uszczelka pod głowicą

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 13 gru 2009, o 22:40

jarmaj pisze: Minimum jeszcze buziak w intercooler. :mrgreen:
To dopiero zły pomysł.

Intercooler ma chłodzić a nie podgrzewać powietrze. :mrgreen:



Tasior_Miedziak
4 gwiazdki
Lokalizacja: z zaświatów
Auto: Czarny karawan na gnojówkę
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 13 gru 2009, o 22:45

zofija pisze: To może ja pójdę profilaktycznie na dół pogłaskać forka i ładnie go poproszę, żeby się jutro nie rozpadł :roll:
Ja wlasnie wrocilem z garazu. Mroz zapowiedzieli to wysmarowalem wszystkie uszczelki silikonem tak, ze az kapalo :mrgreen: Oleju dolalem, skore nasmarowalem no i w koncu postojowe sobie zmienilem na LED-y. Teraz nie swieca na żółto jak znicze na cmentarzu tylko w kolorze swiatel mijania :cofee: Wreszcie to jakos wyglada.

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 13 gru 2009, o 22:54

Tasior_Miedziak pisze: no i w koncu postojowe sobie zmienilem na LED-y. Teraz nie swieca na żółto jak znicze na cmentarzu tylko w kolorze swiatel mijania Wreszcie to jakos wyglada.
Oooo, widzę że nie tylko moje poczucie estetyki strasznie cierpiało ;-)
To powiedz jeszcze jakie kupiłeś.
Bo ja już mam sporą kolekcję "białych LEDów" z Allegro... Tylko dziwnym trafem świecą na niebiesko... Straszny syf.
W końcu włożyłem zwykłe żarówki Philips Blue Vision, które wbrew pozorom (są niebieskie) świecą naprawdę na biało. I pięknie się komponują z OSRAM Night Breaker +90% :thumb:

Tasior_Miedziak
4 gwiazdki
Lokalizacja: z zaświatów
Auto: Czarny karawan na gnojówkę
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 13 gru 2009, o 23:06

Godlik pisze: To powiedz jeszcze jakie kupiłeś.
Te ponizej sa w miare biale. Maja tylko lekka niebieska poswiate. Na tyle niegrozna, ze nie zalatuje to wieś-tjuningiem.
http://allegro.pl/item837581509_diody_l ... xenon.html

Te sa juz nieco bardziej fioletowe. Wiec wlozylem je jako oswietlenie tablicy rejestracyjnej.
http://allegro.pl/item841087912_w5w_dio ... mocne.html

tomekc
0 gwiazdek
Lokalizacja: koło KRK
Auto: WRX US 06
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 13 gru 2009, o 23:09

Zobaczcie na to: http://moto.onet.pl/138411,5849614,1,zd ... #id5849612 . Według kogoś 2.5T jest w czołówce najlepszych silników.

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 13 gru 2009, o 23:38

tomekc, a czytasz w ogóle wątek ? :roll:
esilon pisze: 2009-12-13, 14:07
mieści się w pierwszej dziesiątce

http://moto.onet.pl/138411,5849614,1,zd ... #id5849612

czyli jednak bardzo dobry jest ?


Obrazek
Obrazek

tomekc
0 gwiazdek
Lokalizacja: koło KRK
Auto: WRX US 06
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 14 gru 2009, o 11:39

Cholera przeoczyłem. Ale poprawę obiecuję :-)

forester2006
0 gwiazdek
Auto: forester 2006 2.5 XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 16 gru 2009, o 13:02

Właśnie odebrałem Forka z serwisu. Koszt naprawy z uwzględnieniem karty klubowej jedyne 4300 zł. Auto było naprawiane w serwisie A. Koper. Przyznaje, ze przez Pana Kopera byłem dobrze potraktowany. Zapłaciłem za wymiane, uszczelki a podobno nowe szpilki dostalem gratis. Ile w tym prawdy, nie wiem. Nie jestem w stanie tego sprawdzić. Pozostaje mi uwierzyć na słowo.
Tak czy inaczej uwazam, ze marka Subaru jest mocno przereklamowana. Jesli czyims marzeniem jest Forek 2.5XT to powinien się dobrze zastanowic. Myślę, że tego typu wpadka takiej marce jak Subaru nie powinna sie przytrafic. Fakt, ze innym markom zdarzaja sie rowniez powazne problemy ale najczesciej usuwane sa w ramach akcji serwisowych.
Wszystkim wciaz zainteresowanym kupnem Foresia polecam swoje auto. Samochod nie byl nigdzie zarysowany a jego glowny problem znacie. Chetnie zobacze jaki bedzie odzew.

