Powitanie

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
krajes
0 gwiazdek
Auto: Szukam Impreze
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Powitanie

Post 24 gru 2009, o 11:38

Witam.
Mam na imię Paweł i jestem z Torunia.
Od zawsze jestem związany z japońskimi samochodami.
Na początku Mitsubishi Colt
później civic coupe 1,6 VTEC
Prelude V gen ze swapem na H22A JDM czyli 200 kucy
Teraz Accord Type R 212 kucy

Obserwuje rynek Subaru bo chciałbym miec cos na 4 napęd, a najbardziej mnie interesuje pierwsza wersja Imprezy.
Tylko nie wiem jak z użytkowaniem go, przy kupnie no co zwrócić uwagę, co często sie psuje, na co uważać, jak dbać no i ile to pali i jakie koszty utrzymania??

Mój Accord cenią koło 25 tys, a Impreze chciałbym kupić do 20 tys, musze wyremontować mieszkanie.
Nie wiem własnie czy za taka cene nie kupie szrota totalnego??
No i jak z utrzymaniem? Częsciami tak po krótce patrzyłęm na allegro no i ceny podzespołów nie odbiegają ceną od tych z Accorda.


Pozdro



FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Powitanie

Post 24 gru 2009, o 11:45

Witaj.
Kupując Imprezę, o remoncie mieszkania zapomnij... :mrgreen:
Dolce far niente ;-)

krajes
0 gwiazdek
Auto: Szukam Impreze
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Powitanie

Post 24 gru 2009, o 11:48

FUX pisze:Witaj.
Kupując Imprezę, o remoncie mieszkania zapomnij... :mrgreen:
czyli??

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Powitanie

Post 24 gru 2009, o 12:23

krajes, zależy jaka wersja Cię interesuje i jaki rocznik.... Jeśli myślisz o klasycznym GT, w najmłodszej wersji, czyli 99-00, to trzeba się liczyć z 30k minimum, jeśli ma być dobrze utrzymana. Ale im starszy model, tym tańszy i tym więcej ma nastukane km.. Chyba, że myślisz o czymś słabszym niż GT.. Ale obawiam się, że parząc na Twoje poprzednie fury to chyba raczej nie :lol:

FUX chciał powiedzieć, że fura to skarbonka.. super właściwości jezdne kusza do ciśnięcia, a ciśnięcie ciśnie portfel na stacji... Jednak przy Twoich poprzednich furach skok nie powinien być duży... GT w trasie koło 10, w mieście może być z 12 lub więcej, w zależności o bojowego usposobienia kierownika :lol:

No i witamy w naszym gronie kolejnego użytkownika, który się z Hondy przesiada, zwłaszcza z tak zacnych wersji... Kilku ex-VTECowców tu już jest (w tym ja ;-) ). Pozdrowionka!
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

krajes
0 gwiazdek
Auto: Szukam Impreze
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Powitanie

Post 24 gru 2009, o 13:05

Accord spokojnie 13 czy 14 przy spokojnej jeździe w miescie, mysle ze Impreza tak samo wypadnie.
No i oczywiście jak na 4 napęd to i te 200 kucy musi byc.
A jaka jest roznica miedzy rocznikami 96-98 a 99-00??zderzaki? lampy? silnik? srodek?
silniki wytrzymałe??
w Hondzie tylko dolewac wode, olej i paliwo i smigac
tutak pewnie naprawy drogie, czesci drozsze niz do Hondy

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Powitanie

Post 24 gru 2009, o 13:18

mam dla Ciebie lekturę na święta

Chłopaki z 4turbo przygotowali stronki poświęcone imprezie i evo, jest tam baaardzo dużo przydatnych informacji, na pewno coś wygrzebiesz. GT nie powinien łykać więcej niż type R, no chyba, że będziesz jeździł non stop z butem w podłodze... gdyż jak wiadomo tu nie pojemność robi spalanie, tylko ciśnienie doładowania.. Im więcej dmucha, tym więcej wciąga - proste 8-)

