Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
bigban
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 18:40

Witam. Czy zalozone opony na przód zimowe 195/55/16 a na tył letnie 205/50/16 zepsują mi samochód ?? Bedzie po dyfrze?


"Albo bokiem, albo wcale"

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 18:59

bigban pisze:Bedzie po dyfrze?
Prędzej niż zdążysz pomyśleć.

Na obu osiach mają być jednakowe opony jak idzie o rozmiar. W dodatku ten sam model tego samego producenta i z możliwie niewielką różnicą zużycia.

To co proponujesz (różne rozmiary) to wzięcie młotka i okładanie nim auta.


edit
Teraz doczytałem dopiero.
A zakładanie na jedną oś letnich, a na drugą zimowych wykracza daleko poza wszystko, co napisałem powyżej.....





Kup se normalny komplet opon....

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 19:14

jarmaj, a jak to jest. Prosie zaklada rożne rozmiary laczkow na przód i tyl, bawara również.
Acha. O takim drobiazgu, że jest napęd 4x4 nie wspominam...
Dolce far niente ;-)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 19:19

A które z nich ma stały napęd?

To przecież w obu przypadkach elektronika, a nie porządne 4x4.


Uprzedzę pytanie - Prosie cztoropędne nigdy mnie w najmniejszym stopniu nie interesowało. Prosie ma się odpychać tyłem ;-)

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 247 razy
Polubione posty: 528 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 19:20

FUX, napęd jest inaczej skonstruowany ? ;-) Wiskoza tego nie lubi.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 19:22

Chloru, tu nie musisz mieć wiskozy. Otwarty mechaniczny dyfer też tak zabijesz, tylko ciut dłużej to potrwa. ;-)

bigban
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 19:38

Przekonaliscie mnie. Jedyny słuszny wybór to nowe opony :) Moze ktos chce kupic dwie wintersporty ?? :D
"Albo bokiem, albo wcale"

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 20:00

jarmaj, 993 Carrera 4 ma centralny dyfer i wiskozę. Lambo tez ma.


Tylko że one mają uwzględnione inne średnice kół przy projektowaniu i mają odpowiednio rózne prędkości na wyjsciu ze skrzyni.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 20:01

jarmaj pisze: Uprzedzę pytanie - Prosie cztoropędne nigdy mnie w najmniejszym stopniu nie interesowało. Prosie ma się odpychać tyłem ;-)

997TT byś nie wziął? Szkoda. A miałem CI kupić pod choinkę....

;)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 20:14

Azrael pisze:jarmaj, 993 Carrera 4 ma centralny dyfer i wiskozę. Lambo tez ma.


Tylko że one mają uwzględnione inne średnice kół przy projektowaniu i mają odpowiednio rózne prędkości na wyjsciu ze skrzyni.
Jeżeli 993 tak ma, to zwracam honor. W 964 turbo jestem zapatrzony, a to RWD. ;-)




Wiem że tak się da. Przecież dobrać tak przełożenia to żaden problem. Tylko wtedy te założone rozmiary znowu są niezmienne.

Ale czy sądzisz, że FUX zapatrzony w bulwarówki obu marek z ostatnich 2-3 lat miał na myśli takie rozwiązania? ;-)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 20:17

Azrael pisze:997TT byś nie wziął? Szkoda. A miałem CI kupić pod choinkę....

;)
No nie wiem, słabo siedzę w prosiakach i nie nadążam za nowościami.


Ale jeżeli miałoby chodzić o prezent, taki niesprzedawalny, jak to prezent, to wolałbym 964 turbo. ;-)

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 20:21

jarmaj pisze: Ale czy sądzisz, że FUX zapatrzony w bulwarówki obu marek z ostatnich 2-3 lat miał na myśli takie rozwiązania?
No i co, że bulwarowki; ale jak jeżdżą...
Cienki WRX ma sie co zbierać... ;-)
Dolce far niente ;-)

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 20:23

FUX, chciałbyś się zmierzyć? :mrgreen: Możesz mieć Cayenne Sport czy jak ten gruchot się nazywa ;-) Żeby nie było (że jakiś mega driver) pojadę ja RXem Artiego :razz:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 20:23

jarmaj pisze:
Wiem że tak się da. Przecież dobrać tak przełożenia to żaden problem. Tylko wtedy te założone rozmiary znowu są niezmienne.

