie silnik sie przegrzewa. To jakos do mnie przemawia.
Ale z ta uszczelka to nie kumam. Nie rozumiem tez, dlaczego niestabilnosc tulei cylindrow powoduje nieszczelnosc tejze uszczelki.
Myslalem, ze uszczelka jest zwyczajnie z kiepskiego materialu i dlatego jest ta nieszczelnosc. No a tu sie okazuje, ze jakies tuleje to powoduja.
Sorry za takie fundamentalne pewnie pytania, ale w tej materii to ja orlem nie jestem.
Re: uszczelka pod głowicą
Uszczelki są akurat OK, wielowarstwowe metalowe, dość nowoczesne.
Tuleje cylindrów rzeczywiście są dość cienkie (dla chłodzenia to paradoksalnie dobrze bo właśnie silniki z grubymi tulejami mają problemy z grzaniem i dlatego dzisiaj jest tendencja do jak najcieńszych tulei) - niestety na tyle cienkie że pod wpływem obciążeń związanych z ruchem posuwisto-zwrotnym tłoka wibracji itp. się nieznacznie uginają, na tyle że uszczelki w końcu tracą szczelność. Niestety to jest blok typu "semi-closed deck/open deck" (nie mam pojęcia czy istnieje polski termin) zależnie od tego czy to STi czy WRX/Forester i tuleja od góry od strony głowicy nie jest zbyt dobrze unieruchomiona. Stąd większość problemu. Oczywiście w mocnych silnikach, wyścigowych itp., jest jeszcze szereg innych kłopotów bo ta tuleja po prostu pęka (przyidiotycznym podcięciu na srubę skręcającą blok) przy pewnym poziomie ciśnienia w cylindrze ale w to inna historia i Foresterów itp. nie dotyczy.
Nieszczelna uszczelka powoduje gromadzenie się gazów spalinowych w układzie chłodzącym, a to powoduje 1. brak chłodzenia pewnych punktów silnika i dalsze rozszczelnienie coraz szybsze, miejscowe przegrzanie, w konsekwencji np. te silniki niszczą pierścienie po wydmuchaniu uszczelki jak ktoś jeździ, a po drugie gorące gazy które maja kilkaset stopni same gotują płyn, rosnące ciśnienie wydmuchuje płyn z układu itp itd.
Tuleje cylindrów rzeczywiście są dość cienkie (dla chłodzenia to paradoksalnie dobrze bo właśnie silniki z grubymi tulejami mają problemy z grzaniem i dlatego dzisiaj jest tendencja do jak najcieńszych tulei) - niestety na tyle cienkie że pod wpływem obciążeń związanych z ruchem posuwisto-zwrotnym tłoka wibracji itp. się nieznacznie uginają, na tyle że uszczelki w końcu tracą szczelność. Niestety to jest blok typu "semi-closed deck/open deck" (nie mam pojęcia czy istnieje polski termin) zależnie od tego czy to STi czy WRX/Forester i tuleja od góry od strony głowicy nie jest zbyt dobrze unieruchomiona. Stąd większość problemu. Oczywiście w mocnych silnikach, wyścigowych itp., jest jeszcze szereg innych kłopotów bo ta tuleja po prostu pęka (przyidiotycznym podcięciu na srubę skręcającą blok) przy pewnym poziomie ciśnienia w cylindrze ale w to inna historia i Foresterów itp. nie dotyczy.
Nieszczelna uszczelka powoduje gromadzenie się gazów spalinowych w układzie chłodzącym, a to powoduje 1. brak chłodzenia pewnych punktów silnika i dalsze rozszczelnienie coraz szybsze, miejscowe przegrzanie, w konsekwencji np. te silniki niszczą pierścienie po wydmuchaniu uszczelki jak ktoś jeździ, a po drugie gorące gazy które maja kilkaset stopni same gotują płyn, rosnące ciśnienie wydmuchuje płyn z układu itp itd.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: uszczelka pod głowicą
Tasior_Miedziak, spaliny są dość ciepłe. Nawet bardzo ciepłe. Jak wydostają przez uszczelkę do układu chłodzenia, to raczej nie obniżają temperatury płaszcza wodnego naokoło cylindra.
Jak tuleje pracują, to uszczelka się niszczy. Jak się zniszczy, to dmucha spalinami i patrzy punkt pierwszy i silnik się przegrzewa.
Przegrzewanie się silnika to podstawowy objaw nieszczelnej uszczelki, w każdym samochodzie, nie tylko w Subaru.
Upss, Az jak zwykle szybszy