Co do bezawaryjności, to GTeki raczej znane są ze swojej pancernosći i bezawaryjności.. tak jak hondy, ALE dlatego lepiej nie wchodzić w interes mając kasę tylko na coś z dolnej granicy przedziału cenowego, bo w ostatecznym rozrachunku wyjdzie Cię to więcej. Więc albo dozbierać na ostatnią generację GC, albo faktycznie starsze (i ciut brzydsze :-( ) roczniki GT. Bo rozumiem, że przy Twoich wymaganiach co do osiągów, to samo 4x4 w starym legacy czy outbacku Cię nie zadowoli :giggle:

Z cenami części i napraw aż tak bym nie przesadzał, choć porównując do zamienników hondy to na pewno będzie drożej, ale chyba nie jakoś tragicznie. Ważne, żeby mieć dobry serwis, bo jednak boxer to boxer i nie każdy warsztat potrafi to sensownie ogarnąć, jeśli coś trzeba zrobić..
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Powitanie

Post 24 gru 2009, o 13:29

eMTi pisze: Ważne, żeby mieć dobry serwis, bo jednak boxer to boxer i nie każdy warsztat potrafi to sensownie ogarnąć, jeśli coś trzeba zrobić..
Nie wiemy, skad jesteś. Jeżeli okolice Dolnego Śląska, to w Dzierżoniowie MTS.
Dolce far niente ;-)

krajes
0 gwiazdek
Auto: Szukam Impreze
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Powitanie

Post 24 gru 2009, o 14:32

Jestem z Torunia.
Ja bym grzebał tylko przy wyglądzie.
Myślę ze 200 koni i 4 napęd mi starczy do przemieszczania się, nie potrzebuje na rajdy jeździć. Ale troszkę pobawić się można w zimę.
BARDZO mi się podoba pierwsza generacja Imprezy totalne JDM.
Prawdziwy japoński samochód. Grzebać przy silniku napewno nie będę, ma jeździć bezawaryjnie. Do Hondy kupowałem zawsze zamienniki i wszystko było ok.
W imprezie tak samo bym postępował.
200 tys do duży przebieg na takie auto??
W każdej Hondzie miałem 200 i było jak najbardziej ok.
Przy okazji wszystkie czesci takie jak lampy, zaslepki halogenow, kierunki biale, itd masz dostep?? drogie to jest?

aha i jaka różnica między roczikiem 96 a 99-00??

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Powitanie

Post 24 gru 2009, o 15:20

krajes, nam z FUXem nie chodziło o tuning, tylko o normalny serwis w postaci wymiany rozrządu itp.. ;-)
krajes pisze: Do Hondy kupowałem zawsze zamienniki i wszystko było ok.
Zależy co do czego i jak ma służyć.. Ja się szybko i boleśnie przekonałem, że w Civicu tuleje trzeba pakować oryginały, bo zamienniki padały mi po niecałych 10tys (sic!).
krajes pisze: 200 tys do duży przebieg na takie auto?
to właśnie zależy, jak utrzymane - im lepiej, tym większa cena. 200k to już trochę, głównie ze względu na turbinę i tej może się przydać regeneracja (koszt 1-2k pln). Pytanie, czy poprzedni właściciel jeździł z głową... Bo samo upalanie temu samochodowi nie jest takie straszne, natomiast np natychmiastowe gaszenie go po takiej jeździe lub rozpoczynanie bez pełnego rozgrzania oleju może już wywołać niezłe spustoszenie...

Generalnie o ceny części i serwisu, jak i awaryjność GT możesz popytać vibowita, który takim GTkiem śmiga.
krajes pisze: jaka różnica między roczikiem 96 a 99-00??
w cenie, czy w samochodzie? Bo jeśli to pierwsze, to popytaj się Pitera 35, on sprowadza subaru (i nie tylko) z DE, Szwajcarii itp.. Jeśli to drugie, to znajdziesz wszystko w linku, który Ci podesłałem wyżej.