Sławek
3 gwiazdki
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 16 gru 2009, o 13:55

Nie zauważyłem nigdzie ceny. ZTCW to takie Forki długo na rynku nie leżą sugeruję więc podanie ceny (także na forum sąsiednim) i sądzę, że szybko się go pozbędziesz. Nic na siłę - czasem lepszy szybki rozwód niż beznadziejny związek. Tak czy owak życzę szybkiej transakcji i lepszego auta (za te pieniądze) w przyszłości. :-)

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 16 gru 2009, o 14:10

Sławek pisze: sugeruję więc podanie ceny
Sławek pisze: Tak czy owak życzę (...) lepszego auta (za te pieniądze) w przyszłości. :-)

Ja sugeruję także zapoznanie się z instrukcją obsługi oraz zasadami użytkowania tego "lepszego auta". Żeby się czasem sytuacja nie powtórzyła.
Obrazek
Obrazek

tadol
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester 2.5 XT AT 2008
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 7 lut 2010, o 01:28

Wprawdzie trochę zbagatelizowałem sprawę, bo bardzo niewielki ubytek płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym zauważyłem już kilka miesięcy temu, ale auto spox jeździło, ubytek płynu (przez kilka m-cy) rzędu 05 mm w "wąskim gardle" zbiornika, temperatura w normie...Chciałem zrobić test CO2, tylko niestety w miejscu gdzie mieszkam o dziwo jest to duży problem (wszędzie gdzie pytałem belgijscy mechanicy robili wielkie oczy.. ).
I tak szperającdziś w necie wyczytałem o objawach walniętej uszczelki pod głowicą w postaci czarnego osadu na ściankach zbiornika wyrównawczego. Szybki run do garażu, kawał szmaty na drut i...niestety w zbiorniku faktycznie jest ciemny (jasno-brązowy), oleisty osad Jest on wprawdzie niewielki (na szerokości ok. 1cm, nad przewężeniem zbiorniczka), ale..jest.

Czy to już wyrok?

W drodze desperacji rozesłałem maile do serwisów subaru w DE (całkiem niedaleko) z nadzieją, ze ktoś z nich jednak testy CO2 robi.

Czy jeśli to jednak wydmuchana uszczelka, to dam radę dokulać się do PL i zrobić remont w kraju? Pewnie będzie trochę taniej i chyba też nasi spece mają trochę większe doświadczenie z 2.5 t..?! W Belgii za wiele 2.5 XT nie ma, więć pewnie i w serwisach wiedza słaba. Może chociaż w Reichu dobrze by poskładali silnik..?

Jak pisałem wcześniej auto jeździ bez zarzutu (przebieg 40 tyś.), i poza niewielkim ubytkiem płynu i - dziś odnotowanym - osadem na ściankach zbiornika wyrównawczego, innych objawów nie odnotowałem (skoki temp. etc.). Aaa, przyuważyłem jeszcze, że na wężyku prowadzącego ze zbiornika wyrównawczego do chłodnicy jest nieznaczny biały osad. Może to kolejny objaw?

Wiem, wiem, że odgrzewam kotleta pt. "2.5T a wydmuchana uszczelka" ale co zrobić...help!!

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 7 lut 2010, o 01:45

tadol, masz gwarancję, weź duży serwis Subaru i niech to załatwi. To niezbyt blisko ale wiem że w Trewirze jest duże przyzwoite Subaru (duza tradycja rajdowa w oklicy).

tadol
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester 2.5 XT AT 2008
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 7 lut 2010, o 01:56

Azrael pisze: tadol, masz gwarancję, weź duży serwis Subaru i niech to załatwi. To niezbyt blisko ale wiem że w Trewirze jest duże przyzwoite Subaru (duza tradycja rajdowa w oklicy).

