Witam
Czytam to forum do późnych godzin nocnych. Kopalna wiedzy ale zamiast wiedzieć więcej mam coraz więcej pytań. Jestem na etapie poszukiwań. Moje kryteria ograniczyłem do dwóch aut forester spec US 2.5 i OBK 2.5 US albo EU- MY < 04 .oba wolne ssaki bo chce je zagazować ( wiem wiem ...Profanacja to zagazować zaturbionego :) } ale ja chcę sie przemieszczać pewnie i w aucie trochę mniej oklepanym niż rav czy crv. Ok do rzeczy. Mieszkam po za miastem droga do domu to 3 km po szutrze reszta to asfalt ok 3 tyś miesięcznie.
1. Forester 2.5 - z forum wiem dużo , wersja amerykańska produkowana w japoni a gdzie obk było produkowane na rynek US i EU ?
2. Wiem że w foresterze zawiecha to samopoziomujące sie amory jak wygląda sprawa z Outbackiem wiem że były wersje z pneumatycznymi ale chyba nie tylko?
3. Dylemat AT czy MT skłaniam sie ku MT ze względu na osiągi,jak wygląda sprawa z rozdziałem mocy? Cytałem gdzieś że forek do 08 MY miał rozdział mocy 90 na 10% czy to prawda? jak to sie sparawdza w takim terenie, zima śnieg po kolana, wiosna błoto do połowy łydki. Jak wygląda to w OBK?
4 Szukam danych technicznych obu aut dla spec EU i US. Moze jakiś link?
5. Co jest łatwiej serwisować? Forek w testach niezawodności jest na górze ale outbacka tam nie widziałem.
Pozdrawiam
OBK 2.5 czy forester 2.5
Re: OBK 2.5 czy forester 2.5
Wszystkie forysie japonie, obk usspec w stanach składanymikeboy pisze: 1. Forester 2.5 - z forum wiem dużo , wersja amerykańska produkowana w japoni a gdzie obk było produkowane na rynek US i EU ?
tu foryś i obk sie nie różnią. W legacy nie ma tego bajeru.mikeboy pisze: 2. Wiem że w foresterze zawiecha to samopoziomujące sie amory jak wygląda sprawa z Outbackiem wiem że były wersje z pneumatycznymi ale chyba nie tylko?
90/10 jest w AT. W MT pirazydrzwi 50/50. Dzielność w terenie typu błoto śnieg dobra. Na ogół przejeżdża chyba że na bebechach zawiśnie. A o to nietrudnoi w sumie bo prześwit to 20 cm.mikeboy pisze: . Dylemat AT czy MT skłaniam sie ku MT ze względu na osiągi,jak wygląda sprawa z rozdziałem mocy? Cytałem gdzieś że forek do 08 MY miał rozdział mocy 90 na 10% czy to prawda? jak to sie sparawdza w takim terenie, zima śnieg po kolana, wiosna błoto do połowy łydki. Jak wygląda to w OBK?
nie wiemmikeboy pisze: 4 Szukam danych technicznych obu aut dla spec EU i US. Moze jakiś link?
chyba nie ma różnicymikeboy pisze: 5. Co jest łatwiej serwisować? Forek w testach niezawodności jest na górze ale outbacka tam nie widziałem.
zakładam że to ci nie umknęło?
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=1&t=3590
Re: OBK 2.5 czy forester 2.5
Czasami jest 90/10, a czasami jest 10/90 (jeżeli mówimy o przeniesieniu momentu między osiami).minimus pisze: 90/10 jest w AT
mikeboy, 4 biegowy automat nie posiada centralnego dyferencjału, 5 biegowy już posiada i - tak mi się wydaje - AWD skonstruowany jest podobnie jak w M/T. Jak nie masz szczególnego powodu brać A/T, to bierz M/T.
Re: OBK 2.5 czy forester 2.5
mówimy o punkcie wyjściowymcitan pisze: Czasami jest 90/10, a czasami jest 10/90 (jeżeli mówimy o przeniesieniu momentu między osiami).
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: OBK 2.5 czy forester 2.5
Europa:mikeboy pisze: Szukam danych technicznych obu aut dla spec EU i US. Moze jakiś link?
http://www.subaru.de/kundenservice/pros ... tback.html
USA:
http://www.cars101.com/outback.html
Forester po sąsiedzku.
A co do głównego pytania, czyli OBK czy Forek - moim zdaniem to najbardziej kwestia gustu i... przypadku, tzn. bierz po prostu pierwszy pewny, zadbany egzemplarz który Ci się trafi.
Różnice w funkcjonalności są minimalne.
No, chyba że ktoś ma garaż/miejsce postojowe długości 465, jak ja

Re: OBK 2.5 czy forester 2.5
dzięki wielkie za rady . Jak juz coś wstawię do garażu to sie pochwalę. Pozdrawiam