krajes pisze: Myślę ze 200 koni i 4 napęd mi starczy do przemieszczania się, nie potrzebuje na rajdy jeździć.
Oj chłopie, mało jeszcze wiesz :giggle: Zdziwisz się, jaka jest różnica w osiągach i jeździe między 212KM ATRem a 218KM GTekiem.. To jest inna klasa i uwierz mi, że zdrowe 218KM w GTku wystarcza na dużo, dużo, dużo więcej, niż po prostu "przemieszczanie się" 8-) Pamiętaj, że to jest AWD w stosunkowo lekkim samochodzie, przez co osiągi są lepsze niż w ośce... Przykładowo w Wawie jeździ Integra Type-R moc powyżej 500KM.. i do 100km/h przyspieszenie ma zaledwie kilka dziesiątych lepsze, niż GT, które jest słabsze o.. 300KM :cofee: Po prostu dla ośki granica ok 6s jest nie do przeskoczenia, chyba że na potwornie szerokich, dragowych Hoosierach... oczywiście co innego przy przyspieszeniach w trakcie jazdy, ale nie o to chodzi - chciałem Ci tylko nakreślić różnicę..

krajes pisze: Ale troszkę pobawić się można w zimę.

Troszkę to się można było pobawić w ATR :giggle: Chłopie, jak by Arti przewiózł Cię w zimie po swoich okolicznych przełęczach w swoim seryjnym RXie (bez turbo, "ledwo" jakieś 125KM zdaje się), to byś się zdziwił 8-) Zapewniam Cię, że dla szarego obywatela byłoby to dużo za szybko i dany delikwent na pewno nie nazwałby tego odrobiną zabawy, tylko rajdowym jeżdżeniem. Pokłady możliwości w tych samochodach są bardzo duże, tylko trzeba z pokorą uczyć się je ogarniać. A w GTku to już chłopie inna bajka, i naprawdę w zimie to jest zabawa pełną, wyszczerzoną mordą na 150%, a nie "troszkę" :thumb:
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

krajes
0 gwiazdek
Auto: Szukam Impreze
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Powitanie

Post 24 gru 2009, o 15:36

OK rozumiem.
Jeśli ktoś ma na sprzedaż jakieś GT to proszę o kontakt.
Proszę o kontakt osoby które sprowadzają Imprezy by można było dowiedzieć się o ceny itd.

Aha już czytałem o innych lampach zderzakach itd ale czy można wszystko przełożyć z Imprezy 1999 rok do np 1996??
Lampy pasują?? Heble pasują? Wlot?? Grill itd??

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Powitanie

Post 24 gru 2009, o 15:49

krajes, wszystko o co prosisz znajdziesz u forumowicza Pitera 35, ;-)
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

maf1
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Impreza 2,0GX (czarna!!!)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Powitanie

Post 25 gru 2009, o 09:35

Konto usunięte pisze: No choćby pierwszy przykład z brzegu. U nas wszędzie są "Pogaduchy". A i w dziale technicznym zdarza się pisać o dupie Maryni i butach z węża ;-)
Oczywista z węża ogrodowego :lol: :lol:

krajes
0 gwiazdek
Auto: Szukam Impreze
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Powitanie

Post 25 gru 2009, o 10:20

Aha już czytałem o innych lampach zderzakach itd ale czy można wszystko przełożyć z Imprezy 1999 rok do np 1996??
Lampy pasują?? Heble pasują? Wlot?? Grill itd??

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Powitanie

Post 25 gru 2009, o 13:53

krajes, załóż może oddzielny wątek w dziale technicznym, bo w dziale powitań może być problem :roll: Poza tym burat napisał post wyżej:
burat pisze: krajes, wszystko o co prosisz znajdziesz u forumowicza Pitera 35, ;-)
Możesz się też spytać naszego gutu technicznego Azraela. Ja Ci nie pomogę, bo nie jeżdżę GTkiem, ani nigdy takiego nie miałem :whistle:
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

Axit
0 gwiazdek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Szukam Forestera
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Witam Wszystkich

Post 25 gru 2009, o 22:56

Na wstępie chce powitać całe grono forumowiczów mam nadzieję ze pozostanę tutaj na dłużej. Od niedawna czytam Wasze forum.