Problem w tym, że forek jest z US więc gwarancja w UE nie obowiązuje :wall:
Rozumie, że osad w zbiorniku świadczy o wydmuchanej uszczelce..
Poza uszczelkami i szpilkami coś jeszcze wymieniać? Tak, żeby problem się nie powtórzył niebawem (w planach remap na 255/380Nm)?

z góry dzięki za sugestie

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 7 lut 2010, o 01:59

tadol, jak US to juz kwestia co będzie taniej i lepiej.

Jakbym chciał remapować to bym zmienił tłoki jak już i tak rozbierasz (na ulicę coś z górnej półki, CP, Mahle, Omega). Seryjne uszczelki, szpilki ARP.



Oczywiście inni mogą mieć inne teorie.

tzd
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Gdańsk Sopot Gdynia, tu wszystko się kończy i zaczyna
Auto: SF5 2.0T + GC8 STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 7 lut 2010, o 02:03

Znając świeże doświadczenia z problemów z silnikami subaru kilku osób (niektóre z . a niektóre z rzeczywistości) - szczególnie planując remap, zrobiłbym kompletny (???) remont:

1. uszczelki pod głowicę (lewą i prawą)
2. uszczelki pod dekle zaworowe (jw.)
3. uszczelniacze zaworów
4. uszczelniacze wałków rozrządu
5. uszczelniacze wału
6. uszczelki pod kolektorami ssącymi
7. uszczelki pod kolektorami wydechowymi
8. komplet pierścieni
9. nowe szpilki (śruby głowic)
10. panewki
11. rozrząd, to przy okazji, jeśli jego pora
12. paski klinowe

o sprawdzeniu wału czy planowaniu głowic wspominać chyba nie trzeba?
edit: skoro Azrael mówi o tłokach... to pewnie ma rację.

tadol
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester 2.5 XT AT 2008
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 7 lut 2010, o 02:09

Auto ma 40 tyś przebiegu, wiec na rozrząd chyba jeszcze za wcześnie.
Jaki będzie koszt takiego zabiegu? W/w postach ceny są dość mocno zróżnicowane (4300 - 20000). Założmy, że porwe się na remont sugerowany przez Tzd; ile kasy?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 7 lut 2010, o 02:12

tadol pisze: Auto ma 40 tyś przebiegu, wiec na rozrząd chyba jeszcze za wcześnie.

Pasek po zdjeciu i tak do śmietnika, reszta ew. wg. stanu.
tadol pisze: Jaki będzie koszt takiego zabiegu? W/w postach ceny są dość mocno zróżnicowane (4300 - 20000). Założmy, że porwe się na remont sugerowany przez Tzd; ile kasy?

Wiele zależy od stanu silnika, nie da się okreslić odpowiedzialnie bez rozebrania. Na pewno nie 4300 i prawie na pewno nie 20000.

tzd
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Gdańsk Sopot Gdynia, tu wszystko się kończy i zaczyna
Auto: SF5 2.0T + GC8 STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 7 lut 2010, o 02:13

Koszt materiałów (bez kutych tłoków) to pewnie ok. 3-4-5 tys. PLN. Można sprowadzić części z US, jest dużo taniej niż w PL. Jakby co mogę podać namiar na kogoś, kto zajmuje się takimi rzeczami (do której miałbym w tym zakresie zaufanie).

Robocizna (w warsztacie ogarniającym takie rzeczy, ale żadne ASO czy 4T) w Trójmieście to min. 3 tys. PLN

kitewinger
2 gwiazdki
Auto: Forester 2.0 XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 7 lut 2010, o 10:04

Hmm z tym ubywaniem płynu chłodniczego to różnie, bo przecież nie tylko uszzelka to musi być. U mnie zdarza się, że doleję nawet litr płynu a potem nagle przez długi okres nic nie ubywa a potem rano kontrola po 50 km i nagle bardzo duży ubytek- dzieje się to praktycznie tylko zimą. Żadnego osadu nie ma ani na wyrównawczym ani na tym drugim zbiorniczku, pewnie gdzieś przez układ chłodniczy spierdziela. W citroenie jak mi uszczelka wywaliła to cały zbiornik do płynu był w oleistej pianie i mazi. Stało się to przy 100.000, wymienili uszczelkę w ASO i obecnie prawie 200.000 ma cytrynka i bez problemu jeździ, tak więc bez paniki ;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 7 lut 2010, o 12:07

kitewinger, Subaru nie koniecznie zachowują się jak cytryna.

