Powitanie
Re: Powitanie
Witam.
Mam na imię Paweł i jestem z Torunia.
Od zawsze jestem związany z japońskimi samochodami.
Na początku Mitsubishi Colt
później civic coupe 1,6 VTEC
Prelude V gen ze swapem na H22A JDM czyli 200 kucy
Teraz Accord Type R 212 kucy
Obserwuje rynek Subaru bo chciałbym miec cos na 4 napęd, a najbardziej mnie interesuje pierwsza wersja Imprezy.
Tylko nie wiem jak z użytkowaniem go, przy kupnie no co zwrócić uwagę, co często sie psuje, na co uważać, jak dbać no i ile to pali i jakie koszty utrzymania??
Mój Accord cenią koło 25 tys, a Impreze chciałbym kupić do 20 tys, musze wyremontować mieszkanie.
Nie wiem własnie czy za taka cene nie kupie szrota totalnego??
No i jak z utrzymaniem? Częsciami tak po krótce patrzyłęm na allegro no i ceny podzespołów nie odbiegają ceną od tych z Accorda.
Pozdro
Mam na imię Paweł i jestem z Torunia.
Od zawsze jestem związany z japońskimi samochodami.
Na początku Mitsubishi Colt
później civic coupe 1,6 VTEC
Prelude V gen ze swapem na H22A JDM czyli 200 kucy
Teraz Accord Type R 212 kucy
Obserwuje rynek Subaru bo chciałbym miec cos na 4 napęd, a najbardziej mnie interesuje pierwsza wersja Imprezy.
Tylko nie wiem jak z użytkowaniem go, przy kupnie no co zwrócić uwagę, co często sie psuje, na co uważać, jak dbać no i ile to pali i jakie koszty utrzymania??
Mój Accord cenią koło 25 tys, a Impreze chciałbym kupić do 20 tys, musze wyremontować mieszkanie.
Nie wiem własnie czy za taka cene nie kupie szrota totalnego??
No i jak z utrzymaniem? Częsciami tak po krótce patrzyłęm na allegro no i ceny podzespołów nie odbiegają ceną od tych z Accorda.
Pozdro
Re: Powitanie
krajes, zależy jaka wersja Cię interesuje i jaki rocznik.... Jeśli myślisz o klasycznym GT, w najmłodszej wersji, czyli 99-00, to trzeba się liczyć z 30k minimum, jeśli ma być dobrze utrzymana. Ale im starszy model, tym tańszy i tym więcej ma nastukane km.. Chyba, że myślisz o czymś słabszym niż GT.. Ale obawiam się, że parząc na Twoje poprzednie fury to chyba raczej nie
FUX chciał powiedzieć, że fura to skarbonka.. super właściwości jezdne kusza do ciśnięcia, a ciśnięcie ciśnie portfel na stacji... Jednak przy Twoich poprzednich furach skok nie powinien być duży... GT w trasie koło 10, w mieście może być z 12 lub więcej, w zależności o bojowego usposobienia kierownika
No i witamy w naszym gronie kolejnego użytkownika, który się z Hondy przesiada, zwłaszcza z tak zacnych wersji... Kilku ex-VTECowców tu już jest (w tym ja
). Pozdrowionka!

FUX chciał powiedzieć, że fura to skarbonka.. super właściwości jezdne kusza do ciśnięcia, a ciśnięcie ciśnie portfel na stacji... Jednak przy Twoich poprzednich furach skok nie powinien być duży... GT w trasie koło 10, w mieście może być z 12 lub więcej, w zależności o bojowego usposobienia kierownika

No i witamy w naszym gronie kolejnego użytkownika, który się z Hondy przesiada, zwłaszcza z tak zacnych wersji... Kilku ex-VTECowców tu już jest (w tym ja