Jak tuleje pracują, to uszczelka się niszczy. Jak się zniszczy, to dmucha spalinami i patrzy punkt pierwszy i silnik się przegrzewa.
Przegrzewanie się silnika to podstawowy objaw nieszczelnej uszczelki, w każdym samochodzie, nie tylko w Subaru.
Upss, Az jak zwykle szybszy

- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: uszczelka pod głowicą
Azrael, czy to przypadkiem nie jest tak, że fabryczne szpilki są zbyt plastyczne, tj. nadmiernie się rozciągają pod wpływem temperatury 

Re: uszczelka pod głowicą
So What!, nadmiernie w tej sytuacji, w silniku 2.0 nie sprawiały problemów. Ale to jest trochę takie leczenie objawów a nie przyczyn, w sensie to nie szpilki są konstrukcyjnym bublem w moim przekonaniu (i wielu fachowców ze świata).
Re: uszczelka pod głowicą
Żeby ktoś nie zrozumiał źle - to nie jest tak że inżynierowie FHI są idiotami, oni po prostu mają ogromny problem ze zmieszczeniem się w normach ekologicznych z obecnym układem napędowym (a to powoduje ze silnik np. musi pracowac bardzo gorąco i to bardzo szybko po starcie) w dodatku są na pewno pod presją cięcia kosztów i stąd takie a nie inne rozwiązania.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: uszczelka pod głowicą
Azrael, dzięki. Słyszałem, że to szpilki są nieteges, a tu się okazuje, że to te same, co z 2.0 ... To wiele wyjaśnia.
Re: uszczelka pod głowicą
So What!, w ogólnym designie to jest ten sam silnik zasadniczo, z bardzo niewielkimi zmianami. Oczywiście nie jesst tak jakmówią ze to ten sam blok tylko rozwiercony ale ogólny projekt nie został poważnie zmieniony i układy śrub mocujących itp. są identyczne.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: uszczelka pod głowicą
Azrael, a czy prawdą jest, że silniki 2.0 STi mają lepsze chłodzenie bloku, niż 2,5 

Re: uszczelka pod głowicą
So What!, tak bym tego nie ujał. Na pewno w 2.5 widać bardziej wzrosty temperatury szczególnie oleju ale pytanie na ile to gorsze chłodzenie a na ile w 2.0 to ciepło nie jest odprowadzane na bieżąco ;) To pytanie do kogoś mądrzejszego.
Na pewno szczególnie olej grzejje się w tych silnikach bardzo prosto ale np. już zmiana mapowania z fabrycznego na trochę mniej ekologiczne poprawia sytuację. Seryjnie te auta pracują przy EGT (mierzonym w kolektorze) ponad 900 stopni!!! I to w zwykłej jeździe.
Na pewno szczególnie olej grzejje się w tych silnikach bardzo prosto ale np. już zmiana mapowania z fabrycznego na trochę mniej ekologiczne poprawia sytuację. Seryjnie te auta pracują przy EGT (mierzonym w kolektorze) ponad 900 stopni!!! I to w zwykłej jeździe.
Re: uszczelka pod głowicą
So What! pisze: Ciekawe, w czym tkwi problem. Pewnie jak zwykle w księgowości![]()
powiedzmy że silnik boxer jest znacznie droższy niż rzędówka i cięcie kosztów mu nie robi dobrze.
-
MISIEK062006
- 2 gwiazdki
- Auto: IMPREZA WRX
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: uszczelka pod głowicą
i tu sie z tobą nie zgodze bo porównując ceny części org i kutych nie dostrzegam znaczącej różnicy no może blok zamknięty jest droższy ale pewnie wynika to z ilości w produkcji a nie oszukujmy sie jak ktoś kładzie za auto 200tys to te 10tys nie robiło by już znaczącej różnicy przynajmniej ja tak to oceniamAzrael pisze: powiedzmy że silnik boxer jest znacznie droższy niż rzędówka i cięcie kosztów mu nie robi dobrze.
Re: uszczelka pod głowicą
Chyba kompletnie nie zrozumiałeś o czym pisze. Detaliczne ceny części takich jak tłoki nie mają tu kompletnie nic do rzeczy.