tadol
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester 2.5 XT AT 2008
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 7 lut 2010, o 14:38

tzd,
a z kutymi tłokami to ile?
Fakt, części z US są tańsze, ale w moim przypadku chyba ważny jest czynnik czasu, a shipping to pewnie co najmniej 4 tyg.

tadol
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Subaru Forester 2.5 XT AT 2008
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: uszczelka pod głowicą

Post 7 lut 2010, o 15:10

Aha, jeszcze jedno - jak odkręcam korek od chłodnicy to jest charakterystyczne "syknięcie" i podnosi się poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym o jakieś 2-3 cm - gdzieś wyczytałem, że oznacza to, że układ jest jednak szczelny?!

Widziałem w Brukseli siedzibę główną Subaru na UE - chyba się tam wbiję z pianą na ustach i zarządam uwzględnienia reklamacji :x

Może się zlitują.

Gdyby się okazało, że jakiś z blegijskich ASO podjął by się remintu, to czy obligatoryjnie zrobią mi to na gratach Subaru, czy jest szansa na szpilki ARP, tłoki CP o których pisał Azrael etc.? Sprawdziłem serwis w Trier - fakt, wygląda na to, że znają się na rzeczy. Jutro ich wydzwonie i obgadam temat (dzięki za sugestie!)

Przy założeniu, że zaryzykowałbym wyprawę do PL (po wcześniejszym umówieniu naprawy, skombinowaniu części itd.), ile standardowo trwa remont (uszczelki, szpilki, tłoki, ew. rozrząd)??

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 7 lut 2010, o 16:32

tadol pisze: Fakt, części z US są tańsze, ale w moim przypadku chyba ważny jest czynnik czasu, a shipping to pewnie co najmniej 4 tyg.

Nie widzę możliwości żeby legalny import z USA w cenach detalicznych był tańszy. Oczywiście popularnośc przemytu nadal wysoka i nie ma społecznego potępienia, ale ponoć za to sięjuż biorą powoli - na pewno ilość konntroli celnych na to wskazuje.


tadol pisze: Aha, jeszcze jedno - jak odkręcam korek od chłodnicy to jest charakterystyczne "syknięcie" i podnosi się poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym o jakieś 2-3 cm - gdzieś wyczytałem, że oznacza to, że układ jest jednak szczelny?!

To nic nie znaczy.
tadol pisze: Gdyby się okazało, że jakiś z blegijskich ASO podjął by się remintu, to czy obligatoryjnie zrobią mi to na gratach Subaru, czy jest szansa na szpilki ARP, tłoki CP o których pisał Azrael etc.? Sprawdziłem serwis w Trier - fakt, wygląda na to, że znają się na rzeczy. Jutro ich wydzwonie i obgadam temat (dzięki za sugestie!)
ASO też robią rózne działania, my sporo takich rzeczy dostarczamy do różnych ASO.

tadol pisze: Przy założeniu, że zaryzykowałbym wyprawę do PL (po wcześniejszym umówieniu naprawy, skombinowaniu części itd.), ile standardowo trwa remont (uszczelki, szpilki, tłoki, ew. rozrząd)??

Zależnie do tego czy i co do roboty jest z dołem do dwóch tygodni jak są wszystkie graty na miejscu.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 7 lut 2010, o 18:03

Azrael pisze:Oczywiście popularnośc przemytu nadal wysoka i nie ma społecznego potępienia
To bardzo dobrze! ;-)

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 421 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: uszczelka pod głowicą

Post 7 lut 2010, o 20:07

Azrael pisze: Oczywiście popularnośc przemytu nadal wysoka i nie ma społecznego potępienia, ale ponoć za to sięjuż biorą powoli - na pewno ilość konntroli celnych na to wskazuje.
czy to źle że człowiek chce zakupić taniej? pazerność władzy to jedno ale producenci także nie są bez winy prowadząc różną politykę cenową na poszczególnych rynkach a klientowi wmawiając że to dla jego dobra.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

ODPOWIEDZ