"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: Powitanie
Accord spokojnie 13 czy 14 przy spokojnej jeździe w miescie, mysle ze Impreza tak samo wypadnie.
No i oczywiście jak na 4 napęd to i te 200 kucy musi byc.
A jaka jest roznica miedzy rocznikami 96-98 a 99-00??zderzaki? lampy? silnik? srodek?
silniki wytrzymałe??
w Hondzie tylko dolewac wode, olej i paliwo i smigac
tutak pewnie naprawy drogie, czesci drozsze niz do Hondy
No i oczywiście jak na 4 napęd to i te 200 kucy musi byc.
A jaka jest roznica miedzy rocznikami 96-98 a 99-00??zderzaki? lampy? silnik? srodek?
silniki wytrzymałe??
w Hondzie tylko dolewac wode, olej i paliwo i smigac
tutak pewnie naprawy drogie, czesci drozsze niz do Hondy
Re: Powitanie
mam dla Ciebie lekturę na święta
Chłopaki z 4turbo przygotowali stronki poświęcone imprezie i evo, jest tam baaardzo dużo przydatnych informacji, na pewno coś wygrzebiesz. GT nie powinien łykać więcej niż type R, no chyba, że będziesz jeździł non stop z butem w podłodze... gdyż jak wiadomo tu nie pojemność robi spalanie, tylko ciśnienie doładowania.. Im więcej dmucha, tym więcej wciąga - proste
Co do bezawaryjności, to GTeki raczej znane są ze swojej pancernosći i bezawaryjności.. tak jak hondy, ALE dlatego lepiej nie wchodzić w interes mając kasę tylko na coś z dolnej granicy przedziału cenowego, bo w ostatecznym rozrachunku wyjdzie Cię to więcej. Więc albo dozbierać na ostatnią generację GC, albo faktycznie starsze (i ciut brzydsze
) roczniki GT. Bo rozumiem, że przy Twoich wymaganiach co do osiągów, to samo 4x4 w starym legacy czy outbacku Cię nie zadowoli
Z cenami części i napraw aż tak bym nie przesadzał, choć porównując do zamienników hondy to na pewno będzie drożej, ale chyba nie jakoś tragicznie. Ważne, żeby mieć dobry serwis, bo jednak boxer to boxer i nie każdy warsztat potrafi to sensownie ogarnąć, jeśli coś trzeba zrobić..
Chłopaki z 4turbo przygotowali stronki poświęcone imprezie i evo, jest tam baaardzo dużo przydatnych informacji, na pewno coś wygrzebiesz. GT nie powinien łykać więcej niż type R, no chyba, że będziesz jeździł non stop z butem w podłodze... gdyż jak wiadomo tu nie pojemność robi spalanie, tylko ciśnienie doładowania.. Im więcej dmucha, tym więcej wciąga - proste

Co do bezawaryjności, to GTeki raczej znane są ze swojej pancernosći i bezawaryjności.. tak jak hondy, ALE dlatego lepiej nie wchodzić w interes mając kasę tylko na coś z dolnej granicy przedziału cenowego, bo w ostatecznym rozrachunku wyjdzie Cię to więcej. Więc albo dozbierać na ostatnią generację GC, albo faktycznie starsze (i ciut brzydsze


Z cenami części i napraw aż tak bym nie przesadzał, choć porównując do zamienników hondy to na pewno będzie drożej, ale chyba nie jakoś tragicznie. Ważne, żeby mieć dobry serwis, bo jednak boxer to boxer i nie każdy warsztat potrafi to sensownie ogarnąć, jeśli coś trzeba zrobić..
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: Powitanie
Nie wiemy, skad jesteś. Jeżeli okolice Dolnego Śląska, to w Dzierżoniowie MTS.eMTi pisze: Ważne, żeby mieć dobry serwis, bo jednak boxer to boxer i nie każdy warsztat potrafi to sensownie ogarnąć, jeśli coś trzeba zrobić..
Dolce far niente 