Ale czy sądzisz, że FUX zapatrzony w bulwarówki obu marek z ostatnich 2-3 lat miał na myśli takie rozwiązania? ;-)

W elektronicznych rozwiązaniach tez muszą mieć uwzględnione rozmiary opon oczywiście. Tarczki sprzęgieł muszą stać w miejscu względem siebie podczas jazdy na wprost.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 20:36

FUX pisze:
jarmaj pisze: Ale czy sądzisz, że FUX zapatrzony w bulwarówki obu marek z ostatnich 2-3 lat miał na myśli takie rozwiązania?
No i co, że bulwarowki; ale jak jeżdżą...
Cienki WRX ma sie co zbierać... ;-)
Czy wspominałem tu, jak wracałem po bodaj weekendzie wielkanocnym z Bukowiny T. i na zjeździe z Obidowej do Chabówki jakiś Cajen próbował mi uciekać jak go doszedłem?


Dobrze że droga tam dwujezdniowa z szerokim poboczem, bo jak na lewym zakręcie zaczęło go wypluwać (a lewym pasem jechał), to dopiero poza prawym pasem, na poboczu, ileś tam GHz, Gbajtów, i czym tam jeszcze sprawność tej elektroniki się mierzy, powstrzymało go przed wypadnięciem z drogi.

Chyba nie muszę dodawać, że ja przejechałem normalnie. Jadąc szybciej, bo go doganiałem ostro i w tym miejscu go wyprzedziłem.
Aż żałowałem że nie palę. Bo ostentacyjnie, przed ledwo żywym z przerażenie kierowcą Cajena, bym przejechał pociągając nieśpiesznie dymka... :mrgreen:

Bulwarówki na bulwary :razz:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 20:39

jarmaj, ale przyznasz że jak na bulwarówkę to zadziałało mu to auto niesamowicie.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 20:47

Azrael pisze:jarmaj, ale przyznasz że jak na bulwarówkę to zadziałało mu to auto niesamowicie.
Jechałem blisko za nim, i było widać jak działa elektronika. Jak hamowała koła, jak stabilizowała zaczątki uślizgu tyłu. Genialne. Przyznaję.

Ale to już nie samochód. To play station. :-/

W dodatku w tempie znacznie szybszym od niego, ale tak między "spokojnym" a "trochę szybszym" (do upalania były tam lata świetlne), przejechał koło niego prawie 10 letni Subarak, z elektronika na poziomie samochodowej zapalniczki do papierosów. :mrgreen:

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 22:08

Jak ja lubie temperature w dysputach podnieść...
Jarek, wiem że lubisz Teściową; ja wolę Synową... ;-)
Dolce far niente ;-)

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 22:11

FUX, ale synowa jest na respiratorze i pod ciągłą diagnozą. Ważiwko taki bulwar jest :evilgrin:

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 22:11

jarmaj, a teraz tak poważnie.
Te wszystkie potencjometry, suwaki, krzywki, komputery w WRC, F1 i innych do czego slużą?
Do podniesienia efektywności.
Kupisz se prosie z tymi gadżetami i będziesz inaczej śpiewal, a ze swoimi umiejętnościami, objedziesz takich amatorów, jak ja...
Ot kwestia optyki i kanapy, na której siedzisz.
Dolce far niente ;-)

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 22:12

remek pisze: na respiratorze i pod ciągłą diagnozą
O to, to. ale za to jakiego liskacza dostaje... :razz:
Dolce far niente ;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 22:13

FUX, problem w tym że coraz częściej nawet w idei suwaki i krzywki z WRC nie mają nic wspólnego z tymi z cywila.


Poza tym Jarmajowi raczej chodziło o Cayenna jako wynaturzenie w ogóle. Nie sądzę żeby na przykład Panamere jako dupowóz pogonił.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 22:16

FUX, no przepraszam, że znowu na Ciebie trafiam. :mrgreen: Jarek objedzie nas obu, powożąc Citroenem AX, a my w turbodyszlakach z tym pesudo 4x4
, bo chłopu nie trzeba komputera tylko auta.

a
FUX pisze: Te wszystkie potencjometry, suwaki, krzywki, komputery w WRC, F1 i innych do czego slużą?
służą tylko temu, żeby zrobił to jeszcze szybciej i nie ma to nic wpsólnego z tym bullshitem, który się kupuje w salonie.

Żeby Evoiści się nie czuli, to i tak Evo ma ESP od zawsze :evilgrin: ;-)

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 247 razy
Polubione posty: 528 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 22:21

remek pisze: Żeby Evoiści się nie czuli, to i tak Evo ma ESP od zawsze

Ale po co ESP w wyścigach na ćwiartkę ? :mrgreen:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 22:23

Chloru pisze: Ale po co ESP w wyścigach na ćwiartkę ? :mrgreen:
bo jak koło miele to się laker obija żwirkiem :mrgreen:

ODPOWIEDZ