Na początku przyszłego roku zacznę poszukiwania samochodu.
Kryteria:
- raczej krajowy, ale to nie zasada
- Rodzinny = kombi
- "luksusowy" :lol: mam tu na myśli wyposażenie WYSTARCZY klima (ale jest obowiązkowa)
- z racji że miałem już kilka FWD chciałbym coś AWD ( 4x4)
- dobrze się prowadzący bo drugim kierowcą jest / będzie moja żona, dlatego odpadają 4x4 gdzie napęd dopinany jest ręcznie NP Vitara lub Frotka. Mojej lubej obce są takie terminy i zasady co i kiedy wolno i co można.
- silnik chyba 2.0 wolnossak (tak tu chyba się określa tego 125 KM) - nadmiar mocy nie służy drugiemu kierowcy, a i niektóre części są droższe :mrgreen:
- czy ten silnik dobrze radzi sobie z gazem LPG, jeśli tak to jaki typ instalki.
- $$$$$ to około 20 000 - 25 000 pln -
- dający trochę frajdy z jazdy po śliskim ( zimą), pozwalający na wycieczkę do lasu bez obaw że się tam zostanie na nieplanowane wakacje.
- ...... bezawaryjny lub mało awaryjny :whistle:


Wybór padł na coś ze stajni subaru - spodobał mi się Forester.

Co koledzy na to?
Jakieś rady jak traktować silnik (to jest 2.0 16V czy 8V). Co i jak z napędami jakieś zakazy przy normalnym użytkowaniu?
To chyba na tyle na początek. Jeśli coś napisałem nie tak proszę o grzeczne wytłumaczenie.

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Witam Wszystkich

Post 26 gru 2009, o 01:28

Axit pisze: wsze
:evil:
Axit pisze: i zasady co i kiedy wolno i co można.
w takim razie musisz jej kategorycznie zabronić skrętów na ręcznym :x Wiem, wiem, to nie będzie łatwe, laski to uwielbiają
Axit pisze: ...... bezawaryjny lub mało awaryjny
faktycznie, ponoć te starsze Subie tak mają :mrgreen:
Axit pisze: Co koledzy na to?
:thumb:
Axit pisze: to jest 2.0 16V czy 8V
16, ale i tak nie jedzie :whistle:
Axit pisze: Co i jak z napędami jakieś zakazy przy normalnym użytkowaniu?
nic szczególnego, oprócz tego ręcznego :x
Axit pisze: Na wstępie chce powitać całe grono forumowiczów mam nadzieję ze pozostanę tutaj na dłużej.
Dzień dobry, myślę, że się nadajesz, więc także mam(y) nadzieję, że zostaniesz z nami :-)

Axit
0 gwiazdek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Szukam Forestera
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Witam Wszystkich

Post 26 gru 2009, o 08:38

minimus pisze: :evil:
:-/
minimus pisze: w takim razie musisz jej kategorycznie zabronić skrętów na ręcznym :x Wiem, wiem, to nie będzie łatwe, laski to uwielbiają
nie grozi jej to za to mi :whistle: ;-)
minimus pisze: faktycznie, ponoć te starsze Subie tak mają :mrgreen:
a te nowsze to co już bardziej awaryjne :o
minimus pisze:
16, ale i tak nie jedzie :whistle:
no wiesz teraz jeżdżę VW polo 1,3 55 KM, Więc to będzie powrót do trochę większej mocy :-)

azotoks
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Auto: "bug-eye" 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Powitanie