Re: Powitanie
Jestem z Torunia.
Ja bym grzebał tylko przy wyglądzie.
Myślę ze 200 koni i 4 napęd mi starczy do przemieszczania się, nie potrzebuje na rajdy jeździć. Ale troszkę pobawić się można w zimę.
BARDZO mi się podoba pierwsza generacja Imprezy totalne JDM.
Prawdziwy japoński samochód. Grzebać przy silniku napewno nie będę, ma jeździć bezawaryjnie. Do Hondy kupowałem zawsze zamienniki i wszystko było ok.
W imprezie tak samo bym postępował.
200 tys do duży przebieg na takie auto??
W każdej Hondzie miałem 200 i było jak najbardziej ok.
Przy okazji wszystkie czesci takie jak lampy, zaslepki halogenow, kierunki biale, itd masz dostep?? drogie to jest?
aha i jaka różnica między roczikiem 96 a 99-00??
Ja bym grzebał tylko przy wyglądzie.
Myślę ze 200 koni i 4 napęd mi starczy do przemieszczania się, nie potrzebuje na rajdy jeździć. Ale troszkę pobawić się można w zimę.
BARDZO mi się podoba pierwsza generacja Imprezy totalne JDM.
Prawdziwy japoński samochód. Grzebać przy silniku napewno nie będę, ma jeździć bezawaryjnie. Do Hondy kupowałem zawsze zamienniki i wszystko było ok.
W imprezie tak samo bym postępował.
200 tys do duży przebieg na takie auto??
W każdej Hondzie miałem 200 i było jak najbardziej ok.
Przy okazji wszystkie czesci takie jak lampy, zaslepki halogenow, kierunki biale, itd masz dostep?? drogie to jest?
aha i jaka różnica między roczikiem 96 a 99-00??
Re: Powitanie
krajes, nam z FUXem nie chodziło o tuning, tylko o normalny serwis w postaci wymiany rozrządu itp.. 
Generalnie o ceny części i serwisu, jak i awaryjność GT możesz popytać vibowita, który takim GTkiem śmiga.
Zdziwisz się, jaka jest różnica w osiągach i jeździe między 212KM ATRem a 218KM GTekiem.. To jest inna klasa i uwierz mi, że zdrowe 218KM w GTku wystarcza na dużo, dużo, dużo więcej, niż po prostu "przemieszczanie się"
Pamiętaj, że to jest AWD w stosunkowo lekkim samochodzie, przez co osiągi są lepsze niż w ośce... Przykładowo w Wawie jeździ Integra Type-R moc powyżej 500KM.. i do 100km/h przyspieszenie ma zaledwie kilka dziesiątych lepsze, niż GT, które jest słabsze o.. 300KM
Po prostu dla ośki granica ok 6s jest nie do przeskoczenia, chyba że na potwornie szerokich, dragowych Hoosierach... oczywiście co innego przy przyspieszeniach w trakcie jazdy, ale nie o to chodzi - chciałem Ci tylko nakreślić różnicę..
Troszkę to się można było pobawić w ATR
Chłopie, jak by Arti przewiózł Cię w zimie po swoich okolicznych przełęczach w swoim seryjnym RXie (bez turbo, "ledwo" jakieś 125KM zdaje się), to byś się zdziwił
Zapewniam Cię, że dla szarego obywatela byłoby to dużo za szybko i dany delikwent na pewno nie nazwałby tego odrobiną zabawy, tylko rajdowym jeżdżeniem. Pokłady możliwości w tych samochodach są bardzo duże, tylko trzeba z pokorą uczyć się je ogarniać. A w GTku to już chłopie inna bajka, i naprawdę w zimie to jest zabawa pełną, wyszczerzoną mordą na 150%, a nie "troszkę" 

Zależy co do czego i jak ma służyć.. Ja się szybko i boleśnie przekonałem, że w Civicu tuleje trzeba pakować oryginały, bo zamienniki padały mi po niecałych 10tys (sic!).krajes pisze: Do Hondy kupowałem zawsze zamienniki i wszystko było ok.
to właśnie zależy, jak utrzymane - im lepiej, tym większa cena. 200k to już trochę, głównie ze względu na turbinę i tej może się przydać regeneracja (koszt 1-2k pln). Pytanie, czy poprzedni właściciel jeździł z głową... Bo samo upalanie temu samochodowi nie jest takie straszne, natomiast np natychmiastowe gaszenie go po takiej jeździe lub rozpoczynanie bez pełnego rozgrzania oleju może już wywołać niezłe spustoszenie...krajes pisze: 200 tys do duży przebieg na takie auto?
Generalnie o ceny części i serwisu, jak i awaryjność GT możesz popytać vibowita, który takim GTkiem śmiga.
w cenie, czy w samochodzie? Bo jeśli to pierwsze, to popytaj się Pitera 35, on sprowadza subaru (i nie tylko) z DE, Szwajcarii itp.. Jeśli to drugie, to znajdziesz wszystko w linku, który Ci podesłałem wyżej.krajes pisze: jaka różnica między roczikiem 96 a 99-00??
Oj chłopie, mało jeszcze wieszkrajes pisze: Myślę ze 200 koni i 4 napęd mi starczy do przemieszczania się, nie potrzebuje na rajdy jeździć.



