Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
Witam. Czy zalozone opony na przód zimowe 195/55/16 a na tył letnie 205/50/16 zepsują mi samochód ?? Bedzie po dyfrze?
"Albo bokiem, albo wcale"
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
Prędzej niż zdążysz pomyśleć.bigban pisze:Bedzie po dyfrze?
Na obu osiach mają być jednakowe opony jak idzie o rozmiar. W dodatku ten sam model tego samego producenta i z możliwie niewielką różnicą zużycia.
To co proponujesz (różne rozmiary) to wzięcie młotka i okładanie nim auta.
edit
Teraz doczytałem dopiero.
A zakładanie na jedną oś letnich, a na drugą zimowych wykracza daleko poza wszystko, co napisałem powyżej.....
Kup se normalny komplet opon....
Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
jarmaj, a jak to jest. Prosie zaklada rożne rozmiary laczkow na przód i tyl, bawara również.
Acha. O takim drobiazgu, że jest napęd 4x4 nie wspominam...
Acha. O takim drobiazgu, że jest napęd 4x4 nie wspominam...
Dolce far niente 

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
A które z nich ma stały napęd?
To przecież w obu przypadkach elektronika, a nie porządne 4x4.
Uprzedzę pytanie - Prosie cztoropędne nigdy mnie w najmniejszym stopniu nie interesowało. Prosie ma się odpychać tyłem
To przecież w obu przypadkach elektronika, a nie porządne 4x4.
Uprzedzę pytanie - Prosie cztoropędne nigdy mnie w najmniejszym stopniu nie interesowało. Prosie ma się odpychać tyłem

- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
FUX, napęd jest inaczej skonstruowany ?
Wiskoza tego nie lubi.

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
Chloru, tu nie musisz mieć wiskozy. Otwarty mechaniczny dyfer też tak zabijesz, tylko ciut dłużej to potrwa. 

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
Przekonaliscie mnie. Jedyny słuszny wybór to nowe opony :) Moze ktos chce kupic dwie wintersporty ?? :D
"Albo bokiem, albo wcale"
Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
jarmaj, 993 Carrera 4 ma centralny dyfer i wiskozę. Lambo tez ma.
Tylko że one mają uwzględnione inne średnice kół przy projektowaniu i mają odpowiednio rózne prędkości na wyjsciu ze skrzyni.
Tylko że one mają uwzględnione inne średnice kół przy projektowaniu i mają odpowiednio rózne prędkości na wyjsciu ze skrzyni.
Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
jarmaj pisze: Uprzedzę pytanie - Prosie cztoropędne nigdy mnie w najmniejszym stopniu nie interesowało. Prosie ma się odpychać tyłem![]()
997TT byś nie wziął? Szkoda. A miałem CI kupić pod choinkę....
;)
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
Jeżeli 993 tak ma, to zwracam honor. W 964 turbo jestem zapatrzony, a to RWD.Azrael pisze:jarmaj, 993 Carrera 4 ma centralny dyfer i wiskozę. Lambo tez ma.
Tylko że one mają uwzględnione inne średnice kół przy projektowaniu i mają odpowiednio rózne prędkości na wyjsciu ze skrzyni.

Wiem że tak się da. Przecież dobrać tak przełożenia to żaden problem. Tylko wtedy te założone rozmiary znowu są niezmienne.
Ale czy sądzisz, że FUX zapatrzony w bulwarówki obu marek z ostatnich 2-3 lat miał na myśli takie rozwiązania?

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
No nie wiem, słabo siedzę w prosiakach i nie nadążam za nowościami.Azrael pisze:997TT byś nie wziął? Szkoda. A miałem CI kupić pod choinkę....
;)
Ale jeżeli miałoby chodzić o prezent, taki niesprzedawalny, jak to prezent, to wolałbym 964 turbo.

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
No i co, że bulwarowki; ale jak jeżdżą...jarmaj pisze: Ale czy sądzisz, że FUX zapatrzony w bulwarówki obu marek z ostatnich 2-3 lat miał na myśli takie rozwiązania?
Cienki WRX ma sie co zbierać...

Dolce far niente 

- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
FUX, chciałbyś się zmierzyć?
Możesz mieć Cayenne Sport czy jak ten gruchot się nazywa
Żeby nie było (że jakiś mega driver) pojadę ja RXem Artiego 



Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
jarmaj pisze:
Wiem że tak się da. Przecież dobrać tak przełożenia to żaden problem. Tylko wtedy te założone rozmiary znowu są niezmienne.
Ale czy sądzisz, że FUX zapatrzony w bulwarówki obu marek z ostatnich 2-3 lat miał na myśli takie rozwiązania?![]()
W elektronicznych rozwiązaniach tez muszą mieć uwzględnione rozmiary opon oczywiście. Tarczki sprzęgieł muszą stać w miejscu względem siebie podczas jazdy na wprost.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
Czy wspominałem tu, jak wracałem po bodaj weekendzie wielkanocnym z Bukowiny T. i na zjeździe z Obidowej do Chabówki jakiś Cajen próbował mi uciekać jak go doszedłem?FUX pisze:No i co, że bulwarowki; ale jak jeżdżą...jarmaj pisze: Ale czy sądzisz, że FUX zapatrzony w bulwarówki obu marek z ostatnich 2-3 lat miał na myśli takie rozwiązania?
Cienki WRX ma sie co zbierać...
Dobrze że droga tam dwujezdniowa z szerokim poboczem, bo jak na lewym zakręcie zaczęło go wypluwać (a lewym pasem jechał), to dopiero poza prawym pasem, na poboczu, ileś tam GHz, Gbajtów, i czym tam jeszcze sprawność tej elektroniki się mierzy, powstrzymało go przed wypadnięciem z drogi.
Chyba nie muszę dodawać, że ja przejechałem normalnie. Jadąc szybciej, bo go doganiałem ostro i w tym miejscu go wyprzedziłem.
Aż żałowałem że nie palę. Bo ostentacyjnie, przed ledwo żywym z przerażenie kierowcą Cajena, bym przejechał pociągając nieśpiesznie dymka...

Bulwarówki na bulwary

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
jarmaj, ale przyznasz że jak na bulwarówkę to zadziałało mu to auto niesamowicie.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
Jechałem blisko za nim, i było widać jak działa elektronika. Jak hamowała koła, jak stabilizowała zaczątki uślizgu tyłu. Genialne. Przyznaję.Azrael pisze:jarmaj, ale przyznasz że jak na bulwarówkę to zadziałało mu to auto niesamowicie.
Ale to już nie samochód. To play station.

W dodatku w tempie znacznie szybszym od niego, ale tak między "spokojnym" a "trochę szybszym" (do upalania były tam lata świetlne), przejechał koło niego prawie 10 letni Subarak, z elektronika na poziomie samochodowej zapalniczki do papierosów.

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
Jak ja lubie temperature w dysputach podnieść...
Jarek, wiem że lubisz Teściową; ja wolę Synową...
Jarek, wiem że lubisz Teściową; ja wolę Synową...

Dolce far niente 

- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
FUX, ale synowa jest na respiratorze i pod ciągłą diagnozą. Ważiwko taki bulwar jest 

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
jarmaj, a teraz tak poważnie.
Te wszystkie potencjometry, suwaki, krzywki, komputery w WRC, F1 i innych do czego slużą?
Do podniesienia efektywności.
Kupisz se prosie z tymi gadżetami i będziesz inaczej śpiewal, a ze swoimi umiejętnościami, objedziesz takich amatorów, jak ja...
Ot kwestia optyki i kanapy, na której siedzisz.
Te wszystkie potencjometry, suwaki, krzywki, komputery w WRC, F1 i innych do czego slużą?
Do podniesienia efektywności.
Kupisz se prosie z tymi gadżetami i będziesz inaczej śpiewal, a ze swoimi umiejętnościami, objedziesz takich amatorów, jak ja...
Ot kwestia optyki i kanapy, na której siedzisz.
Dolce far niente 

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
O to, to. ale za to jakiego liskacza dostaje...remek pisze: na respiratorze i pod ciągłą diagnozą

Dolce far niente 

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
FUX, problem w tym że coraz częściej nawet w idei suwaki i krzywki z WRC nie mają nic wspólnego z tymi z cywila.
Poza tym Jarmajowi raczej chodziło o Cayenna jako wynaturzenie w ogóle. Nie sądzę żeby na przykład Panamere jako dupowóz pogonił.
Poza tym Jarmajowi raczej chodziło o Cayenna jako wynaturzenie w ogóle. Nie sądzę żeby na przykład Panamere jako dupowóz pogonił.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
FUX, no przepraszam, że znowu na Ciebie trafiam.
Jarek objedzie nas obu, powożąc Citroenem AX, a my w turbodyszlakach z tym pesudo 4x4
, bo chłopu nie trzeba komputera tylko auta.
a
Żeby Evoiści się nie czuli, to i tak Evo ma ESP od zawsze


, bo chłopu nie trzeba komputera tylko auta.
a
służą tylko temu, żeby zrobił to jeszcze szybciej i nie ma to nic wpsólnego z tym bullshitem, który się kupuje w salonie.FUX pisze: Te wszystkie potencjometry, suwaki, krzywki, komputery w WRC, F1 i innych do czego slużą?
Żeby Evoiści się nie czuli, to i tak Evo ma ESP od zawsze


- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
remek pisze: Żeby Evoiści się nie czuli, to i tak Evo ma ESP od zawsze
Ale po co ESP w wyścigach na ćwiartkę ?

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16
bo jak koło miele to się laker obija żwirkiemChloru pisze: Ale po co ESP w wyścigach na ćwiartkę ?![]()