Post 26 gru 2009, o 23:39

Witaj
Axit pisze: - Rodzinny = komb
szukałem sedana, ale jakoś nie było i mam kombi - nie narzekam :D
no i mam dzięki temu reduktor - nawet się przydaje :mrgreen:
Axit pisze: - "luksusowy" :lol: mam tu na myśli wyposażenie WYSTARCZY klima (ale jest obowiązkowa)
jak weźmiesz 2.0 to będziesz miał klimę :)
Axit pisze: - dobrze się prowadzący bo drugim kierowcą jest / będzie moja żona, dlatego odpadają 4x4 gdzie napęd dopinany jest ręcznie NP Vitara lub Frotka. Mojej lubej obce są takie terminy i zasady co i kiedy wolno i co można.
przyczepność i prowadzenie - tego nie da się opisać, ale jak pojeździsz to będziesz zadowolony
Axit pisze: - silnik chyba 2.0 wolnossak (tak tu chyba się określa tego 125 KM) - nadmiar mocy nie służy drugiemu kierowcy, a i niektóre części są droższe :mrgreen:
no suchym możnaby i więcej koni, ale na mokrym tylko wrx* ruszy szybciej spod świateł :lol:
a części? może i droższe ale nie trzeba ich tak często wymieniać, a filtry i płyny w innych samochodach też musisz wymieniać.
Axit pisze: - czy ten silnik dobrze radzi sobie z gazem LPG, jeśli tak to jaki typ instalki.
bez problemu - sekwencja - no i po założeniu mniej boli przy tankowaniu ;)
Axit pisze: - dający trochę frajdy z jazdy po śliskim ( zimą), pozwalający na wycieczkę do lasu bez obaw że się tam zostanie na nieplanowane wakacje.
- ...... bezawaryjny lub mało awaryjny :whistle:
oj dużo frajdy z jazdy po śniegu, tylko że przychodzi takie nieszczęście jak odwilż i człowiek jakiś taki przybity chodzi :giggle:
Axit pisze: Wybór padł na coś ze stajni subaru - spodobał mi się Forester.

Co koledzy na to?
a nie lepiej imprezę w kombiaku? ;-)


*lub coś mocniejszego z awd :-p
Ostatnio zmieniony 28 gru 2009, o 02:24 przez azotoks, łącznie zmieniany 1 raz.
białe + awd = :D

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Powitanie

Post 27 gru 2009, o 02:47

azotoks pisze: Axit napisał(a):Wybór padł na coś ze stajni subaru - spodobał mi się Forester.

Co koledzy na to?


a nie lepiej imprezę w kombiaku? ;-)
Chyba nie, bo Axit napisał wcześniej:
Axit pisze: pozwalający na wycieczkę do lasu bez obaw że się tam zostanie na nieplanowane wakacje.
Więc raczej OBK niż Impreza...

Axit pisze: z racji że miałem już kilka FWD chciałbym coś AWD ( 4x4)
Tu innych nie mamy ;-)
azotoks pisze: ale na mokrym tylko wrx ruszy szybciej spod świateł :lol:
Z tym, że tylko to bym się nie zgodził :evilgrin:

Witamy nowych!!
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

beton77
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Powitanie

Post 29 gru 2009, o 22:52

Witam Wszystkich szczęśliwych posiadaczy samochodów marki SUBARU.
Mam nadzieję, że to forum pozwoli mi zgłębić wiedzę na temat tej marki oraz modelu OUTBACK.
Pozdrawiam

Harpie
0 gwiazdek
Auto: Audi A6, Golf VI, (zaraz będzie Forester Diesel)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Powitanie

Post 31 gru 2009, o 20:05

Witajcie,

Mam leśnika MY10 diesla w Krakowie :whistle:

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Powitanie

Post 31 gru 2009, o 20:23

Witaj!
Dolce far niente ;-)

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Powitanie

Post 1 sty 2010, o 01:43

Witam wszystkich w 2010 :o roku

WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO :thumb:

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: Powitanie

Post 1 sty 2010, o 03:30

Siedzę teraz sam, spijam końcówkę szampana i w końcu mam okazję przejrzeć wątek. Strasznie się cieszę, że tyle mordek nam się pokazało (avatarów znaczy). :mrgreen:
azotoks pisze: oj dużo frajdy z jazdy po śniegu, tylko że przychodzi takie nieszczęście jak odwilż i człowiek jakiś taki przybity chodzi
Też bluźnisz pod nosem jak widzisz piaskarkę na swojej ulicy :?: :giggle:

pablito
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Subaru Forester xt 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Powitanie

Post 1 sty 2010, o 12:18

Witam Wszystkich kolegow i kolezanki w 2010 roku.W zwiazku ze nie pilem tej nocy zabieram Forka do lasu poki snieg lezy.Zrobimy sobie tam dzien sylwestrowy!Zainteresowanych i zainteresowane zapraszam za tydzien jak jeszcze bedzie snieg na jakies ognisko w Nowym roku oczywiscie ze swoimi cztero napedowkami i nie tylko .Niech moc bedzie z Wami.Olsztyn pozdrawia!!!!!!!!!
Gdzie diabeł nie może tam Subaru pośle:)

ODPOWIEDZ