krajes pisze: Ale troszkę pobawić się można w zimę.
Troszkę to się można było pobawić w ATR



"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: Powitanie
OK rozumiem.
Jeśli ktoś ma na sprzedaż jakieś GT to proszę o kontakt.
Proszę o kontakt osoby które sprowadzają Imprezy by można było dowiedzieć się o ceny itd.
Aha już czytałem o innych lampach zderzakach itd ale czy można wszystko przełożyć z Imprezy 1999 rok do np 1996??
Lampy pasują?? Heble pasują? Wlot?? Grill itd??
Jeśli ktoś ma na sprzedaż jakieś GT to proszę o kontakt.
Proszę o kontakt osoby które sprowadzają Imprezy by można było dowiedzieć się o ceny itd.
Aha już czytałem o innych lampach zderzakach itd ale czy można wszystko przełożyć z Imprezy 1999 rok do np 1996??
Lampy pasują?? Heble pasują? Wlot?? Grill itd??
Re: Powitanie
krajes, wszystko o co prosisz znajdziesz u forumowicza Pitera 35, 

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

Re: Powitanie
Oczywista z węża ogrodowegoKonto usunięte pisze: No choćby pierwszy przykład z brzegu. U nas wszędzie są "Pogaduchy". A i w dziale technicznym zdarza się pisać o dupie Maryni i butach z węża


Re: Powitanie
Aha już czytałem o innych lampach zderzakach itd ale czy można wszystko przełożyć z Imprezy 1999 rok do np 1996??
Lampy pasują?? Heble pasują? Wlot?? Grill itd??
Lampy pasują?? Heble pasują? Wlot?? Grill itd??
Re: Powitanie
krajes, załóż może oddzielny wątek w dziale technicznym, bo w dziale powitań może być problem
Poza tym burat napisał post wyżej:


Możesz się też spytać naszego gutu technicznego Azraela. Ja Ci nie pomogę, bo nie jeżdżę GTkiem, ani nigdy takiego nie miałemburat pisze: krajes, wszystko o co prosisz znajdziesz u forumowicza Pitera 35,![]()

"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Witam Wszystkich
Na wstępie chce powitać całe grono forumowiczów mam nadzieję ze pozostanę tutaj na dłużej. Od niedawna czytam Wasze forum.
Na początku przyszłego roku zacznę poszukiwania samochodu.
Kryteria:
- raczej krajowy, ale to nie zasada
- Rodzinny = kombi
- "luksusowy"
mam tu na myśli wyposażenie WYSTARCZY klima (ale jest obowiązkowa)
- z racji że miałem już kilka FWD chciałbym coś AWD ( 4x4)
- dobrze się prowadzący bo drugim kierowcą jest / będzie moja żona, dlatego odpadają 4x4 gdzie napęd dopinany jest ręcznie NP Vitara lub Frotka. Mojej lubej obce są takie terminy i zasady co i kiedy wolno i co można.
- silnik chyba 2.0 wolnossak (tak tu chyba się określa tego 125 KM) - nadmiar mocy nie służy drugiemu kierowcy, a i niektóre części są droższe
- czy ten silnik dobrze radzi sobie z gazem LPG, jeśli tak to jaki typ instalki.
- $$$$$ to około 20 000 - 25 000 pln -
- dający trochę frajdy z jazdy po śliskim ( zimą), pozwalający na wycieczkę do lasu bez obaw że się tam zostanie na nieplanowane wakacje.
- ...... bezawaryjny lub mało awaryjny
Wybór padł na coś ze stajni subaru - spodobał mi się Forester.
Co koledzy na to?
Jakieś rady jak traktować silnik (to jest 2.0 16V czy 8V). Co i jak z napędami jakieś zakazy przy normalnym użytkowaniu?
To chyba na tyle na początek. Jeśli coś napisałem nie tak proszę o grzeczne wytłumaczenie.
Na początku przyszłego roku zacznę poszukiwania samochodu.
Kryteria:
- raczej krajowy, ale to nie zasada
- Rodzinny = kombi
- "luksusowy"

- z racji że miałem już kilka FWD chciałbym coś AWD ( 4x4)
- dobrze się prowadzący bo drugim kierowcą jest / będzie moja żona, dlatego odpadają 4x4 gdzie napęd dopinany jest ręcznie NP Vitara lub Frotka. Mojej lubej obce są takie terminy i zasady co i kiedy wolno i co można.
- silnik chyba 2.0 wolnossak (tak tu chyba się określa tego 125 KM) - nadmiar mocy nie służy drugiemu kierowcy, a i niektóre części są droższe

- czy ten silnik dobrze radzi sobie z gazem LPG, jeśli tak to jaki typ instalki.
- $$$$$ to około 20 000 - 25 000 pln -
- dający trochę frajdy z jazdy po śliskim ( zimą), pozwalający na wycieczkę do lasu bez obaw że się tam zostanie na nieplanowane wakacje.
- ...... bezawaryjny lub mało awaryjny

Wybór padł na coś ze stajni subaru - spodobał mi się Forester.
Co koledzy na to?
Jakieś rady jak traktować silnik (to jest 2.0 16V czy 8V). Co i jak z napędami jakieś zakazy przy normalnym użytkowaniu?
To chyba na tyle na początek. Jeśli coś napisałem nie tak proszę o grzeczne wytłumaczenie.
Re: Witam Wszystkich
Axit pisze: wsze

w takim razie musisz jej kategorycznie zabronić skrętów na ręcznymAxit pisze: i zasady co i kiedy wolno i co można.

faktycznie, ponoć te starsze Subie tak mająAxit pisze: ...... bezawaryjny lub mało awaryjny

Axit pisze: Co koledzy na to?

16, ale i tak nie jedzieAxit pisze: to jest 2.0 16V czy 8V

nic szczególnego, oprócz tego ręcznegoAxit pisze: Co i jak z napędami jakieś zakazy przy normalnym użytkowaniu?

Dzień dobry, myślę, że się nadajesz, więc także mam(y) nadzieję, że zostaniesz z namiAxit pisze: Na wstępie chce powitać całe grono forumowiczów mam nadzieję ze pozostanę tutaj na dłużej.

Re: Witam Wszystkich
minimus pisze:![]()

nie grozi jej to za to miminimus pisze: w takim razie musisz jej kategorycznie zabronić skrętów na ręcznymWiem, wiem, to nie będzie łatwe, laski to uwielbiają


a te nowsze to co już bardziej awaryjneminimus pisze: faktycznie, ponoć te starsze Subie tak mają![]()

no wiesz teraz jeżdżę VW polo 1,3 55 KM, Więc to będzie powrót do trochę większej mocyminimus pisze:
16, ale i tak nie jedzie![]()

- azotoks
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
- Auto: "bug-eye" 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Powitanie
Witaj
no i mam dzięki temu reduktor - nawet się przydaje
a części? może i droższe ale nie trzeba ich tak często wymieniać, a filtry i płyny w innych samochodach też musisz wymieniać.

*lub coś mocniejszego z awd
szukałem sedana, ale jakoś nie było i mam kombi - nie narzekam :DAxit pisze: - Rodzinny = komb
no i mam dzięki temu reduktor - nawet się przydaje

jak weźmiesz 2.0 to będziesz miał klimę :)Axit pisze: - "luksusowy"mam tu na myśli wyposażenie WYSTARCZY klima (ale jest obowiązkowa)
przyczepność i prowadzenie - tego nie da się opisać, ale jak pojeździsz to będziesz zadowolonyAxit pisze: - dobrze się prowadzący bo drugim kierowcą jest / będzie moja żona, dlatego odpadają 4x4 gdzie napęd dopinany jest ręcznie NP Vitara lub Frotka. Mojej lubej obce są takie terminy i zasady co i kiedy wolno i co można.
no suchym możnaby i więcej koni, ale na mokrym tylko wrx* ruszy szybciej spod światełAxit pisze: - silnik chyba 2.0 wolnossak (tak tu chyba się określa tego 125 KM) - nadmiar mocy nie służy drugiemu kierowcy, a i niektóre części są droższe![]()

a części? może i droższe ale nie trzeba ich tak często wymieniać, a filtry i płyny w innych samochodach też musisz wymieniać.
bez problemu - sekwencja - no i po założeniu mniej boli przy tankowaniu ;)Axit pisze: - czy ten silnik dobrze radzi sobie z gazem LPG, jeśli tak to jaki typ instalki.
oj dużo frajdy z jazdy po śniegu, tylko że przychodzi takie nieszczęście jak odwilż i człowiek jakiś taki przybity chodziAxit pisze: - dający trochę frajdy z jazdy po śliskim ( zimą), pozwalający na wycieczkę do lasu bez obaw że się tam zostanie na nieplanowane wakacje.
- ...... bezawaryjny lub mało awaryjny![]()

a nie lepiej imprezę w kombiaku?Axit pisze: Wybór padł na coś ze stajni subaru - spodobał mi się Forester.
Co koledzy na to?

*lub coś mocniejszego z awd

Ostatnio zmieniony 28 gru 2009, o 02:24 przez azotoks, łącznie zmieniany 1 raz.
białe + awd = :D
Re: Powitanie
Chyba nie, bo Axit napisał wcześniej:azotoks pisze: Axit napisał(a):Wybór padł na coś ze stajni subaru - spodobał mi się Forester.
Co koledzy na to?
a nie lepiej imprezę w kombiaku?![]()
Więc raczej OBK niż Impreza...Axit pisze: pozwalający na wycieczkę do lasu bez obaw że się tam zostanie na nieplanowane wakacje.
Tu innych nie mamyAxit pisze: z racji że miałem już kilka FWD chciałbym coś AWD ( 4x4)

Z tym, że tylko to bym się nie zgodziłazotoks pisze: ale na mokrym tylko wrx ruszy szybciej spod świateł![]()

Witamy nowych!!
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: Powitanie
Witam Wszystkich szczęśliwych posiadaczy samochodów marki SUBARU.
Mam nadzieję, że to forum pozwoli mi zgłębić wiedzę na temat tej marki oraz modelu OUTBACK.
Pozdrawiam
Mam nadzieję, że to forum pozwoli mi zgłębić wiedzę na temat tej marki oraz modelu OUTBACK.
Pozdrawiam
Re: Powitanie
Siedzę teraz sam, spijam końcówkę szampana i w końcu mam okazję przejrzeć wątek. Strasznie się cieszę, że tyle mordek nam się pokazało (avatarów znaczy).


Też bluźnisz pod nosem jak widzisz piaskarkę na swojej ulicyazotoks pisze: oj dużo frajdy z jazdy po śniegu, tylko że przychodzi takie nieszczęście jak odwilż i człowiek jakiś taki przybity chodzi


Re: Powitanie
Witam Wszystkich kolegow i kolezanki w 2010 roku.W zwiazku ze nie pilem tej nocy zabieram Forka do lasu poki snieg lezy.Zrobimy sobie tam dzien sylwestrowy!Zainteresowanych i zainteresowane zapraszam za tydzien jak jeszcze bedzie snieg na jakies ognisko w Nowym roku oczywiscie ze swoimi cztero napedowkami i nie tylko .Niech moc bedzie z Wami.Olsztyn pozdrawia!!!!!!!!!
Gdzie diabeł nie może tam Subaru